X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אסור לנו להרפות עד אשר ישובו כל השבויים והנעדרים הביתה - זכריה באומל, יהודה כץ, צבי פלדמן, רון ארד, גיא חבר ומג'די חלבי
▪  ▪  ▪

אחרי שבוע רווי רגשות, דמעות ושמחה לאחר שתלינו בלב הארץ בלונים כחול-לבן, פרחים לבנים חולקו בכל מקום ואין אחד שלא נדבק למקלט הטלוויזיה כמו זומבי עם שובו של גלעד שליט, רובנו לא הלכו לעבודה, ואלו שהלכו כבר עשו זאת על-מנת לחוות את הרגעים המרגשים ביחד עם עוד חברים. הרצון והתקווה פעמו יחד לראות כבר את גלעד נוחת בשטח ישראל. אבל נראה כי לרגע שכחנו כי בשבי של האויב נמצאים עוד שישה מחיילינו - נעדרי "סולטאן יעקב" זכריה באומל, יהודה כץ וצבי פלדמן, הנווט השבוי רון ארד, החייל הנעדר גיא חבר וחייל נעדר נוסף מג'די חלבי. כולם נעלמו.
בימים שכאלו אנו האזרחים והעם היהודי מקבלים חיזוק ומשנה תוקף לתחושת השליחות, לכובד האחריות ולמוטיבציה להמשיך ולפעול ביתר שאת לאיתור מידע על אודות גורל כל אחד ואחד מן השבויים והנעדרים. אסור לנו להרפות עד שישובו הביתה.
שרשרת של מחשבות ורגשות עלתה בי מול צילום ידוע שראיתי אמש, ממש במקרה, תוך כדי דפדוף בגזרי עיתונות ישנים - צילום של השבויים ממלחמת יום הכיפורים בשנת 73' (לפני שתכננו אותי בכלל). נמלאתי חמלה, הגברים הללו בידיים כבולות ובראש מורד, בנעליים ללא גרביים, חסרי-אונים עד בלי די. האם הם כואבים? ומנין הנעליים שעל רגליהם? האחד בנעלי בית וחברו בנעלי ספורט. האם הם נלקחו בהפתעה ממוצביהם?
מיד מתעוררת בי תחושה "מתקנת" - לפחות הם בחיים. נראים שלמים בגופם, ויש תקווה כי יחזרו הביתה בקרוב. אבל היכן רון ארד? ומה עם החטופים האחרים? זכריה, יהודה, צבי, רון, גיא, מג'די - אנו שואלים וחושבים - אבל תשובה אין! אנו צמאים ומשתוקקים באמונה לכל ניצוץ של מידע על החטופים.
שמענו בעבר בתקשורת, היום כבר פחות, על ניסיונות כושלים להביא את החטופים. אבל עד מתי? פעם פורסמה ידיעה בעיתון ירדני, ידיעה שתורגמה לעברית, שישראל תכננה פעולה לשחרור חלק מהחטופים, ולשם כך גייסה עזרה משירותי מודיעין של מדינה ידידותית. נמסר בעבר כי ישראל הגיעה ממש למקום הימצאם של החטופים והשבויים ונסוגה.
הממשלה והקבינט הביטחוני דנים לעיתים תכופות בנושא החטופים, אך עד מתי? ממשלת ישראל ניסתה בעבר להחזירם והיום...
כאזרחית מדינת ישראל, כיהודייה גאה, אני בטוחה כי יש לנו מדינה! ויש לנו צבא עם זרוע ארוכה ולוחמים מעולים. קשה לי לשמוע אזרחים מיואשים עם אפשרות של כניעה וסחטנות. ההחלטות האמיצות של הרמטכ"ל, שר הביטחון, ראש הממשלה ושרים לתת כוח להחזרת שבויים הביתה, מהוות מוטיבציה ותקווה שמפעמת בלבותיהן של משפחות החטופים והנעדרים, בלבנו ובלב ילדינו והדורות הבאים שיגיעו.
אם נהיה מאוחדים וקשורים אחד לשני בדיוק כמו ביום שגלעד חזר הביתה, ושלום יהיה בין כולנו, ונאמין בלב שלם שההיסטוריה רווית הדם של המזרח התיכון מתחילה לשנות כיוון לעבר השגת שלום, אנו נחיה בשלום, כפי שהבטיח רבין באחד מנאומיו, "כי נגזר עלינו לחיות יחד על אותה כברת אדמה באותה ארץ. אנו והם, שראינו את קרבנותינו וחברינו מתים לידינו, שמבקשים להישיר מבט אל עיני ההורים השכולים והיתומים. אנו שבאנו מארץ שהורים קוברים את ילדיהם. אנו שלחמנו בכם ואתם בנו, אומרים לכם היום בקול צלול, די לדמעות ולדם. אין לנו שנאה כלפיכם. אין אנו תאבי נקם. אנו כמוכם, רוצים לבנות בית, לטעת עץ, לאהוב ולחיות בשקט" (אני באופן אישי מסתייגת מהכוונות שלהם) - כך ביקש רבין והלוואי שזה שלמעלה ישמע את הדברים.
כולי תקווה שלאחר שגלעד שליט שב לביתו ולחיק משפחתו, גם השבויים האחרים יחזרו הביתה בשלום, בריאים ושלמים. שיגיע היום שנשיר ברון "מי ייתן ולא יישא גוי אל גוי חרב ולא נדע עוד מלחמה".

תאריך:  23/10/2011   |   עודכן:  24/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלעד שליט / Gilad Shalit
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
ראיתי בטלוויזיה את מנהלת מחלקת החנינות במשרד המשפטים - עו"ד אמי פלמור סוחבת - גוררת - את עשרות ארגזי המחבלים - העמוסים לעייפה - לעבר לשכת כבוד נשיא המדינה בירושלים - לקראת ה"סטמפה" לחנינתם - ולא הבנתי פרט שולי וקטן
אורי שרגיל
למרגלות הר סיני הטביע העם היהודי מושג חדש בעולם - הבחירה. וזה מקור השנאה שאת מעלליה אנו חשים על בשרנו עד היום    כל העימות בינינו לבין הערבים הוא על כברת ארץ. בקום המדינה ניסו לחסל אותנו, כלומר לפתור את בעיית הנדל"ן...
חן בן אליהו
מכל ההפיכות במזה"ת, דווקא השתיים שטרם הושלמו הן המשמעותיות ביותר מבחינת מדינת ישראל באשר בכל אחת מהן טמון פוטנציאל לשינוי עמוק במצבה האסטרטגי. לפיכך, על ישראל לעשות כל שביכולתה, בגלוי ובעיקר בסתר על-מנת לתמוך, לסייע, לעודד ולקדם הפיכה אזרחית הן בסוריה והן בירדן
יאיר דקל
בספרו זה, אשכול נבו היה לנביא מחאת הצדק החברתי. הוא מביע את התקווה לארץ חדשה עם ערכים אחרים, טובים יותר. נוילנד הוא המקום שבו ערכים אלה יתגשמו. מעבר לעלילה המעניינת - אינני חש שסיפור חוות נוילנד השיג את מטרתו, גם כמשל
יוסי אחימאיר
עכשיו, "אחרי החגים", האם תדע ישראל להתפכח משיכרון החושים של חגיגת שליט, להביט קדימה ולתכנן נכוחה את מהלכיה אל מול חורשי המזימות נגדה?    אנחנו בתקופה שבה מתחיל מבחנו האמיתי של ראש הממשלה בנימין נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il