X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
נשיא על הכוונת - הפרסומים השיקריים על-אודות הנשיא ריבלין גרמו עוולה רבה לנשיא שלא נתבקש להגיב על הפרסום המגמתי רה"מ לשעבר במצור - עבור אולמרט הנהנתן עונש עיכוב היציאה מן הארץ - הינו כבד מנשוא מצוקת העותרים הציבוריים - המדיניות החדשה של הנשיא אשר גרוניס מצמצמת את העתירות הציבוריות בבג"ץ ופוגעת בזכות המידע שלהם פרשת רונאל - מעלליו היכו בתדהמה לא רק את הציבור אלא גם את לקוחותיו שביניהם אנשי עסקים ידועים
▪  ▪  ▪
הנשיא ראובן ריבלין. מחאה על העוולה [צילום: פלאש 90]

1.נשיא המדינה על הכוונת
נשיא המדינה החדש ראובן (רובי) ריבלין עוד לא הספיק לחמם את כסאו והשבוע נפלה עליו צרה פומבית בתחום טוהר המידות שהוא מגלה כלפיו רגישות מיוחדת. בכלי התקשורת שודר כי היועץ המשפטי לממשלה הנחה את המשטרה לבדוק מידע שעל-פיו קיבל ריבלין לפני תריסר שנים סכום חודשי בסך אלפי שקלים מהקבלן דודי אפל.
אפל היה קבלן קולות מרכזי בליכוד שתרם בעבר להשחתתם של כמה אישים פוליטיים ידועים במדינה ביניהם שני ראשי הממשלות לשעבר: אריאל שרון ואהוד אולמרט, שר החוץ ליברמן ואחרים. אין ספק שפרסומים אלה גרמו עוולה רבה לנשיא שלא נתבקש להגיב על הפרסום המגמתי. בפועל התברר שאמנם נערכה בדיקה מעין זו במשטרה בעקבות מידע מפוקפק שמסר אזרח אלמוני. גלאי השקר קבע שהוא שיקר.
למרבה הצער במקרים כגון אלה לא מעמידים לדין אזרח שהציב נשיא טרי על הכוונת שלו ולא מבררים את מניעי הזדון שלו. זכות הציבור לדעת הינה ערך עליון בתנאי שהיא מבוססת על עובדות מוצקות.
בעקבות זאת שיגרתי בשם אומ"ץ את המכתב הבא לנשיא ריבלין: "תנועת אומ"ץ רוצה להביע בזאת את מחאתה על העוול שנגרם לך בשידורי החדשות בכלי התקשורת האלקטרוניים שבהם שודר כאילו מתחילה בדיקה של המשטרה בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה בנושא כספים שקבלת לכאורה בשעתו מהקבלן דודי אפל.
בפועל מתברר שאמנם נערכה בדיקה בעקבות עדות סרק של מאן דהוא שנבדקה זה מכבר והטיפול בה הסתיים.
אומ"ץ טיפלה בנושא זה בעבר והייתה מודעת לכך שהתיק נסגר על-ידי שני יועצים משפטיים לממשלה לשעבר שקבעו שאין כל אשמה נגדך. זו הסיבה שגם במערכת הבחירות האחרונה לנשיאות, שבה עסקנו בכמה מועמדים לנשיאות שדבק בהם רבב, לא התייחסנו כלל לנושא הנדון שהובא לידיעתנו וראינו בך מועמד ראוי מבחינת טוהר המידות האישי".
לא היה חסר הרבה שמוסד הנשיאות יתדרדר מחדש לעבר תקופות כהונה של שני נשיאים שחטאו בפלילים; משה קצב מרצה עונש מאסר בגין מעשה אינוס והטרדה מינית והנשיא המנוח עזר ויצמן שנאלץ לפרוש באמצע הקדנציה שלו אחרי שנחשף שקיבל בקביעות כספים מאיל הון יהודי זר. גם הנשיא שקדם להם יצחק נבון לקה במנהל לא תקין כאשר מכר את דירתו הפרטית המפוארת לפני סיום תקופת כהונתו כדי שהמדינה תרכוש לו דירת יוקרה מהקופה הציבורית לנשיא חסר דיור כנדרש בחוק. כמה נמוך בנוי משכן נשיאי ישראל.
