X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
רויטל אשול-אדלשטיין מנהלת אתר אירועים   |  וואלה מזל טוב
כמה מוזמנים יש לכם? חתונה היא קצת כמו אושפיזין בסוכה, אבל להבדיל, כאן אתם יכולים לשלוט יותר בכמות האורחים וברשימת המוזמנים אז איך מכינים רשימת מוזמנים ומהו הסוד להיחלצות מוויכוחים עם ההורים, וויתור על אורחים מסוימים?
▪  ▪  ▪
תחתכו ברשימת ההורים [צילום: פלאש 90]

עם כל המשפחתיות של החגים, בוודאי נזכרתם בעוד בן-משפחה - אחד קרוב-רחוק כזה, שצריך להזמין לחתונה, ושלא כמו בסוכה הקטנה, בה מארחים כל אושפיזין שמגיע גם בלי הזמנה, בחתונה שלכם, אתם יכולים לשלוט ברשימת המוזמנים ולבחור כמה אורחים אתם רוצים שיגיעו. אבל איך באמת מרכיבים את רשימת המוזמנים האינסופית, ואיך יודעים מתי לעצור?
כל זוג שעומד להתחתן, יודע שעד שלא תערך רשימה מסודרת של כלל האורחים, לא יוכל לדעת מה יהיה אופי האירוע שלו. ועוד דבר 'שולי' - הרשימה שלכם ממש לא נחשבת, אלא אם מצורפת אליה רשימת אורחים שההורים שלכם הכינו.
ברגע שמתחילים, השמות רצים על הדף, ומגלים שהרשימה רחוקה מלהיות קצרה. זה הרגע בו אתם מגיעים לשלב של "לא נעים", ו"אבל הם הזמינו אותנו" ועוד כל מיני התחשבנויות שמגדילות את מעגל המוזמנים.
קודם כל כדאי לזכור, שככל שמספר האורחים גדול יותר, כך אתם מתחייבים על יותר מנות לפני החתונה ומשלמים מקדמות גדולות יותר. תמיד יהיו זוגות שיקפצו ויאמרו שככל שמספר המנות גדול יותר, כך המחיר פר מנה קטן, ופוטנציאל כיסוי ההוצאות על-ידי הצ'קים גדל אף הוא. אבל, אי-אפשר לשכוח את אלמנט הסיכון שעולה יחד עם רשימת האורחים הארוכה".

פוטנציאל הברזה

כמה ימים לפני החתונה, תדרשו להעביר לאולם או לחברת הקייטרינג מספר סופי של אורחים שאישרו הגעה. ברוב מהמקרים תתחייבו לשלם על מספר המנות שנקבע, וחברת הקייטרינג מצידה תתחייב להיערך לכמות מוזמנים גדולה ב-10%. מה שכן, ככל שיש לכם יותר מוזמנים מהמעגלים הרחוקים, פוטנציאל ההברזה גדול יותר.
אז איך בעצם מצמצמים? איך אומרים לא לנועם וענת, אחרי שהזמנתם את החברים הכי טובים שלהם, ומה עושים בני-זוג וילדים של עמיתים לעבודה?
אלעד כהן, שנישא לרותם לא מזמן, התמודד עם בעיה מסוג זה. בסוף אומנם היו לו 250 מוזמנים בחתונה, אבל בעיקרון הוא היה צריך לקצץ בערך 800 איש, כל מיני קרובי משפחה שהוא אפילו לא מכיר.
ולמה לקצץ בעצם? לרוב, זוגות שמנסים לקצץ במספר האורחים, באמת רוצים חתונה קטנה שמרגישים בה את המוזמנים. לפעמים גם מספר האורחים מצד הכלה ומצד החתן לא שווה באופן לא פרופורציונלי, ואז נוצר מצב שהחתן לדוגמה לא ממש יכול להזמין 900 איש בעוד הכלה מזמינה 30. לפעמים דווקא המימד הכספי לא מהווה שיקול.

תעשו להם טובה

מניסיוני, הכי קל לחתוך ברשימות ההורים. אפשר להוציא מהרשימה שלהם את כל האנשים שהזוג לא מכיר באופן אישי. פשוט מסבירים להורים שזו החתונה שלכם, בעדינות כמובן, אחרי שסוגרים על מספר אורחים שהם יכולים להביא, ואפשר גם לפרגן להם עוד 10 אורחים אחרי קצת ויכוחים, כדי שיהיו מבסוטים. ככה תמנעו את הסיטואציה הלא נעימה בה בקבלת הפנים נניח, ייגש אליכם מישהו לברך אתכם, ואפילו לא תדעו מי זה. הטיעון הזה עובד מול ההורים בדרך-כלל.
אין דרך קלה לעשות את זה. אבל פשוט אי-אפשר להתחיל להתחשבן ולהרגיש אי-נעימות, כי זה באמת לא אפשרי להזמין את כל העולם ואישתו. חשוב לשמור על הגרעין הקרוב של כל האנשים שיש איתם קשר של שיחות טלפון לפחות, ומשפחה קרובה.
אם אתם עדיין מתמודדים עם ההורים, תוכלו תמיד להציע להם את האפשרות להפיל את האשמה עליכם. משפטים בסגנון "הילדים החליטו לעשות אירוע מצומצם" יישמעו משכנעים ואמינים. ובסוף, תזכירו לעצמכם ברגעים הקשים שאורחים ממעגל רחוק יותר, עלולים לתפוס את האירוע שלכם כקנס. זו עונת החתונות, וכל אירוע שנוסף הוא עוד צ'ק שנמסר במעטפה. יש מצב שהם לא יתאכזבו ואפילו ישמחו שפטרתם אותם מלהגיע.

הכותבת היא מנהלת אתר האירועים וואלה מזל טוב
תאריך:  17/10/2011   |   עודכן:  17/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ככה מכינים רשימת מוזמנים לאירוע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נטע הלפרין
אחרי שהחליפו להם זמנים בלוח השידורים וצינזרו אותם, ליוצרים של "גבוה וגרינבאום" יש בטן מלאה על ערוץ 2 ועל הרשות השנייה
א. פנחס-חמיאל, ח. כהן
ילדים באחוזוני משקל גבוהים, ערכי ליפידים מוגברים וערכי לחץ דם גבוהים במהלך הילדות, יהיו גם בבגרותם עם ערכים גבוהים    נמצא קשר ישיר בין רמת הכולסטרול של האם והימצאות טרשת כבר בעובר
אורן פרסיקו
אחרי 35 שנות עבודה במעריב, פוטר מחבר התשבצים טומי שמיר בשיחת טלפון. כעת הוא תובע מהעיתון את הזכויות הסוציאליות שלא ניתנו לו
אלי דניאל
דפנה הקר והפמיניסטיות מזמינות את דן שניט ויעקב נאמן להפר אמנות בינלאומיות המבטיחות לילד זכות לקשר מקסימלי עם שני הוריו    בינתיים יש לנו עסק עם דוח חלול ובלתי מוצלח, המשקף את הרכב ועדת שניט, אך לא את רצון הציבור    שניט נכנס לפלונטר
ד"ר יוהנה גייגר
בזמן הלימודים האקדמיים, המחשב הנייד הופך להיות חברו הטוב ביותר של הסטודנט    הוא זמין, נוח, קומפקטי וקל לשימוש, עד שנדמה שהוא נותן את המענה המושלם    אלא ששימוש לא מושכל במחשב הנייד, עלול להביא איתו גם בעיות בריאותיות כרוניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il