X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שלי יחימוביץ' מאמינה ביצירת חברה שבה יש ערבות הדדית, ולכן אין פלא שהיא מיישמת את המדיניות הזאת גם בתוך מפלגתה ומנסה לקדם רשימה שאינה מבוססת על חלוקה מגזרית התפיסה האידיאולוגית הזאת תחזק לא רק את מפלגת העבודה אלא את החברה הישראלית כולה, ולכן כולנו צריכים לתמוך בכך גם אם אנחנו חשים נפגעים
▪  ▪  ▪
יחימוביץ'. שינוי ערכי עמוק [צילום: פלאש 90]

שינוי החוקה במפלגת העבודה הוא מהלך שמחזק את הדמוקרטיה המפלגתית, אבל מדובר גם במהלך שמוכיח שמנהיגת המפלגה בחרה בדרך שמגשימה את החזון הציוני ואת חזונם של מקימי מפלגת העבודה. חוזי המדינה חלמו על מדינה הרמונית שבה החברה הישראלית - חרדים וחילונים, ימנים ושמאלנים, עירוניים וכפריים, ועשרים ועניים - תהיה חלק מקהילה אחת גדולה שפועלת כדי יחד כדי להגשים את החלום הציוני. הרצל בספרו אלטנוילנד קרא לזה "חברת מופת", ובן-גוריון שהגשים את החלום הזה הדגיש שהדרך היחידה להגשים את הציונות היא לאחד את העם "בכור ההיתוך". יחימוביץ' מגשימה את החזון הציוני הזה של הרצל וממשיכה בדרכו האידיאולוגית של בן-גוריון, כשהיא נאבקת לחבר בין הסקטורים השונים קודם בתוך במפלגה שלה אך חשוב מכך בחברה הישראלית כולה.
לא לשנאת יהודים
הסירוב של יחימוביץ' להיכנע ללחצים הפנימיים בתוך מפלגת והמאבק שלה בפוליטיקה הסקטוריאלית הפנימית, קשורים מאוד לסירוב שלה להיכנע ללחצים פופוליסטיים לגרור אותה לשנאת המגזר החרדי. ההיסטוריה לימדה את כולנו ששנאה והסתה מגזרית בסופו של דבר רק פוגעת במי שמעודד אותה, אבל חמור מכך היא פוגעת בחלום הציוני של כולנו. לכולם ברור שההתנהלות של החרדים היא בעייתית ויש לעשות שינויים שיובילו אותם להיות חלק פעיל בחברה הישראלית, אבל שנאה היא לא הדרך להוביל לשינוי הזה. יחימוביץ' שואפת ליצור מצב אחר של הבנה ורצון בחברה החרדית להיות חלק מהמדינה הזאת, והיא מבינה שאמירות שנאה ומדיניות כוחנית רק מרחיקה את החברה החרדית ומחזקת את הכוחות הקיצוניים בקהילה הזאת. יחימוביץ יכלה לאמץ גישה פופוליסטית יותר קיצונית כלפי החרדים שהייתה מביאה לה תמיכה וחשיפה תקשורתית, אבל הא בחרה לא לעשות זאת כי היא צועדת בדרך אידיאולוגית ברורה ששואפת לקרב בין אזרחי המדינה ולא להרחיק ביניהם.
עצירת הפוליטיקה הסקטוריאלית
יחימוביץ' פועלת גם פנימית בתוך המפלגה שלה וגם חיצונית כלפי הציבור, כדי לבלום גם את הסקטוריאליות שהשתלטה על החברה הישראלית. יחימוביץ' מאמצת דו שיח ממלכתי שכולל את כל המגזרים בישראל, ומתבטא כנגד מגמות סקטוריאליות מפצלות. ברור שקל יותר לזכות בקולות כשמאמצים שיח סקטוריאלי כפי שבוחרות לעשות מפלגות רבות בישראל, אבל כדי לבנות מנהיגות ערכית חזקה שבאמת תוכל להוביל שינויים בישראל דרושה מנהיגות ממלכתית שתיקח בחשבון את הבעיות הסקטוריאליות אבל תדע גם לחבר בין הסקטורים ולא תפריד ביניהם. בישראל יש יותר מדי מפלגות סקטוריאליות - מפלגות חרדיות, מפלגות דתיות, מפלגות עולים, מפלגות חילונים - והתופעה הזאת פוגעת קשה ביכולת לבנות חברה בעלת ערכים וזהות משותפת, שבה יש תחושה של ערבות הדדית. במקום שנייצר כאן פוליטיקה שוויונית שתצעיד אותנו קדימה נוצרת פוליטיקה שמבליטה ומחזקת את השסעים החברתיים בחברה הישראלית.
מתאחדים מאחורי יחימוביץ'
היום חשוב שהחברה הישראלית בכלל וחברי מפלגת העבודה בפרט, יתאחדו סביב יחימוביץ' ויתמכו בשינויים שהיא מקדמת, שיחזקו את המפלגה וחשוב מכך יחזקו את החברה הישראלית. יחימוביץ' בצדק בוחרת בשיח ובפעולות מאחדות שיאחו את כל הקרעים שנוצרו בחברה הישראלית כי היא מבינה את גודל השעה. בשונה מנתניהו שבוחר כל הזמן להבליט את הקרעים בחברה הישראלית סוף סוף יש לנו מנהיגה שבאמת מבינה "שפצצת האטום" הגדולה ביותר נמצאת בתוכנו, ועלולה להתפוצץ אם הקיטוב שמעודדת הפוליטיקה הישנה יימשך.
חברי המפלגה כולם חייבים עכשיו להתאחד ולהתגבר על האינטרסים הסקטוריאליים שלהם, למען חברת המופת מאוחדת וחזקה שעליה חלמנו למעלה מ-2000 שנה.

