X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שוב נשמעות המנטרות המוכרות של קברניטי ישראל על פעולות מכאיבות בעזה, על תגובה נחושה, על שישראל תעשה הכל כדי למנוע ירי רקטות מעזה ישנם שני פתרונות וכל השאר ברברת וכיסוי תחת של הקברניטים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

שוב נשמעות המנטרות המוכרות של קברניטי ישראל על פעולות מכאיבות בעזה, על תגובה נחושה, על שישראל תעשה הכל כדי למנוע ירי רקטות מעזה. והאמת היא רחוקה מאוד מהצהרות הציניקנים. תושבי דרום הארץ מתחפרים מתחת לאדמה והטילים נופלים כגשם. גם המומחים של אתמול, ראשי מערכת הביטחון בעבר שלא הצליחו בשום דרך להפסיק את הירי מעזה בהיותם בתפקיד, עיתונאים לענייני ביטחון המדבררים את צה"ל, כולם אומרים לאזרחי ישראל, במישרין ובעקיפין, תשלימו עם המצב הקיים. זו הפקרה ולא ביטחון.
ישנם שני פתרונות וכל השאר ברברת וכיסוי תחת של הקברניטים: פתרון מדיני מרצון, ופתרון מדיני כפוי. גם אם יקפצו כל ה"פטריוטים" הנלהבים או המומחים האולטימטיביים, אין זולת פתרונות אלה שום פתרון אחר שהוא טוב לישראל.
הפתרון מרצון, קרי הסדר בין ישראל לבין הנהגת חמאס ברצועה, לזמן ארוך, בלתי אפשרי. גם ישראל וגם חמאס אינם מוכנים לעבור את הרוביקון ולזנוח את התפישות הישנות והמטופשות. מו"מ ישיר בין שני הצדדים בלתי אפשרי. ישראל רואה בחמאס, במידה גדולה מאוד של צדק, אויב מר שאינו מוכן להשלים עם קיומה של ישראל. ראשי הארגון ומנהיגי הרצועה חוזרים על כך חזור ושנן. גם הם אינם מוכנים להגיע לשום מודוס ויוונדי עם ישראל. הטרור מעזה ממשיך לפגוע בישראל. לכאורה, במצב עניינים זה, ישראל וחמאס אינם מנהלים דיאלוג. והאמת היא ששני הצדדים מנהלים דיאלוג אלא שהוא באמצעות צד שלישי. כל אותם הסכמים על הפסקת אש, מאז ועד היום, הושגו לאחר מגעים מדיניים בתיווך צד שלישי. פעם הייתה זו מצרים שהתערבה אך כיום היא אינה מסוגלת לעסוק בצרותיהם של אחרים. ברם, אל דאגה. יימצא גם הפעם הגורם המתווך, יהיה הסכם "לא ישיר", ולאחר תקופה כזו או אחרת, שוב יפלו טילים על ישראל. אז אם רוצים להסתתר מאחורי האצבע ולטעון שאין מגעים בין שני הצדדים, אז שיגידו. זהו פתרון גרוע מאוד. אסור לישראל להשלים עם התופעה הנפסדת הזו של ירי על היישובים כל אימת שחמאס מחליט להוציא את ישראל משיווי המשקל.
רבים הם אלה המנסים להפחיד אותנו שעזה מהווה איום אסטרטגי על ישראל. רק פוליטיקה עומדת מאחורי אמירה זו. למרות כל הקסאמים והטילים המגיעים לטווח של כמה עשרות ק"מ, עזה אינה מהווה איום קיומי על ישראל. לא בקסאמים ולא בטילים ארוכי טווח תובס ישראל ותימחק מעל פני האדמה. מי שמעלה זאת על דעתו, מן הראוי שייבדק ומיד. לישראל ישנה יכולת צבאית להתגבר על האיום מעזה. לישראל חסרה היכולת המדינית ולא משום שאינה בנמצא אלא משום חדלות פעילותם של הקברניטים, אלה של היום ואלה שהיו בעבר.
הפתרון השני המוצע כאן, ולא בפעם הראשונה, יכול להביא לשקט. אגב, השר לעניינים אסטרטגיים, משה יעלון, התעורר מתרדמתו הארוכה והציע הינתקות מוחלטת מעזה. מוטב מאוחר מאשר אף פעם. ישראל חייבת להודיע שתוך חצי שנה כל הקשרים הכלכליים עם עזה, כל המעברים היבשתיים ממנה אל הרצועה וההפך, ייסגרו לעד. ישראל חייבת להסיר את אחריותה לגבי הכלכלה בעזה. על ישראל להודיע שכל מדינה החפצה לסייע תושבי עזה מוזמנת לעשות זאת בעזרתה של ישראל. כל כלי שייט המבקש להביא הספקה לעזה יתקבל על-ידי ישראל בברכה לאחר בידוק ביטחוני. ישראל צריכה לקרוא לאו"ם לסייע לאזרחי עזה לבנות את חייהם. משיקולים כלכליים מובהקים ומשום פחד וחשש למהלכים בלתי מקובלים עד היום, אזרחי ישראל בדרום משלמים מחיר כבד ולקברניטים לא אכפת. הרושם הוא שהם השלימו עם המצב הקיים. אוי למדינה המפקירה את אזרחיה.
באותה המידה והנחישות, על ישראל להודיע שירי על ישראל יגרום לתוהו בעזה. ישראל חייבת להתעקש על שליחת כוח בינלאומי המורכב מחיילי המעצמות אשר יפקחו על קיום הפסקת האש. אם תידרש הפלת כוח צבאי רב כדי להשיג מטרה זו, על ישראל לעשות זאת בשום שכל. אסור לכבוש את עזה כדי להישאר בה. יש לפגוע בה קשות כדי לזרז את הפסקת האש בפיקוח הכוח הבינלאומי. הבטחות יש לקיים מבלי להירתע. שום מיגון ושום פתרון של התגוננות בלבד לא יפסיקו את הירי. רק הרתעה רבתי, חשש לתגובה בלתי פרופורציונאלית של ישראל, רק אלה יפסיקו את הירי.
מי שסבור שישנו פתרון ריאלי אחר, טועה ומטעה.

