X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
גם חוקים כתובים או חוקי-בעל-פה, בהם נתפסים אזרחים שיורקים, מקללים, זורקים אבנים, מאיימים על גברים נשים וילדים, נעצרים ל-12 שעות ואחר כך משתחררים בקלילות- היא סוג של פגע וברח בורייציה המיוחדת לנו
▪  ▪  ▪
מי אחראי לשריפה? [צילום: AP]

לא צריך להיות בעל תואר דוקטור, מאוניברסיטת בר-אילן ואף לא בעל תואר ראשון או שני מאותה אוניברסיטה, כדי לראות שכל הזמן, כל יום וכמה פעמים ביום קורים אצלנו דברים בסגנון "החיים בזבל".
עם רב של אזרחים ישראלים, מכל מעמד סוציואקונומי, רוטנים, מתלוננים, חשים שנעשה להם עוול כל הזמן, חלקם עוברים למחאות, להפגנות ולמעשים חשובים שאמורים במנות קטנות ולאט לאט, לשנות ולו רק חלק מן הדברים. הפגנות עם תוכן ועם תוכנית שמבהירים כי הימים בהם קיטרנו בסלון ביום שישי הם ימים רחוקים. עכשיו הגיעה עת ההתקוממות, הזמן לעשיית צדק עם הרבים שקופחו, שהושפלו, שהיו במשך שנים בבחינת אבק -אזרחים.
תאונות פגע וברח
בוא נתחיל בדבר "שולי". תאונות פגע וברח אשר בעבר בישראל זכורות לי ולרבים כמקרים נדירים. לאחרונה רבים מציגים לפנינו את הפקרות נשמתם והתנהגותם. פגעו ברכבם בהולך רגל, פצעו או הרגו את מוכה הגורל וברחו בלי להושיט עזרה ומתוך תקווה שגם העניין יעלם, יתמסמס כלא היה. הבורח פשוט רוצה שכל העסק יתאדה, הוא יגיע הביתה בשלום, יחיה את חייו כרגיל והנדרס "ידאג לעצמו" .
לאחרונה קורים מקרים כאלה פעם בכמה ימים מה שמלמד אותנו כי אין זה מקרה שהמנהג לזנוח פצוע שדרסת בכביש ולהניח לו למות חופשי הוא מן המקובלות במדינה שלנו. כי במדינה בה חיים אזרחים אחראים, שומרי חוק, מתורבתים ואנושיים, הפקרת נדרסים על-ידי נהגים שדרסו אותם לא יכולה הייתה להפוך ל"מכת מדינה". יותר מדי אנשים רגילים לצפצף על החוק לחיות באווירה הנובעת מן העובדה שגם הרשויות מצפצפות על החוק. נהגי פגע וברח שאיבדו את צלם האנוש ואת שארית החמלה, כאשר יתפשו על-ידי המשטרה יספרו סיפורים ש"לא הבחינו לא הרגישו ולא ידעו ולא ראו ולא שמעו". בחלק מהמקרים כאשר יובאו לפני שופט ילבשו, פתאום, כיפה שחורה גדולה שתפקידה להעיד על אופיים הנעלה וקרבתם לגורמים מסוימים בשמיים, כיפה שחורה שגורמת לשופטים אחדים לרחם על הגדולים שבפושעים.
נושא הפגע וברח בכביש לא נולד בחלל ריק. גם בעל משרה מכובדת ורמת מעלה שמנצל מינית את העובדות הכפופות לו, בין אם זה נשיא, או ראש לשכה, או מפקד בדרגה גבוהה או בוס כלשהו, כאשר יועמד למשפט בישראל יכחיש מכל וכל, יאשים את העובדת (בין השאר היא יפה מדי שזה הפך לחיסרון גדול לעובדות במשרדים החשובים בישראל שם הבוסים הם גברים) ויסתמך על העובדה שלא התלוננה במשטרה בידעו שחיי המתלוננת הופכים לויה דלורוזה מרגע שהתלוננה על בעל שררה. ההכחשה, שמתרחשת ב-99% מהמקרים (ויש בישראל לפי הסטטיסטיקה יותר ממאה וחמישים אלף הטרדות מיניות של בוסים המטרידים את העובדות בשנה!!!) היא התנהגות חובה מומלצת על-ידי כל עורך דין. כל הטרדה מינית או אונס יהפכו בגרסת החשוד להסכמה מלאה מצד המוטרדת או "מעולם לא נגעתי באישה אחרת אלא רק באופן אבהי" או "שופכים את דמי" וכו.
לעולם לא נתפטר
גם שרים מסוימים המעורבים בתוקף אחריותם (האישית) במחדלים לאומיים דוגמת השרפה בכרמל, בה נהרגו 44 בני אדם ונכחד יער ועלו באש בתי מגורים, מודיעים כבר מעכשיו שהם לא יתפטרו! ( זוכרים מישהו שהתפטר אצלנו? מה אנחנו יפנים? סקנדינבים? אנגלים? אמריקנים? במזרח התיכון לא מתפטרים, להפך מעמיקים שבת בכיסא ומתמנים בהמשך לתפקיד רם יותר). גם כאן תופעת הפגע וברח היא מובהקת ואופיינית ומה לנו כי נלין על הדורס הנמלט?
