X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אם הישות המתקראת "מדינת ישראל" רוצה באמת להיות מדינה ולהתנהג כמדינה, הרי הפתרון פשוט: לכבוש את כל עזה מחדש, להרוס את החומה ולהציע לתושביה להיות אזרחים חופשיים של המדינה
▪  ▪  ▪
פצועים פלשתינים בעזה. הבחירה בידי ישראל [צילום: פלאש 90]

בראיון שנתן בני פלד לחיים טל בחודש נובמבר 2000, חודשיים לאחר פרוץ האינתיפדה השנייה, הוא אמר למראיין:
"הסכסוך היה יכול להסתיים אם ישראל באמת מדינה, והייתה מבינה שהיא צריכה את הגדה כשטח טריטוריאלי חיוני לשמירת הקיום הריבוני שלה וקיום הסכמי שלום עם השכנות שלה. צריכה לכבוש שוב את הגדה ולומר לתושבים חסל סדר, אם אתם רוצים להיות אזרחי ישראל:
1. תחתמו שאתם אזרחי ישראל - תקבלו את כל הזכויות והחובות של מדינת ישראל - והולכים לבחירות .
2. מי שלא רוצה, ורוצה רק להיות תושב, יקבל 'גרין קארד'. אבל הוא לא ישרת, לא ישורת, לא ייבּחר ולא יבחר.
3. מי שרוצה להלחם הוא אויב פנימי שלנו, נהרוג אותו . כפי שעשו הסורים לפת'ח ולמורדים בצפון סוריה, והירדנים עם המלך חוסיין עשו ל-פתח בירדן.
זה אחת שתיים אתה עושה אבל בתנאי שאתה מפסיק להיות קהילה יהודית גזענית. אתה גזען וזה מה שמפריע לך לעשות! תגיד, אתה בדקת באיזה קבוץ של השומר הצעיר, אחרי 50 שנות דיבורים, דיבורים, כמה חברים ערבים יש בקבוץ? כמה? המראיין: אפס? בני פלד: אפס, זה לא מרשים אותך?"
אמנם בראיון התייחס בני פלד לגדה אך אין ספק שהתכוון גם לעזה. יתרה מכך, לפי בני פלד הבעיה אינה הפלשתינים אלא היהודים הגזענים, לרבות השמאל הציוני (בהתייחסו ל"השומר הצעיר").
חשוב מאוד להזכיר את דברי בני פלד כי הוא הראשון שאבחן שהגזענות בקהילה היהודית היא מובנית, בלי הבדל שמאל או ימין.
ומכאן לעניין "רצועת עזה". המונח "רצועה" שאנחנו משתמשים אינו מונח גיאוגראפי כגון רמת הגולן, הוא כינוי למקום שאנחנו יצרנו במו ידינו ב-1948, כאשר גירשנו אליו את תושבי יפו והכפרים של אזור השפלה. היה צריך להיות ברור שמובלעת כזאת, שתושביה הם פליטים החיים בעוני ובצפיפות מהגבוהות בעולם, תהפך עם הזמן לבית גידול של אנשים שלא ישלימו עם גורלם המר, ושמתוך ייאוש יהיו מוכנים לעשות את המעשים האכזריים ביותר. וזה לא איחר לבוא: ביום 29 באפריל 1956 נרצח רועי רוטברג, חבר נחל עוז.
הרמטכ"ל, משה דיין, הספיד אותו:
"אתמול עם בוקר נרצח רועי. השקט של בוקר האביב סנוורו, ולא ראה את האורבים לנפשו על קו התלם. אל נא נטיח היום האשמות על הרוצחים. מה לנו כי נטען על שנאתם העזה אלינו? שמונה שנים הנם יושבים במחנות הפליטים אשר בעזה, ולמול עיניהם אנו הופכים לנו לנחלה את האדמה והכפרים בם ישבו הם ואבותיהם".
עזה - בית סוהר ענק
הפתרון-כביכול שמצאה ישראל, או הקהילה היהודית על-פי גישתו של בני פלד, היא סגירת כ-2 מיליון תושבי עזה מאחורי חומה. מדובר בבית סוהר ענק תחת כיפת השמיים, שאין לו תקדימים בהיסטוריה של המין האנושי. מה הפלא שהאסירים מסרבים להשלים עם מר גורלם ויורים רקטות מעל החומה ובונים מנהרות תחתיה?
אם הישות המתקראת "מדינת ישראל" רוצה באמת להיות מדינה ולהתנהג כמדינה, הרי הפתרון פשוט: לכבוש את כל עזה מחדש, להרוס את החומה ולהציע לתושביה להיות אזרחים חופשיים של המדינה. צעד כזה דורש תחילה את פירוקם של ארגוני הטרור, תוך מתן אפשרות לכל חבר בם להניח את נשקו ולהצטרף לתהליך של פיוס ובניית חברה חדשה.
בידינו הבחירה. מי שרוצה להמשיך ולחיות ב"וילה בג'ונגל" שלא יתבכיין על הבעיות שעושים לו אלה שבג'ונגל. ושלא יגיד: "שום מדינה לא הייתה משלימה עם ירי של רקטות אל שטחה", כי אנחנו לא מתנהגים כמדינה . דברי התוכחה של בני פלד נשמעים היום אף חזקים יותר מאשר נשמעו אז וכך גם אזהרתו כלפי מה שמצפה לנו מערביי-ישראל: "אם אנחנו נמשיך להפלות את התושבים הערבים בתוך גבולות של הגטו כמו שעשינו עד עכשיו, יהיה לנו צפון אירלנד. הם ימרדו, בצדק. הם כל היום מורדים. יהיה לך צפון אירלנד פה, כי אתה נבלה! (צועק). למה אתה מתייחס אליהם כאל מי שלא ראויים להיות שווי זכויות בקהילה שלך? אפילו במדינה הפלית אותם לרעה כל הזמן, אתה משתמש בהם, אתה נותן לחלק מהם להתגייס לצבא (הכוונה לדרוזים ולבדואים - י.ב.מ.), הם מתים בשבילך, הם נהרגים בשבילך, ואתה בשלך: אנחנו רוצים מדינה יהודית!- מה זה מדינה יהודית? שמוק (צועק)!!

