X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההיסטוריה הוכיחה יותר מפעם אחת, גם בירושלים, כי אין גבולות למגיפת השנאה. היא מכה בעוז בכול מי שמנסה להסתייע בשרותיה
▪  ▪  ▪
הר הבית [צילום: איתמר לוין]

ירושלים איננה רק עיר של אבן. היא משאת הנפש של העם היהודי וסמל לאומי-היסטורי המככב בתפילותיו ובחלומותיו. אבל ירושלים היא גם העיר הקדושה למוסלמים הנתונים עתה בשלב של התעוררות אמונתית השואפת להשליט את ערכיה על העולם. וכאשר שניים אוחזים בטלית הקדושה הזו וכל אחד טוען "כולה שלי" - זה המתכון הבטוח לפורענות בלתי נשלטת של דם ואש. פורענות שכבר פרצה ולהבותיה - אותן מלבים מאמינים נלהבים משני המחנות - מתחילות לאיים על שלום המזרח התיכון והעולם.
כל מי שעוסק בחקר נפש האדם מכיר את התופעה. קוראים לה פירומניה וסימן ההיכר המובהק שלה הוא הדחף להצית אש ולחולל שריפות. ופירומנים לא חסרים בשני המחנות - הערבי והיהודי.
למרבה הצער התשוקה ללבות אש יכולה להתקיים לא רק במעשים אלא גם במלים המציתות שנאה. ליבוי יצרים מן הסוג הזה איננו נחלתם הבלעדית של הערבים. גם היהודים בוחשים בקלחת הבוערת. דוגמאות רעות ומזיקות כאלה אפשר למצוא יום יום ברחבי התקשורת - השמאלנית כמו גם הימנית.
כדי לא לשפוך דלק נוסף על המדורה שכבר הוצתה אני נמנע מלנקוב בשמות של המציתים-המסיתים. אבל אם יש מי שמכנה את היהודים השואפים לשלוט בהר-הבית בתואר הלעגני "מטורללי הימין" שכל מטרתם היא "הצתת אינתיפאדה שלישית והטבעת האזור בדם, אש ותימרות עשן במסגרת מלחמת גוג ומגוג" - אל לו לבוא בטענות אם ימצא את עצמו פגוע. או אם מושמעת הטענה כי היהודים כלל אינה רוצים להתפלל על הר-הבית וכי מטרתם האמתית היא "סילוק הנוכחות המוסלמית מהמתחם והסרת כיפת הסלע כדי לבנות את בית המקדש השלישי", אל יתלונן אם יזכה לסיסמת "תג מחיר" על ביתו.
שהרי צריך להיות ברור לכל מי שעיניו בראשו, כי אנו מצויים בעיצומה של הסתה מלבת אש שאין גבול לסכנותיה. באותה מידה רעים ומזיקים הביטויים הנוטפים שנאה המוטחים בנציגי השמאל הזוכים לתואר "בוגדים", או "אוהבי ערבים", שכסף רב של שונאי ישראל ברחבי העולם מממן את פעילותם "הנפשעת" נגד המדינה.
מן הצד הערבי כבר לא מדובר בפירומניה של נאצות מילוליות. כאן כבר הוצתה ובוערת אש של אינתיפאדה עירונית בירושלים. בקבוקי תבערה מושלכים מדי יום על הרכבת הקלה ועל רכבים אזרחיים החולפים לתומם בדרכי העיר. מטר אבנים מקבל את פני כול מי שמעז לעבור בשכונות "ערביות" בעיר. לשיא הגיעה האלימות כאשר אופנוען לבוש שחורים ניסה לרצוח ביריות את יהודה גליק, מהפעילים הפעלתניים למען עליית יהודים להר-הבית ושינוי הסטטוס-קוו שאינו מאפשר ליהודים להתפלל במקום. לכול הפעילויות האלימות האלה יש מטרה אחת: למנוע בכוח את המשך התהליך של איחוד ירושלים. בירת ישראל, מבחינתם, לעולם לא תהיה מאוחדת תחת שלטון ישראלי.
ההיסטוריה הוכיחה יותר מפעם אחת, גם בירושלים, כי אין גבולות למגיפת השנאה. היא מכה בעוז בכול מי שמנסה להסתייע בשרותיה. ואם מנסים לרצוח יהודי תבוא על כך תגובה אלימה שאין לדעת לאיזה מחוזות היא תתפשט. דבר אחד ברור: ממשלת ישראל, בראשותו של בנימין נתניהו שהתחייב בעבר כי ירושלים לעולם לא תשוב להיות חצויה או מחולקת - חייב לעשות מעשה ולא להסתפק בדיבורים שאין בכוחם למנוע את התפתחות האש המקומית לשריפה עולמית.
מה שנדרש כיום זו מדיניות ממשלתית של "יד ברזל קשה" כנגד כול הפירומנים המאמינים כי רק האלימות הרצחנית - במלים מתלהמות או במעשי נקם אלימים - תקבע מי ישלוט בעיר המיוסרת הזו.
זה בדיוק הזמן להיות חכם ולא רק צודק - לפני שיהיה מאוחר מדי.

תאריך:  30/10/2014   |   עודכן:  30/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זרע הפורענות בי-ם: פירומנים משחקים באש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כבר מאוחר מדי
רפי לאופרט  |  30/10/14 12:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אריאל י. לוין
לחמאס יש לא מעט אחריות להסלמת המתיחות בירושלים ובסביבתה, ודומה שהארגון חותר להצית אינתיפאדה שלישית. אבל החמאס כנראה שכח את היכולות נגדו שהפגין צה"ל לאחר חטיפת שלושת הנערים
איציק וולף
מועצת הביטחון של האו"ם תקיים מחר דיון חרום על כוונת ישראל לבנות 1,000 יחידות דיור נוספות בירושלים    הדיון - על-פי בקשת ירדן
איציק וולף
ראש הממשלה תקף את הממשל האמריקני ואת האיחוד האירופי בעקבות הגינויים שפרסמו לכוונת ישראל לבנות בירושלים וטען כי הם פועלים בסטנדרט כפול    "כשאבו מאזן מסית לרצח יהודים בירושלים, הקהילה הבינלאומית שותקת, וכשאנו בונים בירושלים על כך יוצא קצפם"
דרור אידר
אנחנו היהודים עשינו את ירושלים למה שהיא. חזרנו הביתה, וצריך להתנהג כבעלי הבית. לא להתנצל ולא לפחד. יותר יהודים בכל מקום, יותר ביטחון!
מרדכי ליפמן
על מה ידברו עכשיו בתהליך המדיני המיוחל עם הפלשתינים שלא דיברו עליו קודם? אבו מאזן הוכיח כי הוא סרבן שלום מדעת    על גורמי השלטון במדינה לשקול אפשרויות אחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il