X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
קומונה רוחנית ישראלית מציבה לה כיעד להקנות לחבריה בסיס פילוסופי חדש, המותאם לשנות האלפיים, שיאפשר לכל אחד מהם התמודדות ראויה עם מצבם הקיומי, על-פי תורת ה"ניו אייג'"
▪  ▪  ▪
להגיע אל עצמנו [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
פושטות רגל
על-פי "המרכז הספיריטואלי" פושטות הדתות את הרגל והריקנות פושה בכל פרט. לכן גורס המרכז כי יותר מתמיד זקוק הפרט בשנות האלפיים לבסיס פילוסופי-רוחני חדש, שיאפשר לו להתמודד עם מצבו הקיומי החדש

"המרכז הספיריטואלי" הוא קומונה רוחנית ישראלית חדשה, המונה כ-30 אלף חברים מרחבי הארץ. המרכז הציב לעצמו מספר יעדים: הגברת המודעות העצמית של חבריו, גילוי רזי המימד הרוחני, החסר כל כך בחייו של כל אחד מהם; טיפול בבעיותיהם הגופניות והנפשיות, על-פי השיטה ההוליסטית; וסיוע לכולם להבין את עצמם טוב יותר, לקראת ההתמודדות הבלתי-נמנעת עם ה"ניו אייג'" של שנות האלפיים.
תקציר התפישה של "המרכז הספיריטואלי" גורס שהעולם עבר במאה השנים האחרונות שינויים אדירים, כשהתפתחות הטכנולוגיה שינתה אותו מן הקצה אל הקצה. עם זאת מסתבר שהבריות ממשיכות עדיין לחשוב על-פי דפוסים קודמים ונושנים, ולפעול על-פי השקפות שרווחו במאה הקודמת, ללא יכולת להתאים את עצמן לזינוק הטכנולוגי האדיר שהתחולל בינתיים.
השינוי המיוחל
על-פי "המרכז הספיריטואלי" מאיים יצר ההרס יותר ויותר על קיומה של האנושות. הפערים שבין העשירים לעניים רק הולכים וגדלים. האדם אומנם הצליח להשתחרר מכבלים חיצוניים שקשרו את ידיו, אלא שהיום מונחים כבלים אלה על ליבו.
ובכל זאת משוכנע "המרכז הספיריטואלי" שלא קיימת שום מניעה לכך שהעולם הזה לא יהפוך לגן עדן של ממש; שהרי ברשות האנושות מצויים כל האמצעים והכישורים הדרושים לכך. המצע של המרכז קובע כי יש לנו, אומנם, שיטות טכנולוגיות צבאיות, חברתיות ופסיכולוגיות, אבל כל אלה אינן מסייעות לחולל את השינוי המהותי המיוחל ללא המימד הרוחני. על-פי "המרכז הספיריטואלי" פושטות הדתות את הרגל והריקנות פושה בכל פרט. לכן גורס המרכז כי יותר מתמיד זקוק הפרט בשנות האלפיים לבסיס פילוסופי-רוחני חדש, שיאפשר לו להתמודד עם מצבו הקיומי החדש.
מילת המפתח
מהו המימד הרוחני הזה, מה הפתרון, איך ניתן לנטרל את יצר ההרס העצמי הטבוע בכל אחד מאיתנו, ואיך, בעצם, עושים את זה? מסתבר שמילת המפתח לכך, על-פי "המרכז הספיריטואלי", היא פשוט "אהבה", כזו שעשויה לשמש מתכון לשינוי פני העולם, שבו השמחה תמלא את מקומו של העצב ושיתוף הפעולה יבוא במקום התחרות; החיוך יחליף את הפנים הזועמות, ההקשבה תבוא במקום ההשמעה, הסבלנות תבוא תחת הקופצנות, הגישה היצירתית תחליף את הגישה התגובתית, השלווה והרוגע ימלאו את מקומן של חרדות ועצבנות, כאשר אנרגיות חיוביות יבואו תחת אנרגיות שליליות.
יעדים אלה הם משאת-נפשו של "המרכז הספיריטואלי" והמשימה הראשונה למימושם תתבטא בעקירתו של הפחד. חברי המרכז משוכנעים בכל ליבם שמקור כל הרע בעולם נעוץ בפחד, ומי שאיננו פוחד גם אינו שונא, אינו מקנא, אינו נוטר ואינו הורס. לכן נודעת חשיבות עליונה ליצירת אלטרנטיבות לפחדים ולחרדות, כדי להוכיח שאפשר גם אחרת. מה שדרוש הוא יצירת אווירה אוהבת ותומכת, שתאפשר לפרט להיות הוא עצמו, ללא שקרים וללא חשש ממשהו.
