X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המזרח התיכון אינו קופא על שמריו בעוד תשומת הלב שלנו מרוכזת בנעשה בעזה, מתחוללים אירועים חשובים ומשמעותיים בכל רחבי האזור שלנו, ולכולם יש השפעה ישירה עלינו סקירת ההתרחשויות האחרונות
▪  ▪  ▪
מעסיק את כולם [צילום: AP]

חיזבאללה

מה שמדאיג את חיזבאללה כיום הוא ארגון דאעש. מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, אמר בשבוע שעבר בראיון נדיר, כי דאעש הוא מפלצת שמהווה סכנה לכל אדם ללא הבחנה. כבר תקופה ארוכה שחיזבאללה נלחם נגד דאעש, בעיקר בגזרה הסורית. לאחר תחילת המשבר בעירק ביוני האחרון, הופיעו דיווחים לפיהם חיזבאללה החל להילחם נגד דאעש גם בעירק, ואף נחל הפסדים והרוגים, ביניהם מפקדים בכירים.
לאחרונה הרג חיזבאללה בכיר בדאעש תוך כדי קרב בסוריה. לפי הדיווח, הבכיר ההרוג היה בין האחראים לפיגועי ההתאבדות של הארגון. בין היתר, אותו בכיר היה אחראי לתקיפות שנערכו לאחרונה באזור לבנון, כאשר דווח על קרבות בין צבא לבנון לבין דאעש.
סימני לחץ ראשונים החלו לצוץ לאחרונה בקרב חיזבאללה, כאשר הארגון הוריד את גיל גיוס פעיליו מ-18 ל-16 ושלח אותם לקרבות סוריה. הארגון מנסה להחזיק בחבל בשתי קצותיו, כאשר הוא שולח עוד פעילים למלחמה בסוריה ובעירק, ורוצה להחזיק בכוחות עתודה במקרה של מלחמה נגד ישראל. כוחות עתודה אלו הם בעיקר לוחמים מנוסים, שאומנו כדי להילחם במיוחד בישראל, כמו יחידות ללוחמה נגד טנקים ויחידות לירי רקטי. אם מצב זה יימשך, ארגון חיזבאללה יצטרך להחליט מה יותר חשוב לו: מלחמה עכשווית נגד האיום של דאעש, או סיכוי למלחמה עתידית נגד ישראל.

סוריה

הקרב בין כוחות הביטחון הסורים לבין דאעש במחוז א-רקה היה אחד האירועים החשובים שהתחוללו במדינה השסועה. הקרב היה על שדה התעופה של-טבקה, המעוז האחרון של הצבא הסורי במחוז. ב-14 באוגוסט ערך חיל האוויר הסורי התקפה נרחבת על עמדות דאעש, לצד שליחת כוחות קרקעיים רבים. לאחר פעולה זו עלתה האפשרות, כי המודיעין האמריקני הוא שסיפק את המידע לתקיפה. אם זה אכן מה שאירע, זהו תקדים משמעותי במלחמת האזרחים בסוריה, כאשר ארה"ב העדיפה לעזור לממשל אסד, מתוך אמונה וידיעה שהאיום של דאעש גדול יותר, מאשר האיום של הישארותו של משטר אסד.
דאעש הפיץ ב-19 באוגוסט סרטון בו הוציאו להורג אנשיו עיתונאי אמריקני, שנעלם בסוריה מאז נובמבר 2012. בסרטון מאשים העיתונאי את הממשל האמריקני וטוען שאנשיו הם הרוצח האמיתי. אחד הדברים שקיבלו תשומת לב נוספת בסרטון, הוא מבטאו הבריטי של המוציא להורג. בסוריה נמצאים כיום כ-500 אזרחים בריטים הנלחמים בצד דאעש, וקיים חשש רב בממשלה הבריטית מפני חזרתם של אזרחים אלו למולדתם.

