X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יומניו של מיינרצהאגן מקבלים משנה תוקף במזרח התיכון של 2014 - המחדד אלימות, תזזיתיות, היעדר שלום ואי-קיום הסכמים בין-ערביים
▪  ▪  ▪
בית הנבחרים האמריקני. שיתוף פעולה?

בית הנבחרים האמריקני אישר, בשבוע שעבר, ברוב סוחף את "חוק שיתוף הפעולה האסטרטגי ארה"ב-ישראל, 2014", המבטא הערכה לתרומה ייחודית וגוברת של ישראל לאינטרסים אמריקנים. היסוד לחוק החדש הונח על-ידי הידיד הגדול ביותר שהיה לישראל בקונגרס, הסנטור דניאל אינוייה ז"ל, ששאב השראה מ"פרקי יומן מזרח תיכוני 1956-1917" של קולונל ריצ'רד מיינרצהאגן, היועץ המדיני והמודיעיני הבכיר של המנדט הבריטי.
המסר המרכזי של מיינרצהאגן רלוונטי היום כפי שהיה לפני 100-80 שנים: המדינה היהודית תהיה המוצב הקדמי היעיל ביותר של המערב במזרח התיכון.
ב-1923 כתב הקולונל הבריטי: "בריטניה לא תשלוט לעד בתעלת סואץ.... [לכן] אני רואה בארץ ישראל מפתח להגנת המזרח התיכון... כאשר תקום מדינה יהודית, בריטניה תהנה מבסיסי אויר, ים ויבשה... בניגוד לערבים, היהודים אמינים ומקיימים הסכמים... מדיניות הפייסנות כלפי הערבים מבטאת הימור בריטי על סוס לא-נכון...
ב-1920 צפה "שמדינה יהודית ריבונית תקום תוך 30-20 שנים, ותותקף על-ידי כל שכנותיה הערביות". ב-1919 העריך שסכסוך ארוך-שנים, ואולי בלתי-פתיר, בין הלאומיות היהודית והערבית הוא בלתי-נמנע. הוא היה בטוח בניצחון האיכות היהודית על הכמות הערבית.
ב-1920 טען מיינרצהאגן ששורש הסכסוך היהודי-ערבי היה התנגדות ערבית לקיומה - ולא לגודלה - של מדינה יהודית, כפי שביטא מסע הסתה שיטתי אנטי-יהודי של מנהיגי ערב, ובמיוחד המופתי חאג' אמין אל-חוסייני [האב הרוחני של ערפאת ומחמוד עבאס]. לדעתו, תפישת העולם הערבית גובשה על-ידי איסלאם קנאי מהמאה השביעית, קנוניות ופיצולים בין-ערביים ואי-סובלנות אלימה כלפי "הכופר" הנוצרי והיהודי במזרח התיכון שנועד - לדעת הערבים - רק למוסלמים (וואקף).
מיינרצהאגן התנגד למדיניות הבריטית שהפירה התחייבויות משפטיות בינלאומיות לריבונות יהודית (לפחות) בכל השטח מערבית לירדן: הצהרת בלפור מ-1917, המנדט הבריטי מ-1920, חבר הלאומים מ-1922 וסעיף 80 באמנת האו"מ מ-1945. לדעתו, מדיניות פרו-ערבית ואנטי-יהודית הקצינה עמדות ערביות והרחיקה את השלום. הוא ראה בריבונות יהודית נכס מוסרי ואסטרטגי ובערבים נטל מוסרי ואסטרטגי.
לדבריו, הנחישות היהודית ששמרה על היהדות במציאות קשה מנשוא, יחד עם המוח והערכים היהודים, מבהירים שהמדינה היהודית נועדה לגדולות. ב-1949 הגדיר את הקמת המדינה "כאחד מפלאי עולם והתוצאה החיובית היחידה של מלחמת העולם השנייה".
ב-1937 אמר מיינרצהאגן: "מדינה יהודית בטוחה תקדם את מעמדה האזורי של בריטניה", אבל "חלוקת ארץ ישראל תחליש ואולי אף תדון את המדינה היהודית לכליה ". כדי להבטיח את קיומה, ולקדם אינטרס בריטי, הוא הציג את גבולות הביטחון המינימליים של המדינה היהודית (הדומים להמלצת הרמטכ"ל האמריקני, ארל ווילר, מ-29 ליוני 1967): מהכינרת, נהר הירדן, ים המלח עד מפרץ עקבה במזרח; ממפרץ עקבה עד רפיח בדרום; הים התיכון במערב; ונהר הליטני בצפון.
במזרח התיכון של 2014 - המחדד אלימות, תזזיתיות, היעדר שלום ואי-קיום הסכמים בין-ערביים - מקבלים יומניו של מיינרצהאגן משנה תוקף.

הכותב הוא שגריר בדימוס
תאריך:  10/12/2014   |   עודכן:  10/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במזרח התיכון אין חדש תחת השמש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מיינרצהאגן פנאט קיצוני וגזען ! ל"ת
רביןפרס בוזי זהבה  |  10/12/14 16:18
2
מיינהרצגן הרחיק ראות כאינוואי
ירון זכאי 1  |  12/12/14 11:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
איתמר רדאי, מאיר אלרן, נאדיה חילו
ב-8 בנובמבר נורה למוות בכפר כנא הצעיר ח'יר אל-דין חמדאן בידי כוח יס"מ של משטרת ישראל. הזעם והמחאה שהתעוררו בציבור הערבי חשפו שוב את השסע בין אזרחים יהודים וערבים בישראל. נראה כי הסכנה להידרדרות הצטמצמה. עם זאת, הרקע ליחסים בין יהודים לערבים בישראל נותר נפיץ
איציק וולף
רשת אל ערביה דיווחה כי שני לוחמי חיזבאללה נהרגו בהפצצת חיל-האוויר הישראלי סמוך לדמשק    רוסיה דורשת מישראל הבהרות
איציק וולף
גורמי אופוזיציה סוריים מדווחים כי במחסנים שהותקפו אתמול מן האוויר היו טילים נגד מטוסים וכלי טיס בלתי מאוישים של חיזבאללה
עידן יוסף
דיווחים זרים מסוריה: ישראל תקפה בסיסי בסוריה, אולי משלוח נשק מאירן לחיזבאללה    לדיווח אין אימות ממקור אחר
צבי מגן, יפתח שפיר
ב-12 בנובמבר פרסמה התקשורת הרוסית, כולל האתר של סוכנות הידיעות הרשמית TASS, ידיעה על אודות הספקתן של מערכות הגנה אווירית מדגם S-300VM למצרים. בשל סגולותיה, המערכת הנדונה נחשבת לאיכותית לעומת מערכות המסופקות למדינות המזה"ת, עד כי היא נתפסת כאמל"ח שאספקתו מפרה את מאזן הכוחות האזורי - הן לגבי מדינות המצויות בעימות ביניהן והן בתרחיש של עימות עם ישראל והמערב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il