X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עדי קול, יאיר לפיד וקארין אלהרר. מכירים אותן? [צילום: פלאש 90]
יאיר מסדר עתיד לקארין ועדי
מה אומרות לציבור הרחב ה"ידועניות" קארין אלהרר ועדי קול? מה עושה אותן למועמדות ראויות באופן אובייקטיבי לשבת בכנסת ישראל? יעקב פרי בוודאי יותר מוכר ציבור חכם, לא טיפש, נבון ושקול - ספק אם יתפתה להצביע ליאיר לפיד בגלל ה"שמות" שהוא צד לייפות בהם את רשימתו
יחימוביץ'. נואשת [צילום: פלאש 90]

לבני. מה קסמה? [צילום: פלאש 90]

מחוץ לבועה
הוא מוכשר, הוא "מדליק", אבל הוא "צפוני" מובהק, וככזה מרכיב את רשימתו מ"צפונים" כמוהו. בלי דמוקרטיה, בלי בחירות פנימיות, בלי לפחות איזו מראית-עין של ועדה מסדרת. זאת מפלגה זאת? האם הידוען יאיר לפיד ושאר הידוענים שהוא מצרף אליו, יספחו אליו בסופו של דבר המוני מצביעים מעבר לבועה התל אביבית?

   עידן יוסף
העיתונאי עפר שלח מצטרף ללפיד

   לילך ויסמן
יעקב פרי חובר ליאיר לפיד

אלה הם ימים של גיוס והתגייסות. פעולת הגיוס האינטנסיבית, ואם תרצו - החיזור, נעשית בכמה חזיתות, וליתר דיוק - מפלגות. מנהיגי מפלגות נפגשים בסתר עם ידוענים מתחומים שונים, גנרלים, עיתונאים, אמנים וכיו"ב, מנסים לדבר על לבם: בואו, הצטרפו אלי, תקבלו מקום טוב באמצע. רק תגידו "כן" ומיד נכנס מסיבת עיתונאים שבה נציג אתכם, נהלל אתכם בפומבי, נספר עליכם ניסים ונפלאות.
מכרזי סוף העונה הללו, לקראת פתיחת עונת הבחירות, מגיעים לידי אבסורדים בלתי רגילים. פתאום יש עתיד לאחת קארין אלהרר ולחברתה עדי קול. גם אם על-פי הסקרים מפלגתו של לפיד תקבל 12-10 מנדטים "בלבד" - השתיים כנראה בפנים. בקרוב הן חברות כנסת. על אחת כמה וכמה אם לפיד, כתחזיתו האישית ה"חתומה", יקבל 22 מנדטים.
באופן אישי אינני מאמין, שלפיד יקבל מספר מנדטים דו-ספרתי. הסיבות לכך הן לא רק המצע המעורפל והדברים הקצת-מבולבלים שהעיתונאי לשעבר, פוליטיקאי הבוסר, מציג לציבור, אלא גם בגלל שיטת גיוס המועמדים שהנהיג. האם שני השמות שזה עתה הזכרתי, בצירוף השם ה"ביטחוני" יעקב פרי - ישאו פרי ל"יש עתיד"? האם עד כדי כך הציבור הרחב מסונוור מהשמות הללו כדי שיצביע למפלגה שזה עתה הפציעה בשמי הפוליטיקה הישראלית?
"צפוני" מובהק
אין לזלזל ביאיר לפיד. הוא מוכשר, הוא "מדליק", אבל הוא "צפוני" מובהק, וככזה מרכיב את רשימתו מ"צפונים" כמוהו. בלי דמוקרטיה, בלי בחירות פנימיות, בלי לפחות איזו מראית-עין של ועדה מסדרת. זאת מפלגה זאת? האם הידוען יאיר לפיד ושאר הידוענים שהוא מצרף אליו, יספחו אליו בסופו של דבר המוני מצביעים מעבר לבועה התל אביבית?
מה אומרות לציבור הרחב ה"ידועניות" עדי וקארין? מה עושה אותן למועמדות ראויות באופן אובייקטיבי לשבת בכנסת ישראל? יעקב פרי בוודאי יותר מוכר. יש לו זכויות רבות של תרומה לביטחון ישראל - בהיותו ראש השב"כ. אך מה מעבר לכך? מה למתעשר הזה ולאנשי מעמד הביניים ה"מקופחים", שוכני אוהלי רוטשילד, שאליהם פוזל לפיד?
יחימוביץ' וה"ידוענים"
ציבור חכם, לא טיפש, נבון ושקול - ספק אם יתפתה להצביע ללפיד בגלל ה"שמות" שהוא צד לייפות בהם את רשימתו. מאותה סיבה בדיוק, כך גם ספק אם בגלל סיבה דומה ציבור חכם יצביע לשלי יחימוביץ' ו"העבודה" שלה. הן הגברת יחימוביץ' יכולה להתגדר בכך שיש לה ולמפלגתה עקרונות, מורשת, מסורת תנועתית וכולי - יותר ממרבית מפלגות ישראל, בעיקר אלה הצצות ערב מערכת בחירות, אלה הנלחמות על ה"מרכז" ויאיר לפיד בראשן.
