|
1 |
|
|
לא פסחנו על דמות אישה , שזכתה למעמד של אמהות לשבטים - אסנת המצריה ,אם אפרים ומנשה.
לא פסחנו על נשים , שמילאו תפקיד מכובד ואחראי של אמהות לשבטים , אך התביישו בהן כי הן היו שפחות, והן ראויות לכל הכבוד כאמהות לילדינו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משפחת קלינסקי |
|
|
2 |
|
|
עד שנתקלו עיני בשגיאה (שאני מקווה שהיא מקרית)לכן ראוי לתקן.
"יוסף ואסנת" בא מהתרבות היוונית ?
"יוסף ואסנת" הנו ספר חיצוני לתנ"ך ושלא נכלל בתנ"ך ואלה הספרים החיצוניים לתנ"ך רובם ככולם נכתבו על ידי יהודים וגם ספר זה על פי רוב דעות המומחים לנושא, נכתב ע"י יהודי שישב במצרים (אלכסנדריה?) בשפה היוונית . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
גם קלינסקי החכם והטוב לא יכול לכתוב הכל ולכן פרופ׳ פולסר מספר לנו על מקורו היווני/הלניסטי של הסיפור של יוסף ואסנת.
http: |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
טוב ששאלת |
|
|
|
|
|
אך מצער הוא שאפילו לקרוא את אשר הבאת אינך מסוגל...
והמאמר רצוף שלל הוכחות את אשר כתבתי, לדוגמה:
"הושפע מן הרומאנים היוונים של אותם ימים" (הערה שלי, מי שמושפע, אינו יוני)
"חלקו השני של הסיפור דומה לרומאנים היוונים (כנ"ל...)
המספר סיפורי גוזמה על קרבות בנוסח הרומאן היווני, הוא שמבטא את ההומניזם היהודי של המחבר" (כנ"ל בריבוע...)
"מחבר יהודי אלמוני שחי במצרים בתקופה הרומית חיבר סיפור ביוונית על נושא זה" (הוא שאמרתי...)
תודה על העזרה
שני אגבים...
הזהר, לא כל כך אוהבים כאן קישורים שבאים מהויקיפידיה (ואולי זה אתה ...)
למד את מחקרו של פרופ' גבריאל צורן על הספר החיצוני הזה לתנ"ך.
אבל בכל מקרה המשך לעזור לי, אל תשכח.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
הותיק הגיב בצורה מכובדת, מבין שהוא טעה, ירד מהעניין, וככה חסכת לנו שירשור ארוך וכבד של הודעות הערצה לעוד הודעה מטופשת של הותיק. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עבודה יפה |
|
|
|
|
|
אתה יכול ללמוד המון ממנו. הויקי לבד לא מספיק. חשוב גם שתגיב כי מהשגיאות והפירכות (הרבות מאד) שלך אפשר לראות מה אתה לא מבין ולתקן אותך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אגב, |
|
|
|
|
|
מכל אחד שראוי ללמוד ממנו.
לצערי איתן אינו יכול להיות אחד מאלה, יען כי מאמריו רצופים בשגיאות (הנה האחרונה שציינתי), באנלוגיות מופרכות ואפע'ס הוא חסר קצת יושר אינטלקטואלי...
והאמור כאן הוא בלשון המעטה...
מצפה להשתפרות... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
והוכחת בה, שלמדת והפנמת, שמדובר בסיפור, שנכתב ביוונית (ע"י יווני שגר אז במצרים) והוא חלק מהתרבות היוונית. אפשר לסכם את הנקודה הזו ולעבור לשיעור הבא. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אל תקלקל. |
|
|
|
|
|
צריך להיות טמבל עם קבלות כדי לקחת סופר,שלא ידע עברית וכתב רומן בשפה הייונית, ולא לכלול אותו בתרבות היוונית . את הטמבליות הזו סיפק לנו מגיב אחד שמוסיף את התואר יתיק. עבורו העובדה, שהסופר היה יהודי זה לא יכול להיות ספר שתרבות יוון שופעת בכל פינה בספרו. המניע שחז"ל החרימו אותו ולא כללו אותו בקאנון שלנו, זה רק בגלל היותו ביטוי ספרותי הלני.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חבל שמתייחסים |
|
|
|
|
|
מה קרה למגיב הותיק. הוא מודע לכך שאת היצירה כתב אדם שלא ידע מילה בעברית . כתב יצירה בשפה היוונית. האם היצירה הזו אינה חלק מהתרבות היוונית ?
