X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ארגון זכויות האדם HRW תוקף את ישראל: הפרה את החוק הבינלאומי כשהפציצה עיתונאים וכלי תקשורת בעזה במהלך מבצע "עמוד ענן"
▪  ▪  ▪
מבצע עמוד ענן [צילום: AP]

מדינת ישראל הפרה את החוק הבינלאומי כאשר תקפה עיתונאים וציוד תקשורת במהלך מבצע "עמוד ענן", כך קובע ארגון זכויות האדם HRW ("משמר זכויות האדם", Human Right Watch). הארגון, שבסיסו בארה"ב, הוא מארגוני זכויות האדם הבלתי תלויים הגדולים בעולם.
הארגון מתייחס לתקיפת מכונית שבה נסעו שני עיתונאים וכן לשלוש מתקפות על בניינים שבהם עבדו עיתונאים, ארבעתן בוצעו על-ידי צה"ל. בהתקפות נהרגו שני עיתונאים שעבדו עבור ערוץ חמאס אל-אקצה, מחמוד אל-קומי וחוסאם סלמה, וכן עבדל רחמן נעים, פעוט בן שנתיים שהתגורר סמוך לבניין שהופצץ. לפי בדיקת הארגון, מטרות התקיפה היו אזרחים וציוד אזרחי שעל פניו לא תרמו תרומה כלשהי למבצעים הצבאיים של חמאס.
הארגון מציין כי ממשלת ישראל טענה כי המטרות היו מטרות צבאיות לגיטימיות, "אולם לא סיפקה כל מידע פרטני כדי לתמוך בטענה זו". עוד כותב הארגון כי אנשיו בדקו את אתרי המתקפות, שוחחו עם עדי ראייה ו"לא מצאו כל עדות לכך שהמטרות הללו היו מטרות צבאיות לגיטימיות".
נציגי הארגון שוחחו, בין היתר, עם בני משפחותיהם של שני העיתונאים שנהרגו, ושמעו מהם כי ההרוגים לא היו שותפים ללחימה או חברים בארגון חמוש. הארגון מציין כי בביקורים בבית שני ההרוגים לא נמצאה כל ראיה שתפריך טענה זו, כגון כרזות שמכריזות עליהם כלוחמים שנפלו בקרב. עוד מוזכר כי הזרוע הצבאית של חמאס לא כללה את שמותיהם של שני העיתונאים ברשימה הרשמית של חללי הקרבות. "השמטה בלתי סבירה", לטענת הארגון.
אל-קומי, בן 29, היה נשוי ואב לשלושה. סלמה, בן 30, היה נשוי ואב לארבעה. "הוא לא נלחם עבור חמאס או פת"ח - כלום", מצוטט אביו של סלמה, מוחמד, בהודעת הארגון. "לא היה לו כל קשר עם אף אחד מהפלגים".
"העובדה שישראל אומרת שעיתונאי הוא לוחם או שתחנת טלוויזיה היא מרכז שליטה אינה הופכת אותם לכאלה", מצוטטת מנהלת HRW במזרח התיכון, שרה לאה ויטסון, בהודעת הארגון. "עיתונאים המהללים את חמאס ותחנות טלוויזיה שמריעות למתקפות על ישראל הם אולי תועמלנים, אבל הדבר אינו הופך אותם למטרות לגיטימיות לפי דיני המלחמה".
לפי הארגון, הסבריהם של נציגי הממשלה, כגון דובר צה"ל או דובר ראש הממשלה, שמהם עלה כי ניתן לתקוף כלי תקשורת ועיתונאים בשל קשריהם או דעותיהם ולא בגלל השתתפותם בפעולות איבה, מעלים חשש להפרת דיני המלחמה ומעמידים עיתונאים בסכנה.
לדברי ויטסון, "נציגי ישראל טישטשו באופן מסוכן ובלתי חוקי את ההבדל בין אזרחים הקוראים למתקפות צבאיות או מביעים בהן תמיכה לבין מי שמשתתף באופן ישיר במתקפות. צידוק זה להתקפת אזרחים פותח את הדלת לפשעי מלחמה". יצוין כי בהודעת הארגון מובהר כי בסבב הלחימה האחרון שני הצדדים התקיפו אזרחים בניגוד לחוק.
מדובר צה"ל נמסר כי טרם הסתיים תחקיר הפעולות שאליהן התייחס HRW.
רשומות קשורות:
- לוק ממלכתי
- חדשות הגאולה
- משחק מלחמה, משחק תפקידים
- עם האוכל בא התיאבון
- מלכודת מוות

תאריך:  23/12/2012   |   עודכן:  23/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 פשעי מלחמה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"עיתונאי המריע לחמאס אינה מטרה לגיטימית"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
HRW
אורי פ  |  24/12/12 10:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע עמוד ענן
עופר וולפסון
הממשלה תאשר ביום ראשון תגבור פעילות לסיוע ולטיפול של קהילות ואנשים שנפגעו נפשית בעקבות מבצע "עמוד ענן", בתקציב בין-משרדי כולל של 9.5 מיליון שקל

אריאל יהודה לוין
מדור חדש: מבט שבועי על ענייני צבא וביטחון    מדוע בשאר אסד הוא הרע במיעוטו מבחינת ישראל, מה הלקחים שיש להפיק מהפיגוע בתל אביב, והאם פרסומים על פעילות של צה"ל מחלישים או דווקא מחזקים אותו
אלכס נחומסון
בשנים האחרונות השתלטה אסכולה של פרשנות צבאית שהצליחה לשכנע כי הניצחון בשדה הקרב נקבע על-פי מה שנצרב בתודעה של הצדדים הנלחמים. לאור פרשנות זו, הרי שמאז יוה"כ אנחנו מובסים פעם אחר פעם ובשל כך צריך לסגור פערים של ציפיות
יאיר דקל
האם החמאס גילה סימנים של רתיעה ב'עמוד ענן'? - הם המשיכו לירות טילים, כולל על תל אביב, ממש עד הרגע האחרון שנקבע במו"מ. אלה סימני רתיעה? - בעיני, לא. אין לי מקורות בעזה כדי לגלות מה חושבים הפלשתינים על המבצע, אבל הטלוויזיה מספקת לנו את המראות: הם חוגגים!
עידן יוסף
הרשות השנייה קבעה התאמות לזכייניות ערוצים 2 ו-10 בעקבות שידורי החדשות של מבצע עמוד ענן שגרעו מהכנסותיהן    המשמעות: בשלושת החודשים הקרובים יהיו יותר פרסומות בשעות צפיית השיא
רשימות נוספות
זרועו הארוכה  /  אורן פרסיקו
לא שוחד   /  אורן פרסיקו
הנשר נחת ונחשף  /  אורן פרסיקו
זה הדיון  /  אורן פרסיקו
אל תספידו את התקשורת הישנה   /  רפי מן
ראו הוזהרתם   /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il