X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עיתוי המכתב, תכנו, מטרתו הישירה ועקיפה, זהים לכל האלמנטים שהיו במכתב גלנט, שהפך עם החקירה למסמך הרפז. מטרת שני המכתבים - לטרפד מינוי פוליטי, רמטכ"ל מחד ושר מטעם ליכוד- ביתנו מאידך
▪  ▪  ▪
גדעון סער. החשדות הן בגדר רכילות [צילום: פלאש 90]
"החשד תמיד רודף את המחשבה הבלתי נקייה". (ויליאם שקספיר).
"חשד הוא שריון כבד אשר במשקלו הרב הוא מעכב יותר מאשר מגן". (לורד ביירון).

חקירה "שקטה"
היועץ המשפטי לממשלה, על-פי התקשורת, הורה בתחילה על חקירה "שקטה". אבל במדינת ישראל, לא נראה לי סביר שאקט כזה יכול להתקיים. יש מספיק מעוניינים ומדליפים לתקשורת על כל סיפור עסיסי נכון או לא נכון, כך ששקט לא יכול להיות.
בדיקה לפני חקירה
כדי למנוע חקירה משטרתית, על כל מה שמשתמע ממנה ובמיוחד על כל מה ש"פרשנינו" בתקשורת עושים מחקירה משטרתית, נוהגים במקרים רגישים לפתוח בבדיקה מקדמית.
מטרת הבדיקה - לברר אם יש תשתית ראייתית להאשמות, שעולות מן המכתב, בין היתר האם הכותב עומד מאחורי הדברים והאירועים המתוהרים, והאם יש ראויות להוכחתן.
במקרה הספציפי - בינתיים כותבת המכתב לכאורה, מכחישה כל קשר לכתיבה ולתוכנו. בשלב זה, מדובר אם כן במכתב מזויף ובתוכן לא ברור לגבי אמינותו. מה שכן ברור שהוא נועד לפגוע ולהכפיש את השר גדעון סער, ולמנוע את המשך פעילותו הפוליטית.
אין בשלב זה מקום למנוע מסער מינוי שר
לפי המצב כיום, אין כל בסיס או מניעה להמשך פעילותו הציבורית, מפלגתית, ואם לא יהיה מפנה ראייתי עובדתי בבדיקה ו/או חקירה אם יהיה צורך, למנותו לשר עם כינון הממשלה.
אסור לאמץ עיקרון לפגוע באדם אישית או פוליטית ע"ס רכילות. בשלב זה, החשדות נגד סער, הן בגדר רכילות. אסור לאמץ שיטה, לפי מכתב אנונימי, מזויף מלא בהשמצות, רכילות, אך ללא הוכחות ממשיות, יהווה בסיס לפגיעה באיש ציבור, אם זה בחייו האישיים, פרטיים או הציבוריים. אחרת, תמלא הארץ מכתבים אנונימיים, כדי לפגוע או להתנקם.
מכתבים אנונימיים
בעיקרון, מדובר במעשה שפל לכאורה, פחדני, לא הוגן ולא אמיץ. יחד עם זאת אסור לבטל לגמרי את המהלך, שהרי מדי פעם, יש מכתבים אנונימיים, שיש בהם ממש, והכותב הוא מהצוות הפנימי, המקורב שיודע ושומע אך חושש למשרתו, לפעמים לחייו ולעתידו. במקרים אלה - יש לקחת הנושא ברצינות וכבר היו דברים מעולם.
אין בחוק הפלילי הליך של "בדיקה מוקדמת"
אבל טוב נוהג היועץ המשפטי לממשלה, המורה על בדיקה מוקדמת, כדי לבסס תשתית להמשך החקירה או סגירת התיק וניקוי החשדות מהאדם שבחשדות.
מהירות הבדיקה - אלמנט חיוני
המקרה הספציפי הוא הוכחה ברורה, שבדיקה מוקדמת חייבת להיעשות מהר, חזק ובאופן אלגנטי. גורלו של אדם, שמו הטוב והקריירה שלו על כף המאזניים.
