X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
עם מינויו של אלוף (במיל.) מאיר כליפי ליועצה הביטחוני של ממשלת-פרגוואי, מצופה ממנו, כמו גם מקהילת הביטחוניסטים הישראלים שם, לפעול נמרצות לחיסולה של העיירה הפלשתינית סיודד דל-אסטה, הפועלת במסווה של שוק אטרקטיבי ללא מכס עבור תיירים, אך משמשת מאחורי הקלעים כמרכז לאימוני-טרור של החיזבאללה ואל-קאעידה
▪  ▪  ▪
סיודד דל-אסטה, פרגוואי. מרכז תעמולה ארסי [צילום: מרים קהן]
מאיר כליפי [צילום: דו"צ]

אהדת הרודן
חדורי שנאה תהומית למדינה הציונית שהעזה לקום ולגרש אותם - לטענתם, בבושת-פנים - מצאו הפליטים הפלשתינים בסיודד הבנה וסיוע מצד שליט-פרגוואי דאז, הרודן אדולפו שטרסנר, יליד-גרמניה, ובעל השקפות פרו-נאציות מובהקות, שהיטה להם אוזן קשבת ושלא היסס לקלוט אותם בזרועות פתוחות

חרף העובדה שפרגוואי נחשבת, עדיין, לאחת המדינות המעטות שעוד נותרו ידידותיות למדינת ישראל - פועלת במבואותיה, הרחק מעין רואה ואוזן שומעת, סיודד דל-אסטה - עיירת-מחבלים ידועה לשמצה, המאוכלסת רובה ככולה בפלשתינים לשעבר, והמשמשת כבסיס-אימונים, דרך קבע, של החיזבאללה ואל-קאעידה.
ואולי זוהי רק יד המקרה שיועצה הביטחוני של ממשלת פרגוואי הוא, מזה חודשים אחדים, לא אחר מאלוף (מיל.) מאיר כליפי, לשעבר מזכירו הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעוד נשיא-פרגוואי החדש, הורסיו קרטס, מסתייע בשירותיהם של יועצי-אבטחה ישראלים ומאובטח בעצמו על-ידי שומרי-ראש מהארץ.
מן הכוורת הנכבדה הזאת של ביטחוניסטים ישראלים בפרגוואי מצופה עכשיו, מן הסתם, לפעול, ללא כל דיחוי, לחיסול קן המרצחים של סיודד דל-אסטה, הפועל במסווה של שוק אטרקטיבי ללא מכס. שמה של העיירה ניתן לה משום שהיא מאוכלסת, רובה ככולה, פלשתינים לשעבר. לתיירים התמימים הנקלעים אליה היא ידועה יותר כגן-עדן אטרקטיבי לקניות מוזלות ללא תחרות. אלא שמאחורי גן העדן הזה מסתתר, לאמיתו של דבר, מרכז-חבלה רעיוני ואקטיבי רב-עוצמה ביותר, שאסור מן הסתם לזלזל בכוחו.
סיודד דל-אסטה פועלת, מזה שנים מרובות, כאחד מקני הצרעות המרכזיים של ארגוני-טרור מוסלמיים, ובראשם החיזבאללה ואל-קאעידה. מן הקן הזה הם שואבים את ההסתה חסרת המעצורים נגד ישראל, לומדים דרכו את תורת הלחימה הרעיונית והאקטיבית בה, ומקבלים באמצעותו את כספי המימון לפעילויותיהם מאירן.
ואלה תולדות
ראשוני הפליטים הפלשתינים נמלטו לסיודד עוד בשלהי מלחמת השחרור של ישראל ומצאו בה מקלט מדיני חם ואוהד. לאחר מלחמת ששת הימים החרו-החזיקו אחריהם פליטים רבים נוספים. חדורי שנאה תהומית למדינה הציונית שהעזה לקום ולגרש אותם - לטענתם, בבושת-פנים - הם מצאו בסיודד הבנה וסיוע מצד שליט-פרגוואי דאז, הרודן אדולפו שטרסנר, יליד-גרמניה, ובעל השקפות פרו-נאציות מובהקות, שהיטה להם אוזן קשבת ושלא היסס לקלוט אותם בזרועות פתוחות. בשלב ראשון הוא דאג לפרנסתם והעמיד לרשותם רחובות שלמים, שבהם הקימו חנויות ובאסטות. בזכותו הפך כל סוחר ורוכל בסיודד, שהיה בעבר פלשתיני מסכן, לאזרח פרגוואי גאה וזקוף, וגם בעל-זכויות אזרחיות מלאות.
מאחורי הקלעים הפכה עד מהרה סיודד למרכז-תעמולה ארסי ביותר נגד ישראל, תוך הטחת האשמה בה שהיא המיטה שואה וחורבן על הפלשתינים. מכאן הייתה הדרך קצרה לפתיחת קני-הכשרה לפעולות-טרור של ממש. בסיודד התאמנו, ומתאמנים, עדיין, מחבלים רבים, הנשלחים לשם בחסות מדינות כמו אירן וסוריה. בתום השתלמותם בסיודד, נשלחים לוחמי החיזבאללה ואל-קאעידה למשימות-טרור שונות, לא לפני שהם מתוגמלים בעין יפה למימון פעולותיהם. לפי מקורות-מודיעין מוסמכים יצאו, בין היתר, מסיודד גם אותם מחבלים שביצעו לפני 18 שנה את פיגועי התופת בבואנוס איירס, כשפוצצו שם את בניין השגרירות הישראלית ואת אחד מבנייני הקהילה היהודית - פיגועים שנעשו בשליחותה של אירן ושבהם מצאו את מותם מאות אנשים ובהם עשרות יהודים.
נמניתי עם הישראלים המעטים שהגיעו לסיודד, במסגרת מסע להכרת מדינות דרום-אמריקה. למען הגילוי הנאות עלי להודות שלא היה לי, בהגיעי לשם, אפילו מושג ירוק על קיומו של האתר המקולל הזה. במלון הפסטורלי שבו התאכסנתי והממוקם בחיק הטבע, צמוד למפלי האיגווסו, שמעתי לראשונה, בצד ציוץ הציפורים, את שמה של סיודד מפי תיירים כמוני, שחזרו משם מלאי-התפעלות על עיר הקניות האטרקטיבית, בעיקר של מוצרי אלקטרוניקה משוכללים ומתוחכמים ביותר.
שומר-ראש
לא עברה שעה קלה וכמעט התפתיתי לעלות על האוטובוס הראשון שעשה את דרכו לסיודד. אבל בדלפק הקבלה של המלון, שאליו פניתי כדי לשאוב מידע נוסף ומדויק ולקבל הנחיות נוספות, התבשרתי, להפתעתי ולחרדתי, כי מדובר במקום הרה-סיכון להתנכלות ולשוד למי שאינו תושב מקומי. בו במקום הוזהרתי, אזהרה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי אם ברצוני לתור את האתר, טוב אעשה אם אסתייע, על-פי הנוהל המקובל לתיירים, בליוויו של שומר-ראש מזוין, וכך אכן עשיתי. שומר הראש המוצק, שהתנשא לגובה של כמעט שני מטרים, היה לא אחר מאשר נהג המונית שלי, שהוזמן עבורי על-ידי דלפק ההזמנות של המלון. תמורת סכום של 30 דולר ניאות הלה להתלוות אלי ל"יום-עבודה" ולסוכך עלי בגופו לכל צרה שלא תבוא ובעיקר כל אימת שאבקש לרדת מן המונית ולהתרשם מן הרחוב.
מה שגיליתי אכן היה כצעקתה. עשרות-אלפי מוצרים, מהמותגים המובילים בעולם, הוצעו לכל דיכפין במחירים מגוחכים, כיאה למוצרים מוברחים ברובם ומזויפים בחלקם. כל זה לא הפריע כהוא זה לבאי המקום לעוט על המוצרים כמוצאי שלל רב, במחירי-מציאה. בעיירה, שרחובותיה מטונפים עד לאימה, כשהביוב בכיכר המרכזית עולה על גדותיו, ניתן באמת להשיג את הבלתי-יאומן כמעט בחינם.
אלא שבסיכומו של דבר אין זה אלא שקר החן והבל היופי - פיתוי תיירותי פאר-אקסלנס. כי עבורי, התייר הישראלי המצוי, גם שומר הראש האימתני, המסוכך עלי בגופו המוצק, הוא רק תזכורת מעוררת חלחלה לאימה הרוחשת כל כך מסביב לאחד שכמוני, ותזכורת נוספת, בלתי-נעימה בהחלט, לעובדת הימצאותם של מאבטחים בכל אתר ציבורי בישראל. עכשיו, מן הסתם, הגיעה השעה לקהילת המאבטחים הישראלים הגואה שבפרגוואי, להוכיח את עצמה וכוחה גם שם. אחרי ככלות הכל מקננת בראש מחשבה איומה ומטרידה למדי שבגן העדן המדומה הזה של קניות אטרקטיביות מסתתר, בעצם, גיהינום אמיתי של חבלה ושנאה יוקדת, מעוררת פלצות, לכל מה שנודף ממנו ריח ישראלי. על כן מומלץ לתיירים הישראלים לתפוס מרחק מסיודד דל-אסטה, כי אין לנו מה לחפש בקן הצרעות הזה.

