X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות שמסתתרים מאחורי ציור העץ של ביבי נתניהו. הנטייה השמאלית שלו. מדוע האגו והכלכלה נפגשו בגזע. טיפים שימושיים על אבחון עצים מפי גרפולוג
▪  ▪  ▪
העץ שצייר נתניהו. צורך בהתבלטות [צילום: מן הטלוויזיה]

אבחון גרפולוגי של עץ הינו ח ל ק ממבחני מיון השלכתים שבו נעזרים מכוני מיון רבים. לאחר שלוש שנים של כהונה הציג ביבי נתניהו את הישגי הממשלה בדוח ביניים דרך ציור עץ.
מבחינתו "העץ יציב בצורה יוצאת דופן" והוא משול למדינת ישראל. אגב זאת לא הפעם הראשונה שהוא עורך הדגמה מאין זאת. בקדנציה הראשונה הוא המשיל את מדינת ישראל "לאי של יציבות". מטרתו של מאמר זה לנתח את העץ אל פי פרמטרים גרפולוגים והשלכתם על המושגים שבו השתמש ראש הממשלה.. גילוי נאות העץ אובחן כפי שצולם בערוץ עשר בתוכנית של רפי רשף. (באבחון גרפולוגי נבדק ציור עץ מקורי".
תפקיד אבחון העץ במבחנים תעסוקתיים
גרפולוגים ופסיכולוגים תעסוקתיים עושים שימשו בציור העץ כ ח ל ק ממספר מבחנים שונים המלמדים על אישיותו ואופיו של האדם. המטרה היא למצוא דפוסים שחוזרים על עצמם בכלל המבחנים. מבחן העץ משתייך למבחן השלכתי. מפתח שיטת אבחון העץ היה אמיל יוקר קרל קוך תלמידו המשיך בכך. שירים רבים נכתבו על תפקידו של העץ, המפורסם מביניהם הוא שירו של נתן זך "כי האדם עץ השדה" הלקוח מהתנ"ך (דברים כ פסוק י"ט).
תיאור העץ
העץ נוטה לכיוון הצד השמאלי של הדף, ישנם שני שורשים, הגזע שבור לבפנים, צמרת העץ רחבה אך כמעט ללא ענפים ולא ניתן לראות את סופה. ישנו איזון בין גזע העץ לצמרת. ישנם שני פירות בכל צד של העץ.
הישגי העבר מול הישגי ההווה
הצד השמאלי בעץ מסמל את העבר בעוד הצד הימני מסמל את ההסתכלות על הווה וקדימה. הפירות מסמלים את הרצון "לקטוף" את ההישגים. ניתן להבחין כי שני הפירות מצד שמאל שביחד גדולים מאלה שמצד ימין. הענף שמחזיק אותם קצר יותר בצד השמאלי מול זה הימני. הפירוש הגרפולוגי הוא שביבי מסתכל לאחור הוא רואה כי היו לא מעט הצלחות אולם כשהוא מסתכל קדימה אפס הפירות הקטנים מסמלים ירידה קלה באופטימיות. ייתכן כי לנוכח התמורות הכלכליות, המצב הביטחוני, הבחירות והפריימריז שיעסיקו את שרי הממשלה בחר ביבי בצורה לא מודעת לצייר פירות קטנים יותר. (סה"כ 4).
גודל העץ
גודלו של העץ מדגים את דימויו העצמי של האדם, את רצונו להתבלט ולנצל את המשאבים והאפשריות העומדים לרשותו. העץ גדול שימו לב כי הצמרת נותנת תחושה שהעץ לא נגמר..הדבר מלמד על תחושת אגוצנטרית מפותחת ועל הצורך בהתבלטות.
מיקום העץ
העץ ממוקם יותר בצד השמאלי של הדף, המסמלת את המשיכה והחשיבות כלפי העבר "והגנת הבית". חשוב לזכור כי ראש הממשלה כותב ביד שמאל ולכן יש סיכוי לנטייה "שמאלנית". מצד שני לראש הממשלה יש הבנה עמוקה לגבי ההיסטוריה בכלל ושל העם היהודי בפרט!!
להעמיק את שורשי העץ
ביבי נתניהו טען כי שורשי העץ מסמלים את הערכים והביטחון. בהסתכלות ראשונית יש כנראה שני שורשים קטנים שמבליטים את המילים "ביטחון וערכים". אני אתייחס לשתי המילים הללו כאילו צוירו במיקומן שורשים. שורשי העץ מסמלים את המציאות החומרית והפיזית, שורשיות, הקשר לעבר, דחפים ואינסטינקטים והיציבות של המצייר. בדומה לתיאוריית הצרכים של מאסלו, כשביבי כתב "ביטחון" אפשר לקשור זאת לפירוש של שורשי העץ אך צמרת העץ מסמלת אולי טוב יותר את הערכים הגבוהים של האדם.
גזע העץ
גזע העץ מסמל את הדימוי העצמי והאגו של המצייר/ת, את יכולתו לעמוד מול קשיים ומכשולים או הזדקקות לתמיכה. ציור הגזע מתחיל בשני קווים קצרים הנכנסים פנימה ואז הגזע פונה מעלה. המדאיג בגזע אלה הם אותם שני קווים הנכנסים לתוך גזע העץ. הגיון פשוט. ייתכן כי הקווים מדגישים מלמעלה את המילים "ביטחון וערכים". אך במידה וזאת לא הייתה כוונת המצייר, חברים המצב לא טוב.
הדבר מסמל חוסר סבלנות, נטייה לחולשה וותרנות מתוך דחף וכעס פנימי. על הרבה מאוד אנשים הכסף עלול להשפיע על האגו אך גזע העץ בפירוש הגרפולוגי אינו מסמל את מצבו הכלכלי של האדם. המילה כלכלה שנכתבה על הגזע מסמלת את החשיבות שרואה ביבי במצב הכלכלי לעמידה של המדינה בפני הקשיים מבפנים ומבחוץ וביצירת "פירות" חדשים מתוך תחושה של "גזע יציב".
צמרת העץ
צמרת העץ מספרת על פעילותו של האדם ביום יום על אמביציות שאיפות, פנטזיות ודמיון. הצמרת רחבה,ייצוגית, כותרת העץ פתוחה בסיומה. בתחתית הצמרת ארבע פירות. הדבר רומז על חולמנות, תחושת ריקנות, גמישות, הסתגלות, יכולת תיאורטית. מה שלו, תודו כי אם לחקלאי היה רואה רק ארבע פירות בכל עץ כנראה שהוא היה מחליף מקצוע.
אבחון כתב היד כפי שמשתקף בציור
במילה "חברתי" האותיות "ח" ו"ת" די דומות האחת לשנייה והדבר מסמל על ערמומיות ויכולת לשמור על הקלפים קרוב לחזה.
האותיות נכתבות בזוויות, במהירות, ובתמציתיות, הדבר מרמז על חשיבה מהירה, לוגית ותמציתית ועל חוסר סבלנות לבעלי תפקידים שהם "איטיים". הזוויות מעידות על "כיפוף הרגש" לטובת ההיגיון. באבחון כתב יד גרפולוג (קישור) מבקש מספר כתבי יד שונים המתפרסים על עמוד שלם כולל חתימה. לכן יש להסתכל אל אבחון כתב היד כדבר ראשוני בלבד.

