X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עבדאללה, תושב מעלות, חולה סרטן, מתגורר עם משפחתו בת 7 נפשות בדירה קטנה במצב גרוע. לאחרונה הורע מצבו והוא מאושפז בבי"ח רמב"ם. הילדים בבית והמשפחה במצב כלכלי חמור. בימים אלה אושרה למשפחה דירת עמידר קטנה אך אם יחזור יזדקק רק הוא לחדר מיוחד עבורו
▪  ▪  ▪
סיפורו העצוב של איש צד"ל ממעלות
אורי גנני
עד לפני שנה התגורר ג'ורג' נחאס עם משפחתו בדירה שכורה במעלות * מאז עברו למקלט זמני מטעם העירייה וציודם אוחסן במחסן שמומן על-ידי חברת ישקר * כיום מתגוררת המשפחה בצפיפות קשה בדירה בת 40 מ"ר והציוד - אין לו מקום, לא במחסן ולא בדירה * סנונית נוספת לאי-מתן דיור קבע לאנשי צד"ל
לרשימה המלאה

היחס לאנשי צד"ל לשעבר - מתכון לפיצוץ
אורי גנני
באמצעות פיצוי כספי - לעג לרש - שחולק כביכול מטעמי עומס תקציבי ל-8 שנים, אותו קיבלו מדי חודש בסכום שלא מספיק ל"גרעינים וגלידה", רצתה המדינה לסגור את נושא קליטתם של אנשי צד"ל בארץ. בושתי ונכלמתי ממדינתנו אשר כך מתייחסת לבני בריתנו
לרשימה המלאה

היריקה המתמשכת בפרצופם של אנשי צד"ל
אורי גנני
מי שלחמו בשירות ובשליחות המדינה נבגדו ונזרקו לכלבים * היריקה בפניהם מתבטאת ביחס שאינו הולם את מי שתרמו לישראל
לרשימה המלאה

לפני כשנתיים, במסגרת פעילותי למען אנשי צד"ל, התודעתי לסיפורו הקשה של עבדאללה תושב מעלות , חולה סרטן, שהיה אמור, עקב מצבו הכלכלי הקשה, לפנות את הדירה בה התגורר בשכירות ולצאת לרחוב עם משפחתו בת 7 נפשות.
עבדאללה, ששרת כ-30 שנה בצד"ל, מהן 3 שנים בשבי אמל וכקצין ביטחון בגזרת ג'זין האמין במדינת ישראל וחינך כך גם את ילדיו. באותה עת שרתה בתו הבכירה בגולני.
בעקבות כתבה עליו במעריב, התגייס צבי נטע - איש יקר - בעלים של חב' "מכשירי תנועה" לעזרתו של עבדאללה וכיסה את כל חובותיו לשכר הדירה ועוד וכך מנע ברגע האחרון את פינוי המשפחה מהדירה.
מאז המשיך עבדאללה לקבל טיפולים ובאיזה שהוא שלב הייתה הרגשה שאולי החלים מהמחלה. בלחץ של בעל הדירה, שדרש את פינויה, עברה המשפחה בליית ברירה לדירה אחרת - גם קטנה וגם במצב תחזוקה גרוע, כשבחורף דולפים מים מהתקרה.
הבת, שהשתחררה בינתיים מצה"ל התחילה לעבוד במפעל של ישקר אולם בגין בעיה רפואית במרפק נאלצה להפסיק את עבודתה ומאז היא מקבלת טיפולים ומובטלת בבית. שתי בנותיו הצעירות יותר התגייסו בינתיים לשרות - האחת לחיל האויר והשניה - למשטרה. הראשונה שברה לאחרונה את הרגל במדרגות הנעות של תחנת הרכבת בדרך לחופשה. השבר לא התאחה כראוי ונאלצה לעבור ניתוח מתקן. ההורים בחרדה, שלמרות שנפגעה במהלך שרותה הצבאי, שהצבא ישחרר אותה מבלי להכיר בנכותה, במידה ותהיה.
לאחרונה הוחמר מצבו של עבדאללה והתברר שהסרטן התפשט כבר ברב גופו. הוא מאושפז במח' אונקולוגית בביה"ח רמב"ם כשאשתו שוהה לצידו. הילדים בבית. המשפחה במצב כלכלי חמור, כשהוצאות הקשורות לנסיעותיהם במוניות לביה"ח והובטחו ע"י העירייה שיוחזרו להם מתעכבות חודשים בגלגלי הביורוקרטיה.
בימים אלה אושרה למשפחה דירת עמידר של סלון + 2 חדרים קטנים האמורה להיות משופצת. בלית ברירה הם הסכימו לקבל אותה, למרות, שאם עבדאללה יוחזר הביתה, יזדקק רק הוא לחדר מיוחד עבורו.
אני מביא את סיפורו של עבדאללה, כדוגמה, אומנם קיצונית, ליחס שנותנת מדינת ישראל לבני בריתה, שנאלצו לנטוש את ארצם ובתיהם ורכושם בשנת 2000 כחלק מ"יציאת" צה"ל מלבנון, בגין קשריהם עם ישראל. מדובר באותם רב אנשי צד"ל אשר לא זכו להימנות על הקצינים הבכירים ואנשי המודיעין לשעבר, המטופלים ע"י מנהלת השיקום של מערכת הביטחון.
אני בוש ונכלם על היחס לו זוכה עבדאללה ומשפחתו ממערכת הביטחון ומהמדינה בכלל, כשבעצם הוא לא זוכה לשום סיוע והוקרת תודה ובעצם הוא ומשפחתו "נזרקים לכלבים" ...
נקודת אור אחת בכל הסיפור היא אתי נדלר ממעלות - שכנתה של משפחת דעבוס, אשר מטפלת ומלווה במסירות אין קץ את המשפחה מאז הגיעם לישוב. אין בכך, כמובן, כדי להסיר את החרפה מיחסה של המדינה.

