X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האגודה למען החייל היא עמותת תיווך גדולה ומיותרת. חלק ניכר מתקציבה מיועד לתשלום משכורות (לא רעות) למאות עובדיה ולאחזקת משרדים וסניפים. סגירתה ופירוקה לא רק שלא יפגעו ברמת השירותים שניתנים עד כה לחיילים, אלא אף עשויים לשפרם ולהוזילם. הכסף שייחסך יועבר ישירות לרווחת החיילים ללא תיווך. מערך התפעול של האגודה שתפורק יועבר לידי צה"ל ויופעל בעיקר ע"י חיילים ומתנדבים
▪  ▪  ▪
האגודה למען החייל. כספים מבוזבזים

פורסם בעיתונות כי ועדה מיוחדת במשרד הביטחון מונתה על-ידי מנכ"ל המשרד, האלוף (במיל.) אודי שני, וזאת על-מנת לבחון תפקוד האגודה למען החייל וקרן לב"י נוכח הכפילויות שיש בין שני הארגונים וגירעונות כספיים כבדים שצברה האגודה למען החייל. הוועדה המליצה להקים במקומם שני גופים נפרדים: הראשון שיעסוק באיסוף תרומות ויהיה גוף אזרחי, והגוף השני יהיה באחריות משרד הביטחון ויעסוק בתפעול הפעילויות השוטפות למען החיילים.
בהנחה שידיעה זו נכונה - הוועדה ממליצה למעשה לפרק ולסגור את האגודה למען החייל במתכונתה הנוכחית. בראש הוועדה עמד אריה מינטקביץ' וחבריה היו עו"ד מאיה ליקוורניק, רואה החשבון גדי סומך ותת-אלוף (במיל.) יצחק פוקס. הוועדה קיימה למעלה מ-30 ישיבות ובמהלכן הופיעו בפניה נציגים מהארץ ומהעולם וכן גורמי מקצוע. על פניו מדובר בוועדה רצינית ומקצועית מאוד, אלא ששר הביטחון אהוד ברק, כך לפחות דווח בעיתונות, הודיע לאחר פרסום המלצות הוועדה, כי האגודה למען החייל לא נמצאת בסכנת סגירה ותמשיך לפעול - הדבר מתמיה ודורש הסבר.
גם בלי המלצות הוועדה, כל בר-דעת מבין כי האגודה למען החייל, במתכונתה הנוכחית, היא מעין גוף תיווך גדול, מיותר ובזבזני אשר ניתן לוותר על שירותיו מבלי לפגוע ברמת השירותים לחיילים שניתנו עד כה על-ידי האגודה. לדעתי, יש לסגור ולפרק גוף מיותר זה ולהעביר את פעולות התפעול שלו כגון: הפעלת בתי החייל, המזנונים בדרכים, הפעלת קריות החינוך והנופש וכדומה לרשות צה"ל, וזה בעיקר באמצעות חיילים בסדיר, אנשי קבע ומתנדבים, יפעיל ביעילות את המערך שהופעל עד עתה על-ידי האגודה למען החייל. הטיפול בתרומות שגייסה האגודה למען החייל יועבר לקרן לב"י שגם ככה מתעסקת בנושא זה, ובכך תימנע כפילות בנושא ההתרמות למען החיילים הקיימת כיום בין שני הגופים.
סגירת האגודה תביא לחיסכון רב
סגירת האגודה למען החייל לא רק שלא תפגע ברמת השירותים שקיבלו החיילים, אלא אף עשויה להביא לשיפור רמת השירותים והוזלתם, וכמובן תביא לחיסכון רב. כיום מוציאה האגודה מדי חודש כמה מיליוני שקלים לתשלום משכורות למאות עובדיה, ובכללן משכורות לא רעות ומכובדות: ליו"ר, למנהלים, לעוזרי מנהלים, למנהלי מרחבים, ליועצים משפטיים, למערך דוברות, לאנשי כספים, למזכירות, לנהגים, ולבעלי תפקידים אחרים. כמו-כן, יש הוצאות של מיליוני שקלים באחזקה ובתפעול משרדים, עשרות סניפים ברחבי הארץ, אחזקת כלי רכב ועוד. למעשה, חלק ניכר מתקציב האגודה הולך כיום לתשלום משכורות ולהוצאות מנגנון. הכסף שייחסך כתוצאה מסגירת האגודה, יועבר ישירות למען רווחת החיילים במקום לתפעול מנגנון ולמשכורות. סגירת האגודה תאפשר מכירת נכסיה לשם כיסוי הגירעון הגדול שצברה.