אם כן, מדוע גם היא מחפשת נואשות "ידוענים" מאותו מאגר שלפיד מפשפש בו? שמות כמו מיקי רוזנטל או מירב מיכאלי. אני מכיר באופן אישי את אלוף (במיל.) אורי שגיא - איש ראוי לכל הדעות. אבל דעותיו הן שמאלה מהעבודה, עברו הביטחוני כבר הרחק מאחוריו. האם הוא זה שיביא עוד קולות, עוד מנדטים לעבודה של שלי?
התקשורת ולבני
ועוד שם, שהתקשורת מפמפמת אותו חזור ופמפם - ציפי לבני. לעולם לא הבנתי ואיני מבין מה סוד קסמה, פרט לכך שהקצינה שמאלה את עמדותיה, וכמוה כאהוד אולמרט - שניהם ילדי "המשפחה הלוחמת" - מוכנה למסירת כל שטחי המולדת ביו"ש, כפי שפטרונם אריאל שרון עשה בעזה. והתוצאות ההרסניות של מהלך ההינתקות זועקות לשמיים בוודאי בשבוע זה.
אבל בתקשורת כמו בתקשורת: "ברשימת הליכוד לכנסת אין כוכבים, אין כוכבים חדשים" - מצייצים פרשנים פוליטיים. הנימה היא של זלזול, ביקורת, במפלגת השלטון. ואכן, נכון לעכשיו, שום אלוף (במיל.) חדש לא הצטרף למרוץ, אף לא "ידוען" כזה או אחר, ולא בעל טור כזה או אחר. להפך, מנפחים את נושא פרישתו של משה כחלון. "איזו אבידה", "איזו הבעת חוסר אמון במנהיגותו של נתניהו", "איזו ראיית הנולד של המנהיג החברתי הפורש"... כאילו על אדם אחד - יהיה מוצלח ופעיל ככל שהיה, וכחלון לבטח היה כזה - יקום ויפול מחנה פוליטי שלם, יעבור משלטון לאופוזיציה.
צפוף בליכוד
מה לעשות, ובליכוד אכן צפוף מאוד מרוב מועמדים, בין מכהנים ובין חדשים, בין טובים יותר ובין טובים פחות. לי למשל, כבעל זכות בחירה בבחירות המוקדמות, יהיה קשה מאוד לסמן רק 12 שמות ולדלג על כמה שמות טובים אחרים, שארצה לראותם ברשימת הליכוד המוגדלת. מנגד, מטבע הדברים, יהיה גם קל לפסוח על כמה שמות, גם בין המכהנים כיום, שאיכזבו, שלא הוכיחו עצמם, שאינם ראויים להמשיך ולייצג אותי.
יהיה קל מאוד לפסוח על רוב המועמדים החדשים, שרצים בלי שהביאו איתם איזה רקורד של עשייה ציבורית-חברתית-פוליטית קודמת, ושאישיותם העלומה אינה מצדיקה כניסתם לכנסת - מלבד אגו אישי מנופח. לעתים, מועמדים מטעם עצמם - בכל המפלגות - אינם רואים מה שרואים אלה שאחרי קולם ותמיכתם הם מחזרים נואשות: אלה הם מועמדים מגוחכים, שחבל על הכסף שהם שופכים, שרחמנות על חוסר הכבוד העצמי שהם מפגינים.
הלקח יילמד?
כמו לקראת כל בחירות, צצו גם עתה מפלגות חדשות, בעיקר במה שמכונה תחום המרכז. הציבור הישראלי אינו לומד את הלקח. כמעט בכל מערכת בחירות מתייצבת מפלגת מרכז תורנית, במקום קודמתה שהתפוגגה. ואולם דומה, שאין תקדים לכך שמפלגת מרכז זכתה להיות המפלגה הראשונה במספר המנדטים, ותוך קדנציה אחת נעלמה, התפוגגה. כוונתי כמובן למקרה קדימה. התמיהה כולה היא על הציבור שהתפתה להעניק למפלגת-הכלום הזאת 28 מנדטים בכנסת היוצאת, ואת ראשות ה... אופוזיציה.
האם לקח קדימה יילמד בבחירות בעוד שלושה חודשים? האם הציבור לא יבין שגם למפלגת "יש עתיד" צפוי עתיד של קדנציה אחת? האם ציבור הבוחרים ישוב ויבין, שהמאבק בגדול הוא על עקרונות, בין ימין לשמאל, ולא על מצבי-רוח ועל שמות "גדולים"? האם לא נכון הוא, שההכרעה צריכה להיות - ותהיה - בין שתי המפלגות הגדולות, המסורתיות, היציבות, העבודה שבמרכז ושמאלה והליכוד שבמרכז וימינה?

