X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ראשי המפלגות הערביות התכנסו יחד במטרה לפעול במשותף להעלאת שיעור ההצבעה במגזר חבר הכנסת ברכּה: "המגזר הערבי צריך להפעיל את כל כובד משקלו כדי להוריד את נתניהו מהשלטון"
▪  ▪  ▪
כמה יצביעו השנה? [צילום: AP]
ג'מאל זחאלקה, בל"ד:
"מי שלא מצביע, לא רק שהוא לא מחזק את המפלגות שאמורות לייצג אותו, הוא נותן את קולו למפלגות הימין ולממשלה חדשה של בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן. הסיסמה שלי היא: 'מי שלא מצביע, משפיע לרעה'"

נציגי המפלגות הערביות, המודעים לבעיה הגדולה של אחוזי ההצבעה הנמוכים במגזר, לא מרימים ידיים. בימים האחרונים הם ניסו לשכנע את ההמונים בחשיבות ההצבעה, ולארגן מערך לוגיסטי שיביא את האנשים לקלפיות.
נציגי המפלגות הגדולות במגזר מדווחים על פעולותיהם בישורת האחרונה של מערכת הבחירות.
אברהים צרצור, רע"מ-תע"ל: "האתגר של כלל המפלגות הערביות הוא להביא את ההמונים שלא מתעניינים בבחירות לקלפיות. העובדה שהבוחרים נשארים בבית פוגעת בכל המפלגות, ולכן קיימנו ישיבה מסודרת כדי לבחון את הדרכים לשנות את המציאות הזאת. שמנו לעצמנו מטרה לחצות את רף ה-65 אחוזי הצבעה, מה שלדעתנו שווה מספר מנדטים לא קטן.
"אנחנו נעשה את זה באמצעות התמקדות בשתי נקודות. האחת, ברמה ההסברתית - חיזוק המודעות לבחירות ולצורך להשתתף בהן, במיוחד במערכת הבחירות הנוכחית שבה ישנה התחזקות של מפלגות הימין ומתנהלת מלחמה נגד גוש הימין. שנית, ברמה הביצועית - הבאת המצביעים לקלפיות. עשינו חישוב שבאזור הנגב לדוגמה, בכפרים הלא מוכרים יש 60 אלף איש שלא משתתפים בבחירות. הם לא מגיעים לקלפיות משום שמדובר באוכלוסיה חלשה ובגלל המרחקים בין מקום היישוב למרכזי הבחירות שהם גדולים מאוד. אנחנו מתכוונים להעמיד ביום הבחירות מערך לוגיסטי של הסעות כדי להביא אנשים לקלפיות".
ג'מאל זחאלקה, בל"ד: "במהלך השבועות האחרונים נפגשתי עם הרבה אנשים. אני שומע מהם הרבה ייאוש. הם לא מאמינים שאפשר להביא לשינוי אמיתי במצבם באמצעות עשייה פוליטית. הם לא מרגישים שהכנסת בירושלים מתייחסת לנציגיהם בצורה ראויה, ואני חושב שזה מה שגורם לאחוזי ההצבעה הנמוכים.
"אנחנו עובדים כל הזמן כדי לשנות את ההרגשה הזאת. אנחנו מנסים להזכיר לאנשים את שנת 1999 שבה במגזר הערבי הייתה התעוררות ו-75 אחוזים מבעלי זכות ההצבעה מימשו אותה. היו למפלגות הערביות אז 16 מנדטים, והיה כוח משמעותי לשנות דברים. אני אומר לכולם - מי שלא מצביע, לא רק שהוא לא מחזק את המפלגות שאמורות לייצג אותו, הוא נותן את קולו למפלגות הימין ולממשלה חדשה של בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן. הסיסמה שלי היא: 'מי שלא מצביע, משפיע לרעה'".
מוחמד ברכּה מחד"ש משוכנע שבבחירות הנוכחיות אחוז ההצבעה במגזר הערבי יהיה גדול בסופו של דבר: "אנשים רואים וחווים על בשרם את הממשלה הנוכחית, ומבינים שחייבים לנסות להביא למצב שבו בנימין נתניהו לא יהיה שוב ראש הממשלה. אנחנו מדברים עם האנשים על הזכות האזרחית להצביע, ומבהירים להם את הסכנה בממשלת נתניהו מבחינה חברתית, כלכלית, מדינית וביטחונית.
"ההיגיון אומר שהמגזר הערבי צריך להפעיל את כל כובד משקלו כדי להוריד את נתניהו מהשלטון ולשלוח לכנסת כוח חזק שיפעל למען האינטרסים האמיתיים של הציבור הערבי. ככל שאחוז ההצבעה יעלה, הסיכוי להפיל את הממשלה יעלה".
חנאן יוסף זעבי מהמפלגה הערבית-יהודית דעם תולה את אחוזי ההצבעה הנמוכים דווקא בחברי הכנסת המכהנים היום בכנסת: "יש אכזבה גדולה מהמפלגות הערביות שפעילות בשטח. למגזר הערבי יש היום עשרה חברי כנסת, אבל במבחן התוצאה היכולת שלהם להשפיע מוגבלת מאוד. הם לא מביאים תשובות לשאלות הכלכליות והחברתיות שהחברה הערבית סובלת מהן, עוד יותר מהחברה היהודית. הם יצרו את חוסר האמון בין ציבור הבוחרים לבין מי שאמור לייצג אותם.
"אנחנו פעילים מאוד בשטח, ודואגים לשנות את המצב שבו 83 אחוזים מהנשים נמצאות במעגל העוני ובלי עבודה. צריך לטפל בבעיית האלימות הקשה שיש במגזר הערבי ובנוער שלא רואה לנגד עיניו עתיד. אנחנו פועלים הרבה בפייסבוק, ונהנים מתמיכה גם במגזר היהודי. דרך הכלים האלו אנחנו מנסים להשפיע כדי להסביר את החשיבות של הבחירות ולהעלות את שיעור ההצבעה".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  22/01/2013   |   עודכן:  22/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
צור ארליך
לְצִיפִּי עַכְשָׁו חֲסֵרִים פְּתָקִים - הִנֵּה לָהּ פִּתְקָה מֵאוֹבָּמָה
אפרים הלפרין
הקולות הצפים אלה קולות של אנשים עצלנים שלא מוכנים להשקיע רגע בחשיבה איזו אידיאולוגיה מתאימה להם ביותר, ובורחים לריאליטי, שם קל להם לבחור, כי להחלטה אין שום משמעות
מאיר אינדור
מה אכפת לבוחרים מה קורה בקמפיין הבחירות? מסתבר שאנשים מייחסים חשיבות למה שנאמר בקמפיין, ובצדק. במסעי בחירות מתבררות העמדות האמיתיות של המפלגות
גיא חזן
אז מה באמת הקשר בין הכותרת שמופיעה במוסף 'ממון' של ידיעות אחרונות לבין מה שבאמת קרה בשווקים הפיננסים לאחר מועדי בחירות
איתן קלינסקי
אני מבקש להגיב להסתה הפרועה נגד אזרחי ישראל הערבים עקב העובדה, כי הם נמכרו ברחוב בשם חזונו של הרצל, כשלמעשה בין ההסתה המזוויעה ובין הגותו של הרצל לא קיים אפילו קמצוץ של בסיס הגותי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il