X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
"הפרדס" הוא מחזה סולידי ונעים, מרגש מאוד, לעיתים מצחיק ולעיתים פורט על נימי העצב. התוצאה היא הצגה יפה ומוקפדת, קולחת ומרתקת
▪  ▪  ▪
יונה אליאן ויצחק חזקיה, וברקע אברהם סלקטר [צילום: דניאל קמינסקי]
יונה אליאן ויצחק חזקיה [צילום: דניאל קמינסקי]

"הפרדס" מאת המחזאי והסופר יוסף בר יוסף המועלה בבית ליסין הוא מחזה מרגש, קומדיה רומנטית על האושר שאין לדעת מתי ובאיזה גיל יפקוד אותנו. המחזה כבר עלה בישראל בעבר בתיאטרון הבימה ובתיאטרון היידישפיל וכמו-כן ברוסיה, ברומניה ואפילו בהודו.
העלילה עוסקת במנחם צירקין ראש המועצה לשעבר שהתאלמן מאשתו ומתגורר עתה בבית גדול עם אחיו הבכור, בועז, בטלן ומעט תימהוני. גם האחות הצעירה צבייה פוקדת את הבית והפרדס המקיף אותו והיא מלאת תוכניות לגביהם. אידה, מורה לבלט עולה חדשה מרוסיה, נקלעת אל הפרדס ונכנסת פנימה מבעד לפרצה בגדר המקיפה אותו. היא מחפשת תלמידות לחוג בלט שהיא רוצה לפתוח בחסות המועצה. מראה הפרדס הישראלי כל כך וניחוחותיו מחזירים לה את האהבה ליופי, שאבדה לה קצת עם עלייתה לארץ, ומנשה צירקין, הפרדסן האלמן, הופך מיד למושא אהבתה. סיפור אהבתם הבלתי צפוי נתקל בהתנגדות מצד אחיו ואחותו של מנשה, בועז וצילה, הלוטשים את עיניהם אל הפרדס וחוששים שהוא יירשם על שמה של אידה. הם אינם מסוגלים להשלים עם יופייה, שמחת החיים שלה ועם השינוי שצירקין המאוהב עובר.
זה מחזה של מאבק פנימי המתחולל בנפשו של מנשה האלמן. הוא מאושר ואוהב, אך בד-בבד חושש מההיסחפות. זהו סיפור על אהבה גדולה מדי, על אושר ורומנטיקה בגיל המבוגר ועל רומן שאינו יכול להתממש.
אבישי מילשטיין ביים את המחזה באורח נפלא ובזכות להקת השחקנים המעולה, מגיש לנו הפקה קולחת, מרגשת , מצחיקה וגם מעוררת את בלוטות הבכי.
יונה אליאן-קשת כאידה, המורה לבלט, משחקת נהדר ובאורח אמין, נעים ומעל הכול, מתמזגת לחלוטין עם הדמות שהיא מגלמת ומשחקה הוא פשוט חוויה תיאטרלית.
יצחק חזקיה נפלא בגילום תפקידו של מנשה האלמן. הוא מצליח להיכנס לנעליו ולנפשו של האלמן שמתאהב במורה הצעירה והוא תוסס ומלא חיות על הבמה.
אברהם סלקטר כבועז האח הבכור משחק באורח מוצלח ואמין מאוד ומשחקו קולח וללא דופי. פלורנס בלוך מצוינת בתפקיד צבייה. משחקה הוא מעניין, משובח, ברור מאוד ומקסים.
בהצגה משתתפות גם שלוש צעירות המגלמות את תלמידות הבלט הגרוטסקיות. כולן חמודות ונעימות, אך התפקיד מחייב אותן להיות רקדניות בלט קצת גולמניות.
לירון ויגדור מגלמת את התלמידה הנמצאת בהריון. משחקה נאה ונעים.
סיון כהן מצוינת במשחק, אמינה וקלילה, משחקה קסום ויפה. אור ברכה-וצר נהדרת בגילום התפקיד. היא משחקת בצורה נפלאה ומשובחת. ניב מנור עיצב תפאורה מוצלחת מאוד ופרקטית. אולה שבצוב עיצבה את התלבושות היפות והראויות. מוריה זרחיה אחראית לתנועה ולתרגילי הבלט.
המוזיקה שעיצב בועז פלג היא נעימה והולמת. עדי שמרוני אחראית לעיצוב התאורה הנכונה והמוצלחת. "הפרדס" הוא מחזה סולידי ונעים, מרגש מאוד, לעיתים מצחיק ולעיתים פורט על נימי העצב. התוצאה היא הצגה יפה ומוקפדת, קולחת ומרתקת.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים
תאריך:  17/02/2013   |   עודכן:  17/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הפרדס" - מחזה מרגש על אהבה בגיל מבוגר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני לא בטוח שראינו אותה הצגה
חובב תיאטרון  |  27/10/13 13:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מיכאל שוחט
באמצעות חימום העור ועידוד יצירה מחודשת של קולגן, מאפשרת טכנולוגיה חדישה המבוססת על גלי רדיו או לייזר, לוותר על הפילינג הכימי העמוק ולטפל בקלות ובמהירות בצלקות שקועות הנגרמות מפצעי אקנה
עליס בליטנטל
מחזהו של יוסף בר יוסף, מבכירי מחזאינו, "הפרדס", שעולה בתיאטרון בית לסין, לא נס ליחו מאז עלה ב"הבימה" ב-1985 עם מרים זוהר. להפך - טעמו עז מתמיד, והוא שודרג ורלוונטי לימינו כמו אז והלאה
ראובן לייב
הם אומנם נמנים עם הדת הנוצרית בארה"ב, אבל רואים עצמם כציונים נלהבים, התומכים בכל נפשם ומאודם בישראל ובעם היהודי    גד נחשון, היסטוריון יהודי-אמריקני ועורכו של ה"ג'ואיש פוסט" רב התפוצה בניו-יורק, מגולל ל-News1 את סיפורו המופלא של הזרם הזה
אורן פרסיקו
האם בישראל צומחת פלוטוקרטיה המשתקת את העיתונות? האם העיתונאים העניים משותקים ממילא? והאם העיתונים המעסיקים אותם מאבדים את צביונם?
יפתח שפיר
הופעת מערכות הגנה אווירית מתקדמות בשטח לבנון, היא בלי ספק בעיה קשה עבור ישראל    חיל האוויר הישראלי פועל כיום מעל לבנון בחופשיות יחסית    פעילות זו חשובה לאיסוף מודיעין הן על לבנון והן על שטח סוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il