X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
עושה רושם כי איטום גגות, נתפס לעיתים כהליך שאפשר לדלג עליו מדי כמה חורפים, אבל לא כך הוא הדבר. הזנחת איטום גגות עלולה לפגוע ולערער יציבות של בניין חלילה עד לקריסתו
▪  ▪  ▪
להקפיד על איטום הגג [צילום: AP]

עם בוא החורף, לפני שהשמיים נפתחים לגשמים, יש להקפיד בכל בית ובניין על איטום גגות, שהם המקומות הרגישים ביותר בכל מבנה והכי מועדים לפורענות בתחום חלחול מים לתקרות, דירות ולמעטפת החיצונית של הבניין.
עושה רושם כי איטום גגות, נתפס לעיתים כהליך שאפשר לדלג עליו מדי כמה חורפים, אבל לא כך הוא הדבר. הזנחת איטום גגות עלול לפגוע ולערער יציבות של בניין חלילה עד לקריסתו.
איטום גגות צריך להתבצע במקרה של איטום באמצעות זפת בערך כל 3 שנים ואיטום באמצעות יריעות ביטומניות, אם אלה נפרשו מלכתחילה באטימות מירבית, אמורים להחזיק מעמד עד כ-10 שנים.
אולם, לא רק שיטת האיטום קובעת את תכיפות האיטום, אלא גם השימושיות של הגג. גג שנפרשו עליו יריעות ביטומניות, אבל הוזזו עליו חפצים כבדים שפגעו באטימותו, ויצרו סדקים, דורש ומיד- כבר לפני החורף איטום גגות מחדש, כמו גם גג מזופת שנסדק וכו'.
עוד לפני בוא הגשמים כדאי מאוד להעביר את הבניין איטום גגות, שיהיה מוכן "למתקפת" המים ולנזקים ולרטיבות שהם עלולים לחולל אם גג הבית או הבניין או כל מבנה אחר, אינם אטומים כהלכה, או שבוצעה בהם אטימה חובבנית שנתגלתה כאטימה לא הרמטית, שנוצרו בה סדקים, שהיא אינה אטומה ומגינה, אשר מי הגשמים עלולים לחלחל דרכה.
מים – מטבעם זורמים ומחלחלים דרך הסדק או הנקב הצרים ביותר, הם לא זקוקים ליותר מעשירית מנקב בגודל מיקרוסקופי, דרכו הם יחלחלו בלא שליטה. חלחול כזה שלא במודע, עלול לגרום למים למצוא את דרכם אל קירות הבניין כולו, ולערער את היציבות שלו, לפגום בחסינותו וחלילה לגרום לקריסתו.
קיימות 3 שיטות נפוצות לאיטום גגות, כאשר כל אחת מהן מותאמת לסוג גג שונה.
שיטת איטום גגות בזפת, היא השיטה "העתיקה" ביותר והיא נהוגה ופופולרית גם כיום, בעיקר בשל העלות הנמוכה שלה. אבל עם זפת צריך לדעת להתנהג. זפת היא עיסה סמיכה שיש לדעת ראשית כיצד להכין אותה ומקובל למרוח לפחות שתי שכבות ממנה, ואם מצבו של הגג דורש, גם שלוש שכבות. את הזפת יש למרוח כך שתיצור הגנה הרמטית, אטומה כליל ולא תשאיר שום פתח או רווח ולו הצר ביותר שיהא חדיר למים.
החיסרון היחידי של זיפות גגות, הוא בצבעה השחור שקולט חום בקיץ ומחמם את כל הבניין, אם כי נוהגים למרוח על הזפת שכבת דבק אקרילי לבן כדי לכסות על השחור.
השיטה השנייה הנהוגה לצורך איטום גגות, היא שימוש ביריעות ביטומניות מחוממות, אותן פורשים על גג והיא מתאימה לגגות העשויים מבטון או בטקל או גגות מרוצפים, עליהם הולכים.
האיטום מתבצע באמצעות פרישת שתי שכבות של יריעות המונחות היטב על שטח כל הגג ועליהם מניחים שכבת אגרנט לבן. יריעות ביטומניות משמשות גם לאיטום קירות ומרצפות. יתרונן הוא בכך שיש להחליפן רק מדי כ-10 שנים לעומת תכיפות חידוש האיטום בשיטות אחרות קיימות ובנוסף היריעות הן לבנות, ואינן מושכות חום למשל כמו הזפת.