תאריך:  08/04/2012   |   עודכן:  16/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רפי רשף
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבחון גרפולוגי של ציור העץ ששרבט נתניהו
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
מבריק אולי בפעם הבאה
בתיה  |  8/04/12 16:39
2
בתור גרפולוגית - קישקוש מוחלט
מירה גל  |  8/04/12 21:06
 
- חלקו הגדול של האיבחון נכון.יש
פלא יועץ   |  9/04/12 06:50
 
- תשובתי למירה גל
יובל בן בסט  |  11/04/12 09:04
3
מירה- נאמר במאמר שטוש לא..
אביבית  |  8/04/12 21:50
4
קישקוש שמתחזה לאמירה מדעית
מורה נבוכים  |  8/04/12 21:56
5
הגרפולוג זקוק ל אבחון פסיכיאטר ל"ת
מקצוען  |  8/04/12 22:33
6
דביביל
יואבחלב  |  8/04/12 22:59
7
בבלת מקצועי
יואל קורנבלום  |  8/04/12 23:04
8
לא נשמע אמין ומשכנע ל"ת
אזרחית  |  8/04/12 23:06
9
השאלה אם לא היית יודע ש
איה11  |  9/04/12 05:47
10
ואיפה העלים שמייצגים אותנו ?
ישמעאל  |  9/04/12 06:04
11
חפש "עץ" אחר לשטויות שלך. ל"ת
מוטי1  |  9/04/12 08:11
12
ביבי מבצע את חזון אורי אבנרי ל"ת
זה אסון יהודי ענק  |  9/04/12 08:15
13
מדהים שאנחנו מכורים לזבל הזה ל"ת
משה מיכאל  |  9/04/12 21:12
14
הכתבה מלאה שגיאות כתיב:
איש ירח  |  9/04/12 22:59
15
הכתבה מלמדת כמה דברים
יבגני  |  19/04/12 23:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית גרינגר
כדי לשאת ולתת באופן מוצלח צריך שיהיה לך כישרון מסוים. לשאת משא-ומתן במזרח התיכון עם אנשים המשתמשים בשיטת הטאקייה - אומנות שקר מיוחדת - דורש כישרון יוצא דופן. במשא-ומתן עם הערבים, ישראל נכשלה כישלון חרוץ
שושנה ויג
בספר החדש "לחם מזהב" מתייחס זוהר אביב לעניים ולעשירים בקרב תלמידי הכיתה וכן למחלת הצליאק, רגישות לגלוטן, ממנה סובלים מקצת הילדים. זוהר אביב כותבת על נושאים שמתעוררים במהלך הכתיבה מתוך קשר יומיומי עם ילדי בתי הספר ברחבי הארץ
אלישע פורת
קצת נדיר למצוא אותו במשתלות אבל עם הרבה רצון פלוס אתגר, בטוח שתגיעו למשתלה שמחזיקה את השזיף הפעמוני, החיפושים לא יאכזבו אותכם ואתם תזכו בעץ נהדר עם נגיעות של פריחות מיפן וסין
יורם אטינגר
הטענה הערבית לקיום עם ערבי בפלשתינה מאז ומקדם, והניסיון לערער את הזכות המוסרית, היסטורית וגיאוגרפית, לריבונות יהודית על ארץ ישראל, מזינים את השנאה והטרור הערביים, מהווים מכשול מרכזי לשלום ומנציחים מלחמה
איתמר לוין
שולה זקן טוענת שהמשטרה והפרקליטות קשרו קשר להדיח את אהוד אולמרט מראשות הממשלה, אך אינה מספקת הוכחות והסברים    העיתונאיות שראיינו אותה לידיעות אחרונות ולמעריב לא מילאו את תפקידן ולא שאלו את השאלה המתבקשת: "למה?"    העובדות מלמדות את ההפך הגמור: רשויות אכיפת החוק נמנעו במשך זמן רב מלפתוח בחקירות נגד אולמרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il