תאריך:  21/07/2014   |   עודכן:  21/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עזה תחילה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
בני פלד, ז"ל
עידןסובול   |  21/07/14 15:03
 
- בני פלד
יוסי ברנע  |  21/07/14 17:20
2
מרד גטו עזה
אליהו מץ מיץ  |  21/07/14 20:55
3
את הפולשים "מהיישות
פלא יועץ  |  22/07/14 08:22
 
- " פלא יועץ"
עידןסובול   |  22/07/14 14:26
4
תודה יוסף. יש לזכור
עפרה   |  22/07/14 09:16
 
- רוב הערבים היו אריסים
אלון פלג  |  26/07/14 02:33
5
בני פלד היה גבור,
ב_שמואל  |  22/07/14 16:45
6
אקטואלי ביותר ל"ת
יוסף בן משה  |  13/05/21 15:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
בית המשפט: התחושה הכללית שהרשות ומרואן ברגותי נושאים באחריות לפיגוע נגד אוטובוס בדצמבר 2001, אינה יכולה לבוא במקום דיני הראיות - ואחריותם לא הוכחה
קרן אלמוג
צה"ל יצא מעזה לפני 9 שנים. שם שולט החמאס-ארגון טרור אכזרי שמאמלל את חיי התושבים שלו עצמו, יורה על אזרחינו ללא הגבלה גם בעיתות שגרה. שולטים שם האומללות והמחסור
אהרון שחר
לפנינו תמהיל הסברתי המורכב מארבעה מישורים וחצי המבוססים כולם על יסוד נדיר, חריג, לא מוכר באזורנו. אומנם מכוער מאוד, אך עוצמתי בקנה מידה טוטאלי
אליקים העצני
מתבקש "מודוס וויוונדי" - מציאת דרך קיום משותפת בין היהודים והערבים החחים בישראל. לא איך מנהלים רומן, אלא איך - פשוט, חיים. התשובה מקופלת במשל "הווילה בג'ונגל" של אהוד ברק
ד"ר אסתר שניאורסון גרי
ההתאפקות שהתקשורת והשמאל כל כך רוצים לכפות על מדינת ישראל היא מסיבה אחת. הם מעדיפים שהחמאס יכניע אותנו ולא שישראל תכניע אותו! הם בהחלט רוצים לשמר את הכח הערבי כדי שהמדינה היהודית תתפרק ותהיה זו מדינת כל אזרחיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il