X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו משול היום לצפרדע המנסה לצלוח נהר גועש כאשר עקרב מסוכן על גבה. לא יהיה מיותר להזכיר לנתניהו שעקרב הוא עקרב הוא עקרב וטבעו להכיש: אין הוא מסוגל לשנות את טבעו, גם אם יבטיח שכך יעשה. וגם אם התקשורת מאדירה את דמותו ועורכת לו ימי הולדת מנופחים, אך חסרי הצדקה תקשורתית אמתית, והכל כדי לנגח ראש ממשלה שנבחר בבחירות דמוקרטיות
▪  ▪  ▪
שמעון פרס. נאחז בקרנות המזבח [צילום: פלאש 90]

מחול השדים המתחולל בישראל סביב תקיפה אפשרית באירן שובר את כל השיאים, כאשר לרוב המכריע של המשתתפים בדיון הציבורי הרדוד והקולני אין נתונים היכולים לסייע להנמקת עמדתם, לכאן או לכאן.
אבל, הדיון הציבורי בנושא חשף היבטים שונים של התנהלות חיינו הציבוריים:
  • בנימין נתניהו, ראש הממשלה, כמבוגר האחראי והנבחר, הצליח עד כה לנהל את המשבר בצורה מעולה, כאשר הצליח להעלותו לראש סדר היום הציבורי, גם בארצות הברית, ולא רק בישראל. ניהול המשבר מסובך במיוחד כתוצאה ממערכת הבחירות המתנהלת שם, אשר מתערבבת עם שיקוליו של הנשיא המכהן המנסה להיבחר שוב, ודוחה את קבלתן של החלטות חיוניות.
  • אהוד ברק, שר הביטחון ויש אומרים "שר הביטחון" או "סר הביטחון", שכבר נכשל בעבר פעמים רבות מדי בניתוח מצבים מסובכים, על האף העובדה שמקורביו מייחסים לו "ראש אנליטי". נתניהו שוגה כאשר הוא נותן לאיש משקל עודף בין הגורמים המייעצים לו, ולמעשה מנסה לנהל את הממשלה והמדינה כאשר אבן רחיים זו תלויה על צווארו. ע"ע מדיניותו העצמאית של שר זה, בניגוד לדעת הרוב בממשלה, בכל הקשור להתיישבות. ראש הממשלה אינו יכול שלא לקרוא את השר הסורר לסדר רק בגלל שהוא זקוק לו בנושא האירני. וגם בנושא זה יש בממשלה גורמים אחראים יותר ולא פחות מנוסים מאשר "הפסנתרן מהקומה ה-35". צל"ש להברקה של שאול מופז.
  • שמעון פרס, הנשיא השנוי במחלוקת, הנשיא המקובל על לא יותר מ-50% מהציבור אבל על הרבה יותר מ-90% מהתקשורת. נתניהו שגה כאשר איפשר לאיש מעורבות יתר בניהול ענייני המדינה, מצב שמעולם לא היה קיים בישראל ואשר אינו תואם את המסורת הפוליטית שלה. התוצאה: נתניהו משול היום לצפרדע המנסה לצלוח נהר גועש כאשר עקרב מסוכן על גבה. לא יהיה מיותר להזכיר לנתניהו שעקרב הוא עקרב הוא עקרב, וטבעו להכיש: אין הוא מסוגל לשנות את טבעו, גם אם יבטיח שכך יעשה (וגם אם התקשורת מאדירה את דמותו ועורכת לו ימי הולדת מנופחים, אך חסרי הצדקה תקשורתית אמתית, והכל כדי לנגח ראש ממשלה שנבחר בבחירות דמוקרטיות).
  • שמעון פרס, הנשיא השנוי במחלוקת, היה האיש שב-1981 כמעט טירפד את הפצצת הכור הגרעיני העירקי על-פי החלטת ממשלת בגין. והנה, ההיסטוריה חוזרת על עצמה, והאיש מסכל במו פיו חסר-המעצורים החלטה מבצעית שהדרג המדיני הנבחר רשאי להחליט. ברור לחלוטין שהתנהגותו של פרס, שכצפוי ירוץ לספר לחבר'ה על החלטה אפשרית, תסכל את יישום ההחלטה, אם תהיה.
