X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש לחפש בנרות ערוצים וקשרים גלויים וסמויים, פורמליים ושאינם פורמליים, ולהגיע לאנשים הנכונים מן העבר השני על-מנת למצוא פתרונות יצירתיים לסכסוך ולהתחיל ולשנות מציאות
▪  ▪  ▪
להציב קו אדום לחמאס [צילום: AP]
המקום הנכון לדיאלוג מחודש
דיפלומטיה אפקטיבית אינה מתקיימת בחדרים הגלויים ומול נציגי התקשורת, אלא במסדרונות האחוריים ובמקום הסמוי מן העין, ללא עין צופייה. שם הוא המקום לתחילת הדיאלוג המחודש שלנו עם שכנינו ברצועת עזה

כשהתותחים רועמים כולנו מתייצבים מאחורי ההנהגה המדינית והצבאית של מדינת ישראל. אנו מחזקים את חיילי צה"ל שפועלים ללא לאות על-מנת לעצור את ירי הטילים המתמשך לעבר דרום הארץ ולהחזיר את כוח ההרתעה של מדינת ישראל. בצומת זו יש לשקול בכובד ראש האם כדאי להסתכן בפעולה קרקעית שעלולה לגרור אותנו לביצה טובענית של אלימות ומחיר דמים נורא, לצד הישגים צבאיים עמומים ושנויים במחלוקת. אך האם בזאת תמה מחויבותה של המנהיגות הפוליטית של מדינת ישראל?
להשקפתי, לא פחות משצריך לחסל את כל ארסנל הטילים והאיום של עזה, יש לפעול בנחישות כדי לחסל את המוטיבציה של הצד השני לפעול נגדנו. האמירה הזו לבטח תקפיץ רבים שאינם מצליחים לראות אופק מדיני ביחסינו עם שלטון חמאס ברצועה - אך זהו הכיוון שבו עלינו ללכת בסיומו של מעגל הלחימה הנוכחי.
יש לפעול בעזה בנחישות על-מנת להציב קו אדום לחמאס ולהסיר את האיום המתמשך על ערי הדרום - ובד בבד לפעול בנחישות לא פחותה בערוץ המדיני. יש לחפש כל קצה חוט על-מנת להגיע להבנות ולהידברות עם ראשי החמאס וליצור מציאות אחרת לשני העמים. ייתכן שמציאות זו לא תהיה בשלב ראשון מציאות של שלום כפי שאנו תופשים אותו. הוא עשוי להיות שלום קר, או מצב של דו-קיום נטול יחסים מדיניים - של מדינת ישראל לצד ישות פלשתינית בעזה.
גם בעניין הזה עלינו להיות יצירתיים ולהשתמש בחשיבה 'מחוץ לקופסה' לא רק בהמצאות טכנולוגיות מדהימות, כדוגמת כיפת ברזל, אלא למצות דרכים לא קונבנציונליות על-מנת להגיע להידברות עם הצד השני. הסכסוך עם חמאס ברצועה אינו גזירת-גורל. מנהיגים אמיצים משני הצדדים מסוגלים לשנות את המשוואה אם רק ניחנו באומץ לב וביכולת לראות קדימה ולחשוב מחוץ למנטרות המקובלות - שאף אחד בעזה אינו מעוניין לדבר איתנו.
חובתנו לעצמנו ולדור הבא
למדינת ישראל קשרים ענפים על פני הגלובוס, קשרים גלויים וסמויים, פורמליים ושאינם פורמליים. בין חברינו מצויים כאלו המקיימים קשרים עם אנשי מפתח והשפעה בצד השני, והם מסוגלים לתרום על-מנת להביא להידברות בדרכים הסמויות מן העין ומאפשרות מרחב תמרון. יש לחפש בנרות את הערוצים והקשרים הללו, ולהגיע לאנשים הנכונים מן העבר השני על-מנת למצוא פתרונות יצירתיים לסכסוך ולהתחיל ולשנות מציאות. דיפלומטיה אפקטיבית אינה מתקיימת בחדרים הגלויים ומול נציגי התקשורת, אלא במסדרונות האחוריים ובמקום הסמוי מן העין, ללא עין צופייה. שם הוא המקום לתחילת הדיאלוג המחודש שלנו עם שכנינו ברצועת עזה.
