X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - אִכלו לאט, לא רציני, דו-שיח של חירשים, הבדל קטן ועיון
▪  ▪  ▪
לאכול לאט

א. לעיסה ממושכת
ללעיסה נכונה של המזון יש חשיבות בריאותית רבה - כותב התזונאי ד"ר מרדכי הוכברג, מראשוני המורים לתזונה טבעית בארץ, בכתב-העת החשוב "תזונה פלוס", שהוא עורך ומפיק בהתמדה ראויה. לדבריו, אכילה אטית עשויה לעזור בהורדת עודף משקל. מחקרים מצאו, כי אכילה אטית מביאה לצריכה של פחות קלוריות. ועוד - מי שלעסו יותר אכלו פחות, שתו יותר מים בארוחתם והיו שבעים יותר ממנה.
מחקר אמריקני מצא כי בעלי משקל עודף לועסים מהר יותר מבעלי משקל תקין.
החוקרים סבורים, כי אכילה מהירה אינה נותנת לגוף די זמן לעבור את תהליך השינוי, הנדרש עקב האכילה, ואינם קולטים את איתותי הגוף, כי אכל דיו. מי שאוכלים מהר מדי יספיקו לאכול כמות עודפת של מזון עד שמוחם מקבל איתות של שובע. החוקרים מסכימים, כי למוח נדרשות עשרים דקות, כדי לאותת שמספיק לאכול. כלומר, כדי להגיע לאיזון הורמונלי נכון, יש לאכול לאט בלעיסה ממושכת של המזון.
לעיסה בלתי-מספקת פוגעת בתזונה, מסכמים החוקרים.
בציוויליזציה המערבית אנשים לועסים פחות כיוון שהם צורכים פחות מזונות מלאים ולא-מבושלים. כנראה, ארבעים לעיסות זו הכמות המספקת לכל לוגמה.
ב. הרס מוחלט
הנשיא אובמה החליט מזמן לחסל את ההגמוניה האמריקנית. ליתר דיוק, מי שיזם את ריצתו לנשיאות ומימנה החליט זאת מלכתחילה. ארצות-הברית נוטשת את אירופה; ואחרי היציאה מאפגניסטן - גם את המזרח התיכון. זה נראה היטב בטיפולה השלומיאלי במשבר קרים, שיכול להילמד בכל ספר הדרכה איך עושים את כל טעויות האפשרויות ועוד יותר.
ובעצם - למה לא?! הנשיא ומזכיר המדינה הם צמד-חמד הזוי, זוג פטפטנים חדלי-אישים. את פוטין הם לא שכנעו, לא הרתיעו ולא עצרו, וזה די מפחיד. למשל, הבטחה כבירה לשלוח פלוגת חיילים להתאמן בפולין ובאסטוניה, כדי להרתיע את הרוסים.
לא רק לרוסיה יש שאיפות התפשטות. גם סין אינה שוקטת על השמרים. וקוריאה הצפונית ממשיכה להשתולל. ארצות-הברית, שמתכוונת להפוך את האוקיינוס השקט לציר המרכזי באסטרטגיה שלה, מפחידה את בעלות-בריתה באשר הן.
יותר משנתיים נותרו לאובמה בבית הלבן, והן יכולות להיות הרות-אסון לגורל העולם. הנשיא אובמה החליט לשלול מג'וזף צ'מברלין (ראש ממשלת בריטניה, שחתם בשנת 1938 על הסכם מינכן עם היטלר) את כתר הטיפש המושלם, ולאמצו לחיקו במדיניות נועזת של פייסנות. אך בניגוד לצ'מברלין התמים, אובמה הנו נוכל עם כוונות זדון.
בסוף אפריל הוא יסייר בארבע מדינות מזרח אסיה (יפן, קוריאה הדרומית, מאלזיה והפיליפינים), כדי לבסס את המחויבות האמריקנית להגנת האזור. ג'ו ביידן, סגן-הנשיא, ג'ון קרי, מזכיר המדינה, וצ'אק הייגל, שר ההגנה, כבר חרשו את האזור בניסיון לעודד את בעלות-הברית הנבוכות לנוכח הוורטיגו האמריקני. עכשיו יגיע הריקא הפטפטן מהבית הלבן, ויהרוס, כדרכו, כל חלקה טובה במלל לא-רציני, חסר-פשר וחסר אחריות.
ג. מסכנים
הצליחו לשבור אותי, ועליי להודות, שלמרות זאת צחקתי כדבעי.
לפני כמה חודשים חניתי בכפר-סבא, ולא ראיתי שלט קטנטן, שהציבה שם, כנראה, העירייה, ואסר את החניה - שלט לא-חוקי בעליל לפי צורתו ולפי מקום הצבתו (שבינתיים הוסר).
פקח זריז הדביק לי דוח. ערערתי על כך, וציינתי במכתבי, כי לא ראיתי את השלט הזעיר, שהוצב במקום, ואני נכה ללא תו נכה לרכבי.
ההתכתבות עם רשות החניה של כפר-סבא נמשכה כמה סיבובים - עד שאיזה חכם-ציון מהרשות ענה לי, בשם היועץ המשפטי לעירייה, שאישור הנכות, שצירפתי למכתבי, אינו מהווה תו נכה לרכב.
אכן, אבחנה דקה ביותר, שראויה מאוד לציון לשבח. היא חתמה בעיניי את דו-השיח של חירשים, שניהלתי עם העירייה. הרמתי ידיים, חייכתי, ושילמתי את הקנס.
מסכנים התושבים, שאלה פקידי רשותם.
ד. מקצצים
שבעה גנרלים בכירים יעידו בתחילת מאי בוועדת הסנאט האמריקני לכוחות מזוינים, וינסו לשכנע את חבריה לקצץ את שכר המשרתים, כדי לשמור על רמת כוננות סבירה - לנוכח הקיצוץ בתקציב ההגנה.
הגנרלים נזעקו להגן על מדיניות, שמקטינה את השכר - שינוי אדיר לעומת הופעותיהם בשנים קודמות, שבהן ניסו לשכנע את הסנאטורים להיטיב עם המשרתים. לדבריהם, זה אילוץ מחקיקת הקונגרס, שהקטינה דראסטית את תקציב ההגנה מתחילת העשור.
הקיצוצים בשכר ובהטבות יתפרסו על פני חמש שנים. הם נועדו למנוע פגיעה קשה בסדר-הכוחות, באימונים, ברכש ובתחזוקה - שתפגע בכוננות של ארצות-הברית וביכולתה המבצעית ברחבי העולם.
ארגונים של חיילים משוחררים מתנגדים לקיצוצים הללו, שיפגעו בהטבותיהם. הם טוענים, שהפנטגון מנסה להציל את תקציביו על גבם ועל גבם של המשרתים ושל בני משפחותיהם. לביקורתם הצטרפו חברים בכירים בקונגרס, שמגדירים את צעדי הפנטגון כתרגיל חשבונאי.
בין השאר, עומד הפנטגון לקצץ את הסבסוד לחנויות בבסיסים, שמעניקות למשרתים הנחות מפליגות על מצרכי מזון ועל מוצרים שונים.
ודרך אגב, זה מזכיר לי את מדיניות המטכ"ל שלנו, שעושק בהתמדה את תקציב המדינה כדי להגדיל את משכורות המשרתים ואת תנאי שירותם. יחי ההבדל הקטן.
ה. שיעור היסטוריה
[קישור]
מפסח ועד לשבועות יש חמישים ימי ספירת העומר. חמישים הימים הללו - כותב ד"ר חיים שיין - הם ציוני-דרך בלוח השנה העברי. לדעתי, אלה שבעת השבועות החשובים ביותר בהיסטוריה היהודית - קיצור תולדות עמנו. לדברי שיין, "סמיכות הימים אינה מקרית, יש בה משמעות עמוקה הדורשת עיון".
בפסח נגאלנו ממצרים, והחל תהליך הפיכתנו לעם, ששיאו במתן תורה בהר סיני בשבועות. בין לבין נציין בשבוע הבא את יום השואה; ושבוע אחר כך את יום העצמאות (ה' באייר). בי"ח באייר נציין את ל"ג בעומר; ועשרה ימים אחר כך (כ"ח באייר) - את יום שחרור ירושלים.
גם מי שחפים מחשיבה מיסטית אינם יכולים שלא להתפעל מהריכוז הזה של ימים חשובים בתולדות העם היהודי. כמעט כל ההיסטוריה היהודית בקליפת אגוז.

