X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הדמגוגיה של ynet נועדה לרמוז כי צה"ל נחשף לסכנה מיותרת רק בשל התמזמזות כושלת של הקבינט המדיני בראשות ר"מ הססן שאינו מסוגל לקבל החלטה להרחבת המבצע
▪  ▪  ▪
ynet. מה שנוח לפרסם

סיכום חלקי של פעילות צה"ל ביום ה-22 למבצע "צוק איתן": צה"ל תקף 200 מטרות של החמאס חלקן בשכונות שלא נפגעו עד היום, חיל האוויר פגע בתחנות הרדיו והטלוויזיה של הארגון, העלה באש את מיכלי הדלק המזינים את תחנת הכוח היחידה של הרצועה וגרם להשבתתה, החמאס דיווח על 100 הרוגים, וזה כאמור סיכום חלקי של יום לחימה אחד.
אבל לגולשי ynet אתמול נמסרה תמונה שונה לחלוטין. אתר החדשות של ידיעות אחרונות הרי לא יחמיץ אפילו במהלך מלחמה, שום הזדמנות להסית את הציבור כנגד נתניהו שנוא נפשו. כרגיל באתר זה האג'נדה הפוליטית השקופה שלו מקדשת את כל האמצעים ולעזאזל העובדות.
וזו הייתה הכותרת הראשית של האתר במשך שעות ארוכות, מאז עלתה לאוויר ב-16:21: "בזמן שצה"ל מדשדש בחול העזתי ומחכה להוראות, חמאס ממשיך לתקוף"...
דובר החמאס בעזה יכול לצאת לחופשת התאוששות. עורכי ynet יחליפו אותו. בשעה שעל מסכי הטלוויזיה ריצדו התמונות של מיכלי הדלק הבוערים, סיפר לנו האתר המדשדש שמדובר ב"דשדוש", וכי במסגרת הדשדוש הזה נהרגו 100 עזתים, וכי 200 אתרים שונים הותקפו בכל רחבי הרצועה, אלא שהתקיפה בוצעה בידי חייזרים שכתבי ynet החרוצים עדיין מבררים את זהותם.
המטרה ברורה: הדמגוגיה הזו נועדה לרמוז לישראלים החרדים לגורל יקיריהם המצויים בקרב, כי צה"ל נחשף לסכנה מיותרת אך ורק בשל התמזמזות כושלת של הקבינט המדיני בראשות ראש ממשלה הססן שאינו מסוגל לקבל החלטה להרחבת המבצע (ש-ynet תומך בה מיום היווסדו).
את פס-הקול המשתלב היטב בקמפיין הבזוי הזה סיפק הפרשן (בה"א הידיעה) של ערוץ 2, אמנון אברמוביץ', שכמו בלופ של תשדיר פירסומת, חזר אתמול שוב ושוב - מדי כל פריצה שלו לשידור -על הדשדוש של הקבינט. הוא גם הזכיר לצופים כי מבקר המדינה התריע כבר מזמן על סכנת המנהרות.
מי שציפה שאתר ynet יתנפל כמוצא שלל רב על איזכורו של מבקר המדינה כמי שהתריע מזמן בנושא המנהרות - התבדה. הידיעה אומנם פורסמה אבל לא הובלטה. לא קשה לנחש מדוע. דוח המבקר בו מדובר התפרסם בשנת 2007, כאשר הוא מתייחס לשנת 2006, שנים בהן אהוד אולמרט היה ראש הממשלה - הפוליטיקאי שעליו פרש ידיעות אחרונות את חסותו.
במלים אחרות: מותר לפרסם אך יש להצניע, או לחלופין: לפרסם כאילו דוח המבקר התייחס לתקופת נתניהו.
השילוב המחפיר הזה של קמפיין פוליטי נגד ראש ממשלה מכהן בעיצומו של מבצע צבאי מתמשך, מספק לצרכני התקשורת בישראל גם פאראדוקס שאם לא היה עצוב, היה משעשע למדי.
אתר ynet אופיין עד היום בדיווחים שאימצו במובהק את עמדות השמאל בישראל. זה בלט לא רק בפרשת המחאה החברתית, אלא גם בנושאי הסכסוך הישראלי-פלשתיני, השטחים, המתנחלים, יחסי יהודים-ערבים וכיו"ב.
