X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לחמאס יש לא מעט אחריות להסלמת המתיחות בירושלים ובסביבתה, ודומה שהארגון חותר להצית אינתיפאדה שלישית. אבל החמאס כנראה שכח את היכולות נגדו שהפגין צה"ל לאחר חטיפת שלושת הנערים
▪  ▪  ▪
הם יפסידו יותר [צילום: AP]

החמאס מצית

בתקופה האחרונה יש יותר ויותר עדויות על מקרי אלימות בירושלים, כאשר המוכר ביניהם הוא פיגוע הדריסה באחת מתחנות הרכבת הקלה. בהליכה בשכונת סילוואן שבדרום-מזרח העיר, ניתן להרגיש היטב את המתיחות, אומרים דיווחים מהמקום.
בינתיים, מי שמגביר את הלהבות הוא חמאס. גורמים מהשכונה אומרים, כי הארגון מסית את הצעירים לתקוף ולידות אבנים לעבר גורמי הביטחון. השאלה היא: למה להם לעשות את זה? הסתה בעידוד החמאס רק תפגע בארגון, בדגש על השיחות בינו לבין ישראל במצרים. ישראל לא תמשיך את השיחות כאשר חמאס מתסיס את האזרחים בירושלים, אז למה להם לעשות זאת?
נראה שהחמאס מאמין בכוחו, והוא מבין את הבעיה שתיווצר לישראל עם תחילתה של התקוממות בירושלים, ואולי בכל שטחי יהודה ושומרון. נראה, כי הארגון חושב שכעת זהו הזמן המתאים לאינתיפאדה שלישית, בגלל שצה"ל וכוחות הביטחון לא יצליחו להשתלט על הפורעים. בסופו של דבר, לפורעים האלו אין מה להפסיד. התחלת אינתיפאדה חדשה תבוא לעזרת הפלשתינים, כאשר העולם שוב יתמוך בהם ויאשים את ישראל.
הדבר שכנראה שכחו בחמאס הוא ההתקדמות של צה"ל וכוחות הביטחון מאז סיום האינתיפאדה השנייה בשנת 2005. מאז, נכתבו מן הסתם תורות לחימה חדשות ואסטרטגיות חדשות להתמודדות עם התקוממות מעין זו. הפעילות של גורמי הביטחון ביהודה ושומרון לאחר חטיפת שלושת הנערים, שהביאה לפגיעה קשה בחמאס באיזור, מלמדת על הלקחים שנלמדו ועל החדירה המודיעינית שקיימת. עוד אינתיפאדה תפגע בשני הצדדים, אבל היא תפגע קשה יותר ברשות ובפלשתינים, דבר שהם צריכים לקחת לתשומת ליבם.

מאחורי המספרים

ועידת המדינות לשיקום עזה שנערכה בקהיר לפני מספר שבועות גייסה 5.4 מיליארד דולר. אולם, לא כל הכסף ילך ישירות לרצועת עזה, אלא גם לרשות הפלשתינית. כך לדוגמה ארה"ב התחייבה להעביר 212 מיליון דולר. עוד נאמר, כי יועברו 202 מיליון דולר לאונר"א, סוכנות הפליטים הפלשתינים. בסך-הכל יועברו 414 מיליון דולר לפלשתינים. מתוך סכום זה, 277 מיליון דולר יועברו לעזה, והשאר (137 מיליון) ילכו לתקציב הרשות הפלשתינית.
לפיכך, לרשות הפלשתינית יש כעת עוד הזדמנות לעזור לאזרחיה ביהודה ושומרון. הרשות יכולה להשתמש בכסף כדי לקדם את הכלכלה בשטחיה ולהגדיל את התעסוקה. הידיעה שהכסף יגיע לרשות אך לא יגיע לתושבים, תעצים את תחושת התסכול והכעס. בעזרת החמאס, תחושות אלו יכוונו לעבר ישראל ויעודדו פגיעה בה.

עסקים כרגיל

למרות המתיחות המדינית בין ישראל לארה"ב, ישראל תרכוש טייסת שנייה של מטוסי החמקן מדגם F-35, וגם הסיוע הביטחוני לישראל יישמר במתכונתו הנוכחית, למרות צמצום הסיוע הביטחוני למדינות אחרות. נראה, כי בעוד שהפוליטיקאים הבכירים בשתי המדינות עסוקים בהעלבות ובהטחת אשמות (ולאחר מכן בהכחשות שלהן), הגורמים המקצועיים בתחום הביטחון עדיין מבינים את החשיבות של שיתוף פעולה זה, ונותנים למשבר לעבור מעליהם, תוך התמקדות בדברים החשובים באמת.

