X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההתקפה הברוטלית על שגרירות ישראל באנקרה, זריקת אבנים אל תוככי בניים השגרירות ותגובתה הרופסת של המשטרה הטורקית המקומית, אינה מותירה עוד כל מקום לספק שהוא. הישראלים אינם רצויים, בימים אלה, באנקרה, בכלל ובכל רחבי טורקיה בפרט
▪  ▪  ▪
רג'פ טאיפ ארדואן, איסמעיל הנייה. שונאי ישראל [צילום: פלאש 90]

האירועים המפחידים האחרונים שעברו הנציגים הדיפלומטיים של ישראל, בשבוע החולף, באנקרה שבטורקיה והצהרותיו האנטי ציוניות של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן - שאלמלא היה גאורגי מוסלמי במוצאו האתני - ניתן היה לכנותו כאנטישמי, לכל דבר ועניין שהוא, קורעים באופן חד-משמעי ובלתי ניתן לכל איחוי שהוא, בימים אלה, את החבל הדק שעוד חיבר אותנו על-אף החיכוכים הרבים שעברנו ביחסינו, בשנתיים האחרונות, לטורקיה.
ההתקפה הברוטלית על שגרירות ישראל באנקרה, זריקת אבנים אל תוככי בניים השגרירות ותגובתה הרופסת של המשטרה הטורקית המקומית, אינה מותירה עוד כל מקום לספק שהוא. הישראלים אינם רצויים, בימים אלה, באנקרה, בכלל ובכל רחבי טורקיה בפרט. מי שזכרונו אינו בוגד בו, יכול למתוח קו ארוך וישיר בין התקפת ההמון האירני המוסת על בניין שגרירות ארה"ב, בטהרן, לבין התקפת ההמון הטורקי המוסת, אף הוא, על בניין שגרירות ישראל, באנקרה. לא בכדי הורה שר החוץ, אביגדור ליברמן, על פינוי מהיר ודחוף של מרבית עובדי משרדי החוץ הישראלי, מטורקיה, לישראל.
ארדואן - שונא ישראל מובהק
למי שעוד נותר ספק בליבו, הרי בואו נטיח דברים נכוחה וישר אל הפנים - רג'פ טאיפ ארדואן, ראש ממשלת טורקיה, הינו שונא ישראל מובהק ולא רק מהתקופה האחרונה, אלא עוד מימים ימימה. אירועי התקופה האחרונה - לאחר שהשתלח הוא בנו, בגלוי ובגסות, בפרשת הספינה מרמרה - במיוחד לאחר שכל מי שטען לזכותו לפצויים בגין האירועים שארעו סביב לפרשה זו, פוצה על-ידי ממשלת-ישראל, פיצוי מלא - מעידים עליו, על ארדואן זה, שפרשת מרמרה לא הייתה, אלא מעטה כדי לכסות בה את שנאת ישראל העמוקה בה לוקה מוסלמי קיצוני.
עוד בשנת 1974 כתב ארדואן, שונא ישראל מובהק וותיק זה, מחזה אנטישמי שהטיל האשמה לתחלואיו של העולם על הבונים החופשיים, היהודים והקומוניסטים. הוא אף שימש כבמאי של מחזה זה ו"כיכב" בו. חיבור אנשטישמי זה בין יהודים לקומיניסטים והטלת האשמה לתחלואיו העולם עליהם, אינו חדש. היא נולד עוד בתקופת ה"שטירמר" הנאצי מבית מטבחו של האידיאולוג והתועמלן הנאצי, יוליוס רוזנברג. ה"רכיב" היחיד החסר במתכון זה הינם רוכבי האופנים. הנאצים נהגו - משום-מה - להטיל בפרסומיהם האנטישמים אשמה קולקטיבית על היהודים ועל רוכבי האופניים, כאחת. הטורקים זנחו רכיב זה בפרסומיהם האנטישמיים, מהתקופה האחרונה, כלפי ממשלת ישראל.
מיטוט הרפורמות שהותיר אטאטורק
לאט-לאט, אבל בטוח, הצליח רג'פ טאיפ ארדואן, למוטט את כלל הרפורמות שהותיר אחריו מוסטפא כמאל אטאטורק. אטאטורק שביטל את החליפות, שהיה תוארו של ראש המאמינים המוסלמים שבו החזיקו הסוטלנים העות'ומאנים בוטלה, בחודש מרס 1924. התואר פשה, בוטל. המדרסות - בתי-הספר האיסלאמיים - בוטלו. השריעה, לא הייתה עוד החוק המחייב במדינה והמג'לה - קובץ דיני הממונות, המבוסס על הדין המוסלמי - הוחלף בקוד האזרחי השוויצרי, בשנת 1926. דיני העונשין האיטלקטיים ודינים מסחריים גרמניים, אומצו אף הם, על-ידי הטורקים בתקופתו של אטאטורק. חבישתו של התרבוש שסימל את הפאודליזם, נאסרה בתקופתו והוא התנגד - בתקיפות - ללבישת רעלה על-ידי נשים, בשנת 1928 הכריזה ממשלתו כי הכתב הערבי יוחלף באלף בית טורקי המבוסס על האלף בית הלאטיני, שהיה קל יותר ללימוד ולהדפסה והפך את הקריאה והכתיבה לנפוצות יותר. למעשה, בימיו של אטאטורק, ניתן לומר, כי השפה הטורקית "נוקתה" מניבים ערביים ופרסיים והם הוחלפו במילים טורקיות.