תאריך:  15/04/2012   |   עודכן:  15/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מעריב  צבי נטע
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיפורו המביש של עבדאללה דעבוס איש צד"ל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לא נשכח גם את מדחת יוסף ז"ל ל"ת
מופזיונר  |  17/04/12 08:49
2
עבדאללה ז"ל
אילנה גולובורודקו  |  13/01/13 16:35
 
- עבדללה דעבוס ז"ל זכרונו לברכה
הלנה דעבוס  |  15/01/13 18:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טליה פישמן
הסיבה לכך שחוק הבריאות האמריקני ('אובמהקייר') עומד כרגע לדיון בבית המשפט העליון היא עקב טענות חוזרות בדבר אי-חוקיות לכאורה של הדרישה הכלולה בו - לחייב כל אזרח אמריקני לקנות ביטוח בריאות. נטען כי לא ניתן לחייב אדם לרכוש מוצר מסחרי. אבל כבר כמה ימים שהשופטים מתעסקים עם החוק הזה מבלי להגיע כלל לנושא שבגללו הוא נמצא אצלהם, והסיבה לכך היא שהם טובעים בים של מִסמכים
אלי אלון
חלק ניכר מפרשני שוק ההון והבורסה בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונות הם בעלי חברות לניהול תיקי השקעות ומנהלי השקעות ויעוץ בבנקים. הדבר נוגד כללי אתיקה עיתונאית בסיסית. התופעה נמשכת שנים רבות והגיע הזמן להפסיקה!
עמוס דאי
יש לי חלום שיהיה כאן ראש ממשלה ימני אמיתי שיפסיק עם ההצגות בתשקורת ויהיה לו האומץ לומר "לא!" לשקר השלום עם העם המדומה המכונה "פלשתינים", ועוד כמה חלומות...
אברהם הללי
היום שבגינו הפרשה נקראת שמיני הוא היום הבא אחרי שבעת הימים שאהרן ובניו לא יצאו מפתח אוהל מועד שם שהו. בשבעת ימי המלואים, מילא הקב"ה את ידי אהרן ובניו, בתהליך של שמירה משמרת ה' ולא להטות ימין ושמאל מן התהליך פן ימותו כפי שנגזר
רון בריימן
אינני יודע מי הוא אותו גורם עירוני עלום, אבל לא ייתכן שהטענה ש"העירייה לא מאמינה בדרכו הפוליטית" תשמש עילה לפסילתו הפוליטית של אדם הראוי להנצחה. הן ברור לכל שמי שאינו מזדהה עם דברי גנדי בעניין "טרנספר מרצון" יזדרז להנציח את מי שדוגל בטרנספר בכוח של יהודים למען שלום, או אפילו למען "שלום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il