המשטרה בודקת גם זיוף המסמך ומקורותיו
על המשטרה לא רק לבדוק חשדות אלא גם לנסות להגיע לכותב המכתב או הכותבת, ולברר את המניעים והמטרה הגלויה והנסתרת.
מסקנות
  • בדיקה מהירה, מעמיקה חיונית ביותר, גם לסער, גם לציבור וגם לפוליטיקה הנקייה.
  • מציאת מחבר/ת המכתב תוכיח אולי ללא הוכחות ממשיות, ראיות אלא רק רכילויות.
הערות והארות בענייני פוליטיקה
  • הצביעות בפוליטיקה חוגגת. עמיר פרץ - פרש/ברח ממפלגת העבודה בגלל שהפסיד ובגלל שטען שלא ישב עם נתניהו. התוצאה - נכנס לממשלה על 4. ועכשיו יסביר לנו, שנתניהו התקפל ומקבל את עמדתו, זאת הצביעות במיטבה.
  • נתניהו ושרי הליכוד, טענו בלהט, שציפי לבני, לא יהיה לה קשר למגעים המדיניים. התוצאה - שרת משפטים ויו"ר צוות מו"מ מדיני, שוב הצביעות חוגגת.
  • לא תתפלאו, אם גם לגבי יתר המפלגות, המהלכים יהיו זהים בתוצאות ובהצהרות.
  • מסקנה פוליטית - כשפוליטיקאי אומר/מצהיר הצהרה פוליטית לפני הבחירות או לפני הפריימריז, אין לכך כל קשר למה שיקרה בעתיד. זה חלק אינטגרלי מובנה בכל מהלך פוליטי. חבל, מצער, אבל זאת המציאות.
  • בתקשורת ובאתרי האינטרנט - יש הודעות, לפיהן התקשורת מסתירה מידע על חשדות נגד סער. אם זה נכון - זה מאד בעייתי ובמיוחד ניגוד אינטרסים בין תפקיד התקשורת כמבקרת, חוקרת, לבין הסתרת מידע חיוני מהציבור.

תאריך:  21/02/2013   |   עודכן:  21/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסמך סער 1 או הרפז 2
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קשקוש בלבוש
ה.א  |  21/02/13 12:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת גדעון סער
יואב יצחק
הבדיקה המשטרתית מוצגת בכלי התקשורת הגדולים משל מדובר בפרוצדורה משרדית הכרחית שנועדה כביכול להפריך דברי לשון הרע ולזות שפתיים נגד כבוד השר    במקום לדרוש חקירה ממצה ועניינית, ובמקום לנבור ולהשיג ולחשוף ולהתחרות על פרסום המידע החמור והסנסציוני, פועלים כלי התקשורת כדי לרפות ידי החוקרים ולהציג את גדעון סער כקורבן לזיוף מסמך מצד יריבים פוליטיים
איתן קלינסקי
אסור לנו לתת במה לתרבות פוליטית, המאפשרת שפיכת דמו של שר בישראל, תוך שימוש במכתבים אנונימיים. הזירה חייבת להיות תחומה אך ורק ב-ד' אמות של הזירה הפוליטית האידיאולוגית
יוסי דר
גדעון סער - אדם לחלוטין לא טיפש - מבין היטב שאם המשטרה תחקור בדבר ותנסה להתחקות אחר שולח המכתב, יהיה עליה לחפש אחר חשודים שיש להם מניע לשלוח מכתב שכזה. הרשום הברור הוא שאדם בעל מניע חזק הוא גרושתו של סער
יואב יצחק
המשטרה החלה בקבלת עדויות משורה של גורמים ובראשם עובדות בכירות במשרד החינוך    עדות תתקבל גם ממנכ"ל משרד החינוך ש"תודרכה" קודם לכן על-ידי השר גדעון סער    מ.כ. מכחישה מעורבות במכתב
איתמר לוין
המשטרה בודקת את המכתב שייחס לסער מערכת יחסים עם עובדת הכפופה לו, לנוכח הטענות על זיופו    משרד המשפטים: וינשטיין אינו בודק האם סער יכול להיות חבר בממשלה הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il