X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
זה לא רק עניין "אסטרטגי". עם מי הולכים. זה קודם כל השאלה במה אנחנו מאמינים, מה אנחנו רוצים שיהיה כאן. מול החזירות הכלכלית של ביברמן אנחנו מאמינים בצדק חברתי. הוכחנו זאת. מרצ מדורגת כסיעה החברתית המצטיינת בכנסת. אבל זה לא הכל. זה דגל אחד. יש עוד שניים ובלעדיהם אין צדק חברתי, ואין צדק בכלל: פתרון מדיני והפרדת דת ממדינה
▪  ▪  ▪
מרצ. הצבעה בטוחה נגד ביברמן

רוח פרצים העירה אותי הבוקר. פתחתי את הרדיו. אדוני ראש הממשלה, מר ליברמן... לא מסתדר לכם? אז ננסה בצורה אחרת: בסוף היום התיישבתי מול הטלוויזיה. אדוני שר הביטחון, מר ליברמן. יותר טוב? נו, מה זה כבר משנה, תגידו. היום הוא שר החוץ. אז שיהיה שר הביטחון. מה, הוא יהיה יותר גרוע מברק? אתם רואים, כבר מתחילים להתרגל. כשתגיע הרוטציה או ההשתלטות על מרכז הליכוד, כבר תהיו מבושלים היטב לקראת המהלך הגדול.
בממשלה הבאה, אם לא יקרה מה שתכף נגיד, ליברמן וכל מה שהוא מייצג, לא יהיה רק שותף בכיר כפי שהיה בממשלה הזו. אחד שאפשר להתנער מנאומי ההסתה שלו, מחירחורי המלחמה, ומהנזק שגרם לישראל בעולם. אי-אפשר יהיה לשחק יותר את "השוטר הטוב והשוטר הרע". אף אחד לא יוכל להגיד שהאיש המסוכן הזה מייצג רק את "עמדתו ומפלגתו". כי עמדתו ומפלגתו יהיו הציר המרכזי, הבסיס, של הממשלה הבאה. הליכוד ביתנו.
עכשיו יותר מתמיד, כל מפלגת מרכז או שמאל צריכה להצהיר כי לא תאפשר לביברמן להקים ממשלה אחרי הבחירות. רק התחייבות כזו, חד-משמעית, תיצור אופציה לממשלה שפויה. עד עכשיו מרצ היא היחידה שמתחייבת לכך. לכן מרצ היא הצבעה בטוחה נגד ביברמן. כל השאר עלולים לשבת אתו.
כדי שלאחר הבחירות נקים ביחד גוש חוסם נגד הימין, והפעם זה אפשרי כי היצור החדש הנקרא "ביברמן" מרתיע רבים מאוד, חייבים קודם כל להתחייב לגוש כזה. לא יכול להיות שהולכים לבחירות בשם השינוי והמהפך, ובאותו זמן ממש, אותם אנשים, כבר מדברים על שותפות עתידית עם אלה שאותם הם מתקיפים, וחולמים על התיקים שיקבלו בממשלה הימנית קיצונית. זה לא רק לעשות צחוק מהבוחר. זה פשוט לתת לביברמן את השלטון בלי להתאמץ בכלל.
וזה לא רק עניין "אסטרטגי". עם מי הולכים. זה קודם כל השאלה במה אנחנו מאמינים, מה אנחנו רוצים שיהיה כאן. מול החזירות הכלכלית של ביברמן אנחנו מאמינים בצדק חברתי. הוכחנו זאת. מרצ מדורגת כסיעה החברתית המצטיינת בכנסת. אבל זה לא הכל. זה דגל אחד. יש עוד שניים, לא פחות חשובים. בלעדיהם אין צדק חברתי, ואין צדק בכלל: פתרון מדיני והפרדת דת ממדינה. זו דרכנו. לכן מרצ היא לא רק החברתית ביותר, אלא גם הסיעה המובילה בכנסת במאבק להפרדת דת ומדינה, והיא זו שמשמיעה את הקול הכי ברור לזכויות אדם בישראל ולפתרון מדיני עם הפלשתינים.
מישהו חושב ברצינות שיהיה כאן צדק חברתי עם מיליוני אנשים חסרי זכויות? מישהו מעלה על דעתו שיש בכלל דבר כזה "צדק חברתי" כשחצי ממערכת החינוך תהיה בידי מפלגות חרדיות ואישה נחשבת ליצור נחות? וכשביברמן יזמן את ארגוני החברה האזרחית לוועדות החקירה שיזם כבר בכנסת הזו, מי בדיוק יגן על הצדק החברתי?
בעוד שבועיים נקיים בחירות במרצ ונקבע את הרכב הנבחרת. יש לנו קול ייחודי, חיוני, בזירה הפוליטית. הקול הזה צריך להיות חזק ומשכנע. אני מקווה שתתנו לי את הזכות להשמיע אותו בכנסת הבאה.
בינתיים, אני מזמין את כולכם למפגש תומכים ופעילים בעוד שבוע, כדי להגיד תודה לכל מי שעוזר ומסייע. 5 בנובמבר, שעה 19:00, "קלמנטיין" - שד' בן-גוריון 75, ת"א.
להתראות, והעיקר לא לפחד כלל!

תאריך:  28/10/2012   |   עודכן:  28/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוחות קרות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
השמאל ישלוט בסיוע הקול הערבי ל"ת
הורוביץ היהיר  |  28/10/12 20:10
2
למה
אמדון  |  29/10/12 01:12
3
יש סידרה חדשה בואו לאכול אותי
דוקטור נו  |  29/10/12 23:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
הדבק בין הליכוד לישראל ביתנו לא אמור להחזיק מים לאורך ימים משום שהוא מנוגד בתכלית לרוח תומכיהם השרופים של שתי המפלגות בנפרד, ומשנה באורח מהותי את תדמיתן    בתור שכזה הוא דווקא עשוי להחליש את כוחן עוד לפני הבחירות ולגרום לפילוג כבר מיד אחריהן
הרב אליהו קאופמן
אני דווקא בעד חוק שיחסום את העבריינים מלהיבחר. אבל התנאי שלי הוא אחד: חוק כללי וללא שום משוא פנים. חוק שלא ייעצר בפרלמנט אלא יחול גם על תפקידי הנבחרים ברשויות המונציפליות
דן אלון
עם הקרדום הגזעני המפורסם המשמש אותו כדי לחפור לעצמו משרות של דירקטור מטעם הניכור, עם קריירה כלכלית מפוארת בשירות אדוני הארץ וטייקוניה, ועם משרה בכירה ב"אקסלנס", שאחראית לזרע הפורענות של אופנת התספורות, ולאחר שהבאנו אילנות גבוהים בשם אומרם, נסכם עם תרומתו של שלמה מעוז לספר הציטטות העולמי. זה האיש שכינה את הדור הצעיר: "טפילים"
עו"ד מגי הלפרין
לאור גילם הצעיר של הזוג הרי שייתכן כי משך התקופה בה חיו כזוג תהיה תקופה קצרה אך אין זה אמור למנוע את ההכרה בהם כידועים בציבור - ומכאן זכות הירושה של הידועה בציבור על-פי חוק הירושה
אריה אבנרי
השועלים אביגדור ליברמן, ארתור פינקלשטיין, בנימין נתניהו, אריה דרעי, חיים רמון, אהוד אולמרט ציפי לבני ויאיר לפיד נלחמים על עוגת השלטון. למה הנמרה שלי יחימוביץ' עומדת מן הצד?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il