X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
נכון נוהגת הממשלה כאשר אינה מבודדת את המכלול הישראלי-פלשתיני מתהליכי הרדיקליזציה בעולם הערבי, שכן התרחיש הסביר וההגיוני מנחה מגמת זליגה של התהליכים הפנאטיים גם לשטחים שבשליטת הרש"פ. הבחירה מדעת בטקטיקה של המתנה לסוג של התייצבות במדינות השכנות ו/או מיצוי גל המהפכות, מעוגנת בהפנמת התובנה לפיה אין מתקיימת בהכרח זיקה בין הסדר פלשתיני-ישראלי לבין שלום כולל במזה"ת
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

אינך חייב להימנות על הימין הפוליטי כדי להיווכח עד כמה נאיבית היא התביעה של חוגי שמאל - פולטיקאים, אנשי רוח ועיתונאים בכירים - מממשלת ישראל, להשיק מו"מ מיידי עם הרשות הפלשתינית.
תוך הפגנת רצינות תהומית והדגשת מימד "ההזדמנות האחרונה" בטרם פורענות, הללו מטיחים בליסטראות בהנהגה הישראלית ומאשימים אותה בעיוורון מדיני ובהתרסה כלפי ממשל אובמה ומדינות מערב אירופה. המסרים המתוזמרים ברוח זו מייצרים רושם של חזית אחודה, מבית ומחוץ, היונקת את מסריה ככל הנראה ממשאבי מידע שמקורם בגורמי תקשורת מוגדרים, אשר שמו להם למטרה לקעקע את הלגיטימיות של ממשלת ישראל הנוכחית.
היטיב לשקף ראייה זו הפרופ' למשפטים היהודי אמריקני, אלן דרשוביץ, אשר ציין לאחרונה כי "האויבים הגדולים של ישראל הם בדרך כלל ישראלים, שחיים בישראל ושחיים מחוץ לישראל. הם אלה שמנסים לרדד נושאים מורכבים לדברים פשטניים". לדבריו " כשקוראים עיתונים אתה מקבל את הרושם, שבתוך ששה חודשים מצרים תהיה הדמוקרטיה הזוהרת ביותר בעולם יותר מארה"ב, וישראל תהיה בדיוק כמו אירן". דרשוביץ הוסיף ואמר כי "הערבים והמוסלמים מקילים על ישראל לטעון, מי שמקשה הם הישראלים שמדברים נגד ישראל".
טענתו של פרופ' דרשוביץ כמו מאששת את הפרשנות המקובלת של הפסוק מספר ישעיהו "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו"; אולם במציאות שבה אנו חיים, דומה כי מוציאי דיבתה של הממשלה אינם בוחלים בנקיטה באמצעים על גבול הבגידה, מעצם הזנתם של גורמים עויינים בעליל לישראל ב"תחמושת" מסולפת ומגמתית. הניצול המחפיר של חופש הביטוי כ"קרדום לחפור בו" למען המטרה "המקודשת" הוא בבחינת יריקה לבאר ממנה כולנו שותים.
מסרי ההצלפה במקבלי ההחלטות בארץ המדרבנים את הממשלה ליפול אל זרועותיהם של ראשי הרשות הפלשתינית בטיעון כי לעולם לא תזדמן לידינו הנהגה פלשתינית כה נאורה ומקובלת, הפך זה מכבר ל-בון טון המזין את גלי הביקורת נגד ממשלת ישראל, ואת הרושם כי מעולם לא היה מצבנו הבינ"ל כה נחות לנוכח הבידוד המדיני שבו היא נתונה. ההצגה המניפולטיבית של סרבנות ישראלית שיטתית שמאחוריה תפיסה אידיאולוגית נוקשה, צוברת תאוצה גם כפועל יוצא של "דחיפת" דיווחים ומאמרים סלקטיביים באנגלית באמצעות רשת האינטרנט. המהדורות הבינ"ל באינטרנט וה-ניוזלטרס של עיתון הארץ, הם לחם חוקם של מקבלי החלטות באירופה ובארה"ב, כמו גם של בכירי הכותבים במערב, משל היו אלה "דברי אלוהים חיים".
באורח פרדוקסאלי את אשר לא עלה בידי מייצגי השמאל, המכונים "מחנה השלום", להשיג במערכות הבחירות האחרונות, שהיו ביטוי מובהק של דמוקרטיה נטולת פניות, הם מנסים לאכוף באמצעים פסולים של "הזמנת" לחצים מבחוץ על הממשלה הנבחרת. יצויין כי אין המדובר בעמותות ממומנות על-ידי ממשלות זרות, מהן לפחות מצופה לשתדלנות משרתת מגמה, אלא בגורמים מתוכנו, חדורי שנאה ומונחי מטרה, עד כדי הצדקת השימוש בכל האמצעים.