אם כן נפטר מייד את פרופסור שאנן ופרופסור זקוביץ מהאונברסיטה, שמצייסים לספר הזה כחלק מהתרבות היוונית.
עשרים ותשעה עמודים בספרם של שאנן וזקוביץ נתלוש, כי תחת הכותרת תרבות יוונית, יש התייחסות לספר "יוסף ואסנת,.
תומאס מאן שכתב את יוסף ואחיו, הוא לא חלק מהרבות הגרמנית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בעקבות מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
אנחנו נקיים את הצו של המגיב הותיק ונמחוק את השפ של פרופ' פלוסר מהביבלוגרפיה בקורסים אקדמים, כי הוא כולל את הספר הזה תחת מטריה של תרבות יוונית, ולכן הספר הוחרם על ידי חז"ל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
למחוק |
|
|
3 |
|
|
יהודים היו בין יוצריה הגדולים של הספרות הצרפתית הרוסית האמריקאית ועוד. הסופר היהודי שכתב ביוונית את הסיפור על יוסף הוא חלק מתרבות יוונית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תרבות יוונית |
|
|
4 |
|
|
אדם של ידע עברית וכתב ביוונית הוא לא חלק מהתרבות היוונית לדברי מגיב אחד חבל שהמגיב הזה כל כך נחרץ בדעתו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תרבות יוונית. |
|
|
5 |
|
|
מדוע האמהות כמו של נפתלי דן אשר לא מוזכרות כאן כאמהות העם היהודי. כי אין מקום לשפחות כמו זלפה ובלהה שהיו אמהות .
מדוע האמא לפחות של מנשה אינה מוזכרת , כי היא היתה מצריה .
חבל שאנחנו מקפחים אמהו של ששה שבטים בישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שאלה. |
|
|
|
|
|
השפחות בלהה וזלפה כן נחשבות לאמהות !! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
|
|
|
הן ארבע האמהות - לגבי אפרים ומנשה -הם למעשה נחשבים לשבט יוסף שאמו היא רחל !! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
|
|
|
מדוע לא ארבעה אבות ?? מדוע שיוסף לא יחשב גם לאחד האבות שהרי הוא אבי שני השבטים מנשה ואפרים -השמאל הדואג לעשוקים ולכן גם לנשים -השמאל הקורא לשוויון בין המינים -לעולם לא ישאל שאלה זו - כי כל ענינם להתריס לסכסך ולצאת נגד אמונתנו מדורי דורות !!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
6 |
|
|
אני האדיוט מגיב ותיק החלטתי לזרוק מהאוניברסיטה העברית את פרופסור שאנן וגם את פרפסור זקוביץ על החוצפה שלהם לכלוול ספר, שנכתב ביוונית על ידי אדם שלא ידע עברית, בקטיגוריה של תרבות יוונית, ועוד להקדיש לכך פרק בספרם.
חוצפה של פרופסורים. את הספר כתב יהודי. אז מה אם חז"ל אסרו לקרוא את הספר.
איך מעיזים לכתוב שהספר הזה הוא חלק מהתרבות היוונית.
אז מה אם הוא נשמר בזכות הכנסיה הנוצרית.
אז מה אם הסופר באלכסנדריה כתב את הרומן הזה בעקבות קריאת ספר תנ"ך ביוונית.
אני האדיוט מגיב ותיק קבעתי ואיריס כהן אישרה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אני מגיב ותיק |
|
|
7 |
|
|
ולא רק טמטום אלא גם בורות.
השפה היוונית בתרבות היהודית של יהודי אלכסנדריה (התרבות היהודית הליניסטית) הייתה נפוצה, טמבל אחד מאלה שמקשקש כאן כבר מכיר את הכותב והחליט שהאיש לא ידע מילה בעברית...
בכלל הכתיבה ביוונית הייתה נפוצה בתקופת בית שני ולאחריה, גנזך בבתא היהודיה נכתב כולו ביונית, מספר מגילות ממגילות מדבר יהודה נכתבו ביוונית הרבה טכסטים שעניינם ביהדות נכתבו אז גם ביונית, טכסטים ההגניזה הקהירית שעניינם הוא יהדות ונכתבו ע"י יהודים, נכתבו ביוונית, טקסטים עבריים קדומים מאותה גניזה שתוכנם מעיד עליהם בבירור כי נכתבו בארץ דוברת יוונית , נועדו לקהל יעד הקורא יוונית , ומילים יווניות ממלאות את הכתוב.
ע"פ רוב בחוקרים הסיפור יוסף ואסנת נכתב כנראה ע"י יהודי מאלכסנדריה ומקורותיו של הסיפור הם יהודיים.
