X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: הַנציחו את השואה במוסדות החינוך אובמה האנדרדוג וביבי המנהיג די לדוספוביה ולקינוח בית הבד
▪  ▪  ▪
יוזמה מבורכת [צילום: פלאש 90]

הנצחת השואה
אין ספק שהשואה היא המאורע המכונן הטראגי ביותר בחיי העם היהודי. לכן נכון עשה שר החינוך, שי פירון, שהחליט על גיבוש תוכנית מסודרת להנחלת השואה בגנים ובבתי הספר.
הגישה הטוענת, שהוראת השואה לגיל הרך אינה מתאימה, היא טעות פדגוגית ממדרגה ראשונה. הגישה הפסיכולוגית גורסת שכל נושא - ולוּ הקשה ביותר- ניתן להקנות בכל גיל. השאלה היא רק איך ללַמד את הנושא, תוך התאמת החומר לרמת התפיסה וההבנה של הילד.
יש לזכור, כי התעלמות מנושא השואה בגנים ובכיתות הנמוכות של בתי הספר כמוה כהטמנת הראש בחול של בת היענה. שהרי הנושא עולה במשפחות ניצולות השואה לדורותיהן וכן בצפירה ביום השואה. אם הילדים לא ילמדו את הנושא בצורה נכונה, הם יקלטו אותו - כפי שקורה היום - בצורה מעוּותת ומפחידה.
ראוי אפוא לברך את השר פירון על היוזמה המבורכת, מה עוד שלמרבה הצער דור נצולי השואה הולך ונכחד, והצעירים של היום הם דור המחר שישאו את לפיד הזכרון וינחילו אותו ואת מורשת השואה לדורות הבאים. כך הנצחת השואה תהפוך לחלק בלתי נפרד מהתודעה היהודית, הלאומית וההיסטורית שלנו.
מי כאן המנהיג?
דומה שראש הממשלה, בנימין נתניהו, שזכה לא פעם (ביושר) לכינוי "זגזגן בלתי נלאה", מתגלה במהלך כהונתו כמנהיג אחראי, בעל יכולת קבלת החלטות עצמאית, המפגין נחישות ועקביות לפחות בסוגיית הפצצה האירנית.
בניגוד לכל כללי התקינות הפוליטית (כפי שהוא נוהג במשא-ומתן המדיני עם הפלשתינים - הציפור השנייה שהשיג ביָדו בדרך למאבק הנזכר, תוך שחרור מחבלים), נתניהו הסיר את כל הכפפות במלחמה הגרעינית, ועומד על זכותה הבלתי מתפשרת של ישראל להגן על עצמה מפני ההתחמשות באירן, תוך חשיפת שקריה וצביעותה לעיני העולם.
במאבקו הנחוש נתניהו לא נרתע מלהתנגד למעצמה הידידותית האמריקנית, שמנהיגה אובמה הוא שמתגלה כהססן בלתי נלאה (עיין ערך המלחמה בסוריה) וכאנדרדוג, שנכנע לתכתיבי רוחאני, במחיר הסכמים שלא שווים את הנייר שעליהם הם חתומים. נראה שבמאבק עקרוני זה נתניהו הוא שתופס את מקום עמיתו ומתגלה כמנהיג מספר אחת בעולם. כל הכבוד!
הלוואי שביבי יגלה אותה נחישות בנושאים המדיניים ובמאבק למען שחרור פולארד. ובא לציון גואל.
יש כבוד
בבתי הספר הממלכתיים יש קודים של התנהגות לכיבוד אתרים וחפצים דתיים. כך למשל, נהוג בהם להסיר את הנעליים בביקור במסגד, ולהבדיל כיהודים הם יכבדו את קדושת הכותל ובתי הכנסת, כמו גם ספרי תורה, תנ"ך, סידור תפילה וכדומה.
אי לכך, לא ברור מדוע יצא קיצפם על ההוראה של שר החינוך, שי פירון, לגנוז ספרים שמופיע בהם שם ה' המפורש, שיש לו מעמד של קדושה, לא פחות מהסידורים והחומשים. למותר לציין, שאין מדובר בכפייה דתית, שיש להניח שהשר הליברלי אינו חשוד בה, אלא בכיבוד אלמנטים דתיים, המקובל גם בציבור החילוני, וחשוב לא פחות מחליצת נעליים במסגד.
דומה שההתנגדות להוראה זו, במקום לכבדה, מצביעה על תופעת הדוספוביה (פחד מפני הדת). בעידן המודרני הגיעה השעה לשים קץ לתופעה הארכאית, לליבוי היצרים ולסטיגמות הכרוכות בנושא זה, ולכבד רגשות דתיים, מתוך כבוד לזולת וליהדות. הדבר גם יתרום לאחדוּת לבבות בין כל חלקי העם, וּבא לציון גואל.
בית הבד
לאחרונה מתגבשת בפייסבוק קבוצת מחאה של נשים למען הנקה במרחב הציבורי. אין ספק, מדובר בדרישה לגיטימית להזנת התינוק, כאשר היא נעשית בצנעא מתחת לבַּד.
אולם עם כל הכבוד לקבוצה זו, יש קודים התנהגותיים הֶחָלים במקומות ציבוריים, ותוקפם לא פג גם כאשר מדובר בהנקה. אחד מהם הוא הצניעות. ואילו אותה קבוצה של נשים מבקשת לאַשר בחקיקה הנקה ברשות הרבים, תוך חשיפה גופנית, תופעה הגובלת ללא ספק בפרובוקציה ובהשפלה עצמית, המשקפת את זילוּת האישה.
האם אין מדובר במופע של חשפנות בעִילה של הנקה? די להתחסדות. זוהי הפגנה פמיניסטית של שריפת הבגד, שעברה כבר מזמן את גבול הטעם הטוב והנורמות המקובלות.
קצת צניעות לא תזיק.

תאריך:  13/11/2013   |   עודכן:  13/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
עופר וולפסון
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה תיקון לחוק ההטבות של הניצולים, המבטיח לכל אחד מהם מענק שנתי בלי קשר לזכאות לקצבת הבטחת הכנסה    בנוסף, יקבלו מזומן לחשבונם במקום שובר השירותים
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון: הפיצוי ליהודים שברחו מבתיהם בשל הפחד מפני הנאצים יינתן החל מהיום בו הגישו את תביעותיהם, ולא מעת ההחלטה העקרונית לפצותם שהתקבלה רק בשנת 2007
איתן קלינסקי
אני מקווה, שכאשר שורות אלו יודפסו, יסתבר, שיאיר לפיד יורה לאנשי משרדו למשוך את הערעור ולעצור את ההתעללות בקומץ ניצולי השואה שעדיין חיים; התעללות שמביישת אותנו כחברה
גד גזית
נראה שבספר הזה לפחות, מתאמץ פרופ' צימרמן, באיחור של 70 שנה, באמצעות היודו גרמנים, להדיר את הנאצים כולם מהתרבות הגרמנית והוא עושה זאת בדרך הקלה שיהודים התמחו בה לאורך דורות - מייצר שוב מצג שמרמז על כך שיהודי גרמניה היו בעצם גרמנים נאמנים לגרמניות הקלאסית יותר מהנאצים ושותפיהם
יאיר לפיד
נאום שר האוצר בכינוס האסיפה הכללית של מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל [כ"ז בחשוון תשע"ד, 31.10.2013]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il