X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אצלנו, הכל מגנים את בשאר אסד ומבכים את קורבנותיו. צדיקים שבתוכנו כבר חולמים על שליחת סיוע לכוחות האופוזיציה בסוריה, וכל זה לפני ששאלנו את השאלות הנכונות: האם הכוחות החדשים מבשרים יותר דמוקרטיה והעיקר - יותר אנושיות?
▪  ▪  ▪
בשאר אסד. למערב עדיף דיקטטורה נסבלת מדגם אסד [צילום: AP]

יש צדיקים בתוכנו שלא למדו לקח מהפיכת השלטון בלוב, שלא הייתה "מלחמת בני אור בבני חושך". שני הצדדים היו שופכי דמים ורחוקים מדמוקרטיה וגם - אויבי ישראל. וכל אחד רדף ודיכא: הישנים - את הדתיים, והחדשים את החילונים והנוצרים.
מה טוב יותר ללובים - כפייה דתית והתפוררות למדינות שבטיות או רודנות נוסח קדאפי? לאירופים ולאמריקנים שסייעו למורדים, אולי יש מחשבות שניות ואולי למדו לקח, שאל לו למערב למהר ולשלוח יד לקן הצרעות של המזרח.
וזה גם לקחן של מלחמות עירק. לשם מה נהרגו שם כ-5000 צעירים אמריקנים? כדי שההרוגים ייספרו לא בעשרות אלפים כמו בימי סדאם חוסיין, אלא במאות האלפים שנהרגו או נרצחו מאז הפלתו? או כדי שרודן סוני יוחלף ברודן שיעי?
השאלה היא מה יותר טוב לעתיד הגולן הישראלי
אצלנו, הכל מגנים את בשאר אסד ומבכים את קורבנותיו. צדיקים שבתוכנו כבר חולמים על שליחת סיוע לכוחות האופוזיציה בסוריה, וכל זה לפני ששאלנו את השאלות הנכונות: האם הכוחות החדשים מבשרים יותר דמוקרטיה והעיקר - יותר אנושיות? אכן, אסד הוא מרצח, והמורדים מה? מתוך מכסות ההרוגים היומיות, כמה רצחו הם? והאסלמיסטים שיבואו במקום הבעת', האם ישליטו יותר סובלנות או יותר פנאטיות? האם יהיו יותר או פחות אויבים לישראל?
והעיקר: מה יותר טוב לעתיד הגולן הישראלי - שלטון העלאווים או האחים המוסלמים? סוריה בחתיכה אחת או סוריה מפורקת? סוריה בהשפעה רוסית או בהשפעת המערב?
הלקח המתחייב הוא שלא להתיימר לשפוט שיפוט ערכי בין צדדים ניצים במזרח התיכון. במלחמות הערבים, לשוא נחפש אמת וצדק אצל צד מן הצדדים, ולכן אל לנו להיראות כמצדדים בהחלפת "עולם ישן" שלהם ב"עולם חדש" העלול להיות גרוע יותר.
הכלל הזה תקף לא רק "במזרח הפרוע". גם ממלחמות יוגוסלביה זרם אל המערב מידע מגמתי, שהיה כולו מוטה לרעת הסרבים, שנאט'ו החליטה כי הם "האיש הרע" בטרגדיה הזאת. מבלי לגרוע מאשמתם של הסרבים, יודעים אנחנו היום שקרואטים, בוסנים וקוסובארים מוסלמים טבחו בסרבים לא פחות ממה שהללו הרגו באויביהם. מתוך חבל קראינה גרשו הקרואטים מאות אלפי סרבים והמערב שתק ואף שיבח. לעומת זאת, גירוש המוסלמים מקוסובו עורר סערה (מוצדקת) נגד הטיהור האתני הסרבי.
נוכח מעשיהם המפוארים של הסרבים במלחמתם בנאצים ובהצלת יהודים, ראוי היה לעם בציון להפעיל שיפוט יותר שקול ולא להיסחף בגל האנטי-סרבי, שמאחוריו עמדה בעצם סעודיה.
בעיתון זה נתפרסם מאמרו של לורנצו קרמונזי, "השבר הסורי", המגלה טפח מן הצד השני של המטבע הסורי, ובין היתר שלא כל העם הסורי מתקומם נגד אסד. "לפחות 30%" תומכים בו, ובתוכם כמובן העלאווים ולמרבה ההפתעה גם מרבית הנוצרים. כנגדם, יש כשיעור הזה מורדים ויתר ה-40% "ממתינים לתמוך במי שינצח". התמונה הזאת שונה לחלוטין ממה שמצטייר בתקשורת והיא שופכת אור גם על עמדות רוסיה וסין.
אסד - הביטחון נגד אל-קאעידה
מה מניע נוצרים לתמוך באסד? מורה בתיכון אמר לקרמונזי שאסד מייצג בשבילו את הביטחון נגד אל-קאעידה. כומר נוצרי הזכיר את הזכויות השמורות לנוצרים בשיטת השלטון העלאווי והוסיף: "הם מבינים היטב שהמשמעות של הדמוקרטיה היא ניצחון של האסלם הסוני ומפחדים מזה כמו שמפחדים ממגפה"...
וזו כל התורה כולה בקליפת אגוז: הרצון הדמוקרטי של ההמונים הערבים הוא שלטון אסלמי אנטי-דמוקרטי (ואנטי ישראלי). עובדת חיים זו מעמידה את המערב בפני בחירה מביכה בין דיקטטורות נסבלות מדגם השאח הפרסי, מובארק, קדאפי ואולי אפילו אסד, לבין "דמוקרטיות" בלתי נסבלות, מתוצרת האייאטולות והאחים המוסלמים.
בדילמה הזאת, אנחנו רצוי שננהג לפי הכלל "המשכיל בעת ההיא יידום" (עמוס ה' - יג').