טיפשים שחבל"ז. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ראוי יותר להגיד על יצורים הממחזרים את תגובותיהם הנלעגות ,ללא שום תוכן אמיתי !!!!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
|
|
|
איריס, ראי עד כמה הם רחוקים ממקורות ישראל ועד כמה הם מנותקים, עד שמיחסים סיפור שמקורו יהודי ומבוסס על דמויות מקראיות ל"תרבות היוונית"...(רק בגלל שנכתב בשפה היוונית )
הנה, אחד מהם הביא אפילו קישור, אבל אפילו לקרוא את אשר הביא הוא לא מסוגל...:
http:
סיפור שכל נושאו הוא חזרה בתשובה של אסנת, ניפוץ האלילות ההלניסטית וכאילו גיור וכניסה לדת היהודית (הדת שהייתה הדת המונתאיסטית היחידה באותה תקופה) והבעיות סביב עניין זה.
ספר שכתב יהודי אלמוני בשפה היוונית (זו הייתה שפת יהודי אלכסנדריה) שמתוך הערך של חזרה בתשובה שבו והפניית עורף לאלילות ומוטיב הגיור (מוטיב דומה בסיפור רות המואבייה) - נכלל בספרים החיצוניים לתנ"ך ונודעת לו חשיבות רבה גם כעדות לאמונות ודעות שהתהלכו בקרב עם ישראל בתקופה העתיקה, ופרט בקרב היהודים שישבו במצרים.
את זה הטמבלים מיחסים ל"תרבות היוונית"
לקרוא את מה שכותב איתן ולהקתו ולא להאמין...
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
הסיפור על יוסף ואסנת לא רק נכתב ביוונית, אלא הוא חלק מהתרבות היוונית/הלניסטית, גם אם הוא יהודי, ולא נוצרי. העובדה שנכתב במצרים אינה רלבנטית. אדם יכול להגר ממדינתו ולקחת עמו את תרבותו גם למקום אחר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
זה לא יעזור. |
|
|
|
|
|
"הסיפור היווני על יוסף ואסנת הושפע מן הרומאנים היוונים של אותם ימים. רבים מרומאנים אלה מספרים על אהבה בין איש לאישה, שניהם דמויות טהורות ומוסריות ובעלות תכונות עילאיות, וזה מה שתמצא גם ב"יוסף ואסנת". חלקו השני של הסיפור דומה לרומאנים היוונים גם מבחינה נוספת. לאחר שיוסף נושא את אסנת לאישה, מנסה בנו של פרעה מלך מצרים לחטוף את אסנת מיוסף. כיוון שלא הצליח לרכוש את שמעון ואת לוי כבעלי ברית למשימה זו, הוא משכנע את דן ואת גד (בכוריהן של השפחות שאת דיבתם הביא יוסף לאביו [בראשית לז, ב]) לסייע בידו, אך כל המעשה הזה נדון לכישלון, בין השאר הודות לגבורתו של בנימין הנער. בן פרעה נפצע ומת לבסוף, ואסנת מצילה את דן ואת גד מזעמם של שמעון לוי. גם ברומאנים היווניים הקדומים אנו קוראים רבות על הרפתקאות בני הזוג לאחר שנישאו, על מזימות נפשעות שזממו נגדם אויביהם, ועל קרבות גבורה שניהלו גיבורי הסיפור במבקשי רעתם" |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לותיק ולאיריס. |
|
|
|
|
|
שנכתב (כפי הנראה) על ידי יהודי יווני (שחי במצרים). הוא אכן חלק מהתרבות ההלניסטית, וגם היהודית, וזה לא סותר. תרבותם של יהודים במקומות שונים (כמו של מיעוטים אחרים) היתה שילוב בין התרבות (הלא יהודית) של המקום בו גדלו לבין היהדות שלהם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איפה בכלל הבעיה? |
|
|
|
|
|
הותיק האידיוט מוביל פה חבורה של אובססיבים שונאי קלינסקי, שמחרפים אותו על כל מילה כמו אספסוף. גם אם הוא יכתוב על גידול מלפפונים הם יכתבו לו, שאין דבר כזה, והחברים הקומוניסטים שלו השתמשו בעגבניות אדומות. מקרה אבוד. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עזוב, |
|
|
|
|
|
פרופסור מגיב ותיק החליט שרומן שנכתב ביוונית הוא לא שייך לתרבות היוונית , אז אני מחליטה שפרופסור מגיב ותיק צודק. אז מה אם פרופסור פלוסר כתב שזה ספר הליני. אז מה אם פרופסור זקוביץ כתב שזה ספר המייצג תרבות יוונית . אז מה אם ברומן הזה אסנת מחוזרת באגרסיביות על ידי פרעה . אז מה אם הסופר הזה כולו אפוף בתרבות יוונית.
