X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מוטב לא לשכוח לרגע כי החמאס הפתיע את כולנו, כולל המודיעין המשובח שלנו, כולל הרדמת חושי "המנהיגים" שגם למערכה הזאת אכן נכנסו כגוררי רגליים
▪  ▪  ▪
חמאס בעזה. הפתיע את כולנו [צילום: AP]

ראו כיצד מפאתי מזרח, צפון, מערב ודרום באים שליחי הנפשות הטובות להציל את העזתיים מידי ישראל. לפתע האומות החלו לאמץ את אחד מיסודות היהדות, ערך החיים המקודש. אך עדיין לא שמענו מהם גינוי חד וברור כי לפנינו מערכת דמים שרק אנשי החמאס אשמים בה. כאן עוסקים במקביל מפריחי שמועות כי מתחילה מערכה בינלאומית לתבוע ממשלת ישראל שמיטת ניצחון באמצעות קטיעת המהלך הצבאי שחייבים להשלימו.
ההיסטוריה שלנו היא מלחמה אחת ארוכה על קיומנו מול אויב שקשה לתאר את עומק שנאתו אלינו. מחשבות קשות נאחזות בלב-איש שגורלו הביאו לחיות בשולי דור הלוחמים של מלחמת העצמאות, אותה מערכה ראשונה בהיסטוריה הקצרה של מדינת ישראל, זו שאז קראנו לה "מלחמת העצמאות", או "מלחמת הקוממיות".
את הלקח לא למדנו מתוצאות המלחמה ההיא שהתבררה במרוצת הזמן רק כמערכה ראשונה בשורה ארוכה של מערכות, בהן נהרגו ונפצעו עשרות אלפים ישראלים ואולי אף יותר, ולא התאפשר לנו להכניע את אויבינו. לא למדנו כי אפשר להתנגד למפעילי הלחצים כאשר מנסים לעקר מתוכנו לפני הכרעה, את היכולת להכניע אויב מר.
הגענו ממערכה למערכה למצב שתושבי מדינת ישראל הפכו לבני ערובה של הטירור האיסלאמי הבינלאומי, ערפד הדמים שבעזה.
לא ראינו מחול שדים עוקצניים כמו אותם טבחים-שליחים הפועלים בהשראתו של נשיא ארצות-הבאת ברק אובמה המדבר משני צדי פיו; מחד הוא אומר כי "לישראל יש מלוא הזכות להגן על אזרחיה" ובאותה נשימה הוא מלווה את שליחו ג'ון קרי, בהנחייה חדה: "הוריתי למזכיר המדינה לפעול להשגה באופן מידי (הדגש על מידי) של הפסקת-אש". איך זה מתיישב עם זה? אכן כפי ששיערתם, זה לא מתיישב מפני שזו הדוגמה הקלאסית לצביעות, אחד בלב אחד בפה.
פעם אחרי פעם החרדים לשלום העזתים הטרוריסטים שומטים מאתנו הכרעה ברורה שהיא למעשה גם הייתה עשויה להציל מאות אלפים ויותר של "עזתיים לא מעורבים", שבויים עד מות כלואים במגוריהם בידי זרוע טרור אכזרי המזכיר ברוחו ובהתנהלותו את חיילי אללה של דאעש בעירק ובסוריה שאכזריותם היא קרדום מחייתם. אין הבדל ביניהם לבין החמאס בעזה.
יבוא מי שיטען שעדיין לא נבחנה הממשלה בעוז-רוחה לעמוד בלחצים הבזויים האלה, שמעידים על תחושת ניצחון מוצדקת של החמאס. מרגע זה אני חושש, ששוב נחשף במלוא רפיסותנו. אז גם יתברר לנו ש"החוסן הלאומי" המיוחס לנו, איננו בדיוק כזה שיכול להפוך עצמו למנוף איתן לאפשר לממשלתנו להמשיך בפעולה הנדרשת. אולם בציבור קיימת נכונות לעבור גם דרך פתלתלה זאת.
