X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
המפיקים, המגיהים, הארכיבאים, הגרפיקאים והצלמים של מעריב הם "עובדי מנהלה" ש"אינם מבצעים שום עבודה עיתונאית", טוענת הנהלת העיתון בניסיון לסכל הצהרת יציגות של ארגון העיתונאים
▪  ▪  ▪
עבודה טכנית או אדמניסטרטיבית שאינה ייחודית רק למערכת העיתונאית [צילום: איתמר לוין]

גרפיקאים, מעצבים, מגיהים, מפיקים ואף צלמים שעובדים בעיתון מעריב מתאימים יותר להגדרה "עובדי מנהלה" מאשר להגדרה "עיתונאים", כך אמרה היום תמר רגב, סמנכ"לית משאבי אנוש בעיתון. רגב, שהצטרפה למעריב היום לפני חצי שנה, הצהירה כך בפני בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב - יפו, במהלך חקירה נגדית על תצהיר שהגישה במסגרת סכסוך עבודה בין ארגון העיתונאים בישראל לבין העיתון.
עיקר הדיון בבית הדין נסב היום סביב יחידת המיקוח לעניין היציגות ולמעשה בשאלה החמקמקה "מיהו עיתונאי?". הצדדים טענו, כל אחד לשיטתו, כיצד ראוי להגדיר את אותה קבוצת עובדים שיש צורך להחתים לפחות שליש ממנה כדי שהנהלת העיתון תחויב להכיר בגוף המחתים כארגון יציג. בעוד שארגון העיתונאים החדש החתים בין היתר גרפיקאים, מגיהים וצלמים במעריב, ועל כן דורש הגדרה רחבה ליחידת המיקוח, בהנהלת העיתון מבקשים לקבוע הגדרה מצמצמת יותר, המורכבת מכתבים ועורכים בלבד.
עו"ד אמיר בשה, בא-כוח הסתדרות העובדים, שבמסגרתה הוקם ארגון העיתונאים, הציג בפני סמנכ"לית משאבי אנוש במעריב את הדוח השנתי האחרון שהעבירה החברה לבורסה. שם, בסעיף 15.2, מחולקים עובדי תחום העיתונות לשש קבוצות עיקריות: עיתונאים, עובדי מנהלה, עובדי המסדרה, עובדי הדפוס, מכירות ועובדים בלתי מקצועיים. עו"ד בשה ביקש מרגב לקבוע לאן לפי דעתה יש לשייך את הגרפיקאים העובדים בעיתון, את המעצבים, את המגיהים, המפיקים והצלמים.
עו"ד אוהד גלעדי, בא-כוח מעריב, התנגד לשאלה, אך השופטת הדס יהלום אישרה אותה. כיוון שרגב לא רצתה לתמוך בטענת הארגון כי יש להרחיב את יחידת המיקוח כך שתכלול גם את העובדים הללו, היא נאלצה להסביר מדוע כל אותם עובדים מתאימים יותר להגדרה "עובדי מנהלה".
"מהלימוד שלי מהו עיתונאי ובמה הוא עוסק", אמרה רגב ביחס לצלמי מעריב, "קשה לי מאוד לשים אותם בקטגוריה של עיתונאים ולכן גם הצלמים, שתומכים בעבודת הליבה של העיתונות, צריכים לשבת במעגל תומך. הכי טוב בפילוח הזה זה 'עובדי מנהלה'. [...] אני לא רוצה להגדיר אותו [את הצלם] כמנהלה, חִייבתָ אותי להגדיר אותו כך. צלם עושה עבודה חשובה מאוד בתחום העיתונאי. עם זאת, במקרים רבים היום צלם לא מתלווה צמוד לכתב בשטח, הוא עושה את עבודתו במקביל, כתמיכה, ולכן לתפיסתי הוא יושב במעגל התומך לעבודת הליבה העיתונאית".
בהמשך דבריה הדגישה רגב כי הייתה מעדיפה להגדיר את העובדים הללו באופן אחר, שאינו "עיתונאי" ואינו "עובד מנהלה". יצוין כי בתגובה שהגישה הבוקר מעריב לבית הדין לפני תחילת הדיון מוגדרים המפיקים, המגיהים, הארכיבאים, הגרפיקאים והצלמים של מעריב כ"עובדי משרד". לגבי כולם נכתב כי "הם אינם מבצעים שום עבודה עיתונאית".