הכותב הוא חבר מפלגת העבודה.
תאריך:  26/10/2012   |   עודכן:  28/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגשימה את חזון הציונות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פוסטמה שמאלנית עם שגעון גדלות ל"ת
זוהי שלי שלך  |  26/10/12 22:54
 
- וואו 1 אתה ממש נשמע אינטיליגנט ל"ת
אולי אתה הפוסטמה  |  28/10/12 17:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
העיתונות הכתובה בתהליך של אנורקסיה וחידלון    יש לשמור על השריד של האיכות - 'הארץ'
דן אלון
"הצבא צועד על קיבתו" אמר פעם מצביא גדול ונמוך קומה. אבל נתניהו הוא ההיפך מנפוליאון. נתניהו הוא מצביא קטן ובעל אגו גדול. שאם לא כן, הוא היה אמור להבין שגם הכיבוש צועד על קיבתו. כל קולוניאליסט מוכן לחיות עם הידיעה שהוא עושה עוול מוסרי אם זה משתלם לו. למצביעים של נתניהו העסק כבר לא השתלם.
יצחק מאיר
רצח של ראש ממשלה בעטיה של הזיה כי עם מותו תידרדר ההיסטוריה מנתיב הצוקים בהם היא הולכת ולא תהיה עוד ואחרת תבוא ותכבוש את ההר במקומה, הוא רצח שאינו יודע ליתום    כמו שהרצח הוא טירוף, כך גם טירוף הוא הניסיון הנואל לזכור אותו כאירוע שבעצם עודו נמשך
ציפי לידר
ההינתקות - לא מה שחשבתם: אברהם אבינו, אבי היהדות המונותיאיסטית, שנפרד מסביבתו האלילית, מתקן את העולם    וגם תכירו: גיל המעשים    הכל על פרשת לך לך
ד"ר רון בריימן
בנסיבות הקיימות נראה שכל פלגיו של מחנה השמאל עלולים להפעיל את נשק יום הדין: גיוס נשיאו, שמעון פרס, לעמוד בראשו ולהתייצב מול בנימין נתניהו. לנתניהו יסתבר אז שהוא ניסה לרכוב על נמר - ואיפשר לפרס מעורבות עצומה וחריגה בחיים הפוליטיים - והנה הנמר קם עליו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il