X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כיום הטיפול בסוכרת מתקדם יותר מבעבר, וישנן מגוון אפשרויות טיפול שונות, טיפול בהזרקה דוגמת אינסולין ותרופות הניתנות בכדור בשנים האחרונות פותחו מספר טיפולים לסוכרת מסוג 2, בעלות פרופיל בטיחות ויעילות גבוהה בטיפול בסוכרת ובהגעת המטופל לאיזון
▪  ▪  ▪
ישן מול חדש [צילום: AP]

סוכרת הינה אחת המחלות ש'זכו' לתואר המגיפה של המאה ה-21, בשל העלייה הגדולה בשכיחותה בשנים האחרונות. שכיחות מחלת הסוכרת מסוג 2 בעולם הינה 6%-8% ומגיעה עד 15% באוכלוסיה המבוגרת. בישראל מוערך כיום מספר חולי הסוכרת בכחצי מיליון סוכרתיים מאובחנים, וההערכה היא, כי ישנם עוד כחצי מיליון אנשים הסובלים משלב טרום סוכרתי או מסוכרת ואינם מאובחנים.
מחלת הסוכרת מתבטאת ברמות גבוהות של סוכר בדם, ללא יכולת ויסות לרמות התקינות, מצב המצריך נטילת תרופות. המחלה מתבטאת בסימפטומים של שתייה מרובה, השתנה מרובה, טשטוש ראייה ועוד. רבים מהחולים סובלים מעודף משקל. המנגנונים העיקריים התורמים להתפתחות מחלת הסוכרת הינם רמות אינסולין נמוכות (ההורמון שתפקידו הכנסת הסוכר לתוך תאי הגוף) או תנגודת של הגוף לפעילות האינסולין (קשור בדרך-כלל בעודף משקל).
סוכרת שאינה מאוזנת, עשויה לגרום לסיבוכים קשים לאורך זמן. הפגיעה המרכזית היא בכלי דם קטנים וגדולים, דבר היכול להתבטא בסיבוכים לבביים כגון: התקפי לב ואי ספיקת לב, פגיעה בכלי הדם בגפיים עד צורך בקטיעות גפיים, פגיעה בעיניים עד לעיוורון, זאת ועוד - סוכרת הינה הסיבה מספר אחת בעולם המערבי לאי ספיקת כליות, צורך בדיאליזה והשתלת כלייה.
כיום הטיפול בסוכרת מתקדם יותר מבעבר, וישנן מגוון אפשרויות טיפול שונות, טיפול בהזרקה דוגמת אינסולין ותרופות הניתנות בכדור. בעבר הטיפולים המרכזיים שהוצעו לסוכרתיים היו טיפולים מקבוצת הסולפונילאוריאה. אלה היו יעילים אומנם מבחינת הפחתת רמות הסוכר בדם, אך מלווים בסיכון לתופעות לוואי, דוגמת עלייה במשקל ואף תופעות לוואי משמעותיות יותר כגון: ירידות חדות ברמות הסוכר בדם - היפוגליקמיה. תופעת לוואי זו משמעותית באוכלוסיה המבוגרת, כיוון שהיא יכולה להביא לנפילות ולשברים שידועים כבעלי משמעות קשה במיוחד באוכלוסיה זו. גם שימוש באינסולין יכול להוביל לירידה חדה ברמות הסוכר ויש צורך בשימוש זהיר בתרופה, בעיקר באוכלוסיות ללא מטפלים דוגמת קשישים עריריים.