2.ראש ממשלה לשעבר במצור
הצרות המשפטיות נוחתות בצרורות על ראש המשלה לשעבר המגה מושחת אהוד אולמרט, שנגדו יש צו עיכוב יציאה מהארץ והוא שקוע עד צוואר בביצה פלילית. עבור אולמרט חובב הטיסות ומלונות הפאר בחו"ל שנהג לנסוע בעבר עשרות פעמים בשנה לחו"ל ולשלב לעיתים נסיעות ממלכתיות בפגישות עסקיות פרטיות, עונש זה כבד מנשוא והינו על תקן של עוולה אישית שגורמת לאולמרט חסך חמור בנהנתנות.
עוד לפני שהחל להתברר הערעור שאולמרט הגיש על הרשעתו בקבלת שוחד בפרשת הולילנד וגזר הדין החמור של שש שנות מאסר, הוא החל לחוש בנחת זרועה של מנהלת לשכתו לשעבר שולה זקן שמרצה עונש מאסר תמורת מידע מוקלט וממוסמך חדש על מעלליו הלא ידועים אולמרט.
על יסוד מידע זה החליט בית המשפט העליון בהחלטה חריגה ונדירה לפתוח מחדש את משפט טלנסקי שבו זוכה אולמרט בנסיבות שנויות במחלוקת מעבירה של קבלת מאות אלפי דולר במוזמן מאיש עסקים יהודי אמריקני תמורת שירותים שסיפק לו.
אולמרט מצפה לתוצאות ערעורה של המדינה על פסק דין הזוי שזיכה אותו בפרשת חברת הנסיעות "ראשונטורס" שבאמצעותה קיבל אולמרט הנהנתן האובססיבי באורח לא חוקי כרטיסי טיסה במחלקה ראשונה ואירוח במלונות פאר.
אומ"ץ טיפלה לאורך השנים בעשרות פרשות שחיתות של אולמרט שחלקן לא נחקרו או שהחקירה עלתה על שרטון. אחת מהן הינה פרשת בל"ל שאירעה בתקופת כהונתו כשר האוצר כאשר ביקש למכור את חבילת המניות של המדינה בבנק לשני אילי הון שנמנים על מקורביו וכרגיל לא עשה זאת לשם שמים,
שולה זקן מנהלת לשכתו לשעבר של רה"מ לשעבר אהוד אולמרט מוסרת בימים אלה לחוקרי המשטרה מידע חדש שקשור בפרשות הולילנד, ראשונטורס וטלנסקי, שעומדות על סדר היום של בתי המשפט.
תנועת אומ"ץ פנתה בבקשה שתורה למשטרת ישראל לגבות עדות מזקן גם בנושא ניסיון להטיית מכרז של מכירת מניות של בנק לאומי לאילי הון הנמנים על מקורביו של אולמרט. על-פי החשד אולמרט היה מעורב בהטיית המכרז.
אומ"ץ עסקה בפרשה זו בשעתו בהרחבה בשיתוף פעולה עם החשב הכללי דאז פרופ' ירון זליכה שחשף את הפרשה. הפרשה לא הגיעה לבית המשפט, מאחר שפרקליט המדינה לשעבר משה לדור, החליט לסגור את התיק. לטעמו, המשטרה לא ביססה מספיק את החשד כי אולמרט הטה במכוון את המכרז לטובת מקורביו. אומ"ץ הגישה עתירה לפסילת החלטת לדור, ושופטי בג"ץ - שדחו את העתירה - מתחו ביקורת על התנהלותו של אולמרט. "התמונה המצטיירת מהראיות מדאיגה. התנהלות אולמרט איננה תקינה ויש בה יותר מטעם לפגם" כתבו השופטים.
