X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בית המשפט ביקש לקבל את עמדת היועץ המשפטי לממשלה בעניין איסור פרסום המסמכים שהעביר המבקר לאל"מ וינר, ומה עונה היועץ? הוא אומר בפועל, עזבו אתכם ממני, תשברו ת'ראש לבד, תאזנו אתם בין חופש הביטוי ובין אינטרסים אחרים
▪  ▪  ▪
יהודה וינשטיין. אין לו דעה בעניין[צילום: פלאש 90]

שאלו פעם שחקן בורסה "תותח" מהו המפתח להצלחה בבורסה, והוא עונה ללא היסוס "לקנות בזול ולמכור ביוקר" זה כל הסיפור. כך עונה בפועל היועץ המשפטי לבתי המשפט כאשר נדרש לשאלה האם בטל את צו איסור הפרסום הזמני שהוטל על החומר שנמסר לאל"מ וינר.
עמדתו החד-משמעית של היועץ היא שצריך לאזן בין חופש הביטוי לבין שאר האינטרסים. מזל שיש לנו יועץ משפטי לממשלה, אם לא היה מלמד אותנו כיצד לקבל החלטות, היינו אולי מקבלים החלטות שגויות.
היועץ אינו פקיד משפטי
והנה שוב רואים אנו פער עצום בין תפיסתנו את תפקיד היועץ ובין מילוי התפקיד בפועל, בייחוד כאשר הצדדים מיוצגים באמצעות עורכי דין מטעמם, וכל מה שנותר ליועץ זה לייצג את עמדת המדינה, ובאין לו מחויבות לאף צד, חייב הוא לייצג את אינטרס הציבור ורק את אינטרס הציבור, בכפוף לחוק.
היועץ המשפטי איננו פקיד משפטי, המצטט סעיפי חוק, ומנחה את בית המשפט שיחליט לבד. לשם כך אפשר לשים בלשכה עורך דין צעיר ונמרץ, היועץ המשפטי חייב במקרה דנן למנף את סעיפי החוק תוך שהוא מייצג את אינטרס הכלל.
והחוק אותו מצטט כבוד היועץ בתשובת לבית המשפט אומר בין השאר "בית משפט רשאי שלא לפרסם שמו של חשוד שטרם הוגש נגדו כתב אישום או כל פרט אחר מהחקירה...."
איזה אינטרס ציבורי מתחבא מאחר סעיף חוק זה? מהי תכלית הסעיף? לפחות לי נראה שבית המשפט רשאי למנוע פרסום חומרי חקירה, במקרים בהם הפרסום עלול לשבש את החקירה.
ומיהו אות צד אשר אמור לבחון את הסיכון שבשיבוש החקירה, ברור, שלטון החוק, התביעה הכללית היא זו שאמורה להיות האינטרסנט בשם כלל הציבור בניסיונותיו למנוע שיבוש של חקירות.
לא קראנו את החומר
ומכאן ניתן להסיק אחת מן השתיים, או שהיועץ סבור שאין חקירה אין חשודים וגם לא יהיו כאלה, וכיצד יכול הוא להסיק כך כאשר מי שבאמת יחליט אם תהיה חקירה אם לאו יהיה לא אחר מאשר בית המשפט, וכל עוד לא החליט בית המשפט אחרת, כל המעורבים הם בחזקת חשודים, בייחוד הצ'ופצ'יק של הקומקום של המעורבים. או לחלופין שהיועץ לא פועל בנחרצות על-מנת לעבור על חומרי אותה חקירה במטרה לבחון אם יש בפרסומם כדי לשבש את החקירה.
והרי ברור שמבקר אשר כן קרא את החומר, ודאי שאפילו את חלקו כתב, משוכנע שיש מה לחקור, ומשוכנע שהפרסום עלול להזיק לחקירה, אחר לא היה מבקש צו איסור פרסום..
למה הדבר דומה? "אדוני פרקליט המדינה, אנא פרוס את עמדת המדינה בנוגע למידת חבותו של הנאשם בשוד מזוין של 7 בנקים ושני סניפי דואר", ומשיבה המדינה "כבוד בית המשפט, SORRY לא קראנו את החומר, אין לנו עמדה, אנא יאזנו כבוד בין זכות הציבור לחיים, זכות הנשדדים לכספם, וזכות השודדים לחופש תנועה, כבוד בית המשפט, לא קראנו את החומר, אנו, לנו אין לנו כל דעה בעניין......".

תאריך:  17/06/2012   |   עודכן:  18/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא קראתי – תשברו אתם את הראש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אומרים שהוא חפרפרת של המאפיה ל"ת
עוד פעם  |  19/06/12 21:34
 
- אולי אמא שלו ערביה גם?
ה.א.  |  19/06/12 23:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן שי
מלון בוטיק הוא מושג נרדף ליוקרה, שלווה, פאר ופינוקים. מלון בוטיק הממוקם בעיר יכול להיות אי של שלווה ושקט בתוך עיר גדולה וסואנת. צאו לחופשה מיוחדת
מאיר אינדור
הייתכן שמה שמעניין אותם הוא לא שמירת החוק אלא הצקה למתנחלים ודורשי טובתם במחנה הלאומי? אבל הממשלה לא התעשתה ולא שמה סוף להשתלטות הבוטה של בעלי האצטלה המשפטית, העימות הבא על יישוב נוסף הוא רק עניין של זמן
איתן קלינסקי
המסע הבוטה של גלובס נגד ח"כ שאמה-הכהן הוא נקודת שפל לעיתונות, שמוכנה למכור נשמתה לבעלי אינטרסים במשק, ששמו לעצמם מטרה לגמד דמות של יו"ר ועדת כלכלה. להעמיד דעות נחרצות נגד הון פוגעני כדעות של מי "ממשיך להפציץ אותנו בהודעות פומפוזיות"
יהודה דרורי
בדבריה של אנסטסיה לא היו גינוי או השמצה לקהילה ההומו-לסבית, אלא שזו נזעקה בזעקות שבר ומדוע? - בגלל שרוב מנהיגי קהילה זו שייכים לשמאל ואילו אנסטסיה, רחמנא לצלן, שייכת לימין - ולא סתם לימין, היא בסיעתו של ה"פשיסט הנוראי" - ליברמן
משה חסדאי
מרד העבדים הישראלי האמיתי מתפרץ כעת מתוך העדה האתיופית והחרדית. הוא מתלקח למלחמה עם הצטרפות שבט המתנחלים למרד. פתיל חומר הנפץ החברתי הלאומי האמיתי נדלק והוא מתעצם כמו נרות חנוכה. היזהרו בספרטקיסטים אלה - שמהם תצא תורת המהפכה החברתית והלאומית שתשנה את הכל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il