X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אחרי שהחליפו להם זמנים בלוח השידורים וצינזרו אותם, ליוצרים של "גבוה וגרינבאום" יש בטן מלאה על ערוץ 2 ועל הרשות השנייה
▪  ▪  ▪
גבוה וגרינבאום. לא נתנו להם להתבטא [צילום: רונן אקרמן-עכבר העיר]

לפעמים נדמה שהוויכוח על טלוויזיה ישראלית איכותית תקוע במקום, ורק השמות משתנים: הזכייניות מכריזות על השקעה בסדרת מקור שלא הייתה כמוה, הצופה מציץ בטלוויזיה ומגלה את סברי מרנן. הרשות השנייה מנפנפת ברגולציה ופיקוח על הזכייניות, ואנחנו מקבלים חבורת בנות שרבות על הזכות להזדיין עם איתן אורבך. אבל מה קורה כשכבר יש סדרה מקורית עם תוכן איכותי, יוצרים צעירים, פרצופים חדשים על המסך וביקורות טובות? לפי הסיפור של גבוה וגרינבאום, הסדרה שיצרו דניאל אדר ורן אפלברג עבור קשת, לא דברים טובים במיוחד.
ממש עם תחילת שידורה בימי שבת ב-22:40, פרצה המחאה החברתית, אבל יוצרי הסדרה לא היו מודאגים, מה גם שהנתונים היו לטובתם - קשת נתנה להם יד חופשית וגם פירגנה וקבעה את שעת השידור מייד אחרי רמזור. אבל אז דברים התחילו להשתבש: לאחר שידור של שני פרקים, הודיעה הרשות השנייה שיש לשדר את "גבוה" אחרי השעה 23:00, מאחר שיש בה תכנים פרובוקטיביים מדי.
לדברי יוצרי הסדרה, החל דיון בין קשת לרשות השנייה על שעת השידור, אבל בדיוק אז שודר פרק שגם היוצרים מודים כי היה בו הומור בוטה במיוחד. התוצאה: הוספה של "ביפים" שמצנזרים מילים גסות. הפרק הבא שודר באופן חד-פעמי בשישי, בלי שום פרומו שיודיע על כך, ולהפתעת היוצרים עצמם, וכתוצאה מכך נפגע הרייטינג.
"בתור מי שבעד רגולציה ובעד תכנים איכותיים, אני חושב שבכל המהלכים שנעשים סביב הסדרה, יש משהו מוזר", אומר אדר, במאי הסדרה. "הרשות השנייה, שאמורה לעודד יצירה מקורית, חותרת למהלכים שבסופו של דבר פוגעים בסדרות שהן ייחודיות ושונות עד לרמת הצנזורה, שמופעלת באופן שרירותי, הרי אין קוד כללי שמופעל באופן שווה על כל התכנים המשודרים".
לדבריו, ייתכן שהיחס הקשוח שלו זכתה הסדרה, נובע מפוליטיקות שלא קשורות בה: "בזמן האחרון הופנו הרבה חצים נגד הרשות השנייה והיד הרכה שבה היא השתמשה כלפי קשת", מזכיר אדר, "אז יכול להיות שאנחנו קורבן קל - סדרות שקל יותר להיטפל אליהן כדי להראות שעושים משהו".
"איגוד הבמאים רואה בחומרה את ההתנהלות כלפי הסדרה", מגיב ראש איגוד הבמאים רני בלייר. "נראה שאם נוצרת בעיה קטנה, היא מייד מתנפחת לממדי חרדת ענק מצד הערוץ, שמתחיל להתפתל, להחליף שעות שידור, להזיז ימים, להפסיק לייצר פרומואים ובכך למסמס את הסדרה כאילו לא היתה. התנהלות לא מקצועית של הערוץ והיחס המזלזל מצדו ומצד הרשות השנייה, יחבלו בעונה השנייה והמיוחלת".
מקשת נמסר: "מדובר בסדרה המשודרת בשעה מאוחרת ותחת סיווג שאינו מתאים לצפייה מתחת לגיל 14, בעקבות הנחייתה של הרשות השנייה. קשת דוגלת בקידום ותמיכה ביוצרים צעירים, וכל המאמצים להראות אחרת לא ייחבלו בכך".
מהרשות השנייה נמסר: "ערוץ 2 הוא ערוץ שידור מרכזי, המשדר לכלל האוכלוסיה, ולכן התכנים בו צריכים להתאים לאוכלוסיה רחבה. תוכנית שיש בה תכנים מיניים, בוטים וגסים בתמונה ובשפה, אינה מתאימה לשידור בשעות מוקדמות".

תאריך:  17/10/2011   |   עודכן:  17/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הרשות השנייה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכי נמוך שאפשר: יוצרי "גבוה וגרינבאום" נגד ערוץ 2
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
א. פנחס-חמיאל, ח. כהן
ילדים באחוזוני משקל גבוהים, ערכי ליפידים מוגברים וערכי לחץ דם גבוהים במהלך הילדות, יהיו גם בבגרותם עם ערכים גבוהים    נמצא קשר ישיר בין רמת הכולסטרול של האם והימצאות טרשת כבר בעובר
אורן פרסיקו
אחרי 35 שנות עבודה במעריב, פוטר מחבר התשבצים טומי שמיר בשיחת טלפון. כעת הוא תובע מהעיתון את הזכויות הסוציאליות שלא ניתנו לו
אלי דניאל
דפנה הקר והפמיניסטיות מזמינות את דן שניט ויעקב נאמן להפר אמנות בינלאומיות המבטיחות לילד זכות לקשר מקסימלי עם שני הוריו    בינתיים יש לנו עסק עם דוח חלול ובלתי מוצלח, המשקף את הרכב ועדת שניט, אך לא את רצון הציבור    שניט נכנס לפלונטר
ד"ר יוהנה גייגר
בזמן הלימודים האקדמיים, המחשב הנייד הופך להיות חברו הטוב ביותר של הסטודנט    הוא זמין, נוח, קומפקטי וקל לשימוש, עד שנדמה שהוא נותן את המענה המושלם    אלא ששימוש לא מושכל במחשב הנייד, עלול להביא איתו גם בעיות בריאותיות כרוניות
ראובן לייב
שירותיו של טיול מאורגן כרוכים לא אחת במריטת-עצבים, שניתן בהחלט למנוע אותה. במקום לסמוך על מדריך שמבטיח ולא מקיים - מומלץ לסמוך על התושייה העצמית ולחסוך בכך סבל מיותר וזמן שרק מתבזבז לריק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il