סוד הריפוי
"המרכז הספיריטואלי" מציע, לכן, לחבריו מרכז לריפוי עצמי, מתוך הנחה שהפרט מייצר את מחלותיו עקב מצבים נפשיים מסוימים המשתלטים עליו. הריפוי מושתת על ההנחה שבה במידה שאדם ממציא לעצמו את המחלה ומגדל, למשל, במו ידיו, את הסרטן - כך הוא מסוגל לסלק אותו ולרפא את עצמו. הריפוי אמור להיעשות באמצעות העברת אנרגיות, הפעלת דמיון והכנסת המימד הספיריטואלי למאבק במחלה. מרכזי הקומונה יודעים לספר שהצליחו לרפא בדרך זו לא מעט מקרים של סרטן, שהרפואה הקונבנציונאלית הרימה מולם ידיים.
ב"מרכז הספיריטואלי" מופעלות גם סדנאות להגברת המודעות והצמיחה העצמית. המרכז מאמין כי דרך שורה של התנסויות חווייתיות, תרגילים של ביו-אנרגיה, ריקוד, ציור, שיחות קבוצתיות ומדיטציה, יכול כל אחד "להיפתח", להגיע אל עצמו, להשיל מעליו את הקליפות, להתקשר עם האנשים האחרים במרכז, עם הטבע, עם עצמו ואפילו עם אלוהים.
הזיקה לתורה, למורשת היהדות ולמחשבת-ישראל, היא אחד מעמודי התווך של "המרכז הספיריטואלי". המרכז רואה עצמו כקבוצה רוחנית יהודית-ישראלית המחוברת בקשרים עבותים לתולדות העם היהודי.
קונצנזוס מוחלט
את ההחלטות ב"מרכז הספיריטואלי" מקבלים אך ורק בקונצנזוס מוחלט ובשום אופן לא מופעלת בו שיטת הרוב הקובע. כל החלטה, כל מועמד חדש וכל נוסח הופכים למקובלים על כולם, או שהם פשוט יורדים מן הפרק. בקומונה אוכלים חבריה את ארוחותיהם במשותף והרווחים משכר הלימוד של התלמידים הנכנסים לקומונה, מחולקים שווה בשווה. כל חבר-קומונה אמור להיות מדריך או מנחה, או מפעיל-סדנה, וכל זמנו יהיה מוקדש מבוקר עד ערב ל"מרכז הספיריטואלי".
שהות של שבוע אחד לאדם המבקש לחוות התנסות בסדנת "המרכז הספיריטואלי" עולה 1,200 שקל, כנהוג במאות מרכזים ספיריטואליים דומים בעולם הרחב, הפועלים במתכונת דומה, ושמהם גם שאבו חברי הקומונה בארץ את הרעיונות והשיטות שלהם.

תאריך:  10/02/2013   |   עודכן:  10/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים נוי
המחזה ממריא לשיאים חדשים מרגע לרגע עד לסוף הבלתי נמנע. יגאל זקס ביים מחזה קולח, מותח, שנון ומזרה פחד ואימה כאחד. השחקנים מצליחים לייצב את המחזה ולהביא אותו לדרגת חוויה תיאטרלית בהחלט שנויה במחלוקת, אך מעניינת ומרתקת
הרצל חקק
הרצל חקק מראיין את בן ציון יהושע בעקבות ספרו "ריח של לחם חם" אוסף מאמרים על יצירותיו, ומאמרים שכתב על יוצרים עבריים
יוסף אורן
השואה בדרמה ובתיאטרון הישראלי העברי    בפני המחזאים שכתבו מחזות על השואה ואירועיה, במטרה להעלותם בפני קהל על במת התיאטרון צצו קשיים מרתיעים
רפי מן
דברים לזכרו של שלום רוזנפלד, ממייסדי מעריב ועורכו הראשי, חתן פרס ישראל ומייסד לימודי העיתונאות בישראל
יואב יצחק
הפרקליטות הודיעה לבית המשפט העליון כי בעקבות כתב האישום שהגישה נגד ראש העיר צבי בר היא מסכימה למתן פסק דין בערעור שיבטל את ההיתרים שניתנו לפרויקט בית ליר אור בעיר רמת גן    היזמים יידרשו לחדש את הבקשה ולעבור את המסלול המתאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il