X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם מתחילים בסגירתו של עיתון אחד מטעמים פוליטיים-אידיאולוגיים בכסות טענות בלתי רלוונטיות או פחותות חשיבות מזו של קיום העיתון, מחר יגיע תורם של עיתונים נוספים
▪  ▪  ▪
ישראל היום. חובת פיקוח ובקרה

הבהרה: אינני נמנה לא עם קוראיו של עיתון ישראל היום ולא עם כותביו. מעולם לא פורסם מאמר שלי בעיתון זה. כל הדברים שלהלן אינם מבחינת אפולוגטיקה משפטית מלומדה, על-אף השכלתי בתחום, אלא ניסיון ללמד סנגוריה על עצם המעשה של סגירת עיתון מטעם הממסד.
תקשורת במדינה דמוקרטית אינה נחלת השלטון. השלטון אוצר בידיו עוצמה אדירה שאין למעלה ממנה, החל מעוצמה כלכלית שאין כדוגמתה ועד מגה עוצמה בכל נושא המידע ופרשנותו. די לו לשלטון בכל "נכסיו" ושליטתו הבלתי מוגבלת במשאבים החיוניים של המדינה. לא יעלה על הדעת שגם תחום התקשורת לממסד תהיה מילה אחרונה. כל הטיעונים המשפטיים או פסאודו-משפטיים, ההתפלפלות סביב זכויות האדם והאזרח, פגיעה בזכויות הקניין וכד', כל אלה אינם אלא סוגיות לדיון אקדמי ראוי במשפט ציבורי-חוקתי.
מה שחייב לגבור על הכל הוא חופש הביטוי, חובת הפיקוח והבקרה של גופים ומוסדות חוץ ממסדיים על פעולות השלטון. התקשורת חייבת להיות חופשית לעשות זאת מבלי שחוקים דורסניים יאיימו עליה. כל אימת שעיתון פועל כחוק, אסור לסתום את הגולל עליו מסיבות אידיאולוגיות כאלה ואחרות.
רק במשטרים אפלים תופעה זו רווחת. אסור לדבר גבוהה גבוהה על ערכי הדמוקרטיה ועקרונותיה ולשכוח שערך הסובלנות כלפי דעות שונות, מנוגדות לחלוטין לאלה שפלוני מחזיק, הוא מאושיות המשטר הדמוקרטי. התערבות שלטון בצורה כזו או אחרת בפעילותו של עיתון או הדעות המובעות בו, כל זמן שאינן חורגות מן החוק והנורמות הנהוגות, היא מבחינת מכה קשה לערכי יסוד במשטר דמוקרטי.
ראוי להזכיר לכל אותם מצדדים מסגירת העיתון ישראל היום עובדת חיים בסיסית: אם מתחילים בסגירתו של עיתון אחד מטעמים פוליטיים-אידיאולוגיים בכסות טענות בלתי רלוונטיות או פחותות חשיבות מזו של קיום העיתון, מחר יגיע תורם של עיתונים נוספים. הממסד יצהל וישמח לנוכח התקדים של חקיקת חוק מכוון עיתון מסוים.
מרבית התקשורת בישראל אינן מצטיינים, בלשון המעטה, מיוקרה יתרה בעיני הציבור. רובה של המהות הוא רדוד, בלתי ראוי ושטחי, ברם, כל אימת שהציבור צורך את התוכן הזה, זכות קיומו של עיתון או ערוץ אינו מוטל בספק. השלטון אינו אחראי על חינוכם של אזרחי ישראל, ולעניות דעתי, גם לא ראוי להימנות על מחנכיו.
כלי התקשורת, ברובם, אינם מסובסדים על-ידי השלטון והם מהווים, בין היתר, אמצעי עסקי או אידיאולוגי. כל זמן שיש מי שיממן את פעילות העיתון, אסור לפגוע בו באמצעות צווים ממשלתיים או חוקים.
סוף דבר: ראוי מאוד שהח"כים יעסקו במה שנמצא על סדר היום של ישראל ולא בישראל היום. מי שרוצה בסתימת פיות ובהרס נוסף של ערכי הדמוקרטיה ועקרונותיה, וודאי ימשיך בשלו. על כלי התקשורת האחרים, למרות התחרות המובנת, לצאת הקול גדול וברור נגד התופעה הנלוזה זו של התערבות שלטון בענייני תקשורת.

תאריך:  04/11/2014   |   עודכן:  05/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סגירת עיתון - משמע סתימת פיות
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל היום
עמידון  |  4/11/14 10:02
 
- ואם ישלמו...
ירון לנדון  |  7/11/14 12:12
2
המנוולים טוענים שהם דואגים לנו
אהוד פרלסמן  |  4/11/14 11:10
3
הצבועים מדברים בדיוק היום
רב  |  4/11/14 13:21
4
סגירת עיתון, הארץ תחילה ל"ת
יהודי מפוכח  |  4/11/14 23:25
 
- 'הארץ' ממומן ע"י משפחה אוסטרית
ירון זכאי 1  |  5/11/14 11:31
5
החוק לא מדבר על "סגירת עיתון",
טעות בסיסית.  |  6/11/14 13:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת העיתונים
ד"ר רון בריימן
קואליציה של יריבי נתניהו מכיוונים שונים, התגבשה סביב הנאור-המאור הגדול, ח"כ כבל, המוביל את חוק הכבלים על ישראל היום, כדי לסתום את פיו של עיתון המואשם - שומו שמיים! - באהדה יתרה לראש הממשלה נתניהו
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה מתנגד להצעת החוק המבקשת להגביל הפצת חינמונים ואשר מכוונת נגד הפצת העיתון ישראל היום    קבע כי על-מנת לנקוט באמצעים שכלולים בהצעה, הפוגעים בחופש העיתונות ובזכויות חוקתיות מוגנות, יש להוכיח שקיימת סכנה לחופש העיתונות מחלוקת העיתון בחינם    נתוני הממונה על הגבלים עסקיים מוכיחים כי אין סכנה שכזו
עידן יוסף
צפוי להגיש את הצעת חוק החינמונים להצבעה בקריאה טרומית ללא תמיכת הממשלה    ישראל היום: כבל הגיע למערכת העיתון וביקש לקיים תחקיר נגד עופר עיני
עידן יוסף
יפסיק לצאת לאור בימים ראשון עד חמישי וייצא לאור רק בסופי-שבוע מסיבות כלכליות
עידן יוסף
נתוני סקר TGI חציון 1 לשנת 2014: נמשכת מגמת הירידה בקריאת עיתונים    לראשונה שיעור קריאת עיתונים בסוף השבוע זהה לקריאת עיתונים ביום חול    מגמת עלייה קלה בהאזנה לרדיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il