  • שיטת הממשל. לא זכור לי שהכנסת החליטה על שינוי שיטת הממשל והמשטר בישראל ועל מעבר לשיטה הנשיאותית. ולמרות זאת, השינוי קורם עור וגידים לנגד עינינו: שמעון פרס, החתרן הבלתי-נלאה, שזיקנתו מביישת את צעירותו, מתנהג - לא מעט באשמת נתניהו שאיפשר מציאות זו - כאילו סמכויות ראש הממשלה הועברו אליו. התוצאה: הוא מנסה לתפקד הן כראש ממשלה מעל ראש הממשלה הנבחר, הן כראש האופוזיציה מעל ראשי מפלגתו שלו שהוקמה בחטא ומתפוררת במרצ, והן כמי שרואה את עצמו גם כראש ממשלה לעתיד. ע"ע פוטין, שאף הוא מזגזג בין שני התפקידים.
  • "אנשי הרוח". העדר המתגייס חדשות לבקרים, אולי על-פי אות שנשלח מבית הנשיא, ושולח את הגיגיו המתוקשרים לכל עבר. שוב ושוב מתגייסים נביאי השקר והכוהנים צמאי הדם של דת "השלום", פועלים בניגוד לכללי הדמוקרטיה שבה הם דוגלים כביכול, ועוסקים בהמרדה של הדרג הביטחוני כדי שזה לא יציית לממשלה הנבחרת, גם אם היא לא נבחרה על-ידי אייתולות "השלום". הצ'מברלינים, שהתנשאותם אומנותם, מתנהגים כאילו שרק בידיהם נמצאים הן החוכמה והן הנתונים להחלטה הנכונה. יתר על כן, הביקורת שלהם ושל גורמים מסוימים בתקשורת אינה שונה במהותה מההסתה המיוחסת לרבנים מסוימים ערב רצח רבין. והיועץ המשפטי לממשלה? הוא, כדרכו, ישן שנת ישרים מול ההסתה הגוברת של אדמו"רי דת "השלום". על כן הוא אינו מבחין בכתובת שעל הקיר.
  • יצחק רבין. השבוע, בטקס מעורר חמלה, התקבצו שרי ממשלתו השנייה (שגרמה נזקים חמורים יותר מאשר הראשונה, המושחתת) והעלו מן האוב זיכרונות מימי אוסלו הזכורים לרע, מימי "השלום" שנקטע. לא מיותר להדגיש שה"צמד-חמד" של הרפתקת אוסלו, רבין-פרס, גרם נזקים חמורים בהרבה מאלה שיוכל הצמד נתניהו-ברק לגרום אי-פעם. וגם מעמד מנותק זה - שהתקיים דווקא ביום השנה לגירוש הגזעני מרצועת עזה ומצפון השומרון - זכה להבלטה תקשורתית מנופחת.
  • ועדת חקירה ממלכתית. ראש הממשלה הכריז שההחלטה, תהיה אשר תהיה, בעניין האירני היא שלו, והוא זה שייתן את הדין בעתיד. כך ראוי. מלים כדרבנות. ישראל ידועה כמדינה עתירת ועדות חקירה. אבל, דווקא ראש ממשלה הנוכחי שגה כאשר הוא עצמו לא מינה את שתי ועדות החקירה הממלכתיות הדרושות באמת. האחת, לצורך חקירת הנסיבות שהובילו לרצח רבין, לנוכח הממצאים הרבים שהתווספו מאז ועדת שמגר שהוקמה סמוך לרצח. השנייה, לצורך חקירת התהליכים, החוקיים והבלתי-חוקיים, שהובילו לתהליך "השלום", וכתוצאה ממנו גם למלחמת אוסלו ואלפי "קורבנות השלום" שגרמה, וגם לפשע הגירוש מרצועת עזה ומצפון השומרון. במדינה מתוקנת שמעון פרס היה מסתגר בביתו וממתין לזימונו לוועדת החקירה הממלכתית. במדינת ישראל הוא נאחז בקרנות המזבח של משכן הנשיא ויורה משם על ראש הממשלה הנבחר. דמוקרטיה?!

