X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין ספק שמותו הטראגי של הבמאי היווני תיאו אנגלופולוס מהווה סיומה של תקופה בה המסר והמבנה חשובים יותר מהעלילה ומהעיצוב
▪  ▪  ▪
אנגלופולוס. קריירה מפוארת [צילום: AP]

לפני ארבעה ימים הלך לעולמו הבמאי היווני תיאו אנגלופולוס. אנגלופולוס נחשב כבכיר הבמאים היוונים אשר נודע בסרטיו המורכבים והמאתגרים (בעיקר בכל הנוגע להיסטוריה של יוון) אשר זיכו אותו בפרסים רבים (ביניהם פרס "דקל הזהב" היוקרתי אשר זכה בו ב-1998 בפסטיבל קאן על סרטו "נצח ועוד יום").
ביוגרפיה
תיאו אנגלופולוס נולד בבירת יוון, אתונה, בשנת 1935. הוא החל ללמוד משפטים, אך עד מהרה מצא את ייעודו בלימודי ספרות ב"סורבון" שבפריז. עם תום לימודיו שב אנגלופולוס ליוון, שם שימש כמבקר קולנוע.
עם עלייתה של הכת היוונית הפשיסטית לשלטון ביוון ב-1967 סולק אנגלופולוס מתפקידו, וב-1970 הוא ביים את סרטו הראשון "השחזור" אשר היה רווי במסרים חתרניים נגד השלטון הפשיסטי.
קריירה מקצועית
סרטיו של אנגלופולוס אופיינו בצילומים ארוכים ומסוגננים, וכן בכך שהגיבורים כמעט שלא דיברו על-רקע נופיה היפים של יוון. הוא התעניין בהיסטוריה המקומית והחברתית של יוון, דבר אשר התאפיין בשלושת הסרטים הבאים: "הימים של 36" אשר בוים בשנת 1972, "מסע השחקנים" אשר נעשה ב-1975, ו"אלכסנדר הגדול" אשר נעשה בשנת 1980. סרטים אלו התאפיינו בסקירת המשתנה ביוון הכפרית באמצעות חלקים הלקוחים מההיסטוריה המודרנית של יוון.
אנגלופולוס הירבה להדגיש את נוכחות העבר בהווה, ואת הזיכרון כמנוע המפעיל את ההוויה האנושית. סצנות ארוכות, מופשטות לעתים, מעוצבות ביופי חזותי נדיר ומעוטרות בפסקול מוזיקלי כובש, היוו את הלבנים שמהן נבנתה עבודתו המפוארת.
בסרטיו הראשונים שיתפו פעולה עם אנגלופולוס שחקנים יווניים. לאחר שספג הכרה עולמית, שולבו כוכבים בינלאומיים בסרטיו, כגון: מרצ'לו מסטרויאני, ויליאם דפו, מישל פיקולי, ברונו גנץ.
אנגלופולוס וישראל
אנגלופולוס נחשב כידיד-אמת של ישראל וביקר בה פעמיים בעשור האחרון. בשנת 2005 הגיע אנגלופולוס לפסטיבל הסרטים בחיפה, שבמסגרתו הוקרן סרטו "האחו הבוכה", ובשנת 2009 הגיע לפסטיבל הקולנוע בירושלים, שם הוקרן סרט ההמשך "אבק הזמן". הוא לא הצליח לסיים את הסרט השלישי בטרילוגיה "הים האחר".
מותו של אנגלופולוס
אנגלופולוס, אשר צילם בימים אלו באתונה את סרטו "הים האחר", נפגע קשות בראשו כאשר רוכב אופנוע פגע בו בעת שחצה את הכביש. הוא הובהל לבית-חולים באתונה, שם נקבע מותו. חשוב לציין שמותו של אנגלופולוס מסמל מותה של תקופה נפלאה בחיי הקולנוע העלילתי. היות שהוא היה במאי יסודי אשר הקפיד על המסר ואיכות הסרט יותר מאשר התסריט וסיפור העלילה.

תאריך:  28/01/2012   |   עודכן:  29/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיאו אנגלופולוס: סיומה של תקופה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מצד אחד, מימון ללא חשבון של נסיעות חיילים בתחבורה הציבורית פוגע בקופת המדינה. מצד שני, דרישת תשלום נסיעה מחיילים היא בלתי נסבלת. אז מה הפתרון? לא לתת רישיון להפעלת קו בטרם הושג הסדר
נסים גבאי
השניים הללו מהווים את חוד החנית הציבורי/פוליטי שלנו, ומקומם מהווה בעיניי את ההוכחה האולטימטיבית להבנת עומק השקיעה של כולנו
עו"ד יוסי דר
אילה חסון שפרצה בדהרה את גבולות המגדר ופיצפצה את תקרת הזכוכית כאילו כלום, מגלה דעתה לפיה כל אימת שיש בוס שעלול להיכשל בעבירת מין כלפי מי מהכפופות לו - יש לסלקה מסביבתו
משה חסדאי
הרמטכ"ל נמצא בצומת הכרעה היסטורית בתולדות עם ישראל    רוח צה"ל כיום איננה יכולה להסתפק ברוח הפלמ"ח
ראובן לייב
סוד גלוי הוא שהישראלי המצוי רואה שחורות ונוטה לכן להקדים רפואה למכה הצפויה לו, כביכול    או אז הוא מאמץ אל ליבו סגנון של "אכול ושתה כי מחר נמות" ואחריו, מן הסתם, הרי המבול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il