תאריך:  26/10/2012   |   עודכן:  26/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יאיר מסדר עתיד לקארין ועדי
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
הערה לקוראים
יוסי אחימאיר  |  26/10/12 11:26
 
- שוב מפץ
דאגנית  |  26/10/12 14:54
 
- בשר לבן
קובי שגיא  |  27/10/12 06:36
2
יני זוכרת שכתבת כך על ליברמן!!
הדודה קלרה  |  26/10/12 13:07
 
- אילו שטויות מתלהמות את מקשקשת
גבירתי. קיראי שוב  |  26/10/12 14:17
3
מי הרכיב מפלגת מרכז עד היום ?
ישמעאל   |  27/10/12 08:38
4
עתיד למיליונרים או ליפיפיות?==
יוד יוד  |  27/10/12 14:11
5
השבט הלבן בהיסטריה
רני  |  27/10/12 15:51
6
הליכוד והתקשורת
גילה פ.  |  27/10/12 16:08
7
אילו היה יאיר מביא אנשים שכבר
מיכל מירושלים  |  27/10/12 17:54
8
תגובה לישמעאל:
Alice  |  7/11/12 10:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר גדעון גרייף
מאמרו של זוהר מאור בעיתון הארץ על יומנו של זלמן גרדובסקי, איש ה"זונדרקומנדו" במחנה בירקנאו, מעיד שכותבו אינו מכיר את העובדות, רצוף דברי הבל ומחזיר אותנו שבעה עשורים לאחור בחקר השואה והבנתה
אהוד פרלסמן
סיכום הסקרים שנערכו בשבוע האחרון בארה"ב מצביע על יתרון של 1.6% לרומני. כיוון שבסקרים אלה נדגמו למעלה מעשרת אלפים מצביעים, ברור שיתרונו של רומני איננו תוצאה של סטייה אקראית בתוצאות
רועי אורן
לפני מספר שעות נמסר לכתבים הפוליטיים שמפלגות "הליכוד" ו"ישראל ביתנו" ירוצו ברשימה משותפת. חשוב לציין שהמפלגות עדיין לא מתאחדות אלא רצות בפתק אחד
איתמר לוין
השבוע - טור בנושאי צרכנות: חיפוש אחרי אוטובוס בתמח"ת, משה כחלון שכח פרט חשוב ברפורמת התקשורת, HOT גילתה שאין ארוחות חינם, אופיס דיפו לא זוכרת מהו ייעודה, רכבת ישראל מצאה עוד דרך לשגע את הנוסעים, והבית היהודי רק לקחה כסף
רועי ילינק
לתרומת הענק של האמיר הקטרי אל ת'אני יש כאמור מטרות מובהקות, כגון שיפור תנאי חייהם של תושבי הרצועה, תוספת של מקומות עבודה רבים ועוד, אך האם יש לתרומה מטרות או השפעות נוספות?
רשימות נוספות
"נתקעים תמיד בשאלת האגו"  /  איציק וולף
השר איתן: האיחוד יחסל את הליכוד  /  איציק וולף
יחימוביץ' קוראת לאיחוד מרכז בראשותה  /  איציק וולף
מפלגת הכסף  /  אריה אבנרי
הנוכל, המרן ושק הדמעות  /  עמוס אריכא
דרעי חוזר. ממשלה או ארגון פשע?  /  דן אלון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il