X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם השופטים המכובדים שדנים בערעור על גזר דינו של יונתן היילו, שדן אותו ל20 שנות מאסר, ניסו לדמיין לעצמם מה הם היו עושים לו היו במצבו? האם היה בהם שמץ ממידת החסד והרחמים על נער שעבר התעללויות מיניות ואונס, ובנוסף, סחטנות שלא יכול היה לעמוד בהן?
▪  ▪  ▪
יונתן היילו. הלזה ייקרא רצח? [צילום: פלאש 90]

רצח הוא פעולה יזומה ומתוכננת מראש - כמו כל מה שאנו רואים במחוזותינו חדשים לבקרים, כשערבים מזוינים בכלי רצח קרים או חמים, יוצאים מביתם לאחר תכנון, ובמטרה אחת: לרצוח יהודים.
אבל כשקורבן התעללות בזויה כזו, שכבר יושב מזה ארבע שנים בכלא על "פשעו" - בזה שהגן על חייו, האם הוא אמור לשבת בכלא 20 ממיטב שנותיו ולשלם על מה שלמעשה היה צריך לקבל האנס המתעלל?
נשאלת השאלה: מדוע הוא לא פנה למשטרה מיד לאחר האונס הראשון? - והתשובה מצויה בכל הפרשיות, שמתגלות לאחרונה לאחר שנים רבות, מפי נשים שאנסו אותן בני משפחתן מגיל הילדות, או נשים שבצעירותן, ניצלו אותן מינית המפקדים או הבוסים במשרדיהם, ורק מתוך בושה הן לא גילו דבר לאיש.זוהי תופעה נפוצה, שלקורבן יש תמיד רגשי אשמה, שהוא/היא אולי אשם/מה במה שנעשה לו, ולכן נמנעים הם מתלונה.
כך ניתן להבין את מה שעבר על הנער שהגבר שאנס אותו והתעלל בו חזר על מעשיו, והוסיף חטא על פשע, והגדיש את הסאה כאשר דרש ממנו סכום של 1000 ש"ח בסחיטה, מה שהוא לא היה יכול לעמוד בזה כבר.
הפחד מהמשך ההתעללויות, וה"אין מוצא" שהלה הביא אותו לשם עם הדרישה לכסף שאין לו לצעיר, הביאו להתנגדותו, להאבקות ביניהם, ומתוך פחד שהלה יחסלהו - הקדים רפואה למכה, וחיסל את הפושע הנתעב.
את הצעיר הזה צריך לשחרר ומיד
. ובהמשך - להעניק לו טיפול נפשי על-מנת לשחררו עד מה שניתן, מהסיוטים שעברו עליו, ומהנזק הנפשי שכבר נגרם לו. אצילותו ועמידתו בגבורה היום בבית הדין, בלי להסגיר את עוצמות הרגש שנובעות משרשרת העינויים והיסורים שעבר - מעידות על איכותו של הבחור, אך גם על חוסר אמונו בצדק של המשפט הישראלי.
כי למה לו להתפרץ, או להסגיר את פצעי נפשו, אם במילא מי שיושב על כס השופטים אטום לגמרי ליסוריו האיומים ולדרגת הסבל אותו עבר בגלל המתעלל המנוח?
על בית המשפט לשחררו ומיד. כדי שהצדק ייראה, ולא לדבוק במשפט היבש והלאקוני שכתוב בספרים.

תאריך:  02/12/2014   |   עודכן:  02/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איפה הצדק?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
את הבחור יש להשאיר בכלא
נהפוך הוא  |  2/12/14 10:44
2
עליס-אני מקנא בך
אבנר צפוני  |  3/12/14 06:09
 
- הכי טוב להתעלם ממנה. ל"ת
זו פטפטנית כרונית  |  3/12/14 12:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
אחרי שהרימה ראש במשך שנים ארוכות ככת המיסטית הגדולה ביותר בישראל - מתגלעים בה עכשיו בקיעים וסדקים, כאשר פעילים בקרבה נוטשים אותה מחמת אכזבה ותסכול
דרור אידר
לא הדיבורים על "אובדן הדמוקרטיה" ועל ה"הסתה" המתגברת ברחוב היהודי (וכמעט שום מילה על מה שמתרחש ברחוב הערבי) ועל כמה שרע-רע-רע פה, יהרגו את העיתונות הישראלית, אלא המעילה היומיומית שלנו באמון הציבור. מיצינו, היה האיש אומר, ואתה, נחום ברנע (ודומיךָ בתקשורת), מיצית
דוד ווקר
מעורבות המדינה על-פי עקרונות הכלכלה הסוציאל דמוקרטית הינו הרסני פעמים רבות, ודומה לתינוק בריא שיכול ללמוד ללכת אך כתוצאה מעודף עזרה - הוא לא מתנסה בעצמו בהליכה ולעולם לא ילמד לצעוד
עמי דור-און
ברגע שהפכה להיות אמו של הרמטכ"ל, זוכה אמו של אייזנקוט למעמד של "אישיות מבוקשת" וכל אמצעי תקשורת יוכל להשתמש בדבריה כדי לשרת את עמדותיו ולהתייחס אליהם כאילו הם גם עמדתו של הרמטכ"ל
הרצל חקק
אגודת הסופרים העברים במדינת ישראל ייחדה ערב מרגש למשורר מרדכי טמקין זכרונו לברכה. הנה דברים שנשאתי באותו ערב על שירתו של מרדכי טמקין. את ההשקה המרשימה הנחה דן כנר - וניתן היה לחוש את משק הרוח השבה, שבה להחיות שירים ישנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il