"התעוררות ערבית"

הבעייתיות בהקשר זה אינה רק מעצם "ניכוס" הלגיטימיות של החתירה תחת אושיות הדמוקרטיה (כביכול בשם המטרה "שאין צודקת ממנה" של "הצלת ישראל מפני עצמה"), אלא בשל הרדידות של המבט כלפי המתחולל בעולם הערבי מזה כשנה. גם ההזויים שבפרשנים האמריקניים, דוגמת תומאס פרידמן, חדלו לכנות את האירועים הנ"ל במושג המרענן ומפיח התקווה "אביב ערבי", ואימצו את המונח "התעוררות ערבית" (ARAB AWAKENING). רק במחוזותינו עדיין נאחזים באשליית ה"אביב הערבי", כמשל ושנינה לביטוי האופטימלי של החופש והתמורה הפוקדים את מיליוני בני הנוער "שוחרי התרבות והחירות" בעולם הערבי.
ה"התחרדות" האיסלאמית במוקדי המהפכות הערביות אינה עוד בבחינת חלום בלהות אלא הוויה של ממש, זאת כאשר טרם נאמרה המילה האחרונה בעניין זה. תוחלתם של הסכמי השלום עם מצרים וירדן תלויה למעשה על "בלימה", למרות מאמצי ההחייאה המלאכותיים הננקטים על-ידי הממשלות הנוגעות בדבר. כלום יהא זה נבון למהר עתה "לסגור עניין" עם הרשות הפלשתינית? מה יהיה ערכו של הסכם מדיני מעין זה, בהינתן תמורות כה רדיקאליות במרחב הגיאו-פוליטי שבו אנו חיים, מה גם שכולנו עדים למהלכי איחוד בין ארגון פתח לבין תנועת החמאס, שב"סביבת העבודה" האזורית נהיר כי יובילו לרדיקליזציה של הזירה הפלשתינית כולה.
נכון נוהגת הממשלה כאשר אינה מבודדת את המכלול הישראלי-פלשתיני מתהליכי הרדיקליזציה בעולם הערבי, שכן התרחיש הסביר וההגיוני מנחה מגמת זליגה של התהליכים הפנאטיים גם לשטחים שבשליטת הרשות הפלשתינית. הבחירה מדעת בטקטיקה של המתנה לסוג של התייצבות במדינות השכנות ו/או מיצוי גל המהפכות, מעוגנת בהפנמת התובנה לפיה אין מתקיימת בהכרח זיקה בין הסדר פלשתיני-ישראלי לבין שלום כולל במזרח התיכון.
דווקא משום כך מחויבת ממשלת ישראל בעיתוי זה, למאמץ הסברתי מושכל ונמרץ מול ממשלות ידידות ומעצבי דעת קהל במערב, שתכליתו הבהרת תמונת המודיעין הגיאו-אסטרטגית במזרח התיכון וההיגיון המנחה את המדיניות הישראלית הנוכחית. גם במערכה ברוח זו שומה שתינקט דרך פעולה יצירתית אשר תתחשב במשמעותה של המימרה "הטון הוא שעושה את המוזיקה", דהיינו גם כאשר הצדק ניצב לצידנו אל לנו לשחוק אותו ברטוריקה בלתי מדודה, על גבול חוסר האחריות.
הניסיון לאידיאליזציה של תפקודם של גורמי הביטחון של הרשות הפלשתינית בבלימת גלי טרור פוטנציאליים נגד ישראל בשטחי הגדה המערבית, חוטא לאמת, נוכח העובדה שאת השקט היחסי בשטחים יש לייחס בראש ובראשונה לפעילות סיכול נמרצת ומתמדת של כוחותינו. ארגומנט זה, המהווה ציר מרכזי במערכת הטיעונים של מבקרי ממשלת ישראל, תוך הסתמכות כביכול על חוות דעת של גורמי צה"ל, הוא במקרה הטוב קלוש, מה גם שבמהלך כחמש שנות הנתק בין הרשות לבין החמאס, היה לרשות הפלשתינית עניין בשת"פ עם צה"ל לצורך ביצור הכלכלה הפלשתינית.
במקום להבאיש ריחה של ממשלת ישראל, מוטב היה לו השכילו מבקריה למקד מבט מעמיק אל עבר התהליכים הרי הגורל הפוקדים את שכנותינו ולהפנים את פוטנציאל הסיכון העלול לנבוע בנסיבות של מימוש הסדר ישראלי-פלשתיני כאן ומיד.