כמה שנים מאוחר יותר התברר שאברהמס, רכש את ביתו של אולמרט ברחוב כט' בנובמבר בירושלים וגם סייע במימון ההגנה לשולה זקן במשפט הולילנד לבקשתו של אולמרט במסגרת מאמציו לכוון אותה בעדויות שלה בבית המשפט".
בתגובה לכך הודיעה לנו עו"ד מיכל סיבל דראל, סגנית מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות, בין השאר כי: "ההחלטה שנתקבלה בעניין זה, על דעתו של פרקליט המדינה, וכי אין מקום להודות על פתיחתה של החקירה בפרשה או על חקירתה של גב' שולה זקן. החלטתנו מבוססת על כך שתיק החקירה בפרשת הפרטת בלל עסק באירועים שאירעו בשנת 2005 ואילו חקירת המשטרה בעניין זה התקיימה במהלך שנת 2007... אף אם ימצאו היום ראיות חדשות שיש בהן לבסס את קיומה של עבירת מרמה והפרת אמונים בגינה נחקר מר אולמרט לא ניתן יהיה להגיש כתב אישום מחמת התיישנות".
3.העותרים הציבוריים במצוקה
צעד נבון נקטה השבוע חברת הכנסת זהבה גלאון כאשר פנתה אל מבקר מדינה השופט (בדימוס) יוסף שפירא והעבירה אליו ממצאים מאלפים של מחקר זוטא שערך אחד מעוזריה בנושא חשוב: "פסיקת הוצאות בבתי המשפט בישראל".
אומרת גלאון: "הטלת הוצאת משפט גבוהות היא סוגיה חדשה ומטרידה שיש לתת עליה את הדעת מבעוד מועד".
המחקר מצביע, בין השאר, על כך שאין מדיניות אחידה בתחום זה וכל שופט שפוסק הוצאות לתובעים ונתבעים כראות עיניו. הפרק המאלף ביותר במחקר נוגע לזכות העמידה בבג"ץ לעותרים ציבוריים.
אומ"ץ נפגעה בתחום זה יחד עם עותרים ציבוריים אחרים בעקבות המדיניות החדשה שהנהיג נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, במטרה לצמצם את העתירות הציבוריות ולכווץ את זכות המידע שלהם בבג"ץ, שעמדה להם לאורך השנים בהגשת עתירות בעלות אינטרסים ציבוריים.
לעתים הגיע המצב לידי אבסורד ודוגמה נוספת לכך היא העתירה שהגישה בשעתו אומ"ץ נגד היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בעיצומה של פרשת הרפז, בדרישה שיורה למשטרה לחקור את הפרשה. היועץ המשפטי הודיע לבג"ץ שהפנייה של אומ"ץ הינה מוקדמת. בעקבות זאת הוטל עלינו לשלם הוצאות בסך של 15,000 שקלים. וראה זה פלא, כעבור זמן לא רב, מזוז הורה על חקירת משטרה בעקבות ממצאים שהועברו אליו ע"י מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת).
נשאלת השאלה, מדוע היה על אומ"ץ לשלם הוצאות, כאשר המידע שהיה ברשותה הצביע על כך שמדובר בפרשה חמורה של חשד, לכאורה, להמרדה של הדרג הצבאי נגד הדרג המדיני.
בעתירה אחרת פנתה אומ"ץ לבג"ץ בבקשה שיורה ליועץ המשפטי לממשה לחדש את החקירה בנושא אספקת גז מצרי לישראל וחשד שכמה אישי ציבור המעורבים בפרשה חשודים בקבלת שוחד. מידע חדש בנושא זה חשף גם נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובראק ואי-אפשר היה להתעלם ממנו. העתירה של אומ"ץ נדחתה ובית המשפט חייב את אומ"ץ לשלם הוצאות לכל המשיבים שהיו קשורים לנושא זה שהסתכם בסכום לא מבוטל.
