X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עליות מחירי הנדל"ן הגדילו את הסיכון בנטילת המשכנתאות לזוגות רבים. כיצד ניתן לפעול על-מנת לחסוך בהוצאה על המשכנתה ו"לישון בשקט"?
▪  ▪  ▪
חיסכון הוא שם המשחק [צילום אילוסטרציה: יח"צ]

עליית מחירי הנדל"ן הביאה לכך שציבור נוטלי המשכנתאות נדרש היום לגייס מאת הבנקים סכומים יותר גדולים מבעבר. סכומים גדולים, בשילוב תמהיל משכנתה לא נכון, עלולים להביא במקרה הטוב לבעיות כלכליות ובמקרה היותר חמור למצב של חוסר יכולת החזר של תשלום המשכנתה.
נגיד בנק ישראל פועל בכמה מישורים בניסיון לצנן את הגדילה העצומה בהיקפי המשכנתאות, וזאת על-ידי הגבלת מרכיבים משתנים, ייקור משכנתאות הניתנות באחוזי מימון, אך לפני שעשה זאת, לקחו זוגות רבים משכנתאות שבימים אלו תופחות וגדלות, וזוגות רבים "סוחבים" כרגע משכנתה מסוכנת ולא חסכונית.
משכנתה זהו מוצר פיננסי מורכב, מסביר לנו מומחה המשכנתאות, אשר לוגסי, שבעבר כיהן כמנהל מחלקת אשראי ומשכנתאות בבנק דיסקונט. כאשר הלקוחות נותנים לבנק לתכנן להם את המשכנתה, נוצר פה ניגוד אינטרסים, הבנק מצידו מעוניין למנף ולמקסם לעצמו את הרווח, ואילו הלקוח מעוניין לחסוך. סיטואציה זאת היא שגורמת לכך שהלקוח מקבל (לעיתים ללא ידיעתו) משכנתה לא כלכלית שעלותה גבוה ולעיתים אף מסוכנת.
בשיחתנו עם מומחי המשכנתאות, הבנו שאף פעם לא מאוחר לתקן את המשכנתה על-מנת שנוכל לחסוך הרבה מאוד כסף ו"לישון בשקט". התחרות בין הבנקים והיצע המסלולים והריביות הנמוכות הם כר פורה שמאפשר ביתר קלות להגיע למומחי משכנתאות חיצוניים, והם אלו שיודעים לתכנן ללקוח משכנתה חסכונית יותר בעשרות ולפעמים אף במאות אלפי שקלים לאורך תקופת חיי המשכנתה. ייעוץ זה נעשה כמובן באובייקטיביות מלאה משום שטובת הלקוח שלהם היא זו שעומדת לנגד עיניהם והתגמול עבורם נעשה אך ורק מאת הלקוח ולא מאת הבנק.
אך לפני שניגשים ליועץ משכנתאות חיצוני מומלץ שיענה על מספר קריטריונים: עדיף לפנות לחברה גדולה בעלת מוניטין ויכולת השפעה מול הבנקים; יש לבדוק שעובדי החברה מוכרים על-ידי לשכת יועצי המשכנתאות בישראל; ולא פחות חשוב מכך - יש לודא שהכלכלן שמתכנן לכם את המשכנתה הוא אכן כלכלן עם ניסיון בבנקים למשכנתאות ובהבנת המערכות הבנקאיות.
כל אלו יתנו לכם את הידיעה ששאתם יכולים לישון בשקט מבלי שתהיה לכם משכנתה שתופחת מאחורי הקלעים.

הכותב הוא סגן יושב-ראש לשכת יועצי המשכנתאות בישראל.
תאריך:  22/08/2013   |   עודכן:  22/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בראיון מיוחד ל-News1 חושף העיתונאי גד נחשון, עורכו של ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, את חששותיו הכבדים של המזרחן דוד סולטן, מי שהיה שגריר-ישראל בקהיר, מעתיד הסכם השלום ומהמשך הנורמליזציה בין שתי המדינות
ראובן לייב
עם מינויו של אלוף (במיל.) מאיר כליפי ליועצה הביטחוני של ממשלת-פרגוואי, מצופה ממנו, כמו גם מקהילת הביטחוניסטים הישראלים שם, לפעול נמרצות לחיסולה של העיירה הפלשתינית סיודד דל-אסטה, הפועלת במסווה של שוק אטרקטיבי ללא מכס עבור תיירים, אך משמשת מאחורי הקלעים כמרכז לאימוני-טרור של החיזבאללה ואל-קאעידה
ראובן לייב
"'קלואליס" הוותיקה מציעה לסועדיה ארוחות עסקיות לעת צהריים במשך כל ימות השבוע, אך גובה עליהן תעריפים שאינם עומדים בשום יחס לתמורה עבורן
צילה שיר-אל
באופן טבעי אתם מרגישים שאתם יכולים להיפתח רק אל אנשים במעגל הראשון של חייכם ושאתם יכולים לסמוך עליהם
רונן מואס
הרשתות החברתיות הן קרקע פורייה לפושעי האינטרנט - בין כל סיפורי החדשות שמקבלים חשיפה עצומה ברשתות החברתיות קשה לפעמים להבחין בין הסיפורים האמיתיים לאלה שמפיצים וירוסים או הונאות אחרות. הנה כמה הונאות נפוצות שכדאי להימנע מהן ברשתות החברתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il