הכותב הוא אל"מ בדימוס, לשעבר קצין באמ"ן.
תאריך:  27/12/2011   |   עודכן:  28/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מו"מ ישראלי-פלשתיני: קריאת מציאות שגויה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
רפי- הצלחת לכתוב
אבנר צפוני  |  27/12/11 16:45
 
- הלו,לספר 1984 של אורוול יש
בני בנקר  |  27/12/11 17:39
 
- שכנעת אותי,ארצ'י בנקר.
אבנר צפוני  |  27/12/11 19:31
 
- לאבנר צפוני
ע. הנביא  |  27/12/11 22:24
2
דברי הבל יכולים לצאת גם מאמ״ן
יניב מויאל, עו״ד  |  28/12/11 14:25
3
רפי הפעם אתה צודק
efis  |  22/06/12 09:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
הם לא ידעו למשול הטרובדורים האלה. לא ציפו מהם לדעת למשול. ציפו מהם להיות המראה ממנה ניבט העולם חמור הסבר המחפש בה את דיוקנו כמצחיק עד מוות. אילו יכלו, היו ממליכים את החייל האמיץ שווייק    אבל ירוסלב האשק אביו מולידו,העדיף להעניק לו חיי נצח בספר וחסך ממנו את ההתנשאות בארמון בו אורבת היוהרה והפסוודו 'כאילו' למי שבוחר כנכפה לאמץ לעצמו גורל של מנהיג
עו"ד משה גולדבלט
האם הדיון על הדרת נשים הוא ענייני וראוי, או שמא מדובר במסע תקשורתי מבית המדרש של האדלרים שהקימו את מפלגת קדימה?    הניחוש שלי הוא שהמסע נולד במשרדי יועציה של לבני
איתן גנור
במאבק הציבורי יש המדגישים כי כל מטרתם היא צניעות רבה יותר, רק כשאדם או ציבור מדגישים השכם והערב את צניעותם כי רבה, אין הם צנועים כלל וכלל, אלא גאוותנים ומתנשאים
גלעד הראל
בעוד שטכנולוגיות מתקדמות ממשיכות להתפתח במלחמה נגד הפשע המקוון, נוכלי הרשת עסוקים במציאת הדרכים לעקוף את תוכנות האבטחה    בשנת 2011 הם כיוונו את התקפותיהם אל משתמשי הקצה - ופגעו
דן אלון
10 עובדות הממחישות את העליבות של ממשלות ישראל לדורותיהן בנושא טיפולן בענייניהם של ניצולי השואה, לצד הפוטנציאל העצום הגלום במחדל הנוראי הזה, אשר מונח באופן היסטורי לפתחה של ממשלת נתניהו. הממשלה הכי לא "חברתית", יכולה לעשות את השינוי הכי "חברתי". כי חברה בונים על יסודות איתנים ועוולות מתקנים מהגרוע ביותר כלפי מעלה. 10 עובדות, 10 דקות קריאה, השער שלך למעורבות חברתית ושותפות במהפכה החברתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il