תאריך:  22/04/2014   |   עודכן:  22/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארבעים לעיסות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ואפילו לצ'מברלין היה קו אדום: ל"ת
פולין  |  23/04/14 14:37
 
- גם לאובאמה יש קו אדום
אביתר בן-צדף  |  23/04/14 19:20
2
יפה !! ל"ת
וינטר הניה  |  23/04/14 20:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
ציפי לידר
אנו נמצאים בשלהי חודש ניסן, שבמרכזו פסח חג הגאולה    מה המשותף בין חודש אדר לחודש ניסן, ואלו מסרים ניקח מהם לכל השנה?
איתן קלינסקי
בחג הפסח שמאחורינו ישמנו את פניית התורה אלינו להזין את הזיכרון ההיסטורי - "וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַדָּבָר הַזֶּה לְחוֹק לְךָ וּלְבָנֶיךָ עַד עוֹלָם"
עידן יוסף
כעשרים דוכנים הוחרמו בידי הפיקוח העירוני של עיריית ירושלים בעקבות תלונות מצד אזרחים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: יש סדר בליל הסדר, ולא רק בגלל הניקיונות    שולה זקן אכלה אותה בגדול    במחשבה תחילה - בנות ישראל בשבי עזה    ולקינוח כחלון הזדמנויות?
ד"ר חיים שטנגר
זהו זה, אנחנו אשכנזים ופה - בארץ - החליט מישהו שאשכנזים לא אוכלים קטניות בפסח    רק לספרדים מותר    למה? ככה!
רשימות נוספות
היום חמישה ימים לעומר  /  מחלקה ראשונה
שלושה נכוו קשה בטקס ביעור החמץ  /  עופר וולפסון
מחסור בארוחות כשרות מעכב את טיסות אל על  /  עופר וולפסון
למה אליהו?  /  יובל ברנדשטטר
חג (מבצעים ושנור) שמח  /  צבי גיל
דרשה של פסח תשע"ד   /  אברהם הללי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il