למותר לציין שרוב העותרים הציבוריים מתקשים לגייס כספי תרומות למימון הפעילות השוטפת. לגבי אומ"ץ המבוססת על פעילותם של מתנדבים בלבד הוצאות לא מתוקצבות מעין אלה לאורך זמן עלולות למנוע מאתנו להימנע מהגשת עתירות נוספות שעשויות להוות נדבך חשוב ביותר במאבק הבלתי נלאה שלנו בשחיתות השלטונית.
הנפגעים העיקריים מכך יהיו אזרחי המדינה שזכותם לדעת תישחק והמושחתים יעלוזו.
4. הלקוחות של עו"ד רונאל במבוכה
מעלליו של עורך הדין רונאל פישר החשוד בשורה של עבירות פליליות חמורות פורטו בשבועות האחרונים בכלי התקשורת ועוררו תדהמה לא רק בקרב הציבור הרחב אלא בקרב לקוחותיו, ביניהם גופים ציבוריים ואנשי עסקים ידועים.
חלקם יודעים כיצד לנהוג מאחר שמדובר בהליכים משפטיים המצויים בעיצומם, ולגבי פישר עומדת חזקת החפות. כך או כך פישר עיכב בינתיים את מסע הציד השגרתי שלו אחר לקוחות חדשים תוך שימור קומבינות ותרגילים מסריחים.
פישר חזר למשרד הפרקליטים שלו בתום תקופת מעצרו בבית מעצר בביתו הפרטי במטרה למזער את הנזקים שנגרמו לו ולבחון את המשך דרכו המקצועית. אומ"ץ פנתה אל לשכת עורכי הדין בבקשה לבחון את השעייתו מתפקידו עד לסיום הפרשה ונאמר לנו שכל עוד שלא מוגש כתב אישום פלילי אין אפשרות לעשות זאת.
פניה מקבילה של אומ"ץ אל פרקליט המדינה שי ניצן נדחתה בנימוק שאין מקום להתערבות הפרקליטות.
מי שעזב את המשרד בינתיים הוא שותפו לשעבר של פישר עורך הדין המוערך יואב נרי. פישר טען אומנם שהעזיבה תוכננה קודם לכן אבל עובדה היא שנרי כבר לא שם. רק פרקליטת מחוז תל אביב פלילי לשעבר עורכת הדין רות דוד בלום שהינה גם שותפה בכירה במשרד לא זונחת את רונאל. האם הדבר נובע מכך שהיא משמשת פרקליטתו האישית בחקירה המסועפת שמנהלת מח"ש נגדו?, ואולי ממתינה דוד בלום לסיום הביקורת של נציבת הביקורת על מערך התביעה השופטת בדימוס הילה גרסטל שבודקת בימים אלה אם בגלל קשריה עם פישר ניתנו בעבר הנחות ללקוחותיו.
כך או כך מצבה של דוד בלום רגיש. כבר נאמר במקורות: "אוי לי מיוצרי ואוי לי מיצרי".

תאריך:  15/08/2014   |   עודכן:  15/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי כרמל / Uri Carmel  אורי מסר  אורי קורב  אורי שטרית / Uri Shitrit  אילה חסון-נשר  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אלי אברבנאל  אסף גולן / Assaf Golan  אריאל שרון / Ariel Sharon  אשר גרוניס / Asher Grunis  בנק לאומי לישראל בע"מ / Leumi Bank LTD  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  הילה גרסטל / Hila Gerstel  הלל צ'רני  זהבה גלאון  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יהודה וינשטיין  יואב יצחק / Yoav Yitzhak  יואב נרי /  Neri Yoav, Adv."  יוחנן דנינו  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יוסף חיים שפירא  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ירון זליכה  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  מיכה פטמן  מני מזוז / Meni Mazuz  משה לדור  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  משה קצב / Moshe  Katsav  נוית נגב  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עזר ויצמן  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בלכר  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רייצ'ל רז-ריסבי  רמי דואני / Rami Douani  שולה זקן / Shula Zaken  שי ברס / Shay Baras  שי ניצן / Shai Nitzan  שלומי אילון  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זכות הציבור לדעת
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
כיצד אומץ פונה לפושעים לחסל
ראיס-פוטין-טיל400  |  15/08/14 12:11
2
נשיא המדינה החדש-"בטלנים"...