ד"ר צ'לו רוזנברג הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  26/10/2012   |   עודכן:  28/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משקרים לכם בפרצוף
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לכותב המאמר השקרנים הגדולים הם
ירדנה  |  27/10/12 12:12
2
צ'לו מומחה בבטחון לאומי??
איריס כהן  |  27/10/12 19:18
 
- יגאל עמיר רצח אותו.
תקציר המחקר   |  29/10/12 17:08
 
- יגאל עמיר לא הרוצח
איריס כהן  |  29/10/12 19:38
3
חוסר הנכונות להשתמש בנשק
אלון פלג  |  28/10/12 21:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עודד עמיחי
עד מתי תתעלם מדינת ישראל ממערכת הלייזר הכימי, סקייגארד, אשר הוכיחה יכולתה ב-100% הצלחה, ובזכותה ייורטו פגזי ארטילריה, פצמ"רים ורקטות שונות?
יוסי ברנע
תגובה למאמרו של אלוף בן ,"אילו הייתה בחירה ישירה": לדברי בן החזרת השיטה הישנה לא הקימה את המפלגות מהריסותיהן. נשארנו על סלט מפלגתי ואיבדנו בדרך גם את היכולת לבחור בין מנהיגים". אולם הדבר נובע משינוי שיטה רעה אחת לשיטה רעה שנייה
אברהם הללי
הבחירה מה היא - ריב אחים או מחלוקת    ריב אחים מותיר צלקת, מחלוקת מעשירה ומדלקת
דניאל גיגי
שלי יחימוביץ' מאמינה ביצירת חברה שבה יש ערבות הדדית, ולכן אין פלא שהיא מיישמת את המדיניות הזאת גם בתוך מפלגתה ומנסה לקדם רשימה שאינה מבוססת על חלוקה מגזרית    התפיסה האידיאולוגית הזאת תחזק לא רק את מפלגת העבודה אלא את החברה הישראלית כולה, ולכן כולנו צריכים לתמוך בכך גם אם אנחנו חשים נפגעים
צבי גיל
העיתונות הכתובה בתהליך של אנורקסיה וחידלון    יש לשמור על השריד של האיכות - 'הארץ'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il