על עבודת ההפקה בעיתון נכתב מטעם מעריב כי זו "עבודה אדמיניסטרטיבית שאינה ייחודית רק ל'מערכת העיתונאית'". על עבודת המגיהים בעיתון נכתב כי זו "עבודה טכנית של חיפוש שגיאות תחביריות ושגיאות כתיב". על עבודת הגרפיקאים נכתב כי זו עבודה שאינה במקצוע העיתונות. "הם אינם עוסקים כלל בתוכן הכתוב ואין להם כל נגיעה בו או בעריכתו", נטען. על הארכיבאים נכתב כי "אין להם שום נגיעה לעבודה עיתונאית". על הצלמים של מעריב נכתב כי יש להם "ידע מקצועי שונה (לא עיתונאי) [...] אין הם עוסקים בתוכן ובעריכה מכל סוג שהוא".
מעריב: לא מתחייבים שיהיה שקט
בדומה לדיון הקודם שנערך בתיק, גם היום דובר בבית הדין על מצבו הכלכלי הרעוע של מעריב. בשונה מהדיון הקודם, לא הוצהרו הצהרות דרמטיות, בדבר אי יכולתו של העיתון לעמוד בתשלום המשכורות הקרובות. יחד עם זאת, ניתן היה להבין שתוכנית הקיצוצים צפויה להמשיך ולפגוע בעובדי העיתון. אומנם עו"ד גלעדי הצהיר כי הפיטורים במעריב "נגמרו", אך נראה כי התכוון לסבב האחרון של הפיטורים בלבד. כאשר השופטת שאלה האם ניתן לדחות את הדיון לתחילת ספטמבר בהנחה שעד אז לא יהיו שינויים בעיתון, השיב עו"ד גלעדי בשלילה.
כאשר השופטת נתנה את לוחות הזמנים להמשך התיק, ביקש בא-כוח מעריב לרווח אותם ככל האפשר. השופטת יהלום אמרה כי היא תשמח להעניק לצדדים כמה שבועות נוספים להגשת הסיכומים, אם העיתון יוכל להתחייב שבתקופה זו "יהיה שקט". בא-כוח מעריב סירב להתחייב לכך.
20066-07-12
רשימות קשורות:
- הסכנה אורבת מבפנים
- הזעם התפרץ בכתיבה
- אבל גם רבין לא ידע
- החטא ועונשו
- פעמיים הפוך

תאריך:  07/08/2012   |   עודכן:  07/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
והם בכלל לא ידעו שהם כאלה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הון-שלטון-עיתון
שמשוני  |  7/08/12 10:22
2
מעריב ידיעות והארץ לפשיטת רגל ל"ת
מוציא לפועל  |  7/08/12 14:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תמיר מורג
למרות הקריאות להגביר את הפיקוח על מכירת נשק לאזרחים בעקבות הטבח בקולורדו - קשה להאמין שבעתיד הקרוב יתחולל שינוי כלשהו במדיניות המקובלת בארה"ב. האמריקנים פשוט אוהבים את הרובים שלהם, והם מוכנים לשלם תמורתם מחיר של מעשה טבח מטורף בכל כמה חודשים
צילה שיר-אל
בימים אלה בהם חוגג מזל אריה, את יום ההולדת, מומלץ לכם לקרוא ולדעת כיצד ואיך אתם מתאימים/ או שלא...לשאר המזלות    אלו מכם שנולדו בשאר מזלות האש: טלה וקשת, מוזמנים לקרוא גם אתם את הכתוב, ולהקיש את הנאמר, ביחס לעצמכם
חגית כהן
ביסודו של כל תא משפחתי מונחת זרוּת. אף במאי לא יודע את זה טוב יותר מהבמאי הרוסי אנדרי זוויאגניצב, המאזמל את מושג המשפחה
סער גמזו
למרות ההבטחות החוזרות ונשנות לחשוף את הסודות של משפחת ארגוב, טליה פלד-קינן מוכיחה שוב כי כשנישאים על גלי המיתוס ומטאטאים את העובדות הכואבות מתחת לשטיח, אי-אפשר להתקרב אל האמת
ראובן לייב
מסעדת הצמרת "רפאל" יורדת אל העם ומציעה בסופי-שבוע לסועדיה ארוחה עסקית מפתה במחיר שאינו מטפס לשמיים    לחובבי הגורמה מומלץ שלא להחמיץ את תבשיליו המעולים של השף הוותיק שלה, רפי כהן
רשימות נוספות
לא שוחד   /  אורן פרסיקו
הנשר נחת ונחשף  /  אורן פרסיקו
הכתב משה נוסבאום מבוקש לעדות  /  אורן פרסיקו
"תתביישו, תתחבאו"   /  אורן פרסיקו
האמת קודמת לתעמולה   /  רפי מן
טוויטר, מאחוריך   /  רפי מן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il