X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל הסיבות שבגינן קריית שמונה זכתה באליפות כיצד איזי שרצקי עשה בית ספר לבעלי הקבוצות הגדולות מהו סוד ההצלחה של קבוצות קטנות למה קל לחבב את האנדרדוג
▪  ▪  ▪

קריית שמונה - האיחוד
אתחיל בבדיחה. גרוזיני לעולם יסכים שבתו תתחתן עם מרוקאי, מרוקאי לעולם לא יסכים שבתו תתחתן עם טוניסאי, ותימני לא אכפת לו עם מי הבת שלו תתחתן ובתנאי שהצד השני ישלם עבור החתונה. הדבר האחרון שאוהד/ת מכבי תל אביב ירצה/תרצה לראות, זאת אליפות של הפועל תל אביב ולהפך, אוהד/ת בית"ר ירושלים לעולם לא ירצה/תרצה לראות שהפועל ת"א או מכבי ת"א ייקחו אליפות. אבל השנה, למרות עונה מזעזעת, לא היה אכפת לאותם אוהדים/ות שקרית שמונה תיקח את האליפות. מה שנקרא, "הרע במיעוטו".
האושר הוא לא רק כסף
החוקרים הדגולים כהנמן וטברסקי ז"ל חקרו את השאלה האם כסף מביא את האושר הנכסף. הם מצאו כי אנשים שהם מאוד עשירים ויכלו ליהנות מכל מטעמי החיים בזכות כספם, לא היו יותר מאושרים מאנשים שהיו בעלי מעמד ממוצע. מסקנה: מעבר לרמת עוני מסוימת, העושר החומרי אינו פונקציה לאושר האנושי. ברצוני להציג מסקנה נוספת: העושר לא מביא אליפות. בעלים של קבוצות אשר מזרימים עשרות מיליונים בהחלט יקדמו את קבוצתם לעבר האליפות, אך היא אינה ערובה לזכייה באליפות.
העונה המבוזבזת
עונה שבה אף קבוצה ה"נחשבת" גדולה לא זוכה באליפות, קרויה עונה מבוזבזת. מכבי חיפה נלחמת בעור שיניה במחזורים האחרונים על המקום השני. הפועל תל אביב, שבעליה חשב כי התקציב שלה יביא את המקום הראשון, טעה כשגם חילופי מאמנים לא עזרו. מכבי ת"א נלחמת בציפורנים על כרטיס לאירופה ובית"ר ירושלים יכולה לנשום לרווחה, היא נשארה בליגת העל.
הו, איך שגלגל מסתובב לו
מכבי ת"א, ב-2.11.08 פיטרה את רן בן שמעון. במקומו מונה אבי נמני שפוטר, ובמקומו מונה מוטי איווניר שפוטר, ובמקומו מונה ניר לוין שכמעט בוודאות לא ימשיך להיות מאמן ראשי בשנה הבאה. מי שאולי יחזור זה או קשטן שגם פוטר ממכבי ת"א, או מיודענו רן בן שמעון. אולי מישהו יכול להסביר מדוע קבוצות הפער בכדורגל בישראל לא לומדות מקבוצה "קטנה" כמו מנצ'סטר יונייטד שיש לה מנג'ר בשם אלכס פרגוסון שנמצא במועדון מאז 1986?!
הבעלים הוא הקטר
תחת היותו יו"ר של הפועל איתוראן קריית שמונה, איזי שרצקי, עלתה הקבוצה פעמיים לליגת העל. בשנת 2010 הוא העמיד תקציב שאפתני של כעשרים מיליון שקל. מטרתו המוצהרת הייתה שקרית שמונה תישאר זמן רב בליגת העל. עכשיו, לאחר שקבוצתו זכתה באליפות, הוא צוטט אומר באתר ynet: "הדבר הזה הוא לא חד-פעמי", וזו תכונה של מנהיג הרואה לטווח רחוק. הגדרת מטרות חדשות והליכה יחד עם חזון המשותף הן חלק משמעותי מ"כיבוש היעד". איזי שרצקי עשה עוד דבר נפלא והודה גם לצוות המקצועי בשידור חי ומול האוהדים.
עוד דבר; עד כמה החיבור בין בעלי הקבוצה לקהל הוא חשוב להצלחת המועדונים יוכלו להעיד אוהדי מכבי חיפה, מכבי ת"א והפועל ת"א. איני מכיר הרבה קבוצות שמצליחות להביא לכך שהקהל לא מכיר את הבעלים של קבוצתו (מיץ' גולדהאר, הבעלים של קבוצת מכבי ת"א, מתגורר בקנדה), כשחלק מהקהל שונא את הבעלים (אלי טביב הוא הבעלים של הפועל ת"א וגם נמצא חלק מזמנו שלו בארה"ב לרגל עסקיו), ואילו הבעלים של מכבי חיפה, יעקב שחר, כל-כך מזוהה עם הקבוצה שלו, כך שאפשר למנות אינספור הישגים של הקבוצה מאז שהוא לקח את הקבוצה לידיו. אני אומר בכל הצניעות האפשרית, שאפילו ליענקלה שחר יש מה ללמוד מאיזי שרצקי.