מוטב לא לשכוח לרגע כי החמאס הפתיע את כולנו, כולל המודיעין המשובח שלנו, כולל הרדמת חושי "המנהיגים" שגם למערכה הזאת אכן נכנסו כגוררי רגליים. התמונה שנחשפה בעזה מצמררת. דומני שלא אטעה אם אומר כי המאמצים הכבירים של הנהגת החמאס ביצירת העיר התחתית, והיא כמו תמנון ענק בהשראת חיזבאללה ובמימון אירני וקטרי, הדהימו רבים מבינינו. והוא הדין בטילים. העזתים ואנחנו מוצאים עצמנו בדוד רותחין אחד, כולנו אמורים להיטרף עד דק בידי אלף הזרועות הרעילות.
מתברר למגינת-לב כי בעת שמנהיגי מדינת ישראל התמקדו באיום האירני, צמח מתחת לאפנו איום אסטרטגי מסוכן ביותר, באותה רצועה של העזתים; הם לא רק השתכללו אלא גרוע מזה, אמונתם בכוחם אפילו לא נסדקה, וחלק מכוח עמידתם הייתה הידיעה שגם הפעם יופיעו "מלאכי השלום" לשמוט הבסתם בידי צה"ל.
שמיטת ההבסה הפעם תהפוך את אנשי החמאס למנצחים מסוכנים עוד יותר. דמיונם ירקיע במדרגה ואולי במדרגות אחדות ועוד נראה הרס והרג בסיבוב הבא; סיבוב שיש למנוע אותו בכל מחיר, ולא לעצור הפעם. את עזה יש להפשיט מנשק ורק אנחנו מסוגלים להבין משמעות מצב זה מבחינת המחר והמחרתיים שלנו. מהעם עולים קולות תמיכה ברורים בממשלה והבעת תקווה כי זו תמשיך במיצוי מערכה הזאת עד להשגת הכרעה ברורה. להפסקתה בטרם הבשילה - תהיינה תוצאות מרות.
העולם חייב לסלק מעיניו את העכירות המסמאה אותו. הטירור העזתי הוא מגיפה שפגיעתה תורגש כצונאמי קטלני במדינות רבות. ישראל היא שהפעם מצלצלת בכל הפעמונים להזעיק עולם שטרם התעורר לעמוד על נפשו.

תאריך:  24/07/2014   |   עודכן:  24/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל מצלצלת בפעמונים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עמוס, בוקר טוב
יואל קורנבלום  |  26/07/14 21:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
יאיר דקל
גדעון לוי רשאי להחזיק בדעותיו אבל אני לא חייב לשלם בעד פרסומן. למרות עשרות שנים כמנוי הפסקתי לרכוש את העיתון
אפרים הלפרין
הגיעה העת להתלכד - היום ברור לכולם - או לפחות ל95% מתושבי ישראל הנאמנים, משמאל ימין ומרכז מה היה שם, ומה יש שם עוד, וכמה זה עלה ויעלה לנו
יצחק מאיר
עם בוקר בבוא אלי הבשורה כי עודד בן-סירא בחללים ויובא למנוחות בניר עציון, נפקחו עיני לראות כבאספקלריא את בני בן-סירא כאותיות בהם כותבת הארץ הזאת את סיפור תחייתה והאותיות שחורות, ותכולות, ופורחות, וזוהרות, ותגים הנותנים להן טעם עליון מעטרים אותן בצניעות מופלגת
אברהם שלום
רה"מ מקווה שנספיק להשמיד חלק משמעותי מרקטות חמאס. לפני מה? לפני שקרי יכניע אותו? אם מצב תושבי עזה כה נואש ומעורר רחמיו על קרי לנסוע לקטר ולטורקיה ולהעביר הדרישה לסיום סבלות העזתים - כניעה של חמאס ומסירת כל כלי הנשק שלו
ארי בוסל
ליבי פועם בחוזקה, שכן כמו המשוררת הלאומית שלנו, שנראה שבמותה כמו בחייה עדיין פלגים שלמים של העם מחרימים אותה בשל דעותיה הפוליטיות המון דברים יפים רואות עיני, שבגללם רציתי לחבק שם את כולם
רשימות נוספות
צה"ל: ירי שגוי, לא ברור של מי  /  עופר וולפסון
3,000 דגלי ישראל ייתלו בכבישי הדרום  /  עידן יוסף
כ-60 אלף ישראלים תקועים עדיין בחו"ל  /  מירב ארד
שינוי אסטרטגיה  /  אהרון שחר
טורקיה חולה במגיפה ממארת  /  עמי דור-און
תגובה ציונית הולמת   /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il