X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שזוהו בעבר עם הקשת הימנית, או לחלופין עם זו השמאלית, מאבדים כיום את זהותם הפוליטית ומזגזגים אל עגלת המרכז, שהיא עכשיו הלהיט התורן
▪  ▪  ▪
גם מפלגת העבודה "מתמרכזת" [צילום: פלאש 90]
ימין ושמאל: על שקר המרכז
דרור אידר
מה נותר מרעיון ה"מרכז"? ציוות דמויות מקשת פוליטית וחברתית רחבה, מתוך הנחה שככל שקבוצות האוכלוסיה השונות תקבלנה ייצוג, כך יקל על הפוליטיקאים לשווק את הבל ה"מרכז"
לרשימה המלאה

בימים עברו הן נודעו כמפלגות הימין או השמאל, אלא שהזמן עשה את שלו, ואלה גם אלה איבדו את זהותן הפוליטית. כיום נוטות מפלגות שני הקצוות לסווג את עצמן כמפלגות המרכז.
מסתבר שעל העגלה הזאת, שהיא עכשיו הלהיט הפוליטי, קופצות מפלגות רבות: למן "הליכוד", דרך "העבודה" וקדימה, ועד ל"יש עתיד", ועדיין פנויה הדרך לטרמפיסטיות נוספות שירצו לחבור אליה.
אם בכל זאת עדיין נותרה מפלגה העשויה לייצג נאמנה את הימין האמיתי, הרי זו "ישראל ביתנו", כשמצטרפים אליה גם רסיסי-אבק-מפלגות, כמו "האיחוד הלאומי" ו"הבית היהודי". לעומתן, אם יש אומנם מפלגה העשויה לייצג את מה שנותר מן השמאל, הרי זו "מרצ" בלבד. כמו "ישראל ביתנו" גם היא נותרה על המפה הפוליטית כמפלגה דוגמטית, שאינה מוכנה להתפשר ולסטות מ"דרך הישר" של מצעה המפלגתי.
בנפש חצויה
יוצאות מן הכלל הזה הן המפלגות הדתיות, ושס בראשן, שהמצע הדתי הוא זה שמכתיב מעל לכל את הפוליטיקה שלהן, גם אם נטייתן הטבעית היא לחבור למפלגת השלטון כדי להשפיע.
כל יתר המפלגות, שהן חילוניות במהותן, רואות אומנם את עצמן כמפלגות המרכז, אבל למעשה כל אחת מהן חצויה בקרב לא מעט מאנשיה בין ימין לשמאל. בליכוד, למשל, מייצגים נסיכי הימין המובהק לשעבר, בני בגין ודן מרידור את הקו הפוליטי המתון, הדוגל בוויתורים לערבים, לעומת ציפי חוטובלי ומירי רגב, הדוגלות במדיניות הקיצונית של אף שעל אחד.
זהות אבודה
מפלגת העבודה, בראשותה של שלי יחימוביץ', אינה נושאת עוד את הדגל הסוציאליסטי שלה כפי שנשאה אותו בעבר. המצע הפוליטי שלה אינו שונה בהרבה מזה של מצע הליכוד, וכמוהו גם המצע של קדימה - שלוש מפלגות שהן במהותן קפיטליסיטיות.
מסתבר שאת זהותם הראשונית איבדו גם אהוד ברק ויאיר לפיד. ברק, שגדל על ברכי מצע סוציאליסטי, הוא היום בעל-ברית נאמן של הקפיטליזם החזירי, וכמוהו גם יאיר לפיד, המתיימר להציג את עצמו כמי שנחלץ לעזרתו של "עמך", אך בעצם משחק לידי הטייקונים.
משחקי הזגזוג הפוליטיים העכשוויים אינם יכולים שלא להזכיר משחקים דומים, ואף ביתר שאת, מן העבר הרחוק של הכנסת. היה זה משה סנה שזגזג מן "הציונים הכלליים" הימנית אל מפ"ם השמאלית וממנה כבר הייתה הדרך קצרה למפלגה הקומוניסטית הישראלית. החרה החזיק אחריו גם משה דיין, שכמו ברק שחבר לנתניהו, חבר גם הוא למנחם בגין.
הוא שאמרנו: ימין ושמאל זה רק חול בעיניים!

תאריך:  26/10/2012   |   עודכן:  26/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ימין ושמאל - רק חול בעיניים!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חשוב מאד לקרוא
בתיה  |  26/10/12 23:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעל בן-שלמה
גרג החנון הנצחי עליו כותב ג'ף קיני בסדרת הספרים המצליחה " יומנו של חנון" חוזר אלינו בספר חדש של המחבר " מכת קור", מה סוד הספרים האלה?
פרד כהן-קידר
איחוד מפלגות לבחירות זה יכול להיות רע מאוד לעסקנים והמתפרנסים כקבלני קולות, מדפיסי כרזות, פרסומאים ויחצ"נים. אבל שברירי מפלגות שהשוני ביניהם הוא באיזו מפלגה יש פחות קרימינלים או עשירים או דתיים מובילים בהכרח לקואליציות של סחטנים
יוסי אחימאיר
מה אומרות לציבור הרחב ה"ידועניות" קארין אלהרר ועדי קול? מה עושה אותן למועמדות ראויות באופן אובייקטיבי לשבת בכנסת ישראל? יעקב פרי בוודאי יותר מוכר    ציבור חכם, לא טיפש, נבון ושקול - ספק אם יתפתה להצביע ליאיר לפיד בגלל ה"שמות" שהוא צד לייפות בהם את רשימתו
ד"ר גדעון גרייף
מאמרו של זוהר מאור בעיתון הארץ על יומנו של זלמן גרדובסקי, איש ה"זונדרקומנדו" במחנה בירקנאו, מעיד שכותבו אינו מכיר את העובדות, רצוף דברי הבל ומחזיר אותנו שבעה עשורים לאחור בחקר השואה והבנתה
אהוד פרלסמן
סיכום הסקרים שנערכו בשבוע האחרון בארה"ב מצביע על יתרון של 1.6% לרומני. כיוון שבסקרים אלה נדגמו למעלה מעשרת אלפים מצביעים, ברור שיתרונו של רומני איננו תוצאה של סטייה אקראית בתוצאות
רשימות נוספות
המפץ החליש את הימין - שוויון בגושים  /  איציק וולף
"נתקעים תמיד בשאלת האגו"  /  איציק וולף
השר איתן: האיחוד יחסל את הליכוד  /  איציק וולף
מפלגת הכסף  /  אריה אבנרי
המהלך המפתיע של השנה  /  רועי אורן
אני רק הלקוח  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il