יש להשקיע מאמצים גדולים במציאת קשר אפקטיבי בצד השני ולא להסתתר מאחורי אמירות ש'אין מה לעשות', ש'אויבינו אינם מוכנים להכיר בקיומנו וממילא אין סיכוי לכל הסדר מדיני איתנו' וכדומה. תפישה מדינית כגון זו, המגובה בהיעדר עשייה דיפלומטית החותרת להידברות ויישוב הסכסוך - מנציחה את המצב הקיים לשנים רבות.
דווקא המשבר הנוכחי ותחושת האין מוצא (מלבד הפתרון הצבאי), עשויים להיות כר מתאים ומנוף לתחילת הידברות מדינית ממקום של עוצמה בצידנו - ומתוך נביטת הבנה והכרה בצד השני שסיבובי הדמים הם חסרי תוחלת. עלינו להמשיך ולחפש את מחט השלום בערימת השחת של השנאה. להתחיל לבנות גשר צר של אמון ולהרחיב אותו בהדרגה. זוהי חובתנו לעצמנו, ויותר מכך - לדור הבא.

תאריך:  18/11/2012   |   עודכן:  18/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כן, לחפש את מחט השלום!
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אין גבול לאדיוטיזם של הכותבת ל"ת
תשפוכת מילים  |  18/11/12 12:49
2
הוסמכת סרג'יו
אייל33  |  18/11/12 13:00
3
חלומות באספמיא. היגיון ואיסלם
מדמוני אסף  |  18/11/12 16:38
4
אצ"ג בתגובה:"קינה היא ולא קוננ
קורןנאוה טבריה  |  19/11/12 05:12
5
לא יתלשו לך אף תוך חיפושך? ל"ת
זקן  |  19/11/12 10:27
6
חלומות .לפעמים זה נחמד
עודד ב  |  19/11/12 21:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סתיו אדם
להיות אבא במלחמה שאתה יודע שהיא מוצדקת ומצד שני היא סוג של מהלך בחירות ציני מתוזמן ומתוקשר, להיות אבא בזמן מלחמה שחלק מהזמן הילדים לא ברשותך ומפלס הדאגה עולה לשמיים. להיות אבא בזמן מלחמה זה לא רק מעצבן ומתסכל...זה פשוט מפחיד והכי אמיתי
אביתר בן-צדף
מאז מלחמת הקוממיות לא הייתה לישראל הרתעה    למרות כל הרטוריקה המופלאה של מנהיגינו, לא הצליחה ישראל להרתיע    ניתן להרתיע מחבלים    כדי להרתיע, צריכה ישראל להיראות אמינה ונחושה
אליקים העצני
וכי מה רוצים ממנו - שיעמיד פנים שוחקות כשפוגעים בכבודו, שהוא כבוד מדינתו? שינשק את הסוליה ההיא? ואם אכן ניכר עליו, שהיה מעדיף מישהו אחר על פני נשיא שמתנכר לארצו ואותו אישית מתעב - מה מצפים? שירקוד בפניו 'מה יפית'?
משה חסדאי
הקבוצות הפונדמנטליסטיות האיסלאמיות מדגישות את הרוע ואת הטומאה של תרבויות מערביות ודמוקרטיות ושל מדינת ישראל, מדגישות רק את השלילה של מתחריהן ומביאות על מאמיניהן ואזרחיהן אסונות כבדים. סופם של תנועות כאלו ידוע לכל. זמנם עבר והם נלחמים מלחמת מאסף שתבוסתם בו היא רק עניין של זמן. מחובתנו לנצח אותם ולהעביר את מאמיניהן לצד הנאור והסובלני של דתם הם
מתי דוד
האיש ראוי בימי מלחמה אלו להערכה שבשל יוזמתו נבנתה מערכת ההגנה האוירית המופלאה "כיפת ברזל"    הערות בעקבות מבצע "עמוד ענן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il