אני איריס כהן בטמטומי החלטתי שמגיב ותיק הוא אורים ותומים.. על אורים ותומים לא מערערים.. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס לא ממחזרת |
|
|
|
|
|
האפורים שכנראה שלא נתברכת בהרבה מהם...
תרבות בהגדרתה הבסיסית היא : מכלול הערכים, האמונות ותפיסות העולם כפי שהן באות לידי ביטוי בהתנהגותם של בני האדם.
הספר הזה שנכתב בידי יהודי מתאר תפיסת עולם יהודית דתית מונותאיסטית (בתקופה שבה לא היו דתות מונותאיסטיות נוספות אלא רק האלילות ההלניסטית ) ולמרות שנכתב בשפה היוונית ויש לו זיקה לרומנים הליניסטיים.
מציע לך לקרוא כאן קישור שמאשר את דברי, למרות שהקישור בא מהלהקה שלכם שמסתבר שהבנת הנקרא אינה הצד החזק שלהם...
http: |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
לא כולם אז היו פוליתאיסטים, כי היו גם יהודים. תרבותם של אלה היתה שילוב בין התרבות בארצות בהם הם חיו לבין התרבות היהודית שלהם. מתוך כך צמח הסיפור על יוסף ואסנת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נניח שאתה צודק. |
|
|
|
|
|
מה עם המקור שהובא כאן בו נאמר בפרוש שהספר נכתב על ידי יהודים שישבו במצריים ודברו את השפה היוונית וכנראה גם הושפעו ממנה ?? מגיב ותיק אינו אורים ותומים - אך צר לי - מה לעשות ?גם בויכוח הזה ידו על העליונה ואתם מקשקשים בעלמא!!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
8 |
|
|
מדוע האמהות של דן אשר נפתלי וגד אינן מופיעות מדוע ארבע אמהות , האם זלפה ובלהה אינן אמהות? כן, זה מה שיש את השפחות אנחנו לא סופרים, וחבל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יש לשאול |
|
|
|
|
|
השיר-"אחד מי יודע " - לכן הן רק ארבע ,וכן שלשה אבות ושש אמהות נשמע לא הגיוני כל כך - מה דעתך?? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
|
|
|
נשמע הגיוני שהבכורה תיוצג על ידי המחמד התכני . לחן, ריתמוס , מקצב צריכים לשרת ביטוי תכני ולא ביטוי תכני משרת צרכים ודרישות מוסיקאליות.
זה פעם ראשונה , שאני עונה לך. כי זו פעם ראשונה שקראתי תגובה שלך, שהיה בה מקום לשיח.
אלף אלפי הבדלות , ועוד הפעם אלף אלפי הבדלות, אני נמנע מלשמוע מוסיקה של וגנר, גם אם מוסיקה יפה, כי היא העניקה שירות לתכנים לא ראויים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
Qwertyui |
|
|
|
|
|
המוסיקה של ואגנר צריכה להיות מנודה לא משום שהיא "שירתה תכנים לא ראויים" אלא משום שלאחריה באה אידיאולוגיה רצחנית שהשתמשה בואגנר ובמוסיקה שלו למטרותיה הגזעניות ומוסיקה זו הייתה נערצת על ראשי המשטר הנאצי.
המוסיקה של ואגנר ברובה הנה רומנטית או עוסקת במיתולוגיה הנורדית (הטבעת), במיתוסים היסטוריים גרמניים ובמוטיבים אחרים מההיסטוריה הגרמנית.
זאת גם אם ואגנר היה אנטישמי חריף ובעל שיגעון גדלות, רוב המלחינים של אותה תקופה ולפניה היו אנטישמים.
בקיצור, לא עניין של תכנים, אלא מה עשו עם המוסיקה הזו לאחר מכן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
שלקחת את תגובתי ברצינות ,מה שמראה שאינך יודע שאת מושג ה"ארבע אימהות " -שרה רבקה רחל ולאה ,קבעו הרבה לפני שחובר השיר "אחד מי יודע " ולחנו !!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
3 אמהות ביאולוגיות של 6 שבטים נזרקו מהתודעה של ארבע אמהות. 2 אמהות ביאולוגיות במעמד של שפחהות ואחת בגלל היותה נוכריה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אמהות.. |
|