תרופות מהדור החדש

בשנים האחרונות פותחו מספר טיפולים לסוכרת מסוג 2, בעלות פרופיל בטיחות ויעילות גבוהה בטיפול בסוכרת ובהגעת המטופל לאיזון. התרופות מסייעות לשיפור איזון רמות הסוכר בדם, תוך סיכון נמוך ביותר להיפוגליקמיה, ללא השפעה על משקל הגוף (ואף ירידה מסויימת במשקל) וככלל לטיפולים אלה פרופיל בטיחות מצוין.
גאלבוס היא אחת התרופות מהדור החדש לטיפול בסוכרת מסוג 2, והינה בעל בטיחות ויעילות גבוהה. התרופה מביאה לאיזון טוב של רמות הסוכר, מבלי לגרום לתופעת הלוואי של נפילות סוכר שעלולות כפי שצוין קודם לסכן את חיי החולים, בעיקר המבוגרים ביניהם. מאחר שחולי הסוכרת לעיתים קרובות נוטלים מספר רב של תרופות, מטרה נוספת בטיפול הינה לצמצם את מספר הכדורים ובכך לשפר את ההיענות לטיפול. כידוע, תרופות עובדות רק כאשר נוטלים אותן, ולשם כך, מקובל היום ליטול כדורים משולבים המכילים יותר מתרופה אחת. תרופת הגאלבוס קיימת גם בשילוב עם תרופה נוספת לסוכרת מסוג 2, מטפורמין. הכדור המשולב נקרא יוקריאס.
הרופאים ושאר אנשי הצוות צריכים לגלות עירנות לתופעות לוואי של התרופות, להקפיד על מינונים התחלתיים נמוכים ולפשט את הטיפול התרופתי ככל שניתן. בנוסף, יש לקחת בחשבון את התפקוד היומיומי של המטופל, התחלואה הנלווית וכלל התרופות שהוא נוטל. כבכל תחומי הרפואה, גם בסוכרת, התאמה של הטיפול הנבחר לחולה הספציפי תוך התחשבות בגורמי הסיכון שלו, במצב הרפואי הכללי, בגילו ובמצבו הסוציו-אקונומי, הינה הכרחית על-מנת להביא ליעילות הטובה ביותר, להתמדה של החולה בטיפול ולמיעוט ככל שניתן של תופעות הלוואי. הזמינות של טיפולים חדשים בתחום הסוכרת יכולה לספק הן לרופאים והן לחולים אופציות טיפוליות טובות יותר.
כיום, למרות המודעות הגבוהה שקיימת לטיפולים החדשים, יש עדיין חולי סוכרת רבים שאינם מודעים לכך שישנן דרכים לשפר את איזון הסוכר ואת איכות החיים. זהו תהליך מתמשך, ועלינו לפעול בכל דרך אפשרית להעלות את המודעות ולהפחית בסיבוכי המחלה.

הכותבת היא רופאה בכירה בתחום סוכרת בקופת-חולים כללית ולאומית
תאריך:  11/12/2012   |   עודכן:  11/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבט אל העתיד בטיפולי הסוכרת
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מחקר מחקר.למה לא מיושם בטיפול
אוריעמר   |  11/12/12 14:08
2
את בטוחה שאת רופאה
רופא  |  11/12/12 16:00
 
- אתה בטוח שאתה גולש?
מזכיר_המדינה  |  11/12/12 20:37
 
- כן היא רופאה.
חולה  |  12/12/12 13:15
3
טיפול טבעי
צמחוני אדוק  |  11/12/12 20:45
4
כל הכבוד לתגובה שלך דוקטור
חולה סכרת  |  15/12/12 16:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי קולס
יש להקפיד על אכילה במנות קטנות, קצובות ולעיתים קרובות    מציצת לימון או שתיית מיץ לימון טבעי מהול במים, תשפר את תחושת הבחילה    צמידי סי-בנד מסייעים להקלה טבעית במקרים של בחילות מכל הסוגים
אורן פרסיקו
הנהלת רשות השידור בחרה ביניב מורוזובסקי לתפקיד מנהל רשת ג', התעלמה ממנו, סיכלה את תוכניותיו, האשימה אותו בהאשמות שווא ולבסוף הפסיקה את עבודתו במפתיע. ראיון
סיגל פארן
שמן שעבר טיגון מתחמצן, נוצרים בו רעלים העשויים להיות מסוכנים, לכן יש לטגן רק פעם אחת בכל מנה של שמן    העדיפו להשתמש בשמן זית איכותי שדרגת חמיצותו נמוכה    יש לשמור את שמן הזית בבקבוק זכוכית או פח
שרון נריה בר-און
המוטיב של הדלקת האור, שעומד במרכז חג האורים, חזר על עצמו שוב ושוב במקורות השונים. אנחנו נדרשים להדליק אור במקומות החשוכים שבחיינו האישיים והקולקטיביים כאחד. באמצעות הדלקת הנרות הסימבולית, ניתן להדליק את האור שנפש פנימה ובכך לשפר את הטעון שיפור
יואב יצחק
ערוץ 10 עומד לחשוף... פרשה שנחשפה ב-News1 לפני כשנתיים וחצי    על מרגל ידוען שנלכד והפך סוכן כפול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il