X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו, ליברמן, בסוף הגולם יקום על יוצרו [צילום: AP]
איחוד מדומה
הדבק בין הליכוד לישראל ביתנו לא אמור להחזיק מים לאורך ימים משום שהוא מנוגד בתכלית לרוח תומכיהם השרופים של שתי המפלגות בנפרד, ומשנה באורח מהותי את תדמיתן בתור שכזה הוא דווקא עשוי להחליש את כוחן עוד לפני הבחירות ולגרום לפילוג כבר מיד אחריהן

הצירוף של ישראל ביתנו אל הליכוד איננו אלא איחוד מדומה, שלא יצלח לאורך ימים. על פניו הוא נראה אומנם כאקט כוחני, אבל למראית עין בלבד.
שום דבק לא יחזיק יחד את שתי המפלגות השונות במהותן אחת מרעותה. חלפו ימי תנועת החרות של פעם, שהתאפיינו בסממנים הפשיסטיים שלה. איחודה עם המפלגה הליברלית, שיצר את תנועת הליכוד, מיתן את החרותניקים הנצים, ובמקום ללכת עם הראש בקיר, התמתן מנהיגם, מנחם בגין, ומנץ תוקפני הוא הפך באחת ליונה של שלום ופיוס.
שונים בתכלית הם פני הדברים של האיחוד הנוכחי. ישראל ביתנו היא תנועה דוגמטית-קיצונית, שלא תתפשר לעולם בכל הקשור ליחסי ישראל עם העולם הערבי בכלל ועם הפלשתינים בפרט. בהבדל ממנחם בגין, שידע לעשות ויתורים לאויב ולהתנתק ממדיניות-האף-שעל שלו - ליברמן לעולם לא יתכופף ובבוא יום הדין יעדיף לפרק את הדבק.
חזיון בלהות
אין זאת כי אם נתניהו רוקם לו חלום בלהות של שיתוף פעולה עם רעהו. בסופו של דבר הרי יקום הגולם איווט על ביבי, יוצרו משכבר הימים, ויראה לו מהיכן בדיוק הדג משתין...
ספק גדול גם אם "הליכוד ביתנו" לא יבריח מקרב שורותיו רבים טובים מקרב אלה שתמכו מבחוץ בכל אחת משתי המפלגות בנפרד. ספק גדול עוד יותר אם האיחוד המדומה הזה לא יגרום, בסופו של דבר, לקרע פנימי בקרב חברי כנסת הנמנים עם הליכוד הישן. הדברים אמורים, למשל, בדן מרידור, במיקי איתן, בבני בגין, ואולי גם בסילבן שלום, כשמשה כחלון כבר הסיק את המסקנות לפניהם.
עד כה הצטייר הליכוד כמפלגת-מרכז. האיחוד עם ישראל ביתנו מדביק לו תווית של ימין קיצוני, שיבריח ממנו את כל אותם מתונים, שלא יסכינו לתדמיתו במהדורת האיחוד. סביר להניח שגם תומכי "ישראל ביתנו" לא יטמנו ראשם בצלחת ויחשבו פעמיים אם לתת לו את קולם.
ומנגד כבר מזעזע האיחוד החדש את המפה הפוליטית כולה. לא מן הנמנע, לפיכך, שהוא יקומם עליו את מפלגות השמאל והמרכז כאחד, שיעשו יד אחת כנגדו.

תאריך:  28/10/2012   |   עודכן:  28/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איחוד מדומה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הערות
יוסי מ  |  29/10/12 10:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אליהו קאופמן
אני דווקא בעד חוק שיחסום את העבריינים מלהיבחר. אבל התנאי שלי הוא אחד: חוק כללי וללא שום משוא פנים. חוק שלא ייעצר בפרלמנט אלא יחול גם על תפקידי הנבחרים ברשויות המונציפליות
דן אלון
עם הקרדום הגזעני המפורסם המשמש אותו כדי לחפור לעצמו משרות של דירקטור מטעם הניכור, עם קריירה כלכלית מפוארת בשירות אדוני הארץ וטייקוניה, ועם משרה בכירה ב"אקסלנס", שאחראית לזרע הפורענות של אופנת התספורות, ולאחר שהבאנו אילנות גבוהים בשם אומרם, נסכם עם תרומתו של שלמה מעוז לספר הציטטות העולמי. זה האיש שכינה את הדור הצעיר: "טפילים"
עו"ד מגי הלפרין
לאור גילם הצעיר של הזוג הרי שייתכן כי משך התקופה בה חיו כזוג תהיה תקופה קצרה אך אין זה אמור למנוע את ההכרה בהם כידועים בציבור - ומכאן זכות הירושה של הידועה בציבור על-פי חוק הירושה
אריה אבנרי
השועלים אביגדור ליברמן, ארתור פינקלשטיין, בנימין נתניהו, אריה דרעי, חיים רמון, אהוד אולמרט ציפי לבני ויאיר לפיד נלחמים על עוגת השלטון. למה הנמרה שלי יחימוביץ' עומדת מן הצד?
הלל ויס
מפלגת הליכוד החדשה או איך שיקראו לה אינה מפלגת הליכוד הקודמת. זה עוד סוג של קדימה שרונית עם פרצוף ימני ואג'נדה שמאלנית למדי. מה שנקרא מרכז מרכז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il