X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בלתי מתקבל על הדעת שתוכנית למתן תשובה לאומית לתשתיות אנרגיה במדינת ישראל, תצא לדרך בבאר טוביה עוד טרם אישורה של תמ"א 41 לתכנון תשתיות לאומיות שעדיין נמצאת בעבודה. אומנם נוצר לחץ אמיתי כתוצאה ממחסור גדל והולך באמצעי אנרגיה, אבל זו אינה סיבה להקימה במרכז אזור מיושב בצפיפות גדולה כמו אזור באר טוביה והעיר קריית מלאכי
▪  ▪  ▪
באר טוביה. הורסים כל חלקה טובה [צילום: יח"צ]

אם חשבתם שאתם חיים במדינת ישראל - מדינה מודרנית מערבית, מתוכננת, יעילה, המנוהלת ע"י משטר דמוקרטי פתוח וקשוב לצורכי אזרחיו, הרי שוב טעיתם - מצטערים לעדכן אתכם - ממש לא - אתם/אנחנו חיים במדינת חלם. פרויקט חברת "טריפל אם" להקמת תחנת כוח מופעלת בגז (430 מגה וואט בשלב הראשון) באזור התעשיה של באר טוביה (הצמוד מרחק יריקה לקריית מלאכי) , הוא דוגמה מוחשית/ אמיתית כיצד מנוהלת מדינת חלם.
ומי מנהל אותה? - מי שאמור להיות יו"ר הוועדה לתשתיות לאומיות (הות”ל) בהשראת שניים משריו הבכירים של מר נתניהו - שר התשתיות עוזי לנדאו והשר גלעד ארדן - השר לאיכות הסביבה. איפה תכנון תשתיות ואיפה איכות הסביבה?
לא סופרים את האזרח הפשוט
הגיוני יותר שהאזרח הפשוט יחשוב שיש מי שיושב על כסא מקבלי החלטות ומכין לעצמו כבר את התפקיד הבא בסקטור הפרטי. תקנו אותי אם לא חווינו זאת בעבר. כמה מבכירי המדינה ובתוכם פוליטיקאים וסלבריטאים מתחומים שונים החליפו "מדים" בחליפות עסקיות?
האחרון שהתפרסם השבוע הוא מי שהיה דובר צה"ל עד לימים האחרונים, שגם הוא מיהר כמו כולם תמורת בצע כסף - לעבור לצד הטייקונים. מה לו ולאנרגיה או איכות הסביבה? - אבל הם בוודאי סברו- שלא יזיק עוד "תותח" .לאבי בניהו לא חשוב המחיר. הרי יש לו פנסיה. מה אצה לו הדרך לתמוך ולהילחם למען פרויקט שנחשב למכת מוות לאזור חקלאי פורח מהטובים והמפורסמים במדינה?!
האם יש צורך להזכיר את האפקט של חמרים מסוכנים המפיצים סרטן המכלה כל חלקה טובה בטווחים של קילומטרים. והנזק הבריאותי הבלתי הפיך הנגרם לאזרחים. מהניסיון של יפן מהשנה האחרונה - אפילו את הירקות והפירות מאותו אזור שנפגע בקרינה אי-אפשר יהיה למכור למשך עשרות שנים.
עוד לא עבר שבוע מאז שודרה כתבה באחת מתחנות הטלוויזיה הפופולריות שעסקה בתושבי אחת מערי הקריות - הקרובה ביותר לתופת, והאחוז הגבוה יחסית של חולי סרטן ביישוב...אם להסתמך על הזיכרון הקצר שיש לציבור בישראל, ועל התמיכה הרחבה שיש לטייקונים בשלטון , מה הסיכוי שהתזכורת הזו תזיז למישהו?
