X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רחבעם הגדיר את מרד המכבים כמרד דתי לאומי, מרד של מעטים מול רבים, מלחמת שחרור של עם כבוש הלוחם לחירותו ומנצח על-אף נחיתותו הצבאית, אבל עם איתן ברוחו ונכון להקריב
▪  ▪  ▪
המכבים [ציירה: אהובה קליין]

במהלך מבצע "דני" לשחרור שפלת יהודה במלחמת השחרור בתש"ח, שימש רחבעם זאבי כקצין הסיירים של חטיבת יפתח-פלמ"ח. בבוקר ה- 16 ביולי 1948, הוא נקרא למפקדו דן לנר, ששימש כקצין המבצעים החטיבתי. דן ישב מתחת לעץ במדרונו של הכפר הערבי ברפיליה, שכבר נכבש אז על-ידי כוחותינו. דן לנר הצביע על מפה טופוגראפית של אזור הקרבות בגזרת החטיבה והראה לרחבעם את מקומו של גשר בכביש המחבר את הכפר נעלין עם בית נבאלה.
דן תדרך את רחבעם, ותיאר גשר גדול, הנטוי על ואדי נטוף, שלפי הידוע, אין עליו שמירה. הפקודה הייתה לצאת בליל 16-17 ביולי ולפוצץ את הגשר. מטרת פיצוץ הגשר, הייתה מניעת התקפת שריון של הלגיון הערבי על כוחות חטיבה 8 (בפיקודו של יצחק שדה), אשר היו אז בבית נבאלה.
רחבעם יצא לסיור מוקדם לאזור הגשר, בכדי ללמוד את הדרך המובילה אליו, וכדי ללמוד את פרטי הגשר, לצורך ההכנות החבלניות. לסיור הזה יצא רחבעם עם עוד סייר, ועם קצין התרבות הגדודי של הגדוד הראשון של הפלמ"ח, חבר קיבוץ קיסריה, ושמו יוסקה אמוראי.
החבורה הקטנה יצאה לדרך ונעה על השביל המוביל לכפר מדיה. לפני נחל מודיעים פנו צפונה לעבר הגשר. ההשגחה העליונה כיוונה את דרכם חזרה בקרבה גדולה מידיי לכפר מדיה. על-פי הידוע להם, הכפר היה צריך להיות נטוש וריק מאדם, ולמרבה הפתעתם נפתחה עליהם אש מתוכו. רחבעם החליט להסתער על הכפר. פעמה בהם רוח גבורת המכבים: שלושה רובאים - סייר, קצין תרבות וקצין סיירים עם מאה כדורים ושני רימונים לכל אחד, מסתערים על כפר ערבי שיש בו כוח בלתי מוגדר ובלתי ידוע.
הערבים שבכפר נדהמו מהעוז של היהודים, או אולי חשבו שהם מהווים את חודו של כוח גדול יותר. היהודים האמיצים נקטו גם תחבולה מחוכמת, תפסו בית גבוה וירו מכל החלונות והדלתות כדי ליצור תדמית של כוח גדול ועוצמת אש רבה. ותפעם רוח המכבים ברחבעם ויוסקה אמוראי והסייר האלמוני.
התוצאה: הערבים נמלטו לחורשת זיתים שממזרח לכפר ולא שבו עוד. כך מכבים מנצחים. כך ננצח.
היהודים, בדילוגים ובחיפוי הדדי חצו שוב את ואדי נטוף ושבו לברפיליה. בדרך הפתיע רחבעם את עצמו ואת חבריו, בהודיעו כי זה עתה כבשו את כפר המכבים מודיעין. בדוח מטה חטיבת "יפתח" למטה "מבצע דני" נמסר על כיבוש הכפר מדיה. פטרול הסיור של רחבעם זאבי כבש בהיסח הדעת את מולדת החשמונאים. את הכפר מודיעין. הלא היא תל א-ראס, שעל יד הכפר מדיה. התגלות אלוהית נסתרת.
רחבעם ידע וכתב כי בכפר הקטן הזה החל מרד המכבים בשנת 167 לפני הספירה הכללית, מרד שחולל מתתיהו הזקן נגד היוונים-הסורים ששלטו אז בארץ. המרד הזה ומלחמות הגבורה של המכבים הם הם מעיינות הגבורה מהם אנו שותים ועליהם התחנכנו. הם היפרו את דמיוננו, ועם גיבוריהם הזדהינו. רחבעם מספר כי בנעוריו היה מתקנא בתנועה שהקדימה ונטלה את השם מכבי לעצמה.
רחבעם הגדיר את מרד המכבים כמרד דתי לאומי, מרד של מעטים מול רבים, מלחמת שחרור של עם כבוש הלוחם לחירותו ומנצח על-אף נחיתותו הצבאית, אבל עם איתן ברוחו ונכון להקריב. את כל תורת המלחמה שלנו למדנו מאורחות המלחמה של מתתיהו ובניו, בני הכפר הקטן בשפלת יהודה. כאז כן היום.
רחבעם כתב כי הסיסמא שטבע הרצל "המכבים ישובו לתחייה" היא כמו דברי נבואה שהתאמתו בשדות הקרב של עם ישראל. נראה לי הכותב, שכעת הם מתאמתים ביתר שאת וביתר עוז ברוחם והגשמתם של המתנחלים ביהודה ושומרון וגוש עציון ודרום הר חברון. ועוד יותר מכל, ברוחם של אנשי ונוער הגבעות. הם ליבת המכבים של ימינו. ברוח ובמעש מציתים הם את המרד הקדוש בשקר תהליך השלום, שאינו אלא תוכנית מינכן 2014. המכבים של ימינו, כאז כן היום, לוחמים בהתייוונות והיוונות האמריקנית אירופית. ניצחון המכבים מובטח. זהו המסר האלוהי הכביר של חג החנוכה - לימינו אנו.

תאריך:  29/11/2013   |   עודכן:  01/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רחבעם זאבי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המכבים של ימינו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תודה למשה חסדאי
דאגנית  |  30/11/13 07:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
נסים ישעיהו
בכל פעם שמנהלים שיחות עם אויבינו, מתרבות הפגיעות ביהודים. השלטונות מטפלים בבעיה באופן נקודתי ומקפידים לטעון שלא מדובר בתופעה. הם גם מעלימים מאתנו את העובדות, עד אשר נפצעת תינוקת ופתאום כולם יודעים שערבים זורקים אבנים על יהודים
מערכת שלום טורונטו
ראש ממשלת קנדה מפרסם את ברכתו המסורתית לרגל חג החנוכה ומציין כי החג מהווה אבן היסוד לישראל המודרנית והדמוקרטית
לאה טרן
תופעות טבע הן דבר הכרחי, נס הוא לא הכרחי    כל דבר בעולם אינו הכרחי, אפילו אנחנו בלתי הכרחיים    זוהי בעצם הגדרתו של נס, הוא לא הכרחי
הרב אחיה שלמה אמיתי
אנו משתמשים במילים יווניות, חיים בדמוקרטיה שמקורה ביוון, עוסקים בפעילות גופנית שגם היוונים טיפחו. אין זה אומר שניצחנו או שהפסדנו; זה אומר שהיהדות יודעת להבדיל בין הכלי לבין התוכן
גילי עבודי
עמותת תיירות כרמלים מזמינה את הקהל הרחב לשלל פעילויות במרחב כרמלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il