עירק

אחת ההתקדמויות המשמעותיות בהבסת דאעש הייתה שחרור הסכר במוסול. ההתקפה על הסכר בוצעה ב-16 באוגוסט, באמצעות התקפות אוויריות אמריקניות וכוחות קרקעיים כורדיים ועירקיים. חשיבותו של הסכר נובעת מהיותו תחנת כוח הידרואלקטרית (ייצור חשמל באמצעות מים) ומתן חשמל ל-1.7 מיליון תושבי העיר מוסול. בנוסף לכך, מנהר החידקל, שעליו נמצא הסכר, זורמים מים לאורכה של עירק. מדובר באחת התבוסות הגדולות של דאעש בעירק.
לאחר ההתקפה על הסכר, כוחות הביטחון העירקים החלו במתקפה על העיר תיכרית, מקום הולדתו של סדאם חוסיין. לאחר קרבות באזור שהיה זרוע מוקשים ובעל פריסת צלפים, כוחות הביטחון נסוגו מהאזור.

אירן

בהמשך לשיחות הגרעין הודיע השבוע יו"ר סבא"א, יוקיה אמאנו כי אירן משתפת פעולה ומוסרת מידע על-אודות תוכנית הגרעין שלה. בין היתר, מסרה אירן מידע על-אודות עבודתה בתחום הנפצים, שנבדקו לטובת יישום אזרחי. לצד זאת יש לשים לב לגזרה עליה מדברים פחות בתחום האירן. בעוד שמנהיג אירן חסן רוחאני אמר, כי ליכולת גרעינית אין מקום באסטרטגיית ההגנה של אירן, יכולות אירן בתחום הטילים אינן נושא למו"מ, כמו שארה"ב מעוניינת שיהיה.

מצרים

מצרים מילאה תפקיד משמעותי בשיחות בין ישראל לחמאס. בעוד שבעבר שיחות כאלו התנהלו בדרך כלל בחסות אמריקנית, השיחות האחרונות נעשו ללא האמריקנים, כחלק מהאסטרטגיה של הממשל המצרי הנוכחי, להתמודדות עם הלחימה בעזה.
האסטרטגיה הנוכחית הורידה את כוחם של קטאר, טורקיה והחמאס. הכוח הועבר לידי ישראל, מצרים ומדינות המפרץ, ולא ניתנה חשיבות כלשהי לממשל אובמה. בסבב הנוכחי, דאג נשיא מצרים עבד אל-פאתח א-סיסי לא לדבר ישירות מול החמאס, ובכך לצמצם את השפעת הארגון ולהציג את הפתח ואבו-מאזן כנציגים הרשמיים של הפלשתינים; הוא דאג שארה"ב תדון בנושא לפי התנאים שלו; והכול נעשה תוך התחשבות בתדמיתו בעיני הציבור המצרי.
מצרים היא זו שהכתיבה את התנאים והפעולות במו"מ האחרון, ובכך הדגישה את כוחה באיזור. נראה כי א-סיסי מצליח לשקם את מצרים, לפחות כעת מבחינת מעמדה האיזורי והבינלאומי. האתגר הבא יהיה שיקום כלכלי שיבוא מהשקעות זרות ומתיירות.

תאריך:  21/08/2014   |   עודכן:  21/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בינתיים במקום אחר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ערבים כל כך אוהבים להלחם
אהרון שחר  |  21/08/14 14:12
 
- זה יקרה (חלילה) אם אומות המערב
המנמנמות והדוגלות  |  24/08/14 09:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יורם הר-לב
כאשר האירופים נושאים עיניים למזרח, אין הם מבינים שישראל המוקפת במוסלמים עוינים, היא בעצם סטלינגראד של המערב במלחמת העולם השלישית שפרצה בלי ששמו אליה לב
איציק וולף
אליזבט רימיני
כיצד אומת האיסלאם מטעה את המערב, וכיצד ומדוע המערב שמח להיות מוטעה ולחזור לחיות בחלום    המדריך המלא להיגיון של השיטיון
רפי לאופרט
עד כה "צוק איתן" הוא מבחן חיובי לצה"ל ברמת הכוחות הלוחמים, לכיפת ברזל ברמה הטכנולוגית ולרשויות המקומיות על הפקת לקחים מאירועים קודמים בצפון ובדרום ועל הערכות ותפקוד משופרים. הוא מבחן שלילי להנהגת המדינה, לקבינט ולדרך בה ניהלו ובה הם מנהלים את האירוע הכולל
עידן יוסף
אם תתקבל יוזמת חברת הקונגרס מישל בקמן היא עשויה לגרום טלטלה בעולם כולו    אובמה הגדיר בעבר את האחים המוסלמים כתנועה לא אלימה המחויבת לפלורליזם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il