עמדותיו הפוליטיות של האתר באו לידי ביטוי גם במדיניות סינון הטוקבקים הנהוגה בו. שם למשל, סיכוייו של טוקבקיסט לפרסם את "הגיגיו" יגדלו משמעותית, ככל שקיתון חרפותיו על ביבי, אשתו ושאר בני ביתו יהיה גדוש יותר.
לכן, כאשר החל מבצע "צוק איתן" נקלע האתר לדילמה מרתקת. כאתר חדשות בעל אג'נדה שמאלנית קבועה, היה עליו להתנגד למבצע, לייסר כל מי שבקבינט המדיני-ביטחוני קרא להרחבת פעילות צה"ל, ואולי לתמוך בראש הממשלה שבשלבים הראשונים של העימות זכה לשבחים על שיקול דעתו בניהול המשבר, גם מיריביו בשמאל.
אלא שצעד כזה היה מעבר לכוחותיהם הנפשיים של עורכים אתר ynet. עבורם הרבה יותר חשוב הוא להמשיך בקמפיין הפוליטי נגד ביבי.
אתמול הם כתבו שהוא "קיצוני", היום אין להם שום בעיה להציג אותו כ"הססן". לכן מותר להם לפרסם תמונת מצב שיקרית, להלהיט את הרוחות ולספר לנו מי באמת עוצר את צה"ל. מחר כבר ישמע הציבור מהם מי אחראי לגידול במספר האבדות.
אחרי שהמבצע יסתיים, יחזור ynet לספר לנו שמדובר בצבא כובש, שעזה מסכנה ונאנקת תחת המצור הישראלי, ושאבו-מאזן חזר בתשובה ומוכן עתה לעצור בגופו כל רקטה שתיירה מעזה.

תאריך:  30/07/2014   |   עודכן:  30/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ynet מדשדש את צה"ל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד לדובר האמת
alice  |  30/07/14 11:34
2
מסכימה עם תיקון קטן
אפרתקקק  |  30/07/14 11:36
3
תסביר לי בבקשה איך בועת הגז
בפוילר  |  30/07/14 14:09
4
השמאל מתחזה עכשיו לימין קיצוני
שימו לב  |  30/07/14 15:09
5
השמאל מתחזה לימין קיצוני
שימו לב  |  30/07/14 15:28
6
נכון, גם התקשורת אשמה
אהרון שחר  |  1/08/14 20:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עמנואל גרטל
טרם הסתיים מבצע "צוק איתן" ניתן כבר לקבוע ביום ה-22 של הלחימה שמבחינת מדינת ישראל המבצע הוא כישלון מערכתי –רוחבי, ששורשיו בכל שדרות החברה הישראלית    כמעט כל אזרח ישראלי יודע עמוק בליבו שהתארגנות החמאס תחזור על עצמה ורק תתחזק ותשתכלל בעתיד    מסקנה: הפסדנו
מירב ארד
קק"ל הצליחה בתוך ימים לגייס את הסכום מיהדות התפוצות    המיגוניות החדשות יוצבו באופקים, בבני שמעון, בגן יבנה, בשדרות, בנווה, בבני נצרים, בשדות נגב, באשכול, בחוף אשקלון, במרחבים, בשער הנגב, בנתיבות ובישובי המגזר הבדואי
אלברט שבות
מי שקורא היום את המפה האזורית יכול לראות בנקל כי ישראל ממשיכה להתקיים למרות ועל אף האינטרס של המערב שעניינו בנוזל השחור הולך ומתחזק, וישראל נתפסת כמי שמערערת מטבע קיומה את איזון האזור, ועל-כן היא רק יכולה להפסיד ממשחק הדיפלומטיה בו מפזרים ערפל    יש מקום להגיד לארה"ב "צבועה את"
ראובן לייב
למרות מאוויי ישראל, ארה"ב, מצרים וסעודיה - אין שום סיכוי שראש הרשות הפלשתינית יצליח לשלוט על עזה במקום החמאס. זה הזמן להתפכח מן האשליה הזו שאינה מחזיקה מים
הרב אליהו קאופמן
אומרים שחבל כל דאבדין, וכך גם כאן, ובמיוחד כאשר אפשר היה למנוע בקלות את המלחמה האחרונה, בהכרה רשמית ופוליטית בחמאס, שכמו אש"ף בשעתו היה עובר למחויבות פוליטית. אבל מישהו כאן רוצה - כנראה, לא להפסיק את המלחמות ולא לפרוע את ההבטחה של יהורם גאון, על ה"מלחמה האחרונה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il