גם חוקים כתובים או חוקי-בעל-פה, בהם נתפסים אזרחים שיורקים, מקללים, זורקים אבנים, מאיימים על גברים נשים וילדים, נעצרים ל-12 שעות ואחר כך משתחררים בקלילות- היא סוג של פגע וברח בורייציה המיוחדת לנו. אם חרדים השייכים לכת זו או אחרת או איימו על אישה צעירה שהגיעה במכוניתה לבית שמש, בענייני עבודה, נתקלה בחבורת צעירים עטורי המגבעות והמעילים השחורים עם הפאות והזקנים ומכאן החלה לחוות סיוט: המכונית שלה נסקלה באבנים, השמשות נופצו, מהגלגלים רוקן האוויר והקללות והאיומים של הצעירה נתנו לה להבין שכנראה זה היום האחרון לחייה. בהמשך, בחקירה לפני שופט טענו עורכי הדין של החבורה התוקפת כי הצעירה לא יכולה להבחין בין חרד לחרד מכיוון שכולם נראים אותו הדבר, אותו זקן אותן פיאות אותם בגדים וכו. החרדים שוב שוחררו, מ"חוסר הוכחות" כמו בעוד מקרים של אלימות, צחוק מהחוק וניצול יתרון שקיים בחיים בישראלים בו חרדים עושים מה שהם רוצים ומקבלים תמיד הנחות, הטבות, "כבוד" ,פטורים, ויתורים של המדינה. האם זה לא פגע וברח? פגעת בצעירה חילונית וברחת וגם שוחררת ממעצר וגם הלכת הביתה מרוצה מעצמך וגם תמשיך כך בעתיד.
כול עוד תמשך בארץ רמת של מוסר פגע וברח, אין לנו הרבה סיכויים לחוש שחיינו אינם "חיים בזבל". רק יד של מנהיגים שדואגים לאזרחים ולא רק לכיסאם וחוקים שגם אוכפים אותם ולא רק התקבלו בכנסת ישנו את האווירה הנוראה הזו.

תאריך:  30/01/2012   |   עודכן:  30/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פגע וברח
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר שטחי כרגיל של קיסרי
המבקר הקבוע  |  30/01/12 21:03
2
בכל פעם
רונן גולדשטיין  |  31/01/12 06:15
3
לשולמית קיסרי נדמה
רונן גולדשטיין  |  31/01/12 06:20
4
יש לעצור את שולמית קיסרי
רונן גולדשטיין  |  31/01/12 06:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אריה אבישור
אסטרטגיית החזרה לשלטון כוללת שלושה אלמנטים - האלמנט הראשון הוא הרצת מפלגות בבחירות הכלליות שיעבירו קולות מגוש הימין לגוש השמאל. בראשן של מפלגות אלה יעמדו אריה דרעי ויאיר לפיד. האלמנט השני - "דילול הליכוד", ואילו האלמנט השלישי הוא לא פחות מחזרה על תרגיל האי היווני. לאמביציה של השמאל שותפים גורמים מחו"ל, קרי האמריקנים.
אלי אלון
האגודה למען החייל היא עמותת תיווך גדולה ומיותרת. חלק ניכר מתקציבה מיועד לתשלום משכורות (לא רעות) למאות עובדיה ולאחזקת משרדים וסניפים. סגירתה ופירוקה לא רק שלא יפגעו ברמת השירותים שניתנים עד כה לחיילים, אלא אף עשויים לשפרם ולהוזילם. הכסף שייחסך יועבר ישירות לרווחת החיילים ללא תיווך. מערך התפעול של האגודה שתפורק יועבר לידי צה"ל ויופעל בעיקר ע"י חיילים ומתנדבים
סתיו אדם
אבות רבים במדינה הופכים לנרדפי החוק בגין אי יכולת לשלם את שנפסק להם, כל שכן לתפקד בעקבות הגירושים ומעצרי השווא. כך אנו מגלים לא מעט אבות שהופכים לסוג של אורח לרגע בחיי ילדיהם מפאת הפחד מהמעצרים והדרך בה הילדים יקבלו את האקט של המעצר, אבות רבים מגיעים למצב של ניכור הורי מלא בגין החוסר בנוכחות שלהם בחיי ילדיהם
פסח רויטמן
לאמת העובדתית ולכבודו של הפרט אין כל חשיבות. הדבר העומד בראש מעיניי העיתונאי המצוי, בעיקר זה המצוי בצמרת התקשורתית, הוא הבאת השקפת עולמו האישית לידיעת המאזינים בניסיון להשפיע על דעת הקהל
זאב בן-יוסף
משיחות עם רבים מפעילי השטח של הליכוד מסתמנת אפשרות לגידול ניכר בכוחו של מחנה פייגלין שמשמעותו לדבריהם איננה החלשה של נתניהו אלא דווקא חיזוק הקשר שלו לעקרונות הליכוד ולחברי התנועה בשטח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il