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2001-2005
תאריך:  19/08/2012   |   עודכן:  19/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבוגר אחראי וזקן חתרן
תגובות  [ 24 ] מוצגות  [ 24 ]  כתוב תגובה 
1
ניתוח מדויק!
יצחק ארד  |  19/08/12 09:30
2
רבין
ד"ר שמואל גבעון  |  19/08/12 10:29
 
- כשביבי מקים מדינה לאיסלם הנאצי
אז פרס אשם? רבין?  |  19/08/12 14:53
 
- ביבי לא הקים מדינה לפלסטינים!
מיטשל,שליח אובמה-  |  19/08/12 15:30
 
- מקים. לא הקים. מקים לניאונאצי ל"ת
החלאה אבומאזן.  |  19/08/12 17:08
 
- Saint rabin in the Fields
ספי סגל  |  21/08/12 13:35
3
מילים חזקות ואמת צורבת ל"ת
לייק  |  19/08/12 11:14
4
אני קורא לך לשוב בשאלה
מזכיר_המדינה  |  19/08/12 11:35
 
- כידוע לך אני איש אופוזיציה ל"ת
ד"ר רון בריימן  |  19/08/12 11:52
 
- אופס, סליחה לא ידעתי. מתנצל ל"ת
מזכיר_המדינה  |  19/08/12 15:19
5
חובה להעיף את פרס
גדעון ארליך  |  19/08/12 11:39
6
חוקיות החלטות , נוסח בריימן
שלמה המגיב  |  19/08/12 12:08
7
רון, למה אתה משבח את ביבי?
דוד בננלאנד  |  19/08/12 14:29
 
- תשובה למר בננלאנד
ד"ר רון בריימן  |  19/08/12 22:09
8
שמעוןפרס יודע שאין ארוחות חינם
אובמה עוקב אחריו!  |  19/08/12 15:11
 
- תגובה מפורטת ועובדות חשובות
ד"ר רון בריימן  |  19/08/12 21:45
9
חובה לזכור
א.ל. רמת-גן  |  19/08/12 17:00
10
חד וקולע!!! ל"ת
יעקבבבבב  |  19/08/12 17:55
11
בריימן, זה אתה הית המבוגר
זיהוי הכותב  |  19/08/12 20:22
12
כל עוד לא יהיה ראהמ"מ, לא ינוח
הניה  |  19/08/12 21:40
13
עקרב לכולנו
ע.ג.  |  20/08/12 06:18
14
זקני מפא"י צדקו באזהרותיהם מפנ
קורןנאוה טבריה  |  20/08/12 06:24
15
מרכז פרס לשלום..שלח נציגי=====
יוד יוד  |  20/08/12 06:28
16
העם לא מטומטם !
צדק  |  20/08/12 08:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בנימין נתניהו אינו יכול לקדם את דוח לוי בנושא יו"ש משום שגורלו האישי מצוי בידיו של יהודה וינשטיין. הבעיה הבסיסית היא בכפל התפקידים הפסול של היועץ המשפטי לממשלה, אותו יש לגדוע גם אם פירוש הדבר הוא מאבק נגד המשפטנים שהשתלטו על המדינה
שפיר קמר
קנס כולל בגובה 12 מיליון ש"ח, ביקורות שהעלו ליקויים קשים והמון חומר למחשבה
עידן יוסף
ביטול תדפיסי הנייר לנוסע במסווה של שמירת הסביבה מונע ממנו קבלת מידע מלא. הבעיה שהחלטות חד-צדדיות שכאלה מקבלות גיבוי מהמשרד שאמור להגן על הנוסע
גרשון אקשטיין
התפלאתי כרבים אחרים מה הטעם שמצאה הממשלה ובעיקר מי שעומד בראשה, להוסיף עוד שר מבחוץ, במקרה זה אבי דיכטר, כדי שיתמנה לתפקיד השר להגנת העורף    אומנם דיכטר אדם עתיר זכויות וכבוד ויש לי הרבה כבוד אליו, אך החסרים שרים לנו?
נסים גבאי
לאף אחד לא אכפת מתאונות הדרכים ולנו נשאר לשלם בדמים. מחד, מצלמות המהירות קוטלות לנו את הכיס, ללא שום קשר עם ענייני תחבורה ומאידך, משטרת התנועה אינה קיימת בכל יתר נושאי העבירות האמיתיות. נהגים רבים שיודעים שלמעשה לית דין ולית דיין בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il