מי בישראל לא נתקל בשיטות השיווק הטלפוניות האגרסיביות של החברות המסחריות? פעמים רבות מדובר במערכות חיוג אוטומטי עם מסר קולי מוקלט, המוכרות כ'שיחות ספאם' ופעמים רבות אחרות באמצעות נציגי מכירות בשר ודם.
אלא שמסתבר שחברת 'הוט' אגרסיבית יתר על המידה, ובשל כך הוגשה אתמול בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגדה בבית המשפט המחוזי מרכז, על-ידי משה ארסבן, יזם בתחום הנדל"ן, באמצעות עורכי הדין תומר אפלדורף וזיו פרי ממשרד אפלדורף ושות', עורכי דין ומגשרים.
מר ארסבן פנה אל "הוט" והתעניין בשירותיה, אך בחר שלא להתקשר עימה בהסכם ולהימנות על קהל לקוחותיה. החל מאותו יום ובמשך מספר ימים נציגי 'הוט' לא הפסיקו להתקשר אליו ולהטרידו, כל זאת כאשר אף אחד מן הנציגים לא ידע דבר על שיחותיו הקודמות של מר ארסבן עם 'הוט', מבוקשו, ההצעה שהוצעה לו ודרישתו שלא יוסיפו להטרידו.
בדיקה בדף הפייסבוק של חברת הוט העלתה כי מר ארסבן אינו לבד, וכי 'הוט' נוהגת לעשות כן עם כל מי שהיא מחשיבה כ'לקוח פוטנציאלי', הן צרכנים שפנו לקבל הצעת מחיר והן צרכנים אשר התנתקו מהשירות על דברים אלו מעידים התלונות שהתקבלו בחברה, מהן:
"לאחר הינתקות מחבילת הטריפל שלכם ביום שישי. החל מאתמול בבוקר התקשרתם אליי יותר מ - 23 שיחות אתמול והבוקר כבר שלוש... בתום כל שיחה אני מבקש לא להתקשר אליי יותר, אבל כנראה שזה לא ממש מעניין אתכם...".
"... התנתקתי מכם כבר לפני חודש וקצת. מאז התקשרו אליי 20 פעם לנסות לשכנע להצטרף לחבילה חדשה - מתקשרים כל יום פעמיים ביום! ... אנא הפסיקו להטריד אותי טלפונית".
חשוב לציין כי אלה רק חלק מן התלונות שהתקבלו אצל 'הוט'.
בנוסף, מחקירה פרטית שנערכה טרם הגשת הבקשה לאישור התביעה כתביעה ייצוגית עולה כי רבים מן "הצרכנים הסמויים" קיבלו בין שמונה לתשע שיחות מכירה מ'הוט', על-אף שלא ביקשו שייצרו עימם קשר, ואף דרשו שלא ישובו להטרידם.
עו"ד אפלדורף מסר כי "להבנתנו את החוק, מדובר בהטרדה באמצעות מתקן בזק, פגיעה קשה בפרטיות ובזכות to be left alone, ורשלנות רבתית מצד 'הוט'". עוד הוסיף עו"ד פרי כי "מדובר בבקשה שבמידה ותאושר היא תוביל לשינוי עמוק ומשמעותי בדרכי השיווק האגרסיביות של 'הוט' ושל חברות מסחריות אחרות, ותשקם במעט את הזכות לפרטיות לה כולנו זכאים כתושבים ואזרחים במדינת ישראל".
- לעיון בבבקשה בפנקס התובענות הייצוגיות - לחצו כאן.