אטאטורק הונצח במדינת ישראל בשנת 2002, עת הוקמה מצבת זכרון טורקית בבאר-שבע, כשלידה ניצב פסלו של אטאטורק. בחודש נובמבר 2007, הוקמה אנדרטה לזכרו של אטאטורק במרכז למורשת יהדות טורקיה ביהוד וכן קיים גם חניון אטאטורק, לזכרו, שהוקם על-ידי הקרן הקיימת לישראל, בסמוך לכרם מהר"ל.
מאומה כמעט מאומה לא נשאר מכלל הרפורמות שהנהיג אטאטורק, בתקופתו של רג'פ טאיפ ארדואן, המתמודד - בימים אלה - לתפקיד נשיא טורקיה. למי שאינו זוכר ולמי שאינו יודע, בטורקיה הייתה קיימת הפרדה ברורה וחד-משמעית בין דת למדינה ונאסרה בה הטפה דתית שנחשבה כפגיעה בחוקה הטורקית. על-רקע זה נאסר רג'פ טאיפ ארדואן וריצה עונש מאסר בכלא של ארבעה חודשים, בגלל שהותו בכלא, החליף אותו עמיתו למפלגה, מי שמכהן כיום כנשיא טורקיה, עבדאללה גול.
רג'פ טאיפ ארדואן, חותר במרץ רב להחליף את עמיתו, עבדאללה גול, בתפקיד המכובד של נשיא טורקיה, כאשר מערכת הבחירות לתפקיד זה מצויה, כעת, בעיצומה. לא מן הנמנע שארדואן עושה שימוש ציני בשנאת ישראל ובאירועים האחרונים בעזה, כדי להכפיש שמה של ישראל ולנכס לעצמו נכסים פוליטיים על חשבון שנאת ישראל בקרב תושביה המוסלמיים של טורקיה המזדהים עם "אחיהם" הפלשתינים, המצויים בעזה ובשאר מחנות הפליטים וארצות ערב.
לא יהיה זה מוגזם לומר, כי מדינת ירדן, חרף היותה מדינה ש"שלום קר" שורר בינה לבין ישראל, כמו-גם מצרים, הינם ידידות טובות יותר לישראל, מאשר טורקיה, בימים אלה. מי שעוקב אחר ניסיונות הפסקת האש, כדי להביא לסיום הלוחמה בעזה, אינו יכול להתרשם שקטר וטורקיה, יחדיו, מנסות להכשיל את הפסקת האש בינינו לבין החמאס ומי שדוחף דווקא לכניסת הפסקת האש לתוקפה, הינם המצרים.
הפתגם העממי הנפוץ לפיו: "אם אוהבים שכאלה, מי צריך בכלל שונאים", הינו הפתגם הנכון והמתאים ביותר בימים אלה ל"יחסינו" עם טורקיה. לא ברור מה צריכים עוד הטורקים לעשות כדי שמדינת ישראל תכריז עליהם כמדינת אויב לכל דבר ועניין. ייתכן שכמה יבואנים המקיימים קשרי מסחר שוטף עם טורקיה, ייפגעו בשל הכרזתה של טורקיה כמדינת אויב. עם זאת, יחסינו הדיפלומטיים בעולם, ישתפרו - לאין ערוך - בעקבות הכרזתה של טורקיה כמדינת אויב לישראל, לכל דבר ועניין שהוא.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  20/07/2014   |   עודכן:  20/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טורקיה - מדינת אויב לכל דבר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צ"ל שטרייכר ולא רוזנברג
יונה אלון  |  20/07/14 13:35
2
לא ארדואן יצר את הבעיה.
וינטר הניה  |  20/07/14 21:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משבר ישראל-טורקיה
עידן יוסף
לראשונה מזה שנים יגיע שר החוץ הטורקי לשעבר וממייסדי מפלגת השלטון של ארדואן להשתתף בדיון בכנסת על יחסי ישראל-טורקיה לאור ההתקדמות במגעי הפיוס
עופר וולפסון
עיתונים בטורקיה מדווחים כי השגרירויות בשתי המדינות ייפתחו שוב מחדש בקרוב, וכי ישראל תאפשר לטורקיה להעביר סיוע הומניטרי לעזה    הסיכומים - בין שליחו של רה"מ, דוד מידן, לראש מערך המודיעין הטורקי
ראובן לייב
הפיצויים שתעניק ישראל למשפחות נפגעי המשט הטורקי יביאו, אומנם, לחידוש היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות, אבל האיבה של ארדואן למדינה היהודית תישאר בעינה
ראובן לייב
השליט הטורקי מפגין בכל הזדמנות את איבתו הגלויה לישראל ובאחרונה זו אפילו הקצינה בשל המידע הרגיש שהסגיר עליה לידי האירנים
גרשון אקשטיין
מנהיג מדינת המודל של השילוב בין האיסלאם לדמוקרטיה, ארדואן, שוב פתח את פיו
רשימות נוספות
ליברמן: ארדואן ממשיך דרכו של גבלס  /  עידן יוסף
מים טורקים ימתקו  /  איתמר לוין
גורם טורקי: אין הבנות צבאיות עם ישראל  /  איציק וולף
שלום לטורקיה ולא להתראות  /  ראובן לייב
כולנו (לא) שייטת 13  /  ליאור רזניק
סחיטת רעב  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il