תאריך:  21/08/2013   |   עודכן:  21/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קן המחבלים שבפאתי פרגוואי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הייתי שם בשנת 1996, לא התרשמתי
מירר  |  22/08/13 15:26
2
תגובה
צנחן  |  24/08/13 10:27
3
ליבלה, אתה ממש ניצול שואה!  ל"ת
אחמד בושיקי-לוי  |  13/01/14 17:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
"'קלואליס" הוותיקה מציעה לסועדיה ארוחות עסקיות לעת צהריים במשך כל ימות השבוע, אך גובה עליהן תעריפים שאינם עומדים בשום יחס לתמורה עבורן
צילה שיר-אל
באופן טבעי אתם מרגישים שאתם יכולים להיפתח רק אל אנשים במעגל הראשון של חייכם ושאתם יכולים לסמוך עליהם
רונן מואס
הרשתות החברתיות הן קרקע פורייה לפושעי האינטרנט - בין כל סיפורי החדשות שמקבלים חשיפה עצומה ברשתות החברתיות קשה לפעמים להבחין בין הסיפורים האמיתיים לאלה שמפיצים וירוסים או הונאות אחרות. הנה כמה הונאות נפוצות שכדאי להימנע מהן ברשתות החברתיות
תרצה הכטר
מיתוס ה"מחדל" במלחמת יום הכיפורים "התכתב" עם המציאות הביטחונית גם בתקופת מלחמת לבנון השנייה (2006)    השיח הציבורי סביב המלחמה היה רווי ביקורת על התפקוד הלקוי של צה"ל, והתקשורת אף היא חזרה לעסוק ב"מחדל" יום הכיפורים
ינון הדאיה
למרבה הצער ומפאת העובדה כי מדובר בכספי ציבור, קצין התגמולים לא ימהר להכיר בנפגע כנכה צה"ל ובדרך כלל תביעות בנושא נדחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il