X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עסקת האסירים גנבה מעבאס ומצוותו את ההצגה בן-לילה בקשתו של עבאס להכרה במדינה פלשתינית הפכה לבדיחה, בהשוואה ל"הישגו" של חמאס
▪  ▪  ▪
עבאס. סיבה טובה לדאוג [צילום: AP]
עסקת שליט שולחת מסר כי הדרך היחידה להביא את ישראל לשחרר אסירים היא בחטיפת אזרחים וחיילים ישראלים, ולא במשא-ומתן, שבו מצדד עבאס.

הרשות הפלשתינית שהופתעה מעסקת שליט שנחתמה בין ישראל ובין חמאס, מדברת עתה על היותה "קונספירציה" שנועדה לפגוע במעמדו של נשיא הרשות מחמוד עבאס. לטענת הרש"פ, ישראל וחמאס רקחו את הקונספירציה במטרה להעניש את עבאס על פנייתו לאו"ם שיכיר במדינה פלשתינית.
רק בחודש שעבר חגגה הרש"פ את "נצחון" צעדה זה. לעבאס חיכתה ברמאללה קבלת פנים של גיבור, שמשתתפיה היו פקידי הרש"פ ותלמידים שבאו לברך אותו על "עמידתו האיתנה נגד ארה"ב וישראל" באו"ם. וגם אין זה מפתיע שעל-פי סקרי דעת קהל שפרסמו קבוצות המקורבות לפלשתינים, עלתה הפופולריות של עבאס כתוצאה מפנייתו לאו"ם.
אלא שהחגיגות ברמאללה לא נמשכו זמן רב. עסקת האסירים גנבה מעבאס ומצוותו את ההצגה. בן-לילה בקשתו של עבאס להכרה במדינה פלשתינית הפכה לבדיחה, בהשוואה ל"הישגו" של חמאס. זאת בנוסף לכך שאצל מספר גדל והולך של פלשתינים חדרה ההכרה כי הבקשה להכרה במדינה נועדה יותר להאדרת המנהיגים מאשר להשגת מדינה.
לרש"פ יש סיבה טובה לדאוג מעסקת החילופין, שהביאה פלשתינים רבים לתמוך בחמאס. אפילו כמה מעוזריו הבכירים של עבאס נאלצו להודות כי העסקה הייתה "הישג אדיר" לחמאס. העסקה שולחת מסר כי הדרך היחידה להביא את ישראל לשחרר אסירים היא חטיפתם של אזרחים וחיילים ישראלים, ולא במשא-ומתן, שבה מצדד עבאס. פקידי הרש"פ ברמאללה ביטאו את דאגתם העמוקה מעסקת שליט, באומרם כי היא מחזקת את מעמדו של חמאס ברחוב הפלשתיני ומחלישה משמעותית את עבאס ואת סיעתו - ה"פת"ח".
אך במקום לשבת בשקט ולחכות עד עבור זעם, מנהיגי הרש"פ מנסים לשכנע את הציבור הפלשתיני כי ישראל וחמאס "קשרו קשר" לערער את שלטונו של עבאס. ההצהרה הראשונה ברוח זו באה מפיו של ריאד מאלכי, שר החוץ של ממשלת הרש"פ, שהכריז כי תזמון העסקה, רק מספר שבועות אחרי שעבאס הגיש לאו"ם את בקשתו השנוייה במחלוקת, "מעורר חשד". מאז עוד מנאמני עבאס טענו כי העובדה שישראל וחמאס הגיעו דווקא עכשיו להסכם היא ניסיון ברור לסכל את תוכניתו של עבאס לקבל הכרה במדינה פלשתינית.
אין זו הפעם הראשונה שהרשות הפלשתינית מדברת על קשר שנקשר בין ישראל ובין חמאס. יאסר ערפאת היה מדבר על "מפגשים סודיים" בין נציגים של שני הצדדים, כדי לתאם מתקפות טרור נגד המדינה היהודית במהלך האינתיפאדה השנייה, בעוד שכמה מעוזריו לשעבר המשיכו לדבוק בטענה כי ישראל הייתה זו שייסדה את חמאס לפני יותר משני עשורים, במטרה להחליש את אש"ף. בנוסף, ערפאת ודובריו חזרו וניסו לשכנע את הציבור הפלשתיני כי ישראל היא שביצעה כמה ממעשי הטרור נגד ישראלים, ובכללם ההתנקשות בשר התיירות דאז רחבעם זאבי לפני עשור.
הרש"פ, שעדיין מוטל עליה להתמודד עם הפסדה לחמאס בבחירות לפרלמנט הפלשתיני ב-2006 ועם גירושה מעזה שבא בעקבותיו, מנסה למכור תיאוריות קונספירציה, בתקווה להציל את מה שנותר מאמינותה.
חאלד אבו טועמה הוא עיתונאי לענייני ערבים קרוב לשלושה עשורים ומפיק טלוויזיה. מאמריו מתפרסמים בעיתונים ובאמצעי תקשורת ברחבי העולם. לאחרונה זכה בפרס לביקורת התקשורת מטעם אגודת "זכות הציבור לדעת"

לאתר מגזין מראה
המאמר המקורי Hamas Wins! PA Dishes Out Conspiracy Theories פורסם ב-Hudson NY.
תאריך:  23/10/2011   |   עודכן:  23/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חמאס מנצח והרש"פ מפזרת תיאוריות קונספירציה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ברור שצריך לדבר איתם,לאור
החמס מנצח   |  23/10/11 14:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מרטין שרמן
בכניעותה המבישה ישראל משדרת בבירור כי אינה מסוגלת לפעול כישות ריבונית. ככזו, היא מתחילה לאבד את תכלית קיומה: היותה ביטוי לעצמאות המדינית היהודית. תהליך זה יש לשנות מן היסוד ללא דיחוי - ובנחישות בלתי מתפשרת. כל הימנעות מכך אינה אלא השתמטות ממילוי חובה
אברהם בן-עזרא
בעוד שבעבר, בעקבות ההלכות במשפט המקובל, נפסק לא אחת שבית המשפט לא יורה על פיצוי בגין נזק לא ממוני גרידא, קובע סעיף 13 לחוק החוזים הוראה מפורשת בדבר פיצוי בגין נזק שכזה
יובל ברנדשטטר
לא הרומאים, הביזנטים, היוונים או הפרסים הם שהיגלו את היהודים או גרמו להם להיעלם, אלא הערבים, כשכבשו את הארץ
יהודה וגמן
כמה מהשאלות הקשות שראוי לשאול דווקא כאשר גלעד כבר שב לביתו
עמוס דאי
מועמר קדאפי, שכל נאום וראיון שלו הפכו לקרקס תקשורתי, יחסר במדיה ללא ספק    בהמשך להוצאתו להורג, שולח אני את תנחומיי בעיקר לאחמד טיבי, שהמלך שהוא העריץ כל-כך כבר אינו בין החיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il