רוב הציבור לא יודע כי כ-30 אחוז מתקציב האגודה למען החייל לא ממומן מתרומות אלא מתקציב משרד הביטחון ובמילים אחרות - מכספנו. שאר תקציב האגודה מגיע מתרומות של ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית (FIDF), ארגונים ותושבים מארצות שונות, חברות במשק הפועלות במסגרת פרויקט "אמץ לוחם", והכנסות ממבצע "השירותרום". דרך אגב, חלק לא מבוטל מהכסף שנאסף ב"שירותרום", כך נמסר, ניתן כתשלום לחברת טלמרקטינג שנשכרה לסייע בארגונו.
ידוע כי יש אנשים שלא מוכנים לתרום לאגודה למען החייל ביודעם כי חלק לא קטן מתרומתם מועבר למעשה לתשלום משכורות למאות עובדי האגודה ולתפעול מנגנון גדול. לפי דוח מינטקביץ', בשנת 2010 הסתכמה עלות העסקת העובדים באגודה בכ-75 מיליון שקלים. עוד לפי דוח ועדת מינטקוביץ', האגודה למען החייל מעסיקה כ-550 עובדים והיא נמצאת על-פי הודעתה בגירעון של 10 מיליון שקלים.
סוף לבזבוז מיותר של כספי ציבור
בשנים האחרונות התפרסמו דוחות ביקורת לא מחמיאים על תפקודה של האגודה למען החייל, על מחירים גבוהים יחסית שהיא גובה מחיילים עבור שירותיה, לרבות ביקורת של משרד הביטחון, לפיה "האגודה למען החייל נוהלה במשך השנים באופן לא יעיל ובפעולותיה נפלו ליקויים רבים".
גם אם נצא מתוך הנחה שתחלואי האגודה למען החייל הוא עניין ששייך לעבר והיא יוצאת לדרך חדשה של יעילות וחיסכון, בהנהגתו של אביגדור קהלני, עצם קיומה במתכונת הנוכחית כגוף תיווך גדול ויקר שניתן להסתדר בלעדיו היא לדעתי בזבוז מיותר של כספי ציבור.
שר הביטחון אהוד ברק, כך אומרים, איש חכם ובעל חשיבה אנליטית. לפיכך אני מניח שדעתו על עצם קיומה של האגודה היא כדעתי, ומכאן אני פונה אליו: אנא מר ברק, סגור את האגודה לא בעוד שנה, מחר! רמת השירותים לחייל לא תיפגע מכך והיא אף עשויה להשתפר ולהיות זולה יותר וגם ייחסך כסף ציבורי רב שיוכל לעבור ישירות לחיילים ולא למנגנון.

תאריך:  30/01/2012   |   עודכן:  30/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לסגור את האגודה למען החייל - ועכשיו!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רק דבר אחד קטן...
אמדון  |  30/01/12 21:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סתיו אדם
אבות רבים במדינה הופכים לנרדפי החוק בגין אי יכולת לשלם את שנפסק להם, כל שכן לתפקד בעקבות הגירושים ומעצרי השווא. כך אנו מגלים לא מעט אבות שהופכים לסוג של אורח לרגע בחיי ילדיהם מפאת הפחד מהמעצרים והדרך בה הילדים יקבלו את האקט של המעצר, אבות רבים מגיעים למצב של ניכור הורי מלא בגין החוסר בנוכחות שלהם בחיי ילדיהם
פסח רויטמן
לאמת העובדתית ולכבודו של הפרט אין כל חשיבות. הדבר העומד בראש מעיניי העיתונאי המצוי, בעיקר זה המצוי בצמרת התקשורתית, הוא הבאת השקפת עולמו האישית לידיעת המאזינים בניסיון להשפיע על דעת הקהל
זאב בן-יוסף
משיחות עם רבים מפעילי השטח של הליכוד מסתמנת אפשרות לגידול ניכר בכוחו של מחנה פייגלין שמשמעותו לדבריהם איננה החלשה של נתניהו אלא דווקא חיזוק הקשר שלו לעקרונות הליכוד ולחברי התנועה בשטח
נסים גבאי
הדיאגנוזה הרפואית קבעה חד-משמעית: מוות מוחי לדמוקרטיה הישראלית בעטיין של תנועות מגזריות בלתי חדירות    אין דרך סטנדרטית לפתרון הכאוס הדמוקרטי הזה שפוגע בנו רחוק ועמוק יותר מכל פוליטיקה מצויה – ולכן נדרשת כאן מחשבה מעמיקה כיצד לפענח את האיום הקיומי הזה למדינת ישראל
יהודה קונפורטס
המאבק בו פתחו שניים מחשובי העיתונים בארה"ב, הניו-יורק טיימסTimes ופורבס, נגד תנאי ההעסקה המחפירים של פועלים סינים המייצרים את מכשירי אפל, אינו מקרי. לא מדובר פה על עוד מאבק של איגוד מקצועי ששומר על זכויות העובדים - אלא על מותם של 23 פועלים סינים בנסיבות מזעזעות, כאשר את חלקם לא ניתן היה בכלל לזהות. לדעת רבים, זהו אחד הצדדים המכוערים ביותר של הגלובליזציה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il