X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
משהו כאן מאוד מסריח כאשר מדובר כביכול ב"זמירות" של עבריין כלפי חברו "למקצוע" – ולא היא. ההבדל המהותי במקרה זה זועק לשמיים שהרי מדובר בראש ממשלה לשעבר שאפילו בשב"ס שוברים את הראש כיצד לשכן אותו מטעמי בטחון המדינה
▪  ▪  ▪
אהוד אולמרט, שולה זקן בבית המשפט [צילום: AP]

כולנו מכירים את החיסיון המוחלט שיש על המידע המעביר לקוח לעורך דינו, והדבר הזה עומד איתן אפילו למול החסיון השנוי במחלוקת של מקור מידע לעיתונאי.
עניין שולה זקן מזכירתו עתירת השנים של אולמרט בתפקידים הכי בכירים במדינה, מעלה את סוגיית החיסיון על המידע שברשותה לנקודת ראות חדשה. האם מידע שצברה בזמן שהותה במחיצתו של נבחר ציבור בכיר ושברור וידוע כי כמעט כל מה שהוא יודע לבטח עבר גם דרכה – מעלה את שאלת הסיווג הביטחוני שלה ואת החיסיון על המידע שברשותה לרמה עקרונית ביטחונית מהמעלה הראשונה?
הלהיטות להרשעת רה"מ לשעבר כשאפילו השופט רוזן דרש בתוקף לקבל מידע מכל הפינות החשוכות האפשריות, חייבת לעמוד למול הצורך בהגנה על אינטרסים ביטחוניים של ישראל בדיוק כמו שכל מי שקשור לתחום זה חותם על סודיות וכד'.
העניין מתחדד בעיקר לנוכח הנסיבות המיוחדות שנקלענו אליהם במשפט הפלילי נגד אהוד אולמרט, ומנגד העבריינית המורשעת שמנסה בכל דרך להעיד נגד הבוס שלה לשעבר ובכך להקל על עונשה האמור להיות קשה במיוחד.
משהו כאן מאוד מסריח כאשר מדובר כביכול ב"זמירות" של עבריין כלפי חברו "למקצוע" – ולא היא. ההבדל המהותי במקרה זה זועק לשמיים שהרי מדובר בראש ממשלה לשעבר שאפילו בשב"ס שוברים את הראש כיצד לשכן אותו מטעמי בטחון המדינה.
מי יתחום את הדברים שמותר לראש לשכת ראש הממשלה לספר לחברה? אם נצעד צעד ענק קדימה וננסה לדמיין מצב בו ראש לשכת ראש הממשלה חושבת שהבוס שלה עומד לבצע פשע – מי היא שתרוץ למשטרה ותשפוט בכיר כזה במונחים שאולי רחוקים מהכלים המוכרים לה והנהוגים במערכת?!
יש קווים שאסור לחצות, והעדויות שמנסה שולה זקן לספק לתביעה צמאת הדם לכל פרור אינפורמציה מפלילה – לבטח מתווסף להמון מידע שהיא "שופכת" ושומעים אותו לאו-דווקא כאלה שאמורים לשמוע והמסוגלים לשמרו לעצמם בלבד.
חייבים לתת על כך את הדעת, ואינני בטוח כלל וכלל שצריך לחוקק לשם כך חוק חדש ספציפי. אין כל ספק ששולה זקן עברה בדיקה ביטחונית לפני שמונתה לתפקידיה הבכירים בשרות אולמרט, ואפילו אינני מטיל ספק שגם חתמה על הצהרת סודיות. לבוא כעת ולספר לכל העולם (דלתות סגורת בביהמ"ש הם בדיחה לשמה) מה המידע שצברה בהקלטות במשך שנים – נראה לי חציית קווים אדומים רחבים מאוד.
יתרה מזאת: האין מישהו ששם לב לעבירה החמורה מאוד שעברה שולה זקן בעצם ההקלטות שביצעה במסגרת עבודתה במשך שנים בלשכת ראש הממשלה!?

תאריך:  15/05/2014   |   עודכן:  15/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חסיון על מידע של עובד מדינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הברחת את הביבונים.
בבון זה קוף  |  10/06/14 21:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת אולמרט
שולמית קיסרי
בהתנהלות השלילית של בעלי השררה, לאו דוקא בלקיחת שוחד, אבל באי אמירת אמת, בספינים ושטיקים, בהתחמקות וקומבינות, נשכח אצלנו בצמרת, נושא לקיחת אחריות. אף אחד לא מודה, אף אחד לא מתנצל על אי-אמירת אמת ואי קיום הבטחות
יהודה דרורי
לאחר מאבק של יותר מ-40 שנה, וחשיפה אחר חשיפה - אין לי כל ספק שאריה אבנרי הוא הכוכב האמיתי בכל פרשת הנפילה המבורכת הזו של אהוד אולמרט
עמוס אריכא
אני מציע לכל אותם עיתונאי החצר האחורית, המייללים נהי מעורר רחמים על גורלו המר של הגדול בנבלים, ראש ממשלה לשעבר, שיטלטלו את ראשיהם פעם אחת ולתמיד ויתעוררו מחזון ההכנעה המשפילה שלהם לאולמרט ולבני משפחות הנהנתנים עד בחילה
עמוס גלבוע
זהו יום אבל לכל "מקורבי אולמרט" משכבת הון-שלטון-תקשורת. שכבה זאת מפארת את הישגי אולמרט ומגמדת חטאיו. אחד מ"ההישגים" העיקריים שאותה שכבה מייחסת לאולמרט, באורח עקבי, היא מלחמת לבנון השנייה ותוצאותיה. זהו הישג שבמהותו הוא לא נכון ומאחז עיניים
רן חרמש
צעד סמלי ראשון צריך להיות שינוי שמה של "דרך הולילנד" ל"דרך השחיתות". כך יחלוף במוחו של כל העובר במקום שהמקום נוצר בחטא, בהליכים שמן הראוי לסכלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il