מכה מתחת לחגורה - כיצד הושגה האליפות
אין ספק כי זהו רגע היסטורי, רגע בו זכתה קריית שמונה באליפות, לאחר שגברה בעונה הסדירה על מכבי חיפה, מכבי ת"א והפועל ת"א. עכשיו נפנה לסיבות לזכייתה באליפות:
  • היחלשות של כל הקבוצות הגדולות - מכבי ת"א, הפועל ת"א, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים.
  • בניית קבוצה תחת הדרכתו של המאמן רן בן שמעון מסוף שנת 2008.
  • התמקדות בהגנה חזקה ושילובם של שחקנים צעירים ומוכשרים.
  • רכש נכון של זרים, שהביא הגנה, קישור והתקפה מהטובים בליגה.
  • צוות מקצועי טוב.
  • אידיליה בין המאמן לבעלים שהסתיימה זה מכבר.
  • גיבוש חברתי של השחקנים לאורך התקופה.
תפקידו של גיבוש חברתי
במשחק ישנם שלושה אלמנטים נשלטים ואחד שאינו נשלט. מה שלא נשלט זה המזל, שיש לו תפקיד בהפסדים ובניצחונות. שלושת האלמנטים הנשלטים הם: גיבוש-חברתי, הכנה, מיומנות.
א) גיבוש חברתי - הקבוצה מגובשת חברתית, חזקה מנטאלית, מקבלת את סמכות המאמן.
ב) הכנה טקטית למשחק - לצד כימיה קבוצתית המאופיינת בשלם הגדול מסך חלקיו.
ג) מיומנויות קבוצתית - כישרון פנומנאלי לצד ניסיון קבוצתי שנצבר, המביא לביצועי שיא.
אני מסכים עם אבי נמני
אבי נמני אמר בשידור שנושא האלימות במגרשים צריך להיפסק ואני מסכים איתו. באופן אישי, אני מעריך את עברו, כנותו המקצועית ואת היותו באמת פרשן טוב וענייני. אך משום מה זיכרונות העבר עדיין טריים. אני זוכר את ניר קלינגר בראיון בטלוויזיה שופך את הלב על התקופה בה היה מאמן מכבי ת"א בשנה שלאחר הזכייה באליפות, ולאחר שהיה אחראי על פיטורי אבי נמני כשחקן. הוא טען כי היה הולך עם אלת בייסבול שתגן עליו במידה שינסו לפגוע בו. הוא אף רמז כי אבי נמני מסוכן. בתקופה ההיא, אוהדי מכבי ת"א לבשו שחורים, קיללו את המאמן והבעלים. אפילו אם הדברים היו ללא ידיעתו של אבי נמני, עצם אותו ראיון והתקופה ההיא גורמים לי להרגיש שיש אנשים אחרים שיסנגרו טוב יותר נגד אלימות במגרש.
ורק שנהיה בריאים
אני זוכר את רן בן שמעון עוד כשהיה שחקן. מימדי גופו כיום לא מזכירים במאומה את תקופת היותו שחקן פעיל. אז לפני שיהיה מאוחר מדי, קודם כל תדאג לבריאות שלך!

תאריך:  03/04/2012   |   עודכן:  03/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מכבי תל אביב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרית שמונה מציגה: מכה מתחת לחגורה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אתכם בשמחתכם=מגיע לכם! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  4/04/12 06:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
פסח, שאמור להיות חג חירות עבור העם היהודי, הפך לחג עבדות עבור הרבה אזרחים שאינם מצליחים להתפרנס בכבוד. מדיניות הממשלה היא אנטי-חברתית ופוגעת קשה במעמד הביניים ובשכבות החלשות, כשהממשלה משעבדת את האזרחים במקום להוציאם לחירות
איתן קלינסקי
ללא עיקשותה של אישה - מרים אחות משה - קשה היה לראות איך היה נחלץ משה מאימת הכיליון    לולא אזרה אומץ מרים כצופה - "לְדֵעָה מַה יֵעָשֶׁה לו?" לא היה חוזר משה מאי שם מחיק "דּומָם שָׁטָה תֵּיבָה קְטַנָּה עַל הַיְּאוֹר"
נרי אבנרי
אתה אמרת על ממשלת קדימה: הגרועה בתולדות ישראל. בתכתובת בינינו שאלתי אותך: מה אתה עושה שם, מנשה? אתה הגבת בביטול, הכחשת ודרשת הוכחה. הלכתי לארכיון...
רון בריימן
לעומת הצדיק הכלוא, ובצד החזרה שוב ושוב על שקר "הכיבוש", ביטאון הכת השלטת של הנאורים בעיני עצמם מושיב דווקא את ממשלת ישראל על כס הנאשמים: "מוטב שבירושלים יאזינו לדבריו"
עמוס דאי
צלמו את עצמכם צופים בתוכנית הרדודה הזאת, שכל-כך הרבה אנשים מכורים אליה, ואל תשכחו לעשות פוזה. מבטיח לכם להשתעמם עד כדי הירדמות, כיוון שבסך-הכל מדובר בפוזה נפוחה באוויר חלול וריקני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il