בלתי מתקבל על הדעת שתוכנית למתן תשובה לאומית לתשתיות אנרגיה במדינה ישראל, תצא לדרך בבאר טוביה עוד טרם אישורה של תמ"א 41 לתכנון תשתיות לאומיות שעדיין נמצאת בעבודה. אומנם נוצר לחץ אמיתי כתוצאה ממחסור גדל והולך באמצעי אנרגיה כגון, חשמל , אבל זו אינה סיבה להקימה במרכז אזור מיושב בצפיפות גדולה כמו אזור באר טוביה והעיר קריית מלאכי , על ציר דרכים מרכזי לדרום (ציר מטכ"לי), ועוד ללא שיתוף הנוגעים בדבר בתכנון מקדמי , וניתוח הגורמים המשפיעים על רמת הסיכון של האזרחים. היכן זכות הערעור של התושבים? הם הרי אלה שישלמו את מחיר הפזיזות של האחראים בממשלה לכשל תכנוני.
התחנה הענקית מתוכננת על אדמה פרטית שנרכשה ע"י קבוצת טייקונים במחירים אטרקטיביים לשם בנייה תעשייתית זעירה בלבד, לפי התב"ע של מועצה איזורית באר טוביה.
כפי שאתם מכירים את "חלם" מאירועים קודמים בהיסטוריה המודרנית של המדינה, עליהם עומדים לדין בכירי הפוליטיקאים במדינה, יש יסוד סביר להניח שלאחר אסון מכל סוג - אקולוגי, פיזי, או אנושי , שעלול להתרחש באזור באר טוביה, יעמדו לדין לפחות עוד שניים בכירים שאחריותם אינה מוטלת בספק, אם לא גם ראש הממשלה הנוכחי. ולא משנה באיזה תפקיד הם ישאו לאחר שיסיימו להרוס כאן - בבאר טוביה, כל חלקה טובה.
מנסיוננו המצטבר - לא מעניינת אותנו חוות הדעת של המשקיע עצמו. כדאי לזכור - האזרחים הפשוטים - החקלאים לא יתנו לכך לקום בסביבתם. תחנת כוח מונעת בגז לא תקום כאן ויהי מה!

תאריך:  28/03/2012   |   עודכן:  28/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תכנון תשתיות במדינת חלם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מוכרים לנו בלון ירוק !
רננה  |  2/04/12 00:29
2
לא זורקים גפרור לתוך חבית נפץ! ל"ת
בוני  |  2/04/12 00:36
3
לכל מנהיג(פסאודו)יש מעגל של נ
ראיס-פוטין בן מדב  |  2/04/12 23:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד צחי כהן
מסקנות ועדת הריכוזיות ספק ישימות כיוון שאין בנמצא קונים לנכסים שאמורים להימכר במחיר הגון ולא בשוק מציאות
ד"ר רון בריימן
אין נכס חיוני לבית המשפט העליון יותר מאשר אמון הציבור בפסיקותיו, אבל בג"ץ פועל במרץ ועושה לילות כימים כדי לשחוק אמון זה. בכך כורת בג"ץ במו ידיו את הענף שעליו הוא יושב
מתי דוד
השלום נעלם בגלל התביעה הפלשתינית האולטימטיבית לצדק ולא לפשרה. "צדק פלשתיני" שמשמעותו זכות השיבה לפלשתין השלמה ללא אף יהודי בתוכה. השלום נעלם בגלל שהישראלים התפכחו מהאשליה שניתן להגיע להסכם ולקץ הסכסוך, לאור המדיניות הפלשתינית לתבוע הכל ולא להתפשר על כלום
יהודה דרורי
במקום להיעלם בשקט מהעיניים אולמרט שב ומתריס בכנס השמאל היהודי-אמריקני באקט של חוצפה והתרסה כשהוא מאדיר את שמו של אבו-מאזן ויוצא נגד נתניהו על שאינו עושה איתו שלום
איתן קלינסקי
מצערת ומכאיבה העובדה, שהמרוץ המטורף להעביר לידיים זרות בעלות על נכסים של החברה הישראלית היה מלווה באלימות מילולית כלפי ציבור עובדים ישראלי. המרוץ הזה הותנע על-ידי מכונת הון פיננסי, המלווה ברמיסת ההון האנושי היקר - עובדי רכבת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il