ראיס-פוטין-טיל400  |  15/08/14 12:27
 
- אומרים שריבלין יחון גם את
יגאל עמיר הצדיק  |  23/08/14 11:41
3
ראש הממשלה אורטור מוכשר
ראיס-פוטין-טיל400  |  15/08/14 12:37
4
עוולות אמיתיות
עובר ושב  |  15/08/14 15:57
5
חבל שהטילו בוץ בבית הנשיא
אינטרס של מפסידים  |  15/08/14 18:30
6
השאלה איננה אם נסגר תיק ריבלין
הרועץ המשפטי  |  16/08/14 08:31
7
הפרשיות הישנות כ שלג דאשתקד
ישע   |  16/08/14 08:45
8
גלאון היא האחרונה שיש לה זכות
ה.א  |  16/08/14 11:57
9
הוצאות משפט לעותרים ציבוריים
וינטר הניה  |  16/08/14 20:45
10
זהבה גלאון מחוקקת ראויה ביותר
עטרה שגב קלימי  |  16/08/14 21:44
11
כתב אישום וחופש מידע
חרד  |  17/08/14 17:17
12
שוב עמדה פסולה של אבנרי
משה, עורך-דין  |  19/08/14 06:30
13
ההדר הבית'רי בעליבות דרכו ל"ת
אולמרט ,קצב, רובי  |  23/08/14 11:28
14
מפחיד הקלות להפיל מסומן.
hd  |  23/08/14 13:43
15
בבקשה תמצא תשובה.
hd  |  23/08/14 13:53
16
זכות הציבור לדעת ולהיזהר בהתאם
ריידרס בישראל  |  17/12/14 12:41
17
הסתדרות המורים
מורה מתוסכל  |  4/05/15 13:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת אולמרט
איתמר לוין
אומ"ץ טענה שיש אפשרות לקבל מידע חדש מזקן על הפרשה    הפרקליטות: שמה של זקן לא עלה כמי שהייתה מעורבת, הסיכוי לקבל ממנה מידע קטן מאוד ועל הנושא כבר חלה התיישנות
יצחק שויגר
קראתי את הכרעת הדין ואת גזר הדין והמילים הן מידתיות. אף אחד לא האשים את אולמרט בבגידה. אבל מותר להגיד שהוא בגד באמון הציבור והוא בגד ועוד איך ובמשך עשרות שנים. קשה לי לשפוט אם היה ראש ממשלה טוב אבל אני אזרח ותיק בארץ הזאת ואני רוצה שראש הממשלה שלי יהיה קודם כל אדם ישר ואחר כך נראה אם הוא גם מנהל טוב
אפרים הלפרין
מה היינו עושים כבר מספר שנים לו רצינו להיות הדור הבא של השליטים בישראל? לדעתי היינו תווים תוכנית בשני שלבים הכוללת פתרון לטווח הקצר ופתרון לטווח הארוך, אבל דפוסי ההתנהגות של אולמרט לאורך שנים, כתב האישום ופסק/גזר הדין טרפו לנו את הקלפים
עו"ד חיים שטנגר
בקשתה של הפרקליטות מבית המשפט העליון, לאפשר לה להגיש יומניה של שולה זקן, כמו-גם לאפשר לה להגיש הקלטות שבהן הקליטה היא את אהוד אולמרט, הינה - כאמור - הזדמנות להוציא הלכה פסוקה, בהירה, חד-משמעית ומפורטת, על-ידי בית המשפט העליון, בשאלה חשובה זו
אריה אבנרי
מה הם מוקדי השוחד השכיחים במישור הממשלתי ובתחום המוניציפלי? כיצד המערכת המושחתת עובדת? מה הן פרשות השחיתותת הגדולות? והאם ניתן להפסיק את החגיגה? - כתבה אחרונה בסדרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il