האסיר Y

משרד האסירים הפלשתיני דיווח (28.10.14) שעציר ביטחוני בעל אזרחות בלגית נמצא בכלא מגידו, וכי שגריר בלגיה ביקר אותו לפני כשבועיים. למרות שלא ניתן לדעת האם הידיעה נכונה, בואו נצא רגע מתוך נקודת הנחה שיש בה ממש. מה זה אומר על ישראל? זה אומר שסביר להניח שכמו בפרשת האסיר X, כל הגורמים הרלוונטיים יודעים את דבר מעצרו של האיש, שלא בוצע לשווא; הנה, אפילו לפי הפלשתינים הוא זכה לביקור של שגריר ארצו. ולכן, ישראל מתנהלת כאן בצורה נאותה, תוך כיבוד זכויותיו של העציר.

המודיעין של דאעש

דאעש ממשיך להתעצם מבחינה מבנית, והפעם באמצעות מנגנון מודיעין חזק. חוזקו של מנגנון המודיעין נובע מהיותו מורכב מקציני מודיעין ממשטרו של סדאם חוסיין. המנגנון מבצע מספר פעולות, בראשן איתור וזיהוי של יריביו וחיסולם. בכך הארגון מונע את האפשרות של חדירה זרה לשורותיו, וגם מכביד על מי שמבקשים להילחם בו מבחוץ.
בהתבסס על פעילות הארגון, רשימת החיסולים כוללת מנהיגים שבטיים ששיתפו פעולה עם המשטר בעבר, אנשי דת שמתנגדים לארגון וכל מי שחשוד בהעברת מידע נגדו. יש לציין, כי את השיטה של מחיקת התנגדות ברגע שמשתלטים על שטח גדול, למד הארגון מדרך הפעולה האמריקנית, לאחר כיבוש עירק בשנת 2003.
דאעש ממשיך להציג את הברוטליות והברבריות שלו, לצד ההתקדמות המבנית וההבנה של ניהול מלחמה. הוא יותר גדול ומורכב מארגוני טרור אחרים, לאחר אימוץ שיטות פעולה שהשתמשו בהן בתקופתו של סדאם חוסיין. דאעש מתעצם ומתחזק מדי יום, ולא נראה שמשהו הולך לעצור אותו בקרוב.

תאריך:  30/10/2014   |   עודכן:  30/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירושלים של אבן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"לא עכברא גנב אלא חורא גנב"! ל
קורןנאוה טבריה  |  30/10/14 11:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
צבי מרדכי
נעסוק בענייני זהות והזדהות. זהות היא הגדרה עצמית שממנה נגזרים הרבה שלבים בהתפתחות. לפי הסיווגים במקצוע בריאות הנפש ישנם מספר שלבים לזהות. יש את שלב של זהות בטרם עת, יש זהות מעורפלת, יש משבר זהות ויש את המצב המתבקש, דהיינו זהות יציבה
איציק וולף
ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת שרת המשפטים הקובעת איסור פלילי בהשתתפות אזרח או תושב ישראלי בפעילות ארגון מזויין שאינו מדינתי, במדינה זרה
אביתר בן-צדף
הפנטגון מפחית מערך הטעות    האמריקנים הטילו ביום ראשון 28 משטחים ממטוסי הרקולס בקובאני שבצפון סוריה    אחד המשטחים אבד, ומטוסי תקיפה אמריקניים השמידו אותו    משטח אחר חרג מתחום ההצנחה, ונפל לידי המחבלים
יובל ברנדשטטר
הרושם שמעבירים מנהיגי ערב לקרי הוא שעצם קיומו של גורם ריבוני שאינו כנוע לאיסלאם הוא עילה לגיוס של ההמונים האיסלאמיסטים לארגוני הג'יהאד. על הגילוי הנאות הזה יש לשבח את קרי. אך יש גם להזכיר לו שמדינת הצלבנים ארה"ב, בעצם קיומה, מעודדת את הגיוס לדאעש, בדיוק מאותה סיבה
אריאל י. לוין
בעוד הארגון העזתי מחדש את הכנותיו להתקפות נגד ישראל, הארגון המוסלמי הקיצוני מחזק את אחיזתו החברתית בשטחים שנפלו לידיו בעירק ובסוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il