X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
חזרתי בתשובה ותהיתי לאיזה מגזר חרדי עלי להשתייך. ואז ראיתי את המכתבים נגד גור ואת המאמרים נגד אנשי החזון איש ואת התמונות של ויז'ניץ מייל שקיבלתי, ככתבו וכלשונו
▪  ▪  ▪
לאיזה מגזר? [צילום אילוסטרציה: AP]

אני מקבל הרבה מיילים, מחייך וממשיך הלאה, אבל לעיתים ישנם כאלו שלמרות החיוך יש בהם המון אמת. ולכן החלטתי שהפעם אשנה ממנהגי ואביא לכם מייל. תקראו ותשפטו אתם:
"חזרתי בתשובה לא מזמן ואני מחפש לאיזה זרם חרדי כדאי לי להשתייך. החסידות הראשונה ששמעתי עליה הייתה גור. שמעתי עליה דברים טובים, הבנתי ששורשיה נעוצים חזק כבר מאות שנים, ואז חבר אמר לי: רק לא גור! הם אפיקורסים. אמרתי לו: לא ייתכן, הרי הם חלק מבשרו של הציבור החרדי. בתגובה שלף לי החבר 'מכתב של הסטייפלר' נגדם; כשראיתי את המכתב החוורתי.
"ניסיתי את חב"ד, הבנתי שהם אחלה אנשים, מקרבים את היהדות לציבוריות הישראלית, מחלקים סופגניות בפסח, אופס, סליחה, בחנוכה, ובכלל הם תמיד מחייכים. ואז חבר אמר לי: רק לא חב"ד! הם אפיקורסים. אמרתי לו: לא ייתכן, הרי הם חלק מבשרו של הציבור החרדי. בתגובה שלף לי החבר 'מכתבים של הרב ש"ך' נגדם; כשראיתי את המכתבים החוורתי.
"אולי ויז'ניץ, תהיתי, גם הם במיינסטרים החרדי, לא? ואז חבר שאל אותי: לאיזה ויז'ניץ אתה רוצה? עניתי לו שאני רוצה ויז'ניץ דיאט. הסתכל עלי החבר בכעס ואמר לי: תשמע! בלי ליצנות! ויז'ניץ זאת לא חסידות, הם מפוצלים ביניהם יותר ממה שלבני מפוצלת עם מופז. אמרתי לו: לא ייתכן, הרי הם חלק מבשרו של הציבור החרדי. בתגובה שלף לי החבר 'תמונות אימה' של המלחמות שלהם; כשראיתי את התמונות החוורתי.
"וכך עברתי עוד ועוד התחבטויות, בעלז? העיידה החרדית יצאה נגדם. אמשינוב? מתפללים מאוחר בניגוד לשולחן-ערוך ועוד ועוד. לא מצאתי את עצמי בעולם החסידי וויתרתי. אמרתי: אולי אני אהיה 'חזונישניק', מה רע? נכון שיש הרבה מגבלות והמילה 'מותר' נשמעת פעם ביובל. מצד שני, יש להם חיים מעניינים, קוטפים את הלולבים לבד ונוסעים עד ראש פינה להביא 'מים שלנו'. ואז חבר אמר לי: תיזהר, הם כת מסוכנת. את רבם דירדרו מכל המדרגות ותלמידיו נפוצו לכל עבר. אמרתי לו: לא ייתכן, הרי הם חלק מבשרו של הציבור החרדי. בתגובה שלף לי החבר מאמרים נוקבים מ'יתד נאמן' נגדם; כשראיתי את המאמרים החוורתי.
"חשבתי: אולי להיות ליטאי וזהו. ואז חבר אמר לי: ליטאי? מגולח? עם עניבה? הרי כל האדמו"רים מימים ימימה יצאו נגדם. ביני לבין עצמי תהיתי: אולי המגזר שכדאי לי להשתייך אליו זה המגזר הספרדי. ואז חבר הזהיר אותי: ילדיך לא ימצאו מקום ללמוד, תעשה טובה, רק אל תהיה לי 'פריינק'. ויתרתי. חינוך הילדים אצלי הוא מעל הכל!
"תימנים, זה פריינקים? שאלתי את החבר. עזוב, ענה לי החבר, 'הדרדעים' בכלל כופרים הם".

תאריך:  01/11/2012   |   עודכן:  02/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יששכר דב רוקח
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראיתי והחוורתי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נישאר לך דם?
ערפד מצוי  |  2/11/12 11:08
2
בוא תצטרף אלינו אצלינו תמצא
תומכי ישוע  |  2/11/12 20:09
3
פאגאנים
יואל קורנבלום  |  2/11/12 21:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
הרצל חקק חוזר לשנות החמישים, לימים שהוא ואחיו היו הולכים לבית הכנסת 'מנחת יהודה' בשכונת מחנה יהודה - לקרוא תהלים בחבורת ילדי תהלים, על אווירת בית הכנסת, על דמותו של המקובל הקודש חכם יהודה פתיה זכר צדיק לברכה
חננאל ובר
הניסיון התשיעי של אברהם אבינו - גירוש בנו ישמעאל ואמו הגר - כמו ניסיונו העשירי, עקידת יצחק, הינו בין הקשים ביותר שניסהו הקב"ה    אך להבדיל מניסיונו העשירי, שלמרות כל הקושי שבו, אברהם יצא לבצעו ללא כל היסוס, עיכוב או דיון עם מישהו, אפילו לא עם אשתו, בניסיון הגירוש מעידה התורה ש "וַיֵרַע הַדָּבָר מְאֹד בְּעֵינֵי אַבְרָהָם עַל אוֹדֹת בְּנוֹ" (בראשית כא, יא)
אליקים העצני
הדוח ראה אור ביוני האחרון, ועדיין נתניהו מתעלם ממנו, ובתוכו מן ה'מגנה כרטה' שהעניקה הוועדה לעם היהודי, בקובעה שישראל אינה "כובש צבאי" ביו"ש ו"מנקודת מבט המשפט הבינלאומי...עומדת לישראלים זכות שבדין להתיישב ביו"ש". עצם החבירה לליברמן לא תמחק את הרקורד השלילי של נתניהו אצל רבים מבוחרי הליכוד
יהודה דרורי
המצב הכאוטי שנוצר בסודן היה נוח מאד לאירן, סוריה, חמאס וחיזבאללה כדי לשפר עמדות ולנצל ארץ זו למטרותיהם במזרח התיכון
ד"ר מוטי גולן
אבותינו ואמותינו סללו לעצמם, כמו גם לנו כצאצאיהם את הדרך הישרה והנכוחה, דרך האמונה הצרופה בבורא עולם גם במשך "שנות אלפיים".. זכה אברהם לכינוי הנצחי והאלמותי אבינו, כי הוא היה הראשון אשר סלל לעצמו, לבני ביתו ולכל מי שסבבוהו והכירוהו, כמו גם לצאצאיו בני העם היהודי את דרך האמונה המוחלטת והאולטימטיבית בבורא עולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il