תאריך:  27/02/2012   |   עודכן:  27/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמות הערבים - לשמור מרחק
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מפתיע,הפעם כוונת "לדעת גדולים"
פועה  |  27/02/12 19:29
 
- בורג ועוד כמה מטומטמים
מהמחנה הסמולני  |  27/02/12 23:41
2
כל מה שעשיתי בני בשבילכם עשיתי
ירון זכאי 1  |  27/02/12 23:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יונה סוקולובסקי
ארגוני זכויות אדם, אחמד טיבי, עדאללה, בצלם ושוברי השתיקה הצליחו להשחיר וללכלך את פניה של ישראל בעיני העולם הערבי. אני מצדיע להצלחתם. דמם של אזרחי סוריה יחול על ראשם    מכתב גלוי לעיתונאי ראסם נטור
זאב בן-יוסף
ותיקי הליכוד לא הודחו. היו בחירות דמוקרטיות שהתנהלו למופת ושלא ניתן לערער על חוקיותן. ואכן עובדה היא שלא הייתה שום תלונה לפני הבחירות והמחאות החלו רק לאחר שהגיעו התוצאות
דודו קוכמן
בעוד מרבית מדינות העולם הנאור מבינות את חשיבות האנרגיות המתחדשות והרגולטורים פועלים שם להקל כניסתן של אנרגיות אלה, בארץ עסוקים הרגולטורים לעשות הכל כדי למנוע כניסתן ולהצדיק קיומן, ובכך גורמים נזק לכלכלה ולסביבה
אברהם בן-עזרא
חומה באורך מעל 40 מ' נבנתה על ביסוס לקוי, נסדקת ושוקעת. בא מומחה בית המשפט, וקבע כי העלות הכוללת לביצוע שיקומה של החומה - לרבות בדיקות קרקע, ייעוץ, תכנון וביצוע - 18000 שקלים, סכום שלא הספיק אפילו לכיסוי עלויות הייעוץ...
יורם אטינגר
ארבעים שנות סנקציות כלכליות נגד צפון קוריאה לא הפילו את המשטר ולא מנעו את התגרענותו. גם חמישים שנות סנקציות נגד קובה חושפות את מגבלות הסנקציות. ההתמקדות באופצייה זו מתעלמת מעוצמת האיום הברור, המיידי וההרסני, של אירן גרעינית, על אינטרסים חיוניים של ארה"ב והעולם החופשי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il