שימוש ביריעות ביטומניות אידיאלי לאיטום גגות, מרפסות או גגות מרוצפים ואיטום תקני הלכה למעשה, צריך להתבצע כאשר פורשים יריעות ביטומניות מתחת לריצוף, אם כי אנשים רבים נרתעים מהתהליך הארוך ובוחרים לאטום מעל הריצוף הקיים.
איטום גגות באמצעות התזה הוא אפשרות נוספת לאיטום גגות, כאשר החומרים המותזים הם פולמריים ואידיאליים לשימוש גם על אריחים כמו קרמיקה, שיש, פורצלן, גרנוליט ועוד.
מריחת חומרי האטימה נעשית לאחר הכנת משטח האיטום, וניתן להשתמש בחומר שקוף או צבעוני ישירות על גבי הריצוף ולקבל איטום מהיר והרמטי תוך 48 שעות.
יתרונות השימוש בהתזת פולימרים הם במתן פתרון מיידי לבעיות של נזילות ורטיבות מתחת למשטחים מרצופים, אם כי המצב האידיאלי הוא להרים את כל הריצוף ולהניח את היריעות. בנוסף הם אינם סופגים לכלוך, יש להם כושר עמידות גבוה בפני שחיקה והתוצאה המתקבלת בהחלט נאה למראה, חלקה ומבריקה.
החיסרון הוא בכך שזהו לפעמים פתרון זמני, ובכל מקרה כאשר הרצפה סובלת מרטיבות והמים כבר מחלחלים בתוכה, לא יהיה מנוס מלבצע הרמה יסודית של כל הריצוף, פרישת יריעות ביטומניות מתחתיו, שיהודקו כהלכה ויאטמו כל רווח או סדק הכי צר, וימנעו חלחול של מים שהנזק שהם מסוגלים לגרום למבנה בתוכו מחלחלים מים, הוא כמו קריסה של ערימת קלפים שאינה מסודרת כהלכה...

א.א.א אוטמים בע"מ
א.א.א אוטמים בע"מ מתמחה בכל שיטות האיטום ובעלת תעודת אוטם מורשה מבילדינג ומכון התקנים
תאריך:  10/11/2014   |   עודכן:  10/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איטום גגות - זהירות הגג קורס!
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה מעניינת
roeer17  |  10/11/14 18:25
2
הבעיה האמיתית בגגות אינה
סניל  |  13/11/14 08:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי רביד
סוכרת היא המחלה הכרונית הלא זיהומית, הנפוצה ביותר בעולם    25% מכלל החולים המאושפזים הם חולי סוכרת, הם מהווים למעלה ממחצית חולי הדיאליזה בעולם ולמעלה ממחצית העיוורים בגיל העבודה
נעמה בן-דוד-טרבלסי
מסתבר שהיוד הוא מצרך חשוב וחיוני והוא חסר אצל רוב האנשים    ננסה להבין את הסיבות וכיצד ניתן להשלים את החסר במזון שאנו אוכלים
יוסי בלום הלוי
הדסה הייתה בתם של יונה והד"ר שניאור זלמן אביגדורי, מבכירי הרופאים העבריים בא"י של שנות העשרים של המאה הקודמת. מהוריה ומאחיותיה רכשה את הערכים שליוו אותה בכל אורחות חייה, בעקרונות של הנתינה לכלל, של המצוינות האישית והמנהיגותיות, שגילתה במערכות הגנת העם והמולדת ובעבודתה המדעית ובתחום הכתיבה ההיסטורית והתיעודית. הדסה הייתה סמל לא"י הישנה והטובה - זיכרון ששוקע בתהום הנשייה
עליס בליטנטל
כשעלה המחזה "רביזור" מאת ניקולאי גוגול ב-1838 על הבימה ברוסיה, קטלה אותו הצנזורה. רק לאחר שינויים עלה בשנית ומאז - הוא סמל לתאווה לכסף, לרמאויות והשוחד ששולטים בשלטון. כמו אצלנו היום, כשראש ממשלתנו לשעבר עומד להיכלא בשל אותן התאוות
גיא חזן
לדעתי, ולדעת אנשי מקצוע רבים, לא באמת ניתן לתזמן את השוק. לא באמת ניתן לקנות ניירות ערך בנקודה האופטימלית ובטח שלא ניתן לתזמן בנייה וקנייה של תיק השקעות בדיוק בנקודה